صحرا نوه جمشید مشایخی (عکس)

مجموعه : اخبار چهره ها
صحرا نوه جمشید مشایخی (عکس)

تیپ خفن صحرا نوه جمشید مشایخی 

جَمشید مَشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران هست.وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر هست.صحرا مشایخی نوه جمشید مشایخی هست که عکس هایي از وی در فضای مجازی و در کنار پدبزرگش منتشر شده هست. جمشید مشایخی علاقه بسیار زیادی به نوه اش صحرا دارد. جمشید مشایخی عکس جدید از خودشان به همراه نوه اش صحرا راا منتشر کرد.

 

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت کشورمان با انتشار عکس جدیدی از خودش در کنار نوه اش صحرا مشایخی, صفحه شخصی اش را بروز کرد.

 

استاد جمشید مشایخی نوشتند:

بعد از یک سال با صحرا نوه عزیزم

صحرا نوه جمشید مشایخی (عکس)

صحرا نوه جمشید مشایخی,صحرا مشایخی

صحرا نوه جمشید مشایخی (عکس)

صحرا نوه جمشید مشایخی (عکس)

 

جَمشید مَشایخی متولد ۱۳۱۳، شهر تهران بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران هست. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر هست.

 

جمشید مشایخی، دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر هست. وی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار»» هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت.

 

او حتی به علت بازی سینمایی اش برای مدتی از کار تئاتر اخراج شد. در واقع کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی شروع کرد.

 

بازی جمشید مشایخی در نقش انسان‌های بی رحم و همچنین نقش‌های تاریخی همچون «شازده احتجاب»، «کمالل الملک» و رضا تفنگچی/خوشنویس در سریال «هزار دستان» نشانگر از توانایی بازیگری اوست.

 

صحرا نوه جمشید مشایخی (عکس)

 

با این حال، در کارنامه بازیگری او، نقش‌های کم ارزش و گاه بی‌ارزش نیز شاهد هستیمکه به گفته خود، پذیرفتن آن نقش‌ها را برای کمک به کارگردان‌ها قبول می‌کند؛ هرچند کهبه کارنامه بازیگری اش لطمه وارد شود

 

 او در سال ۱۳۶۳، بابت بازی در دو فیلم گل‌های داوودی و کمال‌الملک،

صحرا نوه جمشید مشایخی (عکس)

 

برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. از نمایش‌های مهم او بازی در نقش «بزرگ آقا» در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار ۲۵۵ شهریور در آذر ماه ۱۳۴۶ بود

 

.مشایخی در سال ۹۳ به عنوان سفیر سلامت چشم و بینایی و درر سال ۹۴ به عنوان سفیر سلامت از سوی وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه استانتهران معرفی و به وی تندیسس سلامت اهدا شد.

 

صحرا مشایخی،نوه جمشید مشایخی،عکس های صحرا مشایخی،خانواده جمشید مشایخی،نوه دختری جمشید مشایخی،دختران جمشید مشایخی

 

جدیدترین مطالب سایت