اتفاقات عجیب کاشان از زبان فاطمه معتمدآریا

مجموعه : اخبار چهره ها
اتفاقات عجیب کاشان از زبان فاطمه معتمدآریا

سفر فاطمه معتمدآریا به شهر کاشان و اتفاقات عجیبی که در این سفر رخ داد سوژه ی چند روزه گذشته در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بوده است.

 

فاطمه معتمدآریا که روز یکشنبه چهارم بهمن، برای شرکت در جلسه پرسش و پاسخ فیلم «یحیی سکوت نکرد» در سینمای شهر کاشان، به این شهر سفر کرده بود، با رفتارها و الفاظ ناشایستی مواجه شد که خودش آن را دور از شأن هنر و سینما توصیف می‌کند.

معتمدآریا که همواره رفتاری توأم با آرامش و صلح، در مواجهه با این دست اتفاقات ناخوشایند و غیرسازنده داشته، این‌بار نیز با صبر و مهربانی راهِ گفت‌وگو را به دعوا ترجیح داده که در ادامه روایت آن را از زبان خودش می‌خوانید.

 

اتفاقات عجیب کاشان از زبان فاطمه معتمدآریا

 

‌در سفر شما به کاشان، چه اتفاقی افتاد؟

یکشنبه بعدازظهر برای جلسه پرسش‌وپاسخ فیلم «یحیی سکوت نکرد» به‌همراه کارگردان و عده‌ای از مسئولان سینما تجربه به کاشان رفتیم. در ورودی شهر گروهی از هنرمندان و هنردوستان، به استقبال ما آمدند، با هم گشتی در شهر زدیم و از آن همه زیبایی در معماری این شهر انرژی گرفتیم. سری هم به موزه عروسک‌ها زدیم.

وقتی به سینما رسیدیم، به ما گفتند که از در پشتی وارد شویم، خوشبختانه سالن تقریباً پر بود. جلسه پرسش‌وپاسخ بسیار خوب برگزار شد و ساعتی دوست‌داشتنی را گذراندیم. در طول نشست سروصداهایی از بیرون شنیده می‌شد و مسئولان مرتب در رفت‌وآمد بودند. جلسه تمام شد و ما هم به تهران برگشتیم… .

 

‌فقط همین؟

این چیزی است که من دوست دارم از سفرم به کاشان در خاطرم بماند.

 

اتفاقات عجیب کاشان از زبان فاطمه معتمدآریا

 

می‌شود در مورد اتفاقات ناخوشایندش بگویید؛ آنهایی که دوست دارید فراموش کنید؟!

(قدری مکث) بیانش سخت است…؛ واقعیت این است که در آنجا عده‌ای که به هر دلیل مخالف من بودند، به حضورم در شهرشان اعتراض کردند و عده‌ای هم از حضورم بسیار خوشحال شدند و من خوشحال‌تر که بار دیگر به شهری قدم گذاشته‌ام که هنوز بوی تمدن و تفکر می‌دهد. این اتفاقی است که در کاشان افتاد.

 

نمی‌خواهید جزئیات بیشتری بگویید؟

خب، ترجیح می‌دهم از جزئیات خوب حرف بزنم، از جوانان بااستعدادی که با سؤالات دقیق و حساب‌شده در مورد فیلم، ما را غافلگیر کردند و این دستاورد بزرگی برای سینمای هنروتجربه بود و دیگر از نظم و انضباط و درایت و همکاری مقامات و مسئولان سینمایی و همچنین از همراهی سینماگران کاشان باید بگویم که بسیار سپاسگزار آنها هستم. من از سفر به کاشان اینها را همیشه به‌ خاطر خواهم داشت…؛ چیز دیگری هم لازم است؟…

گویا اتفاقات دیگری هم افتاده بود

ببینید من با اینکه کسی با کار من و حرفه‌ام و حتی خود من مخالف باشد مشکلی ندارم ولی رفتارهای تهاجمی، توهین، بی‌احترامی، دروغ، تهمت و بی‌قانونی را نمی‌پذیرم و این اتفاقی است که در آنجا افتاد و من علاقه‌ای هم به بیان و شرح جزئیات اتفاقات ناخوشایند ضدفرهنگی ندارم. فقط امیدوارم برگزاری این‌گونه جلسات هنروتجربه برای سینماگران پربارتر و مفیدتر تداوم داشته باشد. البته آرزو می‌کنم بعضی از تجربیات ناخوشایند هم دیگر تکرار نشود.

 

منبع : روزنامه شرق

 

عکس های دیدنی خانواده فاطمه معتمد آریا

عکس پرتره فاطمه معتمدآریا در سازمان ملل

بیوگرافی فاطمه معتمد آریا به همراه عکس

جدیدترین مطالب سایت