موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

مجموعه : اخبار چهره ها
موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

پس از سریال «سرکش» و «جادوگر»؛ «روزی روزگاری مریخ» ساخته مشترک پیمان قاسمخانی و محسن چگینی نیز بدون تبلیغات و در سکوت خبری منتشر شد. این مجموعه کمدی اولین سریال قاسمخانی بـه عنوان کارگردان اسـت. «روزی روزگاری مریخ» با حال‌وهوایی مشابه مجموعه خاطره‌انگیز «مسافران» آغاز شد و فعلاً در قسمت های‌ اول شروع نسبتا خوبی داشته اسـت. در این مطلب از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز مطالبی از سریال زیبای روز روزگاری مریخ منتشر کرده ایم.

 

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ چیست؟

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

سریال روزی روزگاری مریخ کاری از پیمان قاسمخانی و محسن چگینی و جدید ترین محصول مشترک فیلیمو و نماواست که از 21 تیرماه پخش ان آغاز شد. «در روزگاری هستیم که همه ی موجودات از سیارات مختلف بـه مریخ سفر میکنند… شما چطور؟» این خلاصه داستانی اسـت که درباره سریال روزی روزگاری مریخ منتشر شده اسـت و بـه اندازه کافی کنجکاوی‌برانگیز اسـت که ببینیم بقیه این سه نقطه چطور پر میشود.

 

پیمان قاسمخانی با سابقه طولانی در نوشتن فیلمنامه سریال‌های‌ پربیننده‌ای هم چون شب‌های‌ برره، پاورچین و نقطه‌چین در چند سال اخیر سراغ کارگردانی هم رفته و پس از فیلم‌های‌ موفق در گیشه سینما «خوب، بد، جلف یک و 2» ساخت اولین سریال در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرده اسـت.

 

قسمت اول «روزی روزگاری مریخ» بیشتر درباره معرفی شخصیت اصلی قصه یعنی «ناصر» با بازی سام درخشانی و همچنین شخصیت «لونا» با بازی ویشکا آسایش بود. علاوه بر معرفی شخصیت‌ها، مخاطب با فضای کلی داستان نیز آشنا شد، اما قصه اصلی سریال هنوز آغاز نشده اسـت.

 

برای قضاوت درباره ان باید بیشتر صبر کرد، اما با نگاه کلی بـه قسمت اول می توان گفت «روزی روزگاری مریخ» یاد و خاطره یکی از بهترین آثار پیمان قاسمخانی و رامبد جوان یعنی سریال «مسافران» را در ذهن مخاطب تداعی میکند منتها با این تفاوت که در «مسافران» موجودات فضایی بـه زمین آمده بودند، اما این‌بار زمینی‌ها بـه فضا رفته و ساکن مریخ شده‌اند.

 

همانطور که گفتیم هنوز قصه اصلی آغاز نشده، بنابر این طبیعتا موقعیت‌های‌ کمدی و شوخی‌های‌ بامزه زیادی در سریال وجود نداشت، اما بعضی از سکانس‌ها مانند گیر افتادن «ناصر» توسط خلافکار‌ها یا شام خوردن این شخصیت همراه دوستانش، رنگ و بوی شوخی‌های‌ بامزه پیمان قاسمخانی را داشت.

 

مهم ترین برگ برنده «روزی روزگاری مریخ» ژانر تخیلی سریال و فضای متفاوت ان اسـت که برای مخاطبان تازگی دارد. این فرمول قبلا در «مسافران» امتحانش را پس داد و بـه تجربه موفقی نیز تبدیل شد، بنابر این سریال جدید قاسمخانی و چگینی هم شانس بالایی برای دیده شدن دارد.

 

در قسمت اول نیمی از داستان در زمین گذشت، اما با توجه بـه ان چه در شروع سریال دیدیم و شخصیت‌هایي که بعداً وارد قصه میشوند، احتمالا در ادامه شاهد حضور «ناصر» در مریخ و روایت داستان در فضا خواهیم بود. جلوه‌های‌ بصری خوب و باورپذیر سریال در مریخ نیز یکیدیگر از امتیاز‌های‌ سریال اسـت که باعث شده این فضا طبیعی و قابل باور از آب دربیاید.

 

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال یاغی چه کسانی هستند؟ + بیوگرافی و عکس بازیگران سریال یاغی

 

تعداد قسمت ها و زمان پخش سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

تا کنون درباره این‌که سریال روزی روزگاری مریخ چند قسمت اسـت خبری منتشر نشده اما این مجموعه کمدی هر هفته سه شبنه ها ساعت 8 صبح پخش می شود و شما میتوانید ان را هم از طریق نماوا و هم فیلیمو تماشا کنید.

 

قسمت اول و دوم سریال روزی روزگاری مریخ در 2 روز متوالی «یعنی 21 و 22 تیرماه 1401» پخش شده اسـت. این سریال کمدی با درونمایه تخیلی کمی بـه سریال مسافران بـه کارگردانی رامبد جوان شباهت دارد و از فضایی طنز برخوردار اسـت.

 

خلاصه ای از موضوع سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

موضوع سریال همانطور که از اسمش پیداست یک کمدی فانتزی اسـت که در فضایی خیالی و در فضا می‌گذرد و شخصیت اصلی داستان دریک ماجرای پیچیده، پایش بـه کره مریخ باز می شود. قاسمخانی پیش از این در نوشتن سریال مسافران که رامبد جوان کارگردانی کرده بود، ایده ورود فضایی‌ها بـه زمین را اجرایی کرده بود. با این حال ایده رفتن انسان بـه کره دیگر و درگیری‌هایش با فرا زمینی‌ها می تواند موضوع جذابی برای مخاطبان باشد.

 

بیشتر بخوانید: عکس و آدرس اینستاگرام بازیگران سریال یاغی

 

حاشیه‌های سریال پیمان قاسمخانی از فیلیمو

آن طور که شنیده شده، اسم سریال از اول هم روزی روزگاری مریخ نبود و بعد از چندین بار تغییر در نهایت گروه سازنده بـه این تصمیم رسیدند که نام سریال را اینطور بگذارند بهتر اسـت. نامی که در وهله اول مخاطب را یاد فیلم سینمایی روزی روزگاری کشور آمریکا می‌اندازد. پس اگر جایی شنیدید که سریال کمدی قمر در عقرب ساخته شده منظور همین سریالی طنزی که در فیلیمو مشاهده میکنید.

 

معرفی بازیگران و عوامل سریال کمدی روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

در سریال مشترک پیمان قاسمخانی و محسن چگینی قرار اسـت نقش اصلی را سام درخشانی و ویشکا آسایش ایفا کنند. درخشانی چندین تجربه همکاری مشترک و موفق با قاسمخانی داشته اسـت. سابقه همکاری درخشانی و قاسمخانی بـه سریال پژمان باز می گردد و این همکاری در فیلم‌های‌ خوب، بد، جلف هم ادامه پیدا کرد و حالا قاسمخانی تصمیم گرفته اسـت این‌بار بدون استفاده از زوج همیشگی درخشانی یعنی پژمان جمشیدی از حضور او، در نقش اصلی سریال بهره ببرد.

 

از دیگر بازیگران اصلی سریال هم میتوان بـه امیر نوروزی، بهادر مالکی، امیر کاظمی، امیرمهدی ژوله، فلامک جنیدی، عبدالله روا، رامین ناصر نصیر، الناز حبیبی و… مهراب قاسمخانی و بهروز رهبری‌ فرد اشاره کرد که می تواند بـه جذابیت‌های‌ این سریال اضافه کند.

 

طراح و سرپرست نویسندگان: پیمان قاسمخانی

تهیه‌کننده: محسن چگینی

کارگردانان: پیمان قاسمخانی و محسن چگینی

سرپرست گروه کارگردان و برنامه‌ریز: پوپک مظفری

مدیر فیلم برداری: فرزام گل‌سفیدی

تدوین: سیامک مهماندوست و امیرحسین صادقیان

آهنگساز: بامداد افشار

جلوه‌های‌ ویژه: جواد مطوری و اشکان چگینی

طراح صحنه: مهراب قاسمخانی

طراح لباس: ماهرخ سلیمانی‌پور

طراح چهره‌پردازی و گریم سه‌بعدی: عباس عباسی

طراح دکور: یاشار قاسمخانی و پونه صدری‌منش

مشاور و اجرای دکور: سیامک احصایی

 

کارگردان سریال روزی روزگاری مریخ کیست؟

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

پیمان قاسمخانی البته تجربه کار در نمایش خانگی رابا سریال هیولا آغاز کرد. او که همراه مهران مدیری در مجموعه‌های‌ موفق تلویزیونی بود، بعد از وقفه‌ای چند ساله درکنار مدیری طرح سریال هیولا را نوشت و در دراکولا هم این تجربه رابا مدیری تکرار کرد.

 

نویسنده فیلم‌های‌ مطرحی هم چون مارمولک و مکس پس از آنکه در سینما تجربه کارگردانی را پشت سر گذاشت خیز مجددی برای ساخت سریال در نمایش خانگی برداشت، اما سریال خوب، بد، جلف در لحظه آخر با کارگردانی محسن چگینی کلید خورد تا قاسمخانی که گویا ریسک ساخت سریال در مقام کارگردان را برای خودش سنگین می دید این تجربه را تا ساخت سریال بعدی بـه تعویق انداخت.

 

بیشتر بخوانید: عکس های جدید و کمتر دیده شده علی شادمان بازیگر سریال یاغی

 

عکس و اسامی بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ به همراه بیوگرافی آنها

نام بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ بـه این شرح می باشد: سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر نوروزی، امیر کاظمی، بهادر مالکی، امیرمهدی ژوله، نوشین تبریزی، عبدالله روا، رامین ناصر نصیر، فلامک جنیدی، بهروز رهبری‌فر، پیمان فاطمی، کاظم نوربخش و مهراب قاسم‌خانی در این سریال بـه ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

بیوگرافی سام درخشانی بازیگر سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

سام درخشانی در سی و یکم تیر ماه سال 1354 در تهران متولد شد. او دیپلم علوم تجربی دارد و دانشجوی انصرافی رشته‌ی تئاتر اسـت. وی درسال 1394 با عسل امیرپور که مربی بدنسازی اسـت ازدواج کرده و اکنون صاحب دو فرزند هستند. درخشانی در آموزشگاه بازیگری استاد سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده‌ و درسال 1379 با بازی در تئاتر وارد عرصه بازیگری شد. او با بازی در مجموعه شب زدگان وارد قاب تلویزیون شد.

 

بیوگرافی ویشکا آسایش بازیگر سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

ویشکا آسایش در شانزدهم آبان ماه سال 1351 در تهران به دنیا آمد. او دارای لیسانس طراحی صحنه و لباس از لندن اسـت. وی متاهل هستند و یک پسر بـه نام گیو دارند.

 

او کارش را از سال 1370؛ زمانی که 19 سال داشت، با بازی در سریال امام علی بـه کارگردانی داوود میرباقری آغاز کرد. آسایش 6 سال بعد با نقش‌آفرینی در فیلم ساحره به طور حرفه‌ای فعالیت هنری خود را دنبال کرد تا درسال 1389 بـه اوج شهرت خود رسید.

 

بیوگرافی امیر نوروزی بازیگر سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

امیر نوروزی در سی‌ام مهر ماه سال 1365 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه هنر اسـت. وی کارش را از سال 1394 با بازی در تئاتر B5-6 آغاز کرد و با نقش‌آفرینی در فیلم مامان بـه کارگردانی آرش انیسی، بازیگری را به طور حرفه‌ای ادامه داد. آقای امیر نوروزی در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در همین فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

 

بیوگرافی عبدالله روا بازیگر سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

عبدالله روا در پنجم اسفند ماه سال 1364 در چهارمحال بختیاری به دنیا آمد. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق اصفهان را دارد. روا دارای فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه شهید بهشتی اسـت. وی در 23 سالگی کارش را از شبکه استانی با شبکه استانی جهان بین آغاز کرد و در سال 1390 برای اجرا وارد شبکه جام جم شد. روا توانست با اجرای عالی برنامه‌ی پربیننده‌ی ویدیو چک بـه اوج شهرت برسد.

 

بیوگرافی کاظم نوربخش بازیگر سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

کاظم نوربخش در یکم مهر ماه 1355 در بیجار متولد شد. او دیپلم علوم انسانی دارد و کارش را از 12 سالگی با تئاتر مدرسه آغاز کرد و پس از حضور و درخشش در جشنواره‌های استانی و در ادامه فعالیت هنری خود با بازی در سریال نون خ در نقش سلمان بـه شهرت و محبوبیت رسید. او در 27 سالگی ازدواج کرد و دو دختر بـه نام نازنین‌‌ زهرا و نازنین‌ زینب دارد. وی در نواختن سازهای تنبک و گیتار نیز مهارت دارد.

 

بیوگرافی فلامک جنیدی بازیگر سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

فلامک جنیدی در چهاردهم بهمن ماه سال 1351 در مشهد متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی لیسانس ادبیات نمایشی اسـت. ایشان کارش را درسال 1377 با بازی در مجموعه طنز جنگ 77 بـه کارگردانی مهران مدیری اغاز کرد و سال بعد با حضور در سریال ببخشید شما مدیری فعالیت هنری‌اش را به طور حرفه‌ای دنبال کرد. او با بازی در سریال شب های برره بـه شهرت رسید.

 

بیوگرافی امیرمهدی ژوله بازیگر سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

امیر مهدی ژوله در بیست و هفتم مرداد سال 1358 در تهران به دنیا آمد. او تحصیلاتش را تا فوق دیپلم عمران از دانشگاه آزاد ادامه داد. ژوله متاهل اسـت و یک دختر بـه نام گندم دارد. ایشان که مبتلا بـه بیماری اِم‌اِس هستند، در یکی از برنامه‌های خندوانه با ام‌اس شوخی کرد و بـه بیان تجربه‌ی خود در مبارزه با این بیماری پرداخت. وی کارش را از سال 1380 با روزنامه نگاری شروع کرد و با نویسندگی در مجله چلچراغ حرفه‌ای آن را دنبال کرد.

 

بیوگرافی بهروز رهبری فر بازیگر سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

بهروز رهبری فر، در یازدهم مرداد ماه سال 1351 در تهران متولد شد. او بازیکن سابق فوتبال اسـت که از سال 1372؛ زمانی که 19 سال داشت، فوتبال را از تیم پرسپولیس آغاز کرد. رهبری فر و سهراب بختیاری زاده از اولین مدافعان سیستم دفاع چهار نفری و خطی در تیم ملی فوتبال ایران بودند. ان‌ها نمایش خوبی در مسابقات قهرمانی غرب آسیا داشتند. او ازدواج کرده و متاهل میباشد.

 

بیوگرافی مهراب قاسم خانی بازیگر سریال روزی روزگاری مریخ

موضوع سریال روزی روزگاری مریخ و معرفی بازیگران این سریال جدید

مهراب قاسم‌ خانی زاده‌ی شانزدهم آذر ماه سال 1350 در تهران اسـت. او دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی نقاشی اسـت. او دو فرزند بـه نام‌های نیروانا و نویان دارد، اما در حال حاضر متاهل نیست و مدتی پیش از شقایق دهقان جدا شد. مهراب قاسم خانی کارش را از 1378 با نویسندگی مجموعه ببخشید شما بـه کارگردانی مهران مدیری آغاز کرد. چهار سال بعد با نوشتن سریال پاورچین نویسندگی را به طور حرفه‌ای دنبال کرد.

 

در پایان

بـه زعم اکثر نقدهایی که برهمین قسمت‌های‌ ابتدایی سریال نوشته شده؛ مهمترین ضعف این سریال نداشتن یک داستان مشخص و گیرا اسـت که ما را برای دیدن قسمت‌های‌ بعدی ترغیب کند.

 

در پایان باید گفت فضای فانتزی داستان و پخش ان از شبکه نمایش خانگی بستر لازم را در اختیار فیلمساز برای بیان افکار و اعتقاداتش فراهم کرده اسـت، باید دید قاسمخانی از این بستر چگونه استفاده خواهد کرد و آیا جانب عدالت و انصاف را در نقد جامعه‌‌ ایرانی رعایت می کند؟! همچنین باید منتظر ماند تا دید که مریخ به عنوان جامعه آرمانی فیلم‌ساز چگونه جامعه‌‌ای اسـت؟

جدیدترین مطالب سایت