بیوگرافی کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو کار + تصاویر

مجموعه : اخبار چهره ها
بیوگرافی کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو کار + تصاویر

بیوگرافی کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو کار

کیمیا علیزاده زنورین، تکواندوکار ایرانی است. او در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ در کلاس وزن ۵۷ کیلوگرم زنان برنده مدال برنز شد. وی اولین زن ایرانی است که در تاریخ ایران در بازی‌های المپیک، برنده مدال شد

 

کیمیا علیزاده متولد ۱۹ تیر ۱۳۷۷ در کرج، تکواندو کار است.

 

دختر جوان و آینده دار در ۱۶ سالگی پدیده تکواندو ایران شد او خیلی زود میخواست در همان ابتدای کار از تکواندو خداحافظی کند ام مربی اش مانع این کارو او شد.

بیوگرافی کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو کار + تصاویر

 

شروع فعالیت

از ۸ سالگی بعد از پایان امتحانات دی ماهش تصمیم گرفت یک رشته ورزشی را برای تفریح آغاز کند و براش فرقی نمیکرد چه رشته ای باشد، تکواندو مناسب ترین رشته برایش در آن دوران بود خیلی زود پیشرفت کرد و به قهرمانی کشور رسید.

 

کیمیا علیزاده و حضور در المپیک ۲۰۱۶

در المپیک پکن در حالی که ده ساله بودم مبارزات هادی ساعی را در المپیک دنبال می کردم و می گفتم ای کاش روزی من هم مدال جهانی کسب کنم، او در المپیک ۲۰۱۶ ریو در برزیل حاضر است.

 

بیوگرافی کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو کار + تصاویر

کناره گیری از تکواندو

 

اوایل خانواده ام علاقه داشتند که به طور تفریحی تکواندو را ادامه دهم.

 

اما با وارد شدن به دنیای قهرمانی مسیرم عوض شد تمام هم سن و سال هایم تفریح می کردند، من هم می‌خواستم با خانواده و دوستانم تفریح کنم اما همیشه در اردو بودم. زمانی که خانواده ام به مسافرت می رفتند من باید سر تمرین می‌رفتم چون سن کمی داشتم.

 

نمی‌توانستم این فشار را تحمل کنم و با والدینم برای خدافظی از تکواندو صحبت کردم و آنها هم به خاطر خودم با این مسئله کنار آمدند.

 

عکس کیمیا علیزاده تکواندوکار زن ایران

بیوگرافی کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو کار + تصاویر

 

دختری که قهرمان المپیک را شکست داد

در مسابقات جهانی در حالی که همه نمایندگان کشور شکست خورده بودند توانست جونز قهرمان تکواندو زنان در المپیک لندن را شکست دهد و به برنزی آن مسابقات در روسیه دست پیدا کند.

 

قد کیما در تکواندو

 

در تکواندو قد بلند و داشتن پای بلند خیلی مهم است.

 

اگر کوتاه بودم نمی توانستم به این اندازه موفق باشم. البته من در بین تکواندو کاران دیگر کشورها متوسط محسوب می شوم و در برابر قهرمانان اروپا حتی کوتاه هم هستم.

 

عکس کیمیا علیزاده

بیوگرافی کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو کار + تصاویر

برای مبارزاتم تیتر خبر انتخاب می‌کنم !

من بعد از هر بازی خبری که سایت فدراسیون می گذارد را می خوانم.

 

به طور مثال تیتر می‌ زنند که “قهرمان جهان مقهور علیزاده شد ” با خودم قبل از مبارزه این تیترها را مرور می کنم و تیتری برای خودم آماده می کنم و این تیتر را با برد انتخاب می کنم و تمام مدت به خودم با جملات مثبت انرژی می دهم در بازی هایی هم که باخته‌ام از قبل مسابقه تیترهای باخت زده بودم !

 

دوم دبیرستان را دوبار خواندم

من به دلیل حضور در اردوها و مسابقات در ماه های خرداد و شهریور سال گذشته نتوانستم در امتحانات شرکت کنم و مجبور شدم سال دوم دبیرستان را دو بار بگذرانم.

در این مدت آموزش و پرورش همکاری لازم را با من نکرد

 

عکس کیمیا علیزاده و پدرش

بیوگرافی کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو کار + تصاویر

قهرمانی که از سوسک می ترسد

وقتی من را در حال خرید می‌ بینند می گویند مگر قهرمان هم خرید می کند! و یا وقتی از سوسک می ترسم طعنه می زنند که قهرمان مملکت که از سوسک بترسد وای به حال بقیه مردم …

 

عاشق کوهنوردی

به جز تکواندو عاشق کوهنوردی هستم. در برنامه های چند روزه کوهنوردی شرکت می کنم. آرامشی که در کوه دارم را هیچ کجا ندارم

 

عکس کیمیا علیزاده و مادرشبیوگرافی کیمیا علیزاده قهرمان تکواندو کار + تصاویر

جدیدترین مطالب سایت