خودکشی دختر 15 ساله ایرانی با طناب دار

مجموعه : اخبار حوادث
خودکشی دختر 15 ساله ایرانی با طناب دار

دختر 15 ساله بجنوردی به واسطه طناب دار خودکشی کرد. با وجود پیشرفت جوامع مختلف در جهان افسردگی نوجوانان و جوانان هم افزایش پیدا کرده است و یکی از علل خودکشی این قبیل از افراد افسردگی و یا عدم حمایت کافی از جانب خانواده است.

 

دانش آموز 15 ساله ای در یکی از مدارس روستایی خراسان شمالی خود را حلق آویز و به زندگی خود پایان داد.متاسفانه بعد از اخبار متعدد خودکشی دانش آموزان ، این بار باخبر شدیم دانش آموز 15 ساله ای اهل روستای کهنه جلگه از توابع شهرستان مانه وسملقان در خراسان شمالی عصر سه شنبه 24 آذر ماه جاری در آغل گوسفندان خودکشی کرده است.

 

گویا علت این اقدام تاسف برانگیز این نوجوان احضار والیدنش به مدرسه بوده است .گفته میشود وی وقتی مدیر مدرسه به دلیل بی انضباطی وی، خواستار حضور والدینش در مدرسه شد، با رفتن به آغل گوسفندان در منزل، خود را به دار آویخت.

 

ابوالفضل جنتی رئیس آموزش و پرورش شهرستان مانه و سملقاندر مورد این حادثه اظهار کرد: به دلیل بی انضباطی این دانش آموز که با دانش آموز دیگری مشکل پیدا کرده بود، مدیر مدرسه از وی خواست که روز بعد به اتفاق یکی از والدینش در مدرسه حضور پیدا کند.

 

وی افزود: این دانش آموز که تا پایان ساعت آموزشی در مدرسه حضور داشت بعد از تعطیل شدن مدرسه همراه با سایر دانش آموزان به قصد منزل مدرسه را ترک کرد.

 

جنتی گفت: بر اساس آنچه توسط برخی از اهالی مطرح شده است وی تا ساعت ۱۵روز گذشته درمراسم مذهبی که در منزل خانواده دانش آموز شاکی برپا بوده حضور داشته و سپس به منزل رفته است.

 

وی تصریح کرد: اینکه در منزل بین دانش آموز مورد نظر و خانواده اش چه گذشته، از آن بی خبریم؛ اما بعد اطلاع یافتیم که این دانش آموز با رفتن به داخل آغل گوسفندان در منزل مسکونی شان، خود را به دار آویخته است.

 

جنتی اخراج این دانش آموز از مدرسه را تکذیب کرد و گفت: براساس اطلاعاتی که مدیر مدرسه منعکس کرده است، تنها از دانش آموز خواسته شده که روز بعد به اتفاق یکی از والدین خود در مدرسه حضور پیدا کند.

 

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: علت مرگ نوجوان مانه و سملقانی که در ساعت غیرآموزشی و محیط آموزشی خودکشی کرده در حال پیگیری است.

 

علت خودکشی دانش آموز مانه و سملقانی
علی قلی زاده افزود: از این دانش آموز خواسته شده بود با اولیای خود به مدرسه مراجعه کند و این روند، فعالیتی مرسوم است که مدیران و معلم های مدرسه، مراجعه والدین را برای بررسی وضعیت دانش آموزان درخواست می کنند.

 

به گفته وی، یکی از پایه های توانمندی آموزش و پرورش تعامل و ارتباط مستمر اولیا مدرسه با اولیای دانش آموز است که متاسفانه در برخی موارد این تعامل برقرار نمی شود و بی شک در نبود این تعامل، تربیت به درستی صورت نمی گیرد.

 

قلی زاده با رد اخراج این دانش آموز در مدرسه، گفت: اخراج از مدرسه دارای یک فرآیند قانونی و طولانی است و اخراج دانش آموز از اخطارهای کتبی و حضور والدین در مدرسه و جابجا کردن دانش آموز در مدارس دیگر و…صورت می گیرد.

 

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز ابعاد این قضیه کاملا مشخص نیست، گفت: طی امروز جلسه ای در شهرستان مانه و سملقان برای مشخص شدن علت این اتفاق برگزار می شود و در حال حاضر از سوی کارشناسان حراست و ارزیابی عملکرد موضوع به دقت بررسی شده و مسوولان انتظامی هم بررسی خواهند کرد که علت اصلی این خودکشی چه بوده است.

 

این دانش آموز 15 ساله روستای کهنه جلگه از توابع شهرستان مانه وسملقان در خراسان شمالی عصر سه شنبه 24 آذر ماه جاری در آغل گوسفندان خودکشی کرده است.

 

پیشتر، دهیار روستای کهنه جلگه از توابع بخش مانه شهرستان مانه وسملقان گفت: دانش آموز 15 ساله پایه هشتم روز سه شنبه خود را به دار آویخت.

 

قربان دوردی شایگان روز چهارشنبه  علت خودکشی این دانش آموز را حضور نیافتن والدین برای اطلاع از وضعیت انضباط برغم دعوت مدیر آموزشگاه عنوان کرد.

 

به گفته وی ، از این دانش آموزبه دلیل درگیری با یکی از همکلاسی هایش ، خواسته می شود که با والدین خود به مدرسه مراجعه کند.وی خاطر نشان کرد: احتمال می رود حضور نیافتن والدین در مدرسه ناراحتی دانش آموز را به همراه داشته و انگیزه برای خودکشی می شود.

 

وی اظهارکرد: این دانش آموزحدود ساعت 3 بعد از ظهر طنابی را برداشته و به محل نگداری دام هایشان رفته و در آن مکان خود را به دآر آویخته است.

 

حسینعلی رختیاری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مانه و سلمقان نیز  ضمن تایید خودکشی این دانش آموز گفت: هنوز نتیجه بررسی و نظر پزشک قانونی در این خصوص اعلام نشده است و بازپرس پرونده نیز در حال طی مراحل اداری رسیدگی به این پرونده است.

 

روستای کهنه جلگه از توابع بخش مانه شهرستان مانه وسملقان ، روستایی مرزی با جمعیتی بالغ بر دوهزارو 20 نفر و 450 خانوار در 110 کیلومتری شهرآشخانه واقعه شده است.

 

خودکشی یک زن در خانه خدا

ماجرای پسری که در مدرسه دخترانه خودکشی کرد !

خودکشی دختر تهرانی از روی پل + عکس

 

جدیدترین مطالب سایت