۲۱خرداد ، سالگرد مرگ حبیب محبیان + بیوگرافی حبیب محبیان

مجموعه : اخبار چهره ها
۲۱خرداد ، سالگرد مرگ حبیب محبیان + بیوگرافی حبیب محبیان

۲۱خرداد ، سالگرد مرگ حبیب محبیان

دلم از دنیا گرفته شب من مهتاب نداره
روز من بی تو عزیزم حتی خورشیدم نداره
می شنوی صدایه قلبم واسه تو میزنه هر بار
می شنوی هر نفسم رو واسه تو زنده ام انگار

 

۲۱خرداد ؛ سالمرگ حبیب گرامی

 

۲۱خرداد ، سالگرد مرگ حبیب محبیان + بیوگرافی حبیب محبیان

بیوگرافی حبیب محبیان

حبیب محبیان در تاریخ 21 خرداد 1395 بدلیل ایست قلبی درروستای نیاسته کتالم رامسر درگذشت.

 

زکریا اشک پور سخنگوی مرکز اورژانس مازندران گفت: صبح جمعه در ساعت ۹ و ۱۷ طی تماس با مرکز پیام اورژانس غرب استان مازندران برای انجام مأموریت درروستای نیاسته در کتالم رامسر تقاضای آمبولانس شد.

 

پس از اعلام مأموریت بلافاصله، همکاران به محل اعزام شدند و پس از بررسی وضعیت متوجه شدند که متأسفانه وی فاقد هر گونه علائم حیاتی و سیانوز کامل و مردمک‌ها گشاد شده بود.

 

وی سابقه مشکل قلبی داشت و اقدامات احیا مؤثر نبود.

 


حتما بخوانید:  خواننده مشهور حبیب محبیان از زندگی و بازگشتش می گوید


 

نام مستعار: حبیب
تولد: 4 مهر 1331 «63 سال»
ملیت: ایران
سبک‌ها: پاپ، راک،کانتری
سازها: گیتار، ارگ
سال‌ هاي‌ فعالیت 1354 تا 1395
ناشرین: شرکت ترانه، پارس ویدیو، آونگ آهنگ، طپش و World Music
سازهای برجسته: گیتار 12 سیم

۲۱خرداد ، سالگرد مرگ حبیب محبیان + بیوگرافی حبیب محبیان

حبیب در جوانی

حبیب در 4 مهرماه سال 1331 در شمیران تهران متولّد شد . درخانواده او برادرانش نیز به موسیقی علاقه داشتند اما تنها خود حبیب به موسیقی حرفه‌اي روی آورد. علی‌رغم تمایل سایر برادرانش به ویولن، علاقهٔ وی از ابتدا به گیتار بود. دوران نوجوانی حبیب مصادف با پیدایش گروه بیتلز در دهه ۶۰ میلادی اروپا شد و این باعث علاقهٔ بیشتر وی به موسیقی گردید.

 

با پذیرفته شدن در آزمون صدا و سیما، زیر نظر موسیقیدان بلند آوازه کشورمان استاد مرتضی حنانه به فراگیری اصول و تدابیر آهنگسازی روی آورد. دراین کلاس سیمین غانم، هوشمند عقیلی، تورج شعبان‌خانی، هنگامه اخوان و… نیز شرکت داشتند. بعد ها وی توانست بعنوان خواننده در تلویزیون استخدام شود. وی بعد از ۲ سال از استخدام در رادیو و تلویزیون به خدمت سربازی رفت ودر آنجا نیز خواننده باشگاه افسران بود.

 

حبیب پدر محمد محبیان خواننده ایرانی نیز می باشد. وی از معدود خوانندگانی است که در اجرای آهنگ‌هایشان از گیتار دوازده سیم استفاده میکند. این هنرمند درسال ۱۳۸۸ همراه با خانواده‌اش به ایران مهاجرت کرد و درصدد انتشار آلبومش در ایران است.

 

همسر اول حبیب، شادی نام داشت. احمدرضا تنها فرزند حبیب از وی است که در ایران زندگی میکند. روزی شادی در خیابان پایش پیچ میخورد و به علت آنکه احمدرضا را در آغوش داشته به زمین می‌افتد ودر بیمارستان بدلیل حساسیت به آمپول پنی‌سیلین در عرض چند دقیقه فوت میکند.

 

تقریبا هم زمان با فوت همسر حبیب، مادر او نیز، به علت حمله قلبی فوت میکند و این حوادث باعث می گردد که در نخستین آلبومش یعنی مرد تنهای شب که درسال ۱۳۵۶ انتشار یافت بیشتر آهنگها رابه یاد ایشان بخواند. آهنگ‌هاي‌ «مادر» و «خرس کوکی» رابه یاد مادرش ؛ «شهلای من» و «خواب سرخ بوسه ها» رابه یاد همسرش و «نگاهم» رابه یاد هر دوی ایشان خواند. همسر دوم حبیب ناهید نام دارد که محمد ثمره ازدواج با اوست.

جدیدترین مطالب سایت