گفت و گو داغ و جنجالی با امین حیایی سوپر استار معروف

مجموعه : اخبار چهره ها
گفت و گو داغ و جنجالی با امین حیایی سوپر استار معروف

مصاحبه متفاوت با امین حیایی 

 

امین حیایی بازیگر تعادل اول و قدیمی کشورمون که با وی بسیار خاطره داریم گفتگو و گفتگویی کرده هست در ادامه می توانید با گفتگو داغ و غوغایی با امین حیایی سوپراستار مشهور سایت تالاب را دنبال نمایید. 

 

امین حیایی یکی از بازیگران ستاره سینمای کشور جمهوری اسلامی ایران هست, وی مدت دوران بیشماری هست که در عرصه سینما فعالیت دارد و همه ی ی ی ی ی وقت} هم پرکار بوده هست. امین حیاییبیش از دو دهه نقش جوان اول سینما را بازی می‌کرد; اکنون هم هست فقط جنس نقش هایش تغییر کرده. اگر چه خیلی طول کشید که به نقش اول برسد;

 

به گزارش تالاب یعنی تقریباً حدود 9 سال بعد از اولیه بازیگری, فیلم “سیب سرخ حوا” به او رسید کهگرچه دستاورد چندانی نداشت. حیایی در کنار بازیگری نیم نگاهی به کارگردانی تئاتر هم دارد ولی حرفه اصلی اش را از ذکر نبرده و هم چنان روزهای پرکاری از نظر بازیگری سنجیدن می‌کند. روایت او را از ستاره سازی سینما و ماجرای حضور مداوم یک عده از بازیگران را به عنوان جوان اول در فیلم ها بخوانید:

 

گفت و گو داغ و جنجالی با امین حیایی سوپر استار معروف

یک آغاز خوش یمن

سال 70 تئاتری برای بانو ثریا قاسمی کار میکردم که مورد توجه ایشان قرار گرفته بود. ایشان را برای فیلم “دو همسفر” خواسته بودند که اگر چه خودشان نتوانسته بودند در این کار حضور پیدا کنند و من را برای نقش پسر خودشان معرفی کرده بودند; بجای ایشان که قرار بود نقش مادر مرا بازی کنند, بانو هما روستا این نقش را بازی کردند و این شروعی شد برای کار سینمایی من با یک گروه حرفه ای.

 

بعد از آن با آقای هاشمی و آقای اسعدیان که دستیار ایشان بودند آشنا شدم,,,,,,,. هم کار را خیلی دوست داشتم و هم وارد یک دنیای جدیدی شده بودم که هیچ اطلاعی از آن نداشتم. اگر چه بازیگری کرده بودم ولی خب از سینما, کار با دوربین, کار با صدابرداری کهگرچه خاطرم هست آن دوران صدابرداری نمی شد و فیلم را دوبله می کردیم, برایم نو و خوشگل بود. فقط داشتم ذکر میگرفتم.

 

از همه ی ی ی ی ی ی ی فیلم هایم دفاع میکنم

من احساس میکنم برای رسیدن به قضاوت درست درباره کارنامه ام, تمام تجارب بازیگری ام را باید در کنار هم قرار دهند. من در هر کاری تجارب خاصی به دست آوردم وخب بعد از کار با آقای هاشمی دوره ای شد که با آقای سیروس الوند مشارکت کردم.

 

فیلم “هتل کارتن” اولین کاری بود که باهم انجام دادیم و بعد ازآن فیلم های “مزاحم”, “دست های آلوده”, “تله” و… بود. من در هر کاری تجارب خاصی به دست آوردم. هر کدام از آنها برای من یک دوره کلاس بازیگری بودو من انها را می گذراندم و هر مرحله چیزهای جدید ذکر میگرفتم.

 

فیلم هایی هم بود که از کیفیت چندانی برخوردار نبودند ولی خب انها هم سنجیدن ناب خودشان را داشتند; تلاش می‌کردم بتوانم کار رابه تنهایی و روی پای خودم جلو ببرم و اگر کیفیت کار به هر دلیل پایین بیاید کیفیت کار من پایین نباشد و خب همه ی ی ی ی ی ی این کارها باعث شده اکنون بتوانم در فیلمی که آقای نعمت الله به من پیشنهاد میکند «شعله ور» بازی کنم ودر کل نقش های پرگره تر رابه اسانی اجرا کنم.

 

گفت و گو داغ و جنجالی با امین حیایی سوپر استار معروف

برای پول اکثر؟

من هیچوقت برای جایزه کاری جلو نرفته ام. احتمالا زمانی بیکار بوده ام و برای جایزه کاری را قبول کرده باشم ولی همه ی ی ی ی ی ی ی وقت جایزه من پایین بوده هست و هیچ زمانی به دنبال جایزه بالا هم نبوده ام اما با جلو رفتن روال فیلم ها و موفقیت هایم کم کم جایزه من بالا رفت. در حال حاضر برای فیلم هایی که احساس میکنم

 

تجاری هستند, مقدور هست جایزه بالایی بخواهم ولی برای فیلم های هنری که یک بودجه و تهیه کننده خصوصی پشت آن هست, همه ی ی ی ی ی وقت} تخفیف هایی را لحاظ میکنم.

 

چرا جوان اول ها پیر نمی‌شوند؟

«در جواب به این که چرا رشد ورود نسل جوان در حال حاضر تا این حد کم شده هست؟ دلیل آن می‌تواند این باشد که شماها هنوز این نقش ها را اجرا می‌کنید؟» اولا بنظر من گیشه هنوز حرف اول را میزند و مشخص میکند چه کسانی هنوز طرفدار دارند و میتوانند این نقش ها را اجرا کنند. و خب کارگردانان دوست دارند

 

با این دسته از بازیگران کار کنند تا کارشان از نظر مالی برگشتی هم داشته باشد. به هرحال برخی از انها با شرکت های خصوص کار میکنند و به دلیل محدودیت بودجه وادار به این هستند که این گونه کار کنند.

 

نگران نیستم

هر سنی نقش ناب خودرا دارد. من از نوجوانی آغاز کردم و جوانی را گذرانده ام و کم کم وارد میانسالی شده ام و از نظر من نگرانی وجود ندارد. مگر آقای انتظامی هنوز کار نمی‌کنند؟ از نظر من بازیگری سن ندارد چرا ک از بچه خردسال تا پیرمردی که 80 سال سن دارد هم میتوانند بازی کنند. علاوه بر این کوشش میکنم کارهای دیگر مانند فیلمسازی را آزمون کنم و احتمالا تغییر روش بدهم.

 

گفت و گو داغ و جنجالی با امین حیایی سوپر استار معروف

 

به علاوه بازیگری

در حال حاضر کلاس های بازیگر را راه انداختم. در واقع یک موسسه فرهنگی هنری داریم که اولین هدفمان استعدادیابی هست که اکثر در زمینه بازیگری هست و احتمالا بتواند سایر رشته ها را نیز دربر بگیرد. از زمانی که موسسه را راه انداختم, تصمیم گرفتم یک حرکت خوب انجام دهم که نتیجه ای پشتش باشد

 

و واقعا هم فکر نمی کردم در این حد پیشباز شود; نزدیک به 1500 نفر ثبت اسم کردند که در حال حاضر سازی کادر آموزشی و پلاتوهایی هستیم که در آن بشود تدریس کرد. حتماً در آینده با انها چند فیلم کار می‌کنیم.درباره استعدادهایی که بضاعت مالی ندارند نیز فکر کرده ایم. در ابتدا بین شهر تهران و شهرستان تفکیکی انجام دادیم

 

و از شهرستانی ها خواستیم یک کار هنری در قالب یک فیلم برایمان بفرستند تا پس از دیدن این فیلم ها ورکشاپ هایی در شهرستان برای دوستانی که انتخاب شدند, بگذاریم و بتوانیم در همانجا استعدادیابی کنیم که فقط آن کسیکه استعدادش را دارد به کلاس ها بیاید و خب واحدهای دانشگاهی را برای این دوره ها انتخاب کردهایم.

 

 

ما با دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46 مشارکت می‌کنیم که در واقع وزارت علوم نیز تاییدیه مدرک رابه انضمام موسسه ما انجام خواهدداد.

 

دنبال تفاوت در بازی بوده ام

سلایق باهم متمایز هست. یک سری از مردم تیپ من در “اخراجی ها”, “مهمان مامان”, “کما” و… را دوست دارند, یک سری هم می گویند این فیلم ها فاقد ارزش های بازیگری هست و فیلم هایی مانند “نقاب”, “زن زیادی”, “مزاحم” و… را می پسندند. اگر کمدی نیز نقش نقش نقش نقش نقش نقش نقش نقش بازی کرده ام ودر نقش لات بوده ام,

 

شخصیت های متفاوتی بودند و سطح طبقاتی متفاوتی داشتند و حتی گویش و طرز راه رفتنشان نیز باهم فرق داشته هست. من در سریال “مفید, بد, زشت”, یک مدل لات نقش نقش نقش نقش نقش نقش نقش نقش بازی کرده ام که دقیقا با “اخراجی ها” و “کما” متمایز بوده هست.

 

گفت و گو داغ و جنجالی با امین حیایی سوپر استار معروف

 

منصرف نیستم

حقیقتا از نقش خاصی منصرف نیستم چون همه ی ی ی ی ی ی این فیلم ها برای من تجارب خوبی بوده هست. همانگونه که گفتم برخی از فیلم ها در کارگردانی و یا فیلمنامه ضعف داشته و به بخش بازیگری خیلی پرداخته نشده هست اما من تمام تلاشم را کرده ام که در سکانس هایی که حضور دارم حتی به صورت مشترک با عواملی که در آن سکانس هستند, کارمان به خوبی از آب دربیاید.

 

رد پای شریفی نیا

«در جواب به این که آیا در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد, محمدرضا شریفی نیا نقشی در گرفتن نقش های خوب برای تو نداشته هست؟» نه. فیلم عمده به من پیشنهاد میش د و خب ایشان هم به من پیشنهاد میکردند و من آن نقش را می خواندم; یکی از انها “نقاب” می‌کردند و من آن نقش را می خواندم ; یکی از انها “نقاب” بودو آن نقش را واقعا دوست داشتم.

 

مثلاً سریال “کلاه پهلوی”, سریال “همسایه ها” از کارهایی بود که ایشان به من معرفی کرده بودند. خب ایشان هم دوست داشتند و باهم کار میکردیم. در آن دوران همه ی ی ی ی ی ی ی وقت کستینگ در دست محمدرضا شریفی نیا بودو هر تیمی نیت فرآوری فیلمی را داشت با ایشان گفت و گو میکرد و ایشان هم اشخاصی را که می شناختند و می‌دانستند میتوانند از پس کار بربیایند و چیزی به آن افزون کنند, معرفی میکردند.

 

چرا این همه ی ی ی ی ی ی کمدی؟

«در جواب به این که یک دوره ای در سینما پشت سر هم فیلم های کمدی بازی کردید. همین اکنون هم چنان به فکر ادامه این روال هستید یا می خواهید در انتخاب نقش ها یک مقدار متمایز عمل کنید؟»: فیلمنامه های متنوعی انتخاب و بازی میکردم اما برخی وقت ها به دلایلی از جمله دشواری های فنی و… منتشر این فیلم های کمدی پشت سر هم می افتاد

 

و این طورجدید ترین بنظر می‌رسید که من مدام دارم کار کمدی بازی میکنم, در صورتی که این طورجدید ترین نبوده. اگر این فیلم ها سر دوران خودشان منتشر می‌شدند مشخص بود که تنوع زیادی دارند.

 

گفت و گو داغ و جنجالی با امین حیایی سوپر استار معروف

 

به اعتقاد من سوی و سوی کمدی را مخاطبان مشخص کردند. فروش فیلم های کمدی مشخص می‌کند چه سبکی مردم دوست دارند. سلیقه مردم بسیار کارساز هست. کمدی را مردم دوست دارند باید بدانیم خوراکی که ما به مردم می دهیم و باید خوراک تندرست به مردم بدهیم.

 

اگر بعد از دیدن فیلم اتفاقی در جامعه رخ دهد گناهکار ما هستیم احتمالاً خیلی از حرف ها را نباید بزنیم اگر راه این دیالوگ ها در سینما باز و باب شود رخداد بدی در سینما خواهدافتاد و نمی توانیم خودمان را ببخشیم. نباید باعث نابهنجاری در جامعه باشیم.

 

جدیدترین مطالب سایت