گفتگو با مرجان محتشم

مجموعه : اخبار چهره ها
گفتگو با مرجان محتشم

مرجان محتشم

 

مرجان محتشم را از مجموعه تلویزیونی «پس از باران» و در نقش خانم كوچیك می‌شناسیم.

 

او با بازی روان و به یادماندنی خود در نقش زن دوم ارباب بر جذابیت‌های این سریال افزود.

 

محتشم برای اولین بار و به طور حرفه‌ای سال 1376 با سریال «بهشت گمشده» به كارگردانی كامران قدكچیان وارد عرصه هنر شد، اولین تجربه تلویزیونی‌اش به سریال حقیقت آیینه به كارگردانی اسماعیل میهن‌دوست بر‌می‌گردد.

 

بهشت گمشده، پس از باران، رز زرد، ریحانه، ستاره من، نامادری و… از جمله كارهایی است كه او در آنها بازی داشته است.محتشم با لحنی آرام كه بی شیاهت به شخصیت فیلم هایش نیست؛ برای ما از حال و هوای زیارت خانه خدا می‌گوید:

 

من همیشه آرزوی این را داشتم كه به زیارت خانه خدا بروم و دائم موقع دعا كردن با خودم می‌گفتم، یعنی من لیاقت و شایستگی این را دارم كه به زیارت این مكان مقدس بروم؟‏‏ ‏

 

در حالی كه 5 ـ4 روزی از بازگشت او از خانه خدا نمی‌گذرد و او هنوز در حال و هوای آنجا به سر می برد‏، ادامه می‌دهد: شب تولد امام رضا بود كه از دفتر امور سینمایی با من تماس گرفتند و از من پرسیدند كه آیا دوست دارم كه مكه بروم یا نه؟

 

این دعوت خیلی اتفاقی بود من كه مدت‌ها بود منتظر چنین روزی بودم، علی‌رغم كسالتی كه داشتم مشتاقانه پذیرفتم و به زیارت خانه خدا رفتم.

 

خیلی عجیب است اگر بخواهم از حال و هوای آنجا برای شما بگویم، چون اصلا قابل توصیف نیست و فقط كسانی كه این سفر ملكوتی را تجربه كرده اند این حس را شاید بتوانند درك كنند.

 

آنجا كه هستی همه چیز برای آدم بی‌زمان و بی‌مكان می‌شود و حتی اگر در بدترین شرایط جسمی هم باشی فقط به عبادت فكر می‌كنی و به این‌كه اعمالت را چگونه به بهترین نحو به انجام برسانی.

 

آنجا كه بودم تب 40 درجه داشتم و بارها زیر سرم رفتم، ولی هیچ كدام از اینها مانع از انجام اعمالم نشد و من بهتر از هر زمانی به عبادت پرداختم. من آرزو می‌كنم كه این لحظات را همه تجربه كنند و همچنین امیدوارم این حس و حال همیشه برای من باقی بماند تا بدون هیچ قصوری بتوانم به فعالیت‌هایم ادامه دهم.

 

جدیدترین مطالب سایت