قتل سر سفره افطار

مجموعه : اخبار حوادث
قتل سر سفره افطار

قتل سر سفره افطار

اوایل شهریور ماه سال 89 قتل مرد جوانی در منطقه کوهمره سرخی شیراز به ماموران پلیس اطلاع داده شد. پس از این تماس تیمی از کارآگاهان در محل جنایت حاضر شده و با جسد رضا در حالی که مورد اصابت چند گلوله قرار گرفته بود روبرو شدند.

 

خانواده مقتول در جریان تحقیقات اظهار داشتند سر سفره افطار نشسته بودیم که دو مردم نقابدار وارد خانه شدند. آنها سپس رضا را بدون هیچ حرفی به رگبار بسته و از محل گریختند.

 

بعد از تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیم جنایی در جریان بررسی‌های خود دریافتند مقتول مدتی بود با یکی از دوستان خود به نام میثم اختلاف داشته است. با کشف این سرنخ میثم دستگیر و در بازجویی‌ها به ارتکاب این جنایت با همدستی فردی به نام اشکان اعتراف کرد.

 

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل پرونده دو متهم برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد.

 

در جلسه محاکمه که در آخرین روزهای سال 90 برگزار شد نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست رای متهمان تقاضای مجازات قانونی کرد. در ادامه نیز اولیای دم با حضور در جایگاه و تشریح شب حادثه برای عامل اصلی جنایت درخواست قصاص کردند.

 

قاضی عرفانی زاده رئیسی شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس سپس با تفهیم اتهام به میثم از او خواست به دفاع از خود بپردازد. مرد جنایتکار نیز با قبول اتهام قتل گفت:

 

چند سال قبل برادرم به قتل رسید تصور می‌کردم مقتول در این ماجرا نقش داشته است به همین خاطر به دنبال انتقام بودم. پس از این جنایت نیز تازه متوجه شدم مقتول هیچ نقشی در آن ماجرا نداشته است. حالا هم تقاضای بخشش دارم.

 

پس از آخرین دفاعیات متهمان قاضی دادگاه به همراه چهار مشتشار خود- فارسی، رستگاری، مظفر و خسروانی- وارد شور شده و میثم را به اتهام قتل عمدی به قصاص محکوم کردند.

 

با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی حکم مجازات مرد جنایتکار را تائید کردند. پرونده این جنایت برای اجرای حکم قصاص به شعبه اجرای احکام فرستاده شده است و در صورتی که متهم موفق به کسب رضایت اولیای دم نشود به دار مجازات آویخته می شود.

 

جدیدترین مطالب سایت