درد و دل با هنرمندان مشهور + عکس

مجموعه : اخبار چهره ها
درد و دل با هنرمندان مشهور + عکس

با هنرمندان مطرح کشور پای درد و دل نشستیم و با زندگی آنها بیشتر آشنا می شوید.

 

نمایشگاه مطبوعات، دورهمی رسانه‌ای که هر ساله کلی از آدم‌ها قلم‌ها را دور هم جمع می‌کند و فرصتی برای آشنایی خیلی از ما با نشریاتی می‌شود که هر از چند گاهی آن‌ها را ورق می‌زدیم.

 

این بار این نمایشگاه بهانه‌ای شد تا پای صحبت گروهی بنشینیم که جزو کسانی‌اند که خواسته یا ناخواسته بیشترین ارتباط را با رسانه‌‌ها دارند، هنرمندان و بازیگران.

 

داریوش ارجمند: سخن‌چین بدبخت هیزم کش است

داریوش ارجمند یکی از بازیگران به نام کشورمان درباره مطبوعات این طور حسش را بیان کرد: دیدن همه مطبوعات زیر یک سقف اتفاق جالبی است، اما قضاوت کردن راجع به آن منوط به این است که هرکس همه آنها را درست بخواند و نقد کند، اما به طور کلی خوشحالم که همه روزنامه‌ها و نشریات را زیر یک سقف می‌بینم.

 

درد و دل با هنرمندان مشهور + عکس

 

وی افزود: ارتباط خود من با این رسانه‌ها بد نیست ولی گاهی آنقدر خبر کذب راجع به خیلی‌ها منتشر شده که حد ندارد و این رویداد خوبی نیست.

 

ارجمند در خصوص اهمیت مطبوعات و با توصیف جایگاه آن‌ها تصریح کرد: مطبوعات وجدان‌ جامعه است یعنی باید صاحب صداقت و راستگویی باشند، همچنین خبرنگاران رسانه‌ها باید خبرنگار باشند نه خبرچین و ما در مطبوعات به همین خبرنگار نیاز داریم نه خبرچین.

 

این هنرمند ادامه داد: من هیچ وقت آن افرادی که دروغ و شایعه‌ها را در روزنامه‌ها بدون هیچ تحقیقی منتشر می‌کنند را نمی‌فهمم، ا‌ین‌ها همان خبرچین هستند و خبرچین بدبخت هیزم کش است. 

 

محمود پاک‌نیت: حوزه فرهنگ و روزنامه‌نگاری هم حرفی برای گفتن دارد

محمود پاک‌نیت که در این روزها مشغول بازی در سریال «نفس گرم» است در خصوص این نمایشگاه گفت: روزنامه‌ها و نشریات یک وسیله ارتباطی بین مردم و نویسنده‌ها هستند، همچنین مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز توسط نوشته‌های روزنامه‌نگاران به دست آن‌ها می‌رسد و مردم با خواندن این مطالب آگاهی‌هایی که در این جامعه به آن نیاز دارند را به دست می‌آورند.

 

وی افزود: تشکیل این نمایشگاه‌ها هم برای این است تا مردم بفهمند که حوزه فرهنگی و روزنامه‌نگاری هم حرفی برای گفتن دارد و همه آگاه شوند که این نمایشگاه به وجود آمده صرفاً برای این است که آن‌ها به خواندن را بیاورند و مردم با خیلی از روزنامه‌ها که نمی‌شناختند، آشنا شوند،‌ این غرفه‌ها هم نشان دهنده عظمتی است که رسانه مکتوب دارد چرا که خود من نیز فکر نمی‌کردم که آنقدر نشریه در سطح کشور وجود داشته باشد.

 

این هنرمند ادامه داد: وقتی به این نمایشگاه آمدم دیدم که چه قدر بچه‌های جوان در این حوزه فعال هستند و چه قدر می‌توانند موثر باشند و جامعه را آگاه کنند.

 

پاک‌نیت در پایان با اشاره به ارتباط بین مطبوعات و مردم خاطرنشان کرد: آمدن به این نمایشگاه می‌تواند یک ارتباط بین رسانه‌ها با هم و با مردم باشد، علاوه بر این خود روزنامه‌نگاران هم می‌توانند در نشریات خود علاوه بر مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … با قرار دادن مطالبی که بیشتر با مردم مرتبط است این رابطه را گسترش دهند،‌چون خود همین رسانه‌ها نیز یکی از راه‌های اساسی تبلیغات است.

 

درد و دل با هنرمندان مشهور + عکس

 

مهوش صبرکن: آخر این هم شد روزنامه؟! «کسی جرأت ندارد جای من بنویسد

در ادامه این گفتگوها «مهوش صبرکن» بازیگر و همسر محمود پاک‌نیت هم این طور عنوان کرد:‌هر نمایشگاهی در جایگاه خودش خوب و وجود آن بهتر از هیچ چیز است، ولی چیزی که من را متعجب کرده این تعداد نشریات است، آخر این همه نشریه را چه کسی در ایران می‌خواند؟! من فکر می‌کنم که این‌ها خیلی زیاد هستند، البته شاید نظرم غلط باشد ولی باید از کمیت بکاهند و کیفیت را زیاد کنند چون در حال حاضر این تعداد از کیفیت کاسته است.

 

وی افزود: من هر جوری که ممکن باشد رسانه‌ها را دنبال می‌کنم چون این کار من است که باید حتی حوادث را هم بخوانم تا شاید سوژه‌ای را برای حرفه‌ام بیابم، بنابر این نوع نگرش من با یک آدم عادی فرق دارد، ولی به طور کلی باز هم فکر می‌کنم که وجود این کمیت بی‌خود است و با اعتماد به نفس می‌گویم که خیلی از این نشریات را نمی‌شناسم.

 

صبرکن، در ادامه ضمن بیان پیشنهادی برای بهبود این کیفیت تصریح کرد: ما باید بیشتر مقاله بیرون دهیم، چرا که الآن گاهی مجله‌هایی را می‌بینیم که سه چهارم آن تبلیغات است و در کنار آن دو یا سه خبر هم پیدا می‌شود، ولی خوب چه فایده؟ آخر این هم شد روزنامه؟! من نمی‌دانم پس در این دانشکده خبر و مراکز مربوط به آن چه چیزی درس می‌دهد؟!

 

وی در باره شایعات و اخبار کذب موجود در رسانه‌ها گفت:‌ اصولاً جای من کسی جرأت نمی‌کند بنویسد ولی گاهی پیش آمده که جملاتمان عوض شود یا اشتباه تایپ گردد، مثلاً چند روز پیش یکی با پاک‌نیت تماس گرفت و گفت مگر خود شما نگفتی که در قسمت اول سریال نفس گرم می‌میرید و او متعجب ماند که واقعاً این حرف از کجا آمده و آن روزنامه بی‌اجازه و بی‌منبع درست چنین مطلبی را نوشته بود.

این هنرمند در آخر اظهار کرد: ‌متأسفانه از این اتفاقات گاهی پیش می‌آید ولی در هر حال این اجازه را نمی‌دهیم که به جای ما بنویسند.

 

حسین محب‌اهری: جای خالی ابتکار و نوآوری در نمایشگاه‌ها

حسین محب‌اهری هنرمند دیگری بود که ابتدا در باره این اتفاق رسانه‌ای با نگاهی اقتصادی گفت: نمایشگاه هر سال وظایف خودش را با یک نگاه متوسط انجام می‌دهد، هر سال غرفه می‌گذارند، مردم و علاقه‌مندان می‌آیند و می‌روند و همه این‌ها کارهایی است که نمایشگاه انجام می‌دهد ولی آن چیزی که این جا خیلی کم وجود دارد ابتکار و نوآوری است، چرا که همه چیز مثل همیشه روال یکنواخت خودش را دارد به طوری که انگار همه از نگاهی نو گریزان هستند.

 

وی ادامه داد:‌غرفه‌هایی مثل هم، طراحی‌های یکسان، این اشکال و کمبود قضیه است، مثل روزمرگی‌های آدم‌ها، یا کارمندی که هر روز صبح به اداره می‌رود و برمی‌گردد.

 

محب‌اهری افزود: یواش یواش در حال خروج از مکتوب بودن رسانه‌ها هستیم، و الآن دنیای مجازی فرصت نمی‌دهد، حتی شاید این یا چند نمایشگاه بعدی آخرین گردهمایی چنین رسانه‌هایی باشد، چون در چند سال آینده دیگر همچنین چیزی را نمی‌بینیم و چاره‌ای هم نیست، این تکنولوژی است و گریز ناپذیر.

 

درد و دل با هنرمندان مشهور + عکس

 

این بازیگر در خصوص پیگیر بودنش برای جویا شدن از اخبار گفت: من به خاطر علاقه شخصی خودم معمولاً‌ مطبوعات و اخبار را دنبال می‌کنم، گاه با خریدن بعضی از روزنامه‌ها و گاه با دیدن سایت‌ها، این اتفاق در حدی است که اگر در جریان اخبار نباشم احساس کمبود می‌کنم و حتماً باید به خبر ساعت 9 برسم مگر این که سرکار باشم.

 

وی افزود: ولی چیزی که در مطبوعات و رسانه‌های خبری کم پیدا می‌شود و من علاقه دارم، تفسیرها و گپ و گفت‌های سنگین و با اطلاعات کافی در مورد مسائل مربوط به هر چیزی به خصوص کارهای هنری است و به نظرم می‌رسد که کسی را نداریم تا بتواند صحبت یا حرفی را بنویسد که واقعاً برایم جذاب باشد.

 

محب‌اهری در آخر با اشاره به جذاب‌ترین تیتری که برای او زده شد، خاطرنشان کرد: مدت‌ها پیش درباره بیماری سرطانم مطلبی را نوشته بودم که با این عنوان منتشر شد: من غول سرطان را شکست دادم و این جذاب‌ترین تیتری بود که خودم هم دوستش داشتم.

 

فریده سپاه‌‌منصور: به خاطر شایعه بیماریم چند سال کاری نکردم

فریده سپاه‌‌منصور بازیگر پیشکسوتی که او را در کارهایی چون دردسرهای عظیم، گل‌یخ، مارمولک، معصومیت از دست رفته، شاهگوش و … دیده‌ایم هم ابتدا از علاقه‌اش به ورق زدن کتاب‌ها گفت و اظهار کرد: من بیشتر روزنامه‌ها را در اینترنت می‌خوانم ولی بر عکس کتاب که دوست دارم آن را در دست بگیرم و ورق بزنم.

 

وی افزود: متأسفانه خیلی پیش آمده که وقتی مصاحبه می‌کنیم، می‌بینیم با وجود این که آن را خوانده‌ایم و اصلاح کرده‌ایم باز هم اشتباه چاپ می‌شود و گاهی چیزهایی به آن اضافه می‌گردد که اصلاً حرف ما نبوده است. به همین خاطر به حرف‌هایی که در روزنامه‌ها زده می‌شود زیاد اعتماد نمی‌کنم و می‌گویم این‌ها هم مثل مصاحبه‌های ما هستند.

 

درد و دل با هنرمندان مشهور + عکس

 

سپاه‌منصور در انتها بیان کرد: ما با دیدن این اشتباهات دلمان را به این خوش می‌کنیم که مردم این چیزها را نمی‌خوانند ولی بعد که به مردم برمی‌خوریم، می‌بینیم حتی اسم پدربزرگ من را هم می‌دانند و وقتی می‌پرسیم از کجا می‌گویند در مصاحبتون خواندیم، به همین خاطر امیدوارم این اشتباهات به حداقل خود برسند.

 

او همچنین از سال‌هایی گفت که به خاطر شایعه بیمار‌ی‌اش هیچ‌کس به وی پیشنهاد کار نمی‌داد.

 

نازنین کریمی: امیدوارم سرمای هوا دلیل نیامدن مردم به نمایشگاه باشد

نازنین کریمی، بازیگر سریال «دختران حوا» در  باره جایگاه مخصوص نمایشگاه در زندگی‌اش این‌گونه گفت: نمایشگاه مطبوعات همیشه برای من جایگاه ویژه‌ای داشته چون شغل من به همین رسانه‌ها مربوط می‌شود ولی امسال به نظرم خلوت‌تر از سال‌های قبل است که این جای ناراحتی دارد و باید دید علت آن چه بوده است؟ امیدوارم کاهش دما باشد که باعث شده مردم نتوانند بیایند.

 

وی ادامه داد: من از بعضی از نشریات دلخوری دارم چون گاهی چیزهایی را نوشتند که اصلاً مصاحبه من نبوده است.

 

درد و دل با هنرمندان مشهور + عکس

 

کریمی خاطرنشان کرد: باید ارتباط بین خبرنگار و فرد مصاحبه شونده خیلی مستقیم باشد آن‌قدر که مطبوعات و هنرمند با هم یک خانواده تشکیل دهند و به جای اخبار کذب که برخی‌ها فکر می‌کنند انتشار آن به نفعشان است صمیمیتی ایجاد شود که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

 

وی همچنین این تیتر که در آن به عنوان  دروغ سیزده گفته بود با بازیگری خداحافظی می‌کنم را به عنوان تیتر محبوبش اعلام کرد.

 

رضا توکلی: زمان نمایشگاه مطبوعات بیشتر شود

رضا توکلی، بازیگر در خصوص نمایشگاه مطبوعات امسال گفت: زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات کافی نیست و باید مدت برگزاری آن افزایش پیدا کند. از طرف دیگر شرایط رسیدن مردم به نمایشگاه مطبوعات فراهم شود بدین منظور از وسایل نقلیه ای چون مترو ، اتوبوس، ترانوا و هر وسیله دیگری در جهت تسهیل آن بهره ببریم تا فرهیختگان و افراد علاقه مند به حضور در نمایشگاه راحت تر بتوانند به محل برگزاری آن برسند.

 

وی افزود روزنامه ها در سال های نه چندان دور در سبد کالای خانواده ایرانی وجود داشت اما امروزه به دلیل آنکه سخن مردم را بیان نمی کنند این امر اتفاق نمی افتد. مطبوعات باید پلی میان مردمی که دغدغه مسائل گوناگون از جمله هنر را دارند و مسئولین شود رسالت و مسئولیت یک خبرنگار در این زمینه زیاد است از طرف دیگر مطبوعات از جناح بازی های سیاسی پرهیز کنند.

 

این بازیگر در خصوص کارهای جدید خود اظهار کرد: منتظر پخش کامل سریال کیمیا هستم تا بازخوردهای مردم، فیلم سازها و کسانی که اسم هایشان در روزنامه ها و مطبوعات می آید و به نقد فیلم می پردازند را مشاهده کنم. پس از آن با انرژی بیشتری به کار بازیگری ادامه می دهم.

 

رسانه مظلوم ترین قشر جامعه هستند

حمید عسگری خواننده در مورد مطبوعات گفت: به هر حال یک گردهمایی فرهنگی نمایشگاه مطبوعات را به فال نیک می‌گیرم به نظرم نسبت به سال‌های گذشته نظم و ترتیب آن بهتر شده است.

 

عسگری در خصوص عملکرد رسانه ها عنوان کرد: رسانه ها مظلوم‌ترین قشر کشور هستند و افراد  با استفاده از این رسانه ها معرفی می‌شوند، رشد می‌کنند،  زمانی که به رشد لازم می‌رسند رسانه ها را فراموش می‌کنند.

 

درد و دل با هنرمندان مشهور + عکس

 

وی افزود: به هر حال رسانه ها صد در صد کامل نیستند و اما زحمت خود را می‌کشند و خیلی خوب کار می‌کنند همین حضور رسانه ها در نمایشگاه که با نظرات مختلف در کنار هم جمع می‌شوند نشانه‌های تمدن است.

 

عسگری خاطرنشان کرد: امسال که به نمایشگاه آمده ام استقبال بسیاری را شاهد بودم از اینجا از همه عزیزان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم در غرفه آن‌ها حضور پیدا کنم

 

نعیمه نظام دوست: رسانه‌ها بهترین نقش را در جامعه دارند

نعیمه نظام دوست در خصوص نمایشگاه مطبوعات امسال گفت: نمایشگاه خوب بود راهی ارتباطی مستقیم مردم در نمایشگاه مطبوعات با هنرمندان و ورزشکاران و خود اعضای مطبوعات برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مطبوعات از شهرهای مختلف هم حضور دارد به نظرم رسانه‌ها اگر به موضوعات اجتماعی و هنر که تاثیرات مثبت به مردم دارند بپردازند خیلی خوب است همچنین مشکلات جامعه را بازگو کند چرا که مطبوعات بهترین نقش در جامعه و کل کشور را دارد.

 

درد و دل با هنرمندان مشهور + عکس

 

نظام دوست در خصوص زسالت مطبوعات اظهار داشت: رسالت خود را انجام می‌دهم که چرا که خبرنگاران و افرادی که در این خوزه کار می‌کنند نسبت به شغل خود تعهد کاری  دارند.

 

وی خاطرنشان کردند آرشیو تمام مصاحبات خود را دارم و همه را به دقت جمع آوری می‌کنم از طریق روزنامه ها که بوی آن حس حال خوبی به آدم می‌دهد خبرها را می‌خوانم و پیگیر خبرگذاری ها هستم.

 

مهدی باقر بیگی: امیدوارم رسانه های ما قوی شود

مهدی باقر بیگی با حضور در نمایشگاه نظر خود را اینگونه گفت: به نظرم هر صنفی یا گروهی باید دور هم جمع شوند و کار های خود را به اشتراک بگذارند و مردم همحضور پیدا کنند.

 

وی در خصوص حضور خود در نمایشگاه امسال اظهار داشت: امسال در نمایشگاه مطبوعات روزنامه اصفهان حضور داردو همچنین به همراه اعضای شورای شهر اصفهان برای بازدید از مراکز تفریحی و فرهنگی شهرداری تهران آمدیم تا بتوانیم از تجربیات آنها استفاده کنیم.

 

وی در خصوص عملکرد رسانه ها عنوان کرد: بعضی از رسانه ها از نظر توان مالی و امکانات محدودیت دارند به همین خاطر مسائل مالی به سمت جناح خاصی می‌روند امیدواریم رسانه‌های ما قوی شود تا این اتفاق برای آنها رخ ندهد.

 

وی خاطرنشان کرد: اما با امکانات و شرایطی که داریک بیشتر رسانه ها رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند و  همچنین خود من بیشتر خبرها را از طریق سایت ها پیگیری می‌کنم.

 

امیرعلی نبویان: نمایشگاه مطبوعات عرضه مستقیم است

امیرعلی نبویان در خصوص نمایشگاه اذعان داشت: مهمترین مسئولیت رسانه ها،خبرگذاری‌ها، مطبوعات این است که واقعیت خبرهایی که  منتشر می‌شود را تشخیص دهند و اطلاع رسانی کنند. حال این که چقدر در این زمینه موفق بودند باید با یک نگاه آماری داشته باشیم.

 

درد و دل با هنرمندان مشهور + عکس

 

وی افزود: حضور مردم نسبت به سال گذشته کمذنگ شده است نمایشگاه مطبوعات عرضه مستقیم است که مردم می‌توانند ارتباط خوبی داشته باشند مصاحبه ها بی‌واسطه انجام شود همچنین آرشیو سالانه مجله و روزنامه‌ها را در نمایشگاه مطبوعات داشته باشند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

تیپ جالب خانواده پیکه و شکیرا در شب هالووین (عکس)

خاطره دلتنگی مادر مرحوم مرتضی پاشایی

همراهان جنجالی امیر تتلو در استودیو دیددرشب + عکس

 

جدیدترین مطالب سایت