زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

مجموعه : اخبار چهره ها
زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

علی کریمی اسطوره اخلاق و فوتبال ورزش کشورمان اسـت کـه سابقه ورزشی او در سطح اول فوتبال ایران، کشور آلمان و کشور هاي‌ حاشیه خلیج فارس خلاصه میشود. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بیوگرافی اي از زندگی این اسطوره بـه همراه جدید ترین عکس هاي‌ وی را منتشر کرده ایم.

 

بیوگرافی علی کریمی و خانواده اش

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

محمدعلی کریمی پاشاکی، مشهور بـه علی کریمی، در 17 آبان 1357 در کرج متولد شد.  او فرزند سوم خانواده‌اي از شمال کشور و از اهالی شهر لاهیجان می باشد. دو برادر بزرگ تر و یک خواهر کوچک تر از خود دارد، پدرش «ولی‌ الله کریمی» فوتبالیست محلی و مادرش «آببند پاشاکی» خانه دار اسـت. خانواده او اهل روستای پاشاکی از توابع سیاهکل هستند.

 

فرشید، برادر بزرگترش همانند وی بـه فوتبال روی آورد و مدتی با او هم‌بازی بود. کریمی گفته‌ اسـت کـه در کودکی هوادار پرسپولیس بوده‌ اسـت ودر زمانی کـه با پدرش برای دیدن بازی‌هاي‌ این تیم بـه ورزشگاه آزادی تهران می‌رفته، آرزو می‌کرده روزی برای این تیم بازی کند.

 

بیشتر بخوانید: شوخی خنده دار و ترسناک علی کریمی با عکاس

 

تحصیلات علی کریمی

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

تا مقطع دیپلم تحصیل کرد اما از 12 سالگی پا بـه توپ شد. علی کریمی پس از اتمام دوران دبیرستانش در کرج، بـه واسطه حضور فرشید، برادر بزرگترش کـه بـه عنوان دروازه بان در تیم هایي مثل پرسپولیس «1379-1386»؛ پگاه «1386-1388» و راه آهن «1389-1392» بازی میکرد بـه فوتبال علاقمند شد و حتی زمانی با یک دیگر هم بازی شدند.

 

او با پرسپولیس درخشید ودر تیم ملی لقب جادوگر را گرفت سپس به عنوان مارادونای آسیا مشهور شد. او با 178 سانتی متر قد در پست هافبک نجومی بازی می‌کرد و حالا درکنار علی دایی، یکی از محبوب ترین چهره هاي‌ ورزشی چند سال اخیر میباشد.

 

 شهرت علی کریمی

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

علی کریمی خیلی زود توانست در جمع نام داران این باشگاه نظیر میشاییل بالاک، سباستین دایسلر، مارتین دمیکلیس، مهمت شول و زی روبرتو برای خود جایگاهی ثابت دست و پا کند، بـه طوری کـه عده اي از این بازیکنان نیمکت نشین شدند.

 

طبق یکی از بندهای قرارداد کریمی و بایرن مونیخ، پس از 12 بازی این قرارداد بـه طور خودکار تمدید می شد کـه در بازی با هامبورگ این اتفاق افتاد، اما در همین بازی وی متأسفانه مصدوم شد، بـه طوری کـه نتوانست در بازیهای جام جهانی 2116 کشور آلمان در اندازه هاي‌ واقعی خود ظاهر شود. کریمی همچنین از جمله بازیکنان ایرانی محسوب میشود کـه در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده اسـت ودر مقابل سالزبورگ یک گل بـه ثمر رساند.

 

شروع زندگی فوتبالی علی کریمی 

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

نخستین باشگاهی کـه محمد علی فوتبالش را در ان شروع کرد، باشگاه نفت تهران بود کـه در رده سنی نوجوانان «در 12 سالگی» بـه میدان می رفت. سال گذشته اش فرشید دراین تیم بازی کرد و قبل از پیوستن محمد علی، از این تیم جدا شد. محمد علی در همین رده سنی بـه سایپا پیوست. محمد علی کریمی دراین رده سنی از هم بازیانش یک سر و گردن بالا تر بودو چندین مرتبه در رده سنی بالاتر در سایپا تمرین کرد.

 

سربازی علی کریمی

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

زمانی کـه 18 ساله بود بـه باشگاه فتح پیوست ودر رده امید برای این باشگاه بازی کرد کـه بـه واسطه استعداد نابش در رده بزرگسالان این تیم کـه در لیگ دسته دوم کشور حضور داشت، بازی میکرد. 

 

او با رفتن بـه باشگاه فتح با یک تیر دو نشان زد، اول این‌که سربازی خودرا پشت سر گذراند و دوم کارت عضویت و بازی در لیگ دسته دوم را در کارنامه اش بـه ثبت رساند. این تیم درسال آخر حضور علی کریمی «1376-1377» دریک قدمی صعود بـه لیگ 1 «آزادگان» قرار گرفت کـه این امر محقق نشد.

 

بیشتر بخوانید: عکس دیدنی از دختر علی کریمی

 

آغاز فوتبال حرفه ای علی کریمی

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

علی کریمی با درخشندگی در تیم فتح با پیشنهاد جذاب استقلال و پرسپولیس روبه‌رو شد تا جایی کـه 20 بهمن 1376 با استقلال تهران قرارداد داخلی امضا کرد. دراین تفاهم نامه قرار بود با پیش پرداخت 5 میلیون تومانی کـه میگیرد از ابتدای فصل 77 با پیراهن این تیم بـه میدان بیاید.

 

با این حال هواداران استقلال کـه از امضای قرارداد او با تیمشان مطلع نبودند برخورد نامناسبی با وی داشتند کـه او با فسخ قرارداد، با پرسپولیس وارد مذاکره شد. کریمی بعد از توافق با پرسپولیس در خرداد 1377 زمان مربیگری «ایویکا مت‌ کوویچ» بـه پرسپولیس پیوست و 22 شهریور این سال مقابل پلی اکرین اصفهان بـه میدان رفت.

 

او نخستین گل خود با پیراهن پرسپولیس را در مقابل سایپا در تاریخ 10 مهر 1377 بـه ثمر رساند و یک روزبعد از سوی منصور پورحیدری بـه تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

 

بازی فوتسال علی کریمی

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

در دی ماه سال 1376 مسابقاتی بین 22 تیم در 8 گروه بـه میزبانی سالن آزادی برگزار شد. پس از پایان بازی هاي‌ دور مقدماتی، چهار تیم بـه نام هاي‌ آتشنشانی، استقلال، پرسپولیس و فتح در مرحله نیمه نهایی بـه ترتیب با یک دیگر بازی کردند.

 

در نهایت فینال این بازی ها بین دو تیم استقلال و فتح برگزار شد کـه دراین بازی علی کریمی توانست با زدن 3 گل و 1 پاس گل نقشی مؤثر در پیروزی 7 بر 3 تیمش در برابر استقلال داشته باشد. حضور او در پرسپولیس قطعا بـه خاطر بازی درخشانش دراین مسابقات بوده اسـت.

 

حضور علی کریمی در امارات

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

علی کریمی بـه خاطر علاقه بـه خانواده، پیشنهادات تیم هاي‌ اروپایی را نپذیرفت و بـه تیم الاهلی پیوست تا برای دیدار با خانواده اش مشکل زیادی را متحمل نشود. نخستین حضور وی دراین تیم باعث قهرمانی این تیم در جام حذفی شد چراکه کریمی توانست 1 گل از 3 گل تیمش را بـه ثمر برساند.

 

در فصل 1381-1382؛ علی کریمی بـه واسطه بازی هاي‌ درخشانش، بـه عنوان برترین بازیکن فصل لیگ امارات متحده عربی شناخته شد و یکسال دیگر با این باشگاه اماراتی تمدید کرد. او در فصل جدید خود توانست بـه قهرمانی جام حذفی و نائب قهرمانی لیگ با این تیم برسد.

 

درسال 1383 میلادی، در حالی کـه قرارداد علی کریمی با این باشگاه رو بـه پایان بود، مدیر برنامه هایش بـه مدیران باشگاه اعلام کرد کـه این بازیکن از باشگاه هایي چون یوونتوس، آ اس رم، هامبورگ، بایرن مونیخ و هرتابرلین پیشنهاداتی دارد و تمدید قرارداد بـه هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

حضور علی کریمی در بایرن مونیخ آلمان

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

زمانی کـه علی کریمی 26 ساله بود، باشگاه بایرن مونیخ از ورود عدد 8 تیم ملی ایران در 13 اردیبهشت 1384؛ استقابل با شکوهی بـه عمل آورد. علی کریمی پس از علی دایی و وحید هاشمیان، بـه سومین بازیکن ایرانی جذب شده توسط این باشگاه تبدیل شد در حالی کـه تیم هاي‌ رئال مادرید و المپیک مارسی بـه شدت خواهان این بازیکن بودند.

 

شروع فصل برای علی کریمی بسیار خوب شروع شد ودر حالی کـه در نیمه دوم در برابر بایرن لورکوزن بـه میدان رفت، توانست تیمش رابا 1 گل و 1 پاس گل در پیروزی 5 بر 2 در برابر بایرن لورکوزن همراهی کند. بازی هاي‌ درخشانی کـه کریمی برای بایرن مونیخ انجام می داد باعث می شد تا در تیم منتخب هفته لیگ بوندسلیگا قرار گیرد.

 

در هفته 16 ام این لیگ، مارکوس هورویک دریک سخنرانی از علی کریمی تمجید کرد و گفت کـه یکسال دیگر با وی تمدید میشود. عملکرد فوق العاده علی کریمی در تیم بایرن مونیخ موجب شده بود وی در فهرست 3 فوتبالیست برتر آسیا شاغل در اروپا قرار گیرد.

 

3 نفر برتر این فهرست علی کریمی از بایرن مونیخ، شونسوکی ناکامورا و پارک جی سونگ از منچستر یونایتد بودند. یکیدیگر از افتخارات وی درسال ۱۳۸۵؛ حضور در فهرست برترین دریبل زن هاي‌ سایت فیفا اسـت کـه نام او درکنار زیدان از رئال مادرید و رونادینیو از بارسلونا دیده میشود. علی کریمی تنها بازیکن ایرانی اسـت کـه با پیراهن بایرن مونیخ، در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده و گل او در مقابل تیم راپیدون بـه ثمر رسیده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: عکس کمیاب از نوجوانی علی کریمی

 

حضور علی کریم در لیگ ستارگان قطر 

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

در خرداد ماه سال 1386 علی کریمی برای بازی در تیم القطر قراردادی 6 میلیون دلاری امضا کرد. حضور او دراین تیم موجب شد تا این تیم در رده 4 لیگ ستارگان قرار گیرد. او در 30 بازی بـه میدان رفت و 6 گل را برای تیمش بـه ثمر رساند.

 

فصل بعد این تیم قطری با بحرانی بزرگ مواجه شد بـه طوری کـه علی کریمی آخرین بازیکن غیر بومی این کشور بود کـه این تیم را ترک کرد. عدد 8 تیم ملی ایران مستقیما بـه السیلیه قطر رفت ودر تمرینات شرکت کرد ولی دیگر اشتیاق گذشته را نداشت تا این‌که قبل از شروع فصل بـه ایران بازگشت تا در تیم سابقش پرسپولیس، بازی کند.

 

حضور علی کریمی در تیم تراکتورسازی

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

خرداد 1392 با سفر کریمی بـه تبریز، قرادادی 1 ساله بین باشگاه و او بسته شد. حضور او در تبریز با استقابل با شکوه مردم تبریز از اسطوره فوتبال کشورمان همراه بود. نخستین گل او برای ترکتورسازی تبریز بـه بازی در برابر ذوب آهن اصفهان بر میگردد و آخرین حضورش در مستطیل سبز بـه بازی در مقابل استقلال و ثبت 1 پاس گل باز می‌گردد.

 

دراین بازی استقلال 3 بر 1 از تراکتور شکست خورد ودر مجموع کریمی برای تراکتور سازی 24 بازی، 5 گل، 3 پاس گل و 2 خطای منجر بـه پنالتی را بـه ثبت رساند. کریمی توانست با تراکتورسازی در بهمن ماه سال 1393 جام حذفی را کسب کند. خداحافظی علی کریمی، اسطوره کشورمان در بازی تراکتورسازی و الاتحاد عربستان در 29 تیر 139. صورت گرفت.

 

مربیگری علی کریمی

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

علی کریمی درسال 1393 با دستیاری کارلوس کیروش در تیم ملی ایران پا بـه عرصه مربیگری گذاشت اما با گذشت چند ماه از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد علاقه اي بـه حضور دراین عرصه ندارد. اما او درسال 1396 بـه تیم سپیدرود پیوست. او الان مربی این تیم اسـت.

 

جوایز علی کریمی

نفر اول بازیکن سال آسیا درسال 2004 میلادی 

نفر دوم بازیکن سال آسیا درسال 2012 میلادی

آقای گلی لیگ امارات متحده عربی در فصل 2003-2004 میلادی

آقای گلی جام ملت هاي‌ آسیا درسال 2004 میلادی

کاندیدای پادشاه دریبل جهان درسال 2006 میلادی

گلزن ترین هافبک تاریخ پرسپولیس در کلیه مسابقات آسیایی با 10 گل

بهترین بازیکن تاریخ ایران کـه توسط روزنامه اسپانیایی مارکا نظرسنجی گذاشته شده اسـت.

حضور در 100 بازیکن برتر تاریخ بایرن مونیخ توسط روزنامه Tageszeitung

بهترین هافبک تاریخ در جام ملت هاي‌ آسیا کـه توسط AFC نظر سنجی شده اسـت.

 

ازدواج علی کریمی

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

علی کریمی درسال 1378 در 21 سالگی با سحر داوری «اصالتا تورک زبان» ازدواج کرد کـه ثمره این زندگی یک دختر بنام «هیما» و دو پسر بنام «هاوش و هیرسا» اسـت.

 

مادر علی: همسر علی، خانم خوب و مهربانی اسـت و از او خیلی راضی ام خدا را شکر عروس خوب و مهربانی نصیب ما شده اسـت.

 

شغل اول علی کریمی

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

علی کریمی عدد هشت تاریخی فوتبال ایران سال‌ها قبل ؛ قبل از آنکه ردای جادوگری بر تن کند، در کرج مسافرکشی می‌کرد. او با پیکان گوجه اي خود زمانی کـه به عنوان پدیده در فتح بازی می‌کرد و حتی در پرسپولیس هم قبل و بعد از تمرین با خودرو خود کار میکرد تا خرج خودرا در بیاورد. بعداً با حامد کاویانپور شراکتی وارد ساخت و ساز شد سپس با همکاری خداداد عزیزی و مجید ساعدی در شرکت پوشاک ورزشی مجید سرمایه گذاری کرد.

 

بیشتر بخوانید: بیماری ناشناخته علی کریمی فوتبالیست معروف «عکس»

 

اینستاگرام علی کریمی

aliiiiiiiikarimi8

 

**** جدیدترین عکس های علی کریمی **** 

 

زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

 

**** عکس جدید علی کریمی **** 

  زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

 

**** عکس جدید اینستاگرام علی کریمی **** 

 زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس

 

**** عکس های علی کریمی در دبی **** 

 

 زندگی جدید علی کریمی و خانواده اش در آمریکا +عکس   

 

جدیدترین مطالب سایت