تجاوز جنسی به مراسم نوبل هم رسید !

مجموعه : اخبار حوادث
تجاوز جنسی به مراسم نوبل هم رسید !

خبرساز شدن تعرض جنسی در مراسم نوبل 

 

نوبل یکی از برترین مراسمات در اروپا و دنیا میباشند در ادامه می‌توانید با تجاوز جنسی به مراسم نوبل هم رسید ! وب سایت تالاب را دنبال نمایید. 

 

افشاگری تجاوز جنسی , با گسترش روز به روز جنبش افشاسازی موارد آزار و تجاوز جنسی در هالیوود و دیگر نهادهای دنیا، افراد پرنفوذ حوزه ادبیات هم از این تهمت‌ها مبرا نمانده و همین چالش باعث واکنش آکادمی نوبل شده هست.

 

به گزارش تالاب این آکادمی طی بیانیه‌اي اعلام کرده تمام ارتباطاتش رابا مردی که از طریق ۱۸ زن به تجاوز و تعرض جنسی متهم شده، قطع کرده هست. این فرد که از او نامی برده نشده، عضو آکادمی نبوده اما از افراد پرنفوذ دراین نهاد قلمداد می‌شده هست.

 

آکادمی نوبل ادبیات جلسه‌اي بحرانی برای این تصمیم تشکیل داد و روز قبل اعلام کرد:

تمام اعضای آکادمی، دختران‌ و همسران‌شان و کارمندان آکادمی سنجیدن صمیمیت ناخواسته و رفتارهای نامناسب رابا این مرد داشته‌اند.

 

تجاوز جنسی به مراسم نوبل هم رسید !

رسیدن افشاگری تجاوز جنسی به نوبل

این متهم همسر نویسنده‌اي مطرح هست و روابط نزدیکی با آکادمی سوئدی نوبل داشته هست.

 

به گزارش تالاب او همینطور مدیر یک باشگاه کتاب‌خوانی هست که در آن با مشارکت نویسندگان برنده نوبل ، جلسات کتاب‌خوانی و نمایشگاه‌هاي کتاب برگزار میشود. او افزون بر این، اداره آپارتمانی را در پاریس که متعلق به آکادمی نوبل هست، بر عهده دارد.

 

هفته قبل یک روزنامه سوئدی شکایت‌نامه ۱۸ زن از این مرد را توزیع کرد.

 

این زن‌ها وی را به تعرض و تجاوز طی سال‌هاي ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ متهم کرده‌اند. براساس ادعای این روزنامه، بعضی از این زن‌ها به آکادمی نوبل منسوب میباشند و گفته‌اند به علت ترس از دست دادن شغل‌شان، طی این سالها سکوت کرده و از این فرد بانفوذ شکایت نکرده‌اند.

 

موارد افشاگری تجاوز جنسی در هالیوود

براساس قانون کشور سوئد، به علت احتمال بی‌گناه بودن این مرد، نام او تا کنون فاش نشده
اما با پیشینه گسترده او در حوزه فرهنگی احتمالا تدریجی این اتفاق خواهد افتاد. با این حال، او مدعی شده مقصر نیست و این ادعاها را تکذیب کرده هست.

 

به گزارش تالاب «سارا دانیوس» دبیر دائمی آکادمی نوبل درمورد این اتفاق نوشته که از شنیدن این اخبار «شوکه و غمگین» شده و هیچ علتی برای شک کردن به این اظهارات ندارد.

 

آکادمی سوئدی نوبل درسال ۱۷۸۶ از طریق پادشاه «گوستاو سوم» احداث شد و از سال ۱۹۰۱ تا کنون جایزه نوبل ادبیات رابه صورت سالانه به برگزیدگانش اعطا میکند. امسال «کازوئو ایشی‌گورو» نویسنده انگلیسی ژاپنی‌تبار که رمان‌هاي «بازمانده روز» و «هرگز رهایم مکن» را در کارنامه‌اش دارد، بعنوان برنده نوبل ادبیات معرفی شد.

 

جدیدترین مطالب سایت