سوختن زنی در روز جهانی زن +18

مجموعه : اخبار حوادث
سوختن زنی در روز جهانی زن +18

روز جهانی زنان که در گذشته روز جهانی زنان کارگر نامیده می‌شد بزرگداشتی است که هر ساله در روز ۸ مارس برگزار می‌شود. این روز، روز بزرگِ برپایی جشن‌هایی برای زنان در کل جهان است. بسته به مناطق مختلف، تمرکز جشن روی بزرگداشت، قدردانی، ارائهٔ عشق به زن و برگزاری جشنی برای دستاوردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زنان است.

 

سوختن زنی در روز جهانی زن +18

 

این روز در ابتدا به عنوان یک رویداد سیاسی سوسیالیستی در بین احزاب سوسیال آمریکا، آلمان و اروپای شرقی آغاز شد، اما بعدها در فرهنگ بسیاری از کشورها آمیخته شد.[۲][۳] روز جهانی زنان در برخی از مناطق رنگ و بوی سیاسی خود را از دست داده و تبدیل به مناسبتی برای مردان شده تا عشق خود را به زنان بیان کنند و آمیزه‌ای از روز مادر و روز ولنتاین شده است. با این حال در مناطقی دیگر، اصل سیاسی و زمینه حقوق بشری که توسط سازمان ملل متحد تعیین شده، با قدرت اجرا می‌شود و آگاهی سیاسی و اجتماعیِ امیدوار کننده‌ای از مبارزات زنان در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد. سازمان ملل هم از سال ۱۹۷۷ این روز را به عنوان «روز حقوق زنان و صلح بین‌المللی» به رسمیت می‌شناسد.

 

سوختن زنی در روز جهانی زن +18

 

گیاه حساس (یا حساسه یا درخت گل ابریشم)، نمادی از جشن روز زن در کشورهای ایتالیا و روسیه است.[۴] همچنین گل میموزا یکی از نمادهای این روز است.

اولین مراسم، در سال 1909 به عنوان یک رویداد سیاسی سوسیالیستی برگزار شد. این مراسم حاصل آمیختگی فرهنگ چندین کشور و در درجه اول کشورهای اروپایی به ویژه بلوک شرق بود.این روز در سال 1917 در اتحاد جماهیر شوروی یک مناسبت ملی اعلام شد و به دیگر کشورهای همسایه نیز سرایت یافت. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای شرقی این روز جشن گرفته میشود.

 

 

 

سوختن زنی در روز جهانی زن +18  هم زمان با 18 اسفند ماه برابر با هشتم مارس و روز جهانی زن، زنی سالخورده در رباط پایتخت مغرب خودسوزی کرد.

 
مشرق: هم زمان با 18 اسفند ماه برابر با هشتم مارس و روز جهانی زن، زنی سالخورده در رباط پایتخت مغرب خودسوزی کرد.
 
این زن که ظاهرا 60 ساله به نظر می رسید، دو شیشه از یک ماده سریع الاشتعال را روی خود ریخت و خودش را آتش زد.
 

این زن که احتمال ابتلای وی به بیماری روانی در دست بررسی است، هنگام خودسوزی کلماتی به زبان می آورد که نشان می داد نزدیکان وی، اموالش را از او گرفته اند.

 
نیروهای پلیس و امداد اجتماعی با حضور در محل، به کمک وی شتافتند و او برای درمان به بیمارستان منتقل کردند.
 
 
مطالب مرتبط
 
جدیدترین مطالب سایت