معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

دراین مطلب از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز اطلاعاتی از تاریخچه و معرفی نژاد هاي‌ مختلفی از سگ ها را منتشر کرده ایم.

 

35 تا از صلح‌آمیزترین سگ‌ها برای هر صاحبی

آیا شـما یک فرد سگ دوست هستید یا یک فرد گربه دوست؟ امیدواریم، اگر دراین صفحه هستید، بـه اندازه ما از طرفداران سگ ها هستید! هنگام تصمیم‌گیری این کـه کدام یک برای باغ شـما بهترین اسـت، عوامل زیادی را باید درنظر گرفت. با توجه بـه این کـه تعداد زیادی از ما چقدر مشغول کار، مدرسه، خانواده و چه کسی دیگر هستیم، گاهی اوقات خوب اسـت کـه در پایان روز بـه خانه یک سگ خوب و آرام برگردیم.

 

سگ چانه ژاپنی سایز سرگرم کننده

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این سگ‌ها با وزن نسبتاً کوچک چهار تا هفت پوند، اندازه‌هاي‌ سرگرم‌کننده‌اي دارند و نمیتوان ان‌ها را در خانه حمل کرد. همان طور کـه گفته شد، انها یک نژاد سگ بسیار دوستانه و اجتماعی هستند کـه بـه این دلیل کـه اغلب صاحبان خودرا در خانه دنبال می کنند، شناخته می شوند و بـه آن ها لقب “سگ Velcro” را داده اند. دوستی انها بسیار فراتر از صاحبشان اسـت – انها همچنین یک سگ همراه عالی برای کودکان، غریبه ها و حتی سایر حیوانات خانگی در خانه هستند.

 

سگ بولونی، اما نه پاستا

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

طبق معمولً وقتی «بولونیز» را میشنویم بـه ماکارونی خوشمزه فکر می‌کنیم، اما معلوم می شود کـه نام یک نژاد سگ نیز هست! دلیل این کـه احتمالاً تا همین اواخر نام این سگ را نشنیده بودیم این بود کـه این سگ هنوز یک نژاد بسیار کمیاب در ایالات متحده اسـت. خیلی بد اسـت کـه اینطور باشد زیرا آن ها یک سگ کوچک بسیار آرام هستند کـه داشتن ان برای افرادی کـه عاشق سگ‌هاي‌ لپ‌سگ هستند، عالی اسـت، اما چیزی را می خواهند کـه بسیار کم‌تر باشد.

 

سگ اسپانیل اسباب بازی بازیگوش انگلیسی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این سگ شبیه پسر عموی بزرگش، کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل اسـت. مانند تعداد زیادی از سگ‌هاي‌ دامان، انها بـه زمان کمتری در پارک یا تعقیب توپ نیاز دارند ودر عوض از چرخیدن روی دامان صاحب خود لذت می برند. اسباب‌بازی اسپانیل انگلیسی نیاز بـه تعمیر و نگه داری دارد.

 

عده اي از افراد توصیه می کنند کـه حداقل دو بار در هفته آن ها را مسواک بزنید. بـه غیر از این، آن ها بـه چیزهای زیادی نیاز ندارند. از آنجایی کـه یک نژاد کمیاب اسـت، پیدا کردن ان ممکن اسـت کمی زمان و تلاش داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: خطرات نگهداری سگ خانگی در کنار کودک

 

سگ شیتزو بسیار ملایم

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

شیتزو کـه بـه عنوان یک همراه بسیار فداکار درنظر گرفته می شود، کسی اسـت کـه صاحبان خودرا در اطراف خانه دنبال می‌کند، همانگونه کـه با یک طناب نامرئی بـه آن ها بسته شده اند.

 

اما با انجام اینکار سروصدا بـه پا نمی کنند. ظاهر شبیه خرس عروسکی شیتزو با ساختار استخوانی بـه طرز شگفت انگیزی تکمیل می شود، بـه این معنی کـه اگر بچه هاي‌ کوچک خشن در خانه دارید، بعید اسـت کـه آسیبی بـه این پسر کوچک بامزه وارد کنند. مو هاي بلند انها را برای هوای سرد مناسب می‌کند.

 

دلقک دنیای سگ، سگ پاگ

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

همانگونه کـه از عنوان پیداست، این سگ‌ها را میتوان دلقک‌هاي‌ دنیای سگ‌ها بـه خاطر عشق بـه بازی و شخصیت‌هاي‌ با اعتماد بـه نفس، احمق و دوست‌داشتنی‌شان دانست.

 

انها سگ هایي هستند کـه دوست دارند خودرا بـه صاحبان خود نشان دهند، بنابر این داشتن یک سگ احتمالاً بـه این معنی اسـت کـه شـما سگی خواهید داشت کـه می‌تواند تعداد زیادی از ترفندهای منظم را انجام دهد. در حالی کـه انها هنوز از نظر نظافت و ورزش کم نگه داری هستند، حداقل یک‌بار در طول روز بـه پیاده روی کوتاه نیاز دارند.

 

آرام ترین اسپانیل، سگ ساسکس اسپانیل

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این نوعی سگ اسـت کـه می توانید هر جایی با خود ببرید. چه در شهر شلوغ زندگی کنید، چه دریک منطقه آرام و روستایی، این سگ ها تقریبا در هر مکانی عالی هستند. در حالی کـه هنوز بخشی از خانواده اسپانیل هستند، این سگ‌ها انرژی تحریک‌پذیری را ندارند کـه دراین نوع سگ‌ها معمول اسـت. در خارج، این سگ ها دوست دارند زوزه و پارس خودرا بـه رخ بکشند، اما در داخل تمایل دارند کـه نژادی بسیار آرام و فرمانبردار باقی بمانند.

 

بیشتر بخوانید: دیدن خواب سگ چه نشانه ایی دارد | تعبیر خواب سگ

 

سگ یک اسپانیل دیگر، کلامبر اسپانیل

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

فکر می کنید کـه ساسکس اسپانیل آرام‌ترین نژاد اسپانیل اسـت کـه می خواهید دراین فهرست پیدا کنید؟ خوب، دوباره فکر کنید! Clumber Spaniel فعال ترین سگ در میان همه ی سگ ها نیست – در واقع، می توان ان را بـه اندازه کافی بـه عنوان یک سیب زمینی کاناپه کامل توصیف کرد. اگر بـه دنبال سگ نگهبان هم هستید این سگ را نگیرید. Clumber Spaniel آن قدر دوستانه و آرام اسـت کـه هر سارقی کـه وارد ان شود با تکان دم و لیس مورد استقبال قرار میگیرد.

 

تهه اسی گنگ بست هند

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این سگ ها چنان چهره بامزه اي دارند کـه حتی بازاریاب ها و آژانس هاي‌ تبلیغاتی نیز اغلب از ان ها در تبلیغات استفاده می کنند و تاثیر بسیار خوبی دارند! Basset Hound یک حیوان خانگی بسیار آسان اسـت و داشتن ان در خانه برای کسی کـه اتفاقات زیادی در زندگی خود دارد طبیعی اسـت.

 

نیازهای ورزشی انها بسیار کم اسـت، یک قدم زدن سبک در اطراف بلوک باید اینکار را انجام دهد و انها نیز بـه مراقبت زیادی نیاز ندارند. اگر چه پشت آن ها بسیار شکننده اسـت، بنابر این بـه آرامی بازی کنید.

 

سگ بولداگ های انگلیسی واقعا شاد

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

شاید نتوانید فقط با نگاه کردن بـه صورت آن ها متوجه شوید، اما بولداگ انگلیسی کاملاً یکی از شادترین نژادهایی کـه دراین فهرست داریم. انها طبق معمولً وقتی دریک نقطه آفتابی یا در مکان مورد علاقه خود روی کاناپه دراز میکشند بیشترین شادی را دارند. بولداگ انگلیسی نیز شخصیت بسیار دوستانه اي دارد و اغلب از دیدن دوستان شـما بسیار خوشحال می شود تا بتوانند خودرا معرفی کنند. انها با بچه ها هم عالی هستند.

 

سگ نه یک موپ، یک برگاماسکو

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

در حالی کـه این سگ الزاماًً آرامترین دسته نیست، آن ها بسیار مستقل هستند و برای این کـه کاملاً شاد باشند بـه حداقل توجه نیاز دارند. منظور ما از این چیست؟ خوب، برگاماسکو یک سگ گله اسـت، بـه این معنی کـه برای کمک بـه کشاورزان در گله کردن حیوانات دیگر، مانند گوسفند و بز، پرورش داده شده اسـت.

 

بـه همین دلیل، Bergamasco توانایی کار مستقل را توسعه داده اسـت و از حل مشکلات لذت میبرد بدون این کـه صاحبان ان‌ها بالای سرشان بایستند و برایشان راهنمایی کنند. بـه علاوه، آن ها فوق العاده زیبا بـه نظر میرسند!

 

سگ چارلز اسپانیل کاوالیر کینگ

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

تنها با نگاه کردن بـه ان چهره شایان ستایش، می توان فرض کرد کـه کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل یکی از مهربان ترین و شیرین ترین سگ هایي اسـت کـه هرکسی کـه بـه دنبال نژادی آرام اسـت میتواند داشته باشد. چه بـه دنبال همراهی باشید کـه پیاده‌روی روزانه رابا شـما بـه اشتراک بگذارد، چه سگی کـه بخواهد درکنار شـما روی کاناپه بنشیند، کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل نژاد مناسب شماست. نه تنها این، بلکه آن ها در اطراف بچه ها نیز عالی هستند!

 

سگ این تازی فوق سریع است

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

تقریبا مثل این اسـت کـه این سگ ها شخصیت هاي‌ متعددی دارند. وقتی تازی در داخل اسـت، چیزی جز پیدا کردن یک مکان آسان برای دراز کشیدن دوست ندارد. اما در ورودی را بنویسید و بگذارید بیرون… خوب، موفق باشید ان را بگیرید. Greyhound برای سرعت ساخته شده اسـت و می‌تواند بـه ظاهر بدون توقف در فضاهای باز حرکت کند، کاری کـه دوست دارد انجام دهد. بـه عنوان یک سگ خانگی، آن ها شخصیتی خجالتی و ترسو دارند و مانعی ندارند.

 

سگ پیرنه بزرگ بسیار فداکار

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

همانگونه کـه در عنوان گفتیم، اگر بـه دنبال وفاداری دریک سگ هستید، پس از پیرنه بزرگ دورتر نباشید. این سگ نسبت بـه خانواده‌اش بسیار دوستانه اسـت و با بچه‌ها بسیار مهربان اسـت، اما اغلب مراقب سگ‌هاي‌ دیگر و غریبه‌هایي اسـت کـه احتمالاً میخواهند این غول مهربان را نوازش کنند. همانگونه کـه گفته شد، ما باید بـه شـما هشدار دهیم کـه مراقب ان خز باشید. آن ها تمایل بـه ریختن دارند، بنابر این یک شانه زدن خوب اغلب بـه بازرسی ان کمک میکند.

سگ گوزن بزرگ اسکاتلندی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

سگ گوزن اسکاتلندی بـه عنوان یکی از بزرگ‌ترین سگ‌هاي‌ این فهرست، برای افرادی کـه سگ‌هاي‌ بزرگ را دوست دارند، بسیار مناسب اسـت، اما سگی را نمی خواهند کـه باعث آشفتگی شود یا تمام وقت آن ها را بخواهد. این سگ‌ها مانند تازی، در داخل خانه بسیار آرام هستند، اما اجازه دهید بیرون بروند و حرکت آن ها را تماشا کنید! اگر فردی اجتماعی هستید، داشتن انها عالی اسـت، زیرا انها عاشق بودن درکنار مردم، کودکان و حتی سگ هاي‌ دیگر هستند.

 

سگ لئونبرگر وفادار و قابل اعتماد

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این سگ ها یکی از بهترین تعادل ها را در رابطه با رفتار دوستانه و محافظتی ایجاد کرده اند. آن ها بـه طور کلی از صاحبان خود راهنمایی می کنند کـه چگونه باید در اطراف افراد دیگر رفتار کنند، ودر حالی کـه انها بـه اندازه سگ هایي کـه بـه طور خاص برای نگهبانی پرورش یافته اند کاملاً تدافعی نیستند، آن ها یک نگهبان عالی هستند. اگر چه آن ها بـه کمی ورزش نیاز دارند، طبق معمولً چیزی بیش از یک پیاده روی روزانه یا فقط اجازه دادن بـه انها برای دویدن و لذت بردن در بیرون از منزل.

 

سگ نیوفاندلند، غول مهربان دنیای سگ

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

بـه دنبال سگی هستید کـه همیشه درکنار شـما باشد، مهم نیست چه باشد؟ خوب، نیوفاندلند همان سگ اسـت! مهربان، آرام و صبور، این نژادهای سگ همه ی چیز و همه ی را دوست دارند و بـه طور کلی نژادی آرام و آسان هستند. این سگ ها هم بـه ورزش و هم بـه پرورش نیاز دارند، و همچنین دوست دارند هر از چند گاهی برای شنا بروند، بنابر این سعی کنید دفعه بعد کـه بـه دیدن دریاچه یا رودخانه مورد علاقه خود می‌روید، آن ها رابا خود ببرید.

 

سگ دوگ وفادار بوردو

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

از نظر بسیاری یکی از وفادارترین نژادها، Dogue de Bordeaux دوست دارد تا حد امکان بـه صاحبان خود نزدیک باشد تا مطمئن شوند کـه هیچ اتفاق بدی برای انها نمی افتد. این مزیت هاي‌ زیادی دارد، اما عده اي از معایب نیز دارد. وقتی افرادی را کـه نمی شناسند در خانه می‌ایستند چندان آرام نخواهند بودو بـه طور کلی نسبت بـه سگ هاي‌ دیگری کـه ممکن اسـت در پارک ملاقات کنند کمی محتاط هستند.

 

سگ بولماستیف ها بسیار آرام در نظر گرفته می شوند

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

Bullmastiff ممکن اسـت باعث شود عده اي از مردم تصور کنند کـه این حیوان عظیم الجثه و حجیم آماده اسـت تا دریک لحظه جلوی سارق را بگیرد. واقعیت این اسـت کـه برعکس احتمالاً نمی‌توانست بیشتر از این صادق باشد. بولماستیف ها بسیار آرام درنظر گرفته می شوند. بولماستیف یکی از آرام‌ترین سگ‌هایي اسـت کـه هر صاحب احتمالی با ان مواجه خواهد شد. در واقع، راه آن ها برای پیشگیری از نفوذ کسی بـه احتمال زیاد این اسـت کـه از کنار او عبور کنند و فقط بازوی شخص را در دهان او بگذارند.

 

سگ ماستیف ناپلی بسیار دوست داشتنی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

مانند تعداد زیادی از ماستیف هاي‌ دیگر، ماستیف ناپلی عمدتاً بـه منظور محافظت از خانواده پرورش داده شد. پس چرا آن ها را در فهرست سگ هاي‌ آرامی کـه ممکن اسـت بپرسید قرار دهیم؟ خوب، آن ها وقتی در اطراف خانواده خود هستند کاملاً آرام هستند. آن ها کاملا بچه ها را دوست دارند و مشکلی ندارند کـه تمام روز درکنار آن ها باشند. همان طور کـه گفته می شود، آن ها یک سگ بزرگ هستند، بنابر این هنگام بازی با بچه ها حتما مراقب آن ها باشید.

 

سگ Great Dane Eminence

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس      

اصلی ترین چیزی کـه این سگ قرار اسـت بـه ان نیاز داشته باشد فضای داخلی زیاد اسـت! این سگ ها یکی از بلندترین نژادها بـه حساب می آیند و از جستجوی فضاهای باز زیادی در داخل برای دراز کردن این پاهای بلند خجالت نمیکشند. اگر چه این پاها بـه ورزش نیاز دارند، اما خوشبختانه نه بیش از حد. یک پیاده روی سریع تقریبا یکبار در روز باید اینکار را انجام دهد. بـه غیر از این، نگه‌داری انها در نظافت بسیار پایین اسـت.

 

سنت برنارد بزرگ و کم انرژی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این سگ‌ها نه تنها فوق‌العاده فرمانبردار و آرام هستند، بلکه حتی وقتی بلند میشوند و راه می روند، ممکن اسـت نصف شـما متقاعد شود کـه انها واقعاً در حال راه رفتن هستند. این سگ ها خانواده خودرا دوست دارند و مشتاق هستند کـه راضی کنند، اما اگر بـه دنبال یافتن نژادی هستید کـه بتوانید بـه طور فعال با ان بازی کنید، مطمئناً سگی نیستند کـه می توانید ان ها را بـه دست آورید. خوشبختانه، این بدان معنی اسـت کـه آن ها در راه ورزش نیز نیازی بـه ورزش ندارند، طبق معمولً با یک پیاده روی کوتاه یا دویدن احساس رضایت می کنند. در بقیه زمان ها، انها خوشحال خواهند شد کـه خرس عروسکی غول پیکر شـما باشند.

 

سگ هوشمند کوهستانی برنیز

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این سگ‌ها کـه یکی از آرام‌ترین نژادهای سگ بـه حساب می آیند، این موهبت نادر را دارند کـه هم بسیار آسان باشند و هم از هوش یک سگ کار برخوردار باشند. بـه گفته American Kennel Club، “روش ملایم، آسان و نیاز انها بـه نزدیک بودن بـه مردم، انها را برای خانواده ها مناسب می‌کند.” این در واقع می‌تواند دلیلی باشد کـه این سگ ها بـه بازی و ورزش علاقه دارند، هر چیزی کـه قلبشان را تند و تند کند. انها قطعا یک سگ خانواده دوست هستند.

 

این چیهواهوا گاهی غیرقابل پیش بینی است

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

شخصیت هاي‌ چیهواهوا می توانند بسیار متفاوت باشند، اما چیزی کـه این سگ را در فهرست قرار میدهد ظرفیت انها برای یادگیری و پاسخ بـه آموزش اسـت. این بدان معناست کـه اگر چه این سگ‌ها انرژی زیادی دارند، اما همراهان بسیار خوبی نیز هستند و با کمی کار میتوان انها را طوری تربیت کرد کـه سگی آرام‌تر و فرمانبردار‌تر باشند.

 

درنظر گرفته می شود کـه آن ها دارای “ویژگی هایي مانند تریر” هستند، بـه این معنی کـه انها عاشق تعقیب هستند و اگر مراقب نباشید گاهی اوقات می توانند کمی تهاجمی باشند.

 

سگ کاکل چینی خوابیده

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

بسیاری آن ها را کمی عجیب و بامزه توصیف کرده‌اند، اما این سگ‌ها می توانند همراه مناسبی برای کسانی باشند کـه سگ‌هاي‌ کوچک را فقط با انرژی متوسط ​​دوست دارند.

 

ما می‌گوییم متوسط، زیرا، در حالی کـه این سگ ها همراهان فوق العاده اي برای نشستن روی پا هستند، درصد زیادی از انرژی خودرا صرف خاطرجمعی از این کـه صاحبانشان از انها راضی هستند، می کنند. در این جا بهترین هاي‌ هردو دنیا را خواهید داشت، سگی کـه دوست دارد با شـما استراحت کند و بازی کند.

 

سگ بولداگ فرانسوی به همان اندازه آرام

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

بولداگ فرانسوی نیز نژادی بـه همان اندازه آرام اسـت کـه یک همراه فوق‌العاده و سرگرم‌کننده اسـت.

 

این ممکن اسـت بـه دلایل زیادی باشد، از ان صورت چروکیده و گوش‌هاي‌ تند گرفته تا شخصیت‌هاي‌ خنده‌دارشان کـه از ان برای خوشحال کردن خانواده‌شان با ارائه سرگرمی‌هاي‌ مداوم استفاده می کنند.

سازمان‌هاي‌ مختلف حیوانات، این سگ را بـه هر شخصی توصیه می کنند، از افرادی کـه سخت کار می کنند و بـه تنهایی زندگی می کنند تا خانواده‌هایي کـه چندین فرزند کوچک دارند.

سگ گلن از خاواده تریر

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این سگ ها هردو ژولیده و پر از شخصیت هستند، هم توسط Animal Planet و هم توسط American Kennel Club بـه عنوان یکی از آرام ترین سگ ها در میان تمام تریرها درنظر گرفته می شوند. اما البته، این توصیف نسبی اسـت، زیرا تریرها طبیعتاً یک نوع سگ بسیار پرانرژی هستند. در حالی کـه انها “تا حدودی فعال” درنظر گرفته می شوند، اما قطعا بـه اندازه سایر تریرها هیجان انگیز نیستند. همانگونه کـه گفته شد، آن ها برای افرادی کـه حیاط دارند، بهترین هستند، زیرا انها عاشق فعالیت هایي مانند حفاری و کاوش هستند.

 

گرگ ایرلندی آرام و باوقار

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

مانند تعداد زیادی از سگ هاي‌ دیگر دراین فهرست، سگ گرگ ایرلندی از طرفداران پر و پا قرص فضای باز اسـت و ازبدن لاغر بلند خود برای دویدن با سرعت هاي‌ قابل توجه استفاده میکند. این برای افراد ورزشکار کـه ممکن اسـت شغلی داشته باشند کـه بیشتر روز انها را از خانه خارج میکند، عالی اسـت. شـما و سگتان باهم می توانید از دویدن صبحگاهی لذت ببرید.

 

چانه ژاپنی بسیار کرکی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

چانه ژاپنی هم بسیار آرام و هم بسیار سرگرم کننده در اطراف خانه، مسلماً یکی از بهترین سگ ها برای افرادی اسـت کـه عاشق داشتن یک سگ بسیار آرام در اطراف هستند. بـه گفته Animal Planet، “انها یک نژاد بسیار باوقار هستند با دو استثنا. این پوزه‌هاي‌ کوتاه بـه این معنی اسـت کـه صدایی متمایز بـه نام «خرپش» تولید میکنند کـه چیزی شبیه عطسه بـه عقب اسـت. و وقتی این توله سگ بازیگوش روی پاهای عقب می‌ایستد و میچرخد، هیچ چیز محترمانه اي در مورد “چرخش چانه” وجود ندارد.”

 

سگ پکنی موفق

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این سگ ها آن قدر آرام و آموزش پذیر هستند کـه تعداد زیادی از موسسات در واقع از انها برای اشکال مختلف کار استفاده می کنند. یکی از رایج ‌ترین موارد استفاده از شخصیت‌هاي‌ برجسته این سگ‌ها، کارهای درمانی مانند بازدید از بیمارستان‌ها، خانه‌هاي‌ سالمندان یا مکان‌هاي‌ دیگری اسـت کـه در ان افراد میتوانند از یک همراه سگ زیبا برای کمک بـه آرام کردن انها در موقعیت‌هاي‌ استرس‌ زا استفاده کنند. این سگ ها طبق معمولً با محبت و وفاداری نیز رشد می کنند و حیوانی باوقار محسوب می شوند.

 

سگ Xoloitzcuintli با نام مستعار “Xolo”

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

در مورد یک نام سخت برای یک نژاد صحبت کنید! این سگ ها در واقع از کشور مکزیک منشاء می‌گیرند ودر ایالات متحده بـه آن ها لقب “Xolo” داده اند. این سگ ها در سه اندازه مختلف هستند کـه از اسباب بازی شروع می شود و سپس بـه تدریج در اندازه هاي‌ مینیاتوری و استاندارد بزرگ تر می شوند. این سگ ها بدون مو هستند، بـه این معنی کـه نظافت انها کم اسـت و بـه عنوان سگ هاي‌ “آرام، گوشه گیر و مراقب” درنظر گرفته می شوند.

سگ لابرادور رتریور ارزشمند

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

لابرادور رتریور بر اساس شخصیت دوستانه، باهوش و ملایمش بـه عنوان محبوب ترین نژاد سگ در ایالات متحده انتخاب شده اسـت. این آزمایشگاه را می توان در رنگ هاي‌ مشکی، زرد یا شکلاتی یافت و هر کدام بـه اندازه دیگری زیبا هستند. آزمایشگاه ها همچنین بـه دلیل ارتباط انها با گروه سگ هاي‌ ورزشی در بازی و گرفتن توپ عالی هستند. بنابر این، این دوستان پشمالو نه تنها برای همنشینی عالی هستند، بلکه حیوان خانگی مناسبی برای خانواده هایي با بچه هستند.

 

سگ بیگل کنجکاو و در عین حال ناز

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

بسیاری بیگل ها را شورشیانی خوش اخلاق توصیف کرده اند کـه از سرگرمی صاحبان خود لذت می برند. بیگل ها برای شکار بـه صورت دسته جمعی پرورش داده می شوند، بنابر این آن ها کاملاً از همنشینی لذت می برند و همچنین حیوانات خانگی وفادار هستند. این سگ با توجه بـه پوشش صاف خود، مراقبت فیزیکی کمی دارد و پر از کنجکاوی اسـت. طبیعت کنجکاو ودر عین حال نرم، انها را برای یک سگ خانوادگی مناسب میکند. بنابر این، اگر سگی خونگرم با کمی تند می خواهید، بیگل را انتخاب کنید.

 

سگ برزوی روسیه

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

از این سگ بـه عنوان سگ شکاری روسی نیز یاد می شود زیرا انها از نوادگان سگ هاي‌ کار افرادی هستند کـه قبل از قرن هفدهم بـه روسیه مهاجرت کرده اند. خلق و خوی سگ شکاری برزویی ساکت، محترمانه و مستقل شناخته شده اسـت کـه همه ی این‌ها ویژگی یک حیوان خانگی کامل اسـت.

 

علاوه بر این، انها در همه ی رنگ ها هستند، بنابر این شـما می توانید انتخاب کنید کـه کدام رنگ مناسب ترجیح شـما اسـت. برزوی ها نیز از نژاد اشرافی هستند، بنابر این انها خوش اخلاق، آرام و بسیار آرام هستند.

 

سگ Vizsla لمسی و احساسی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این سگ بـه رنگ زرد طلایی بـه عنوان یک پوینتر مجارستانی نیز شناخته می شود و بـه عنوان یک سگ شکاری کـه میتواند کار یدی را فراهم کند، پرورش یافته اسـت. بـه همین دلیل Vizsla بسیار فرمانبردار اسـت، بـه اسانی آموزش داده می شود و بـه صاحب خود احترام میگذارد.

 

گفته می شود خلق و خوی انها حساس ودر عین حال مطمئن اسـت کـه بـه توانایی آن ها در ایجاد روابط نزدیک با مردم کمک میکند. Vizsla بـه دلیل ماهیت لمسی ان بـه سگ شکاری Velcro مشهور اسـت. پوشش نرم انها علاوه بر رنگ آمیزی کمیاب، بـه نگه داری کمی نیاز دارد.

 

سگ گلدن رتریور

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

گلدن رتریور خوشایند مردم یکی از محبوب ترین سگ هاي‌ خانوادگی اسـت. رتریورها علاوه بر عشق و محبت خود، ظاهر مدلی نیز دارند کـه در تعداد زیادی از تبلیغات دستمال دستشويي، جایگاه مورد علاقه انها را بـه خود اختصاص داده اسـت. گلدن رتریور بی شک یک نژاد طلایی اسـت. انها در انواع فعالیت ها از جست‌وجو و نجات گرفته تا گرفتن توپ عالی در زمان بازی مفید هستند.

 

سگ شیبا اینو با ارزش میم

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

Like Shiba Inu بـه دلیل استفاده از شباهت در میم هاي‌ آنلاین بـه عنوان یکی از محبوب ترین سگ ها شناخته می شود. آن ها یک نژاد ژاپنی از سگ هاي‌ شکاری هستند و بـه عنوان سگ هاي‌ کوچک و هوشیار شناخته می شوند کـه باوجود جثه کوچکشان،بسیار قوی هستند. این باعث می شود انها برای پیاده روی در مسیرهای طولانی یا حتی کوه ها مناسب باشند. رنگ انها از قرمز تا کرم و حتی کنجدی سیاه متغیر اسـت. علاوه بر این، خلق و خوی آن ها گرم، ملایم و با اعتماد بـه نفس اسـت.

 

سگ تریر گندمی با روکش نرم

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این تریر نژاد خالص اصالتاً اهل ایرلند اسـت و بـه دلیل انواع مختلف پوشش خود، آمریکایی یا ایرلندی شناخته شده اسـت. بـه طور کلی، کت ایرلندی مواج تر و سبک تر از آمریکایی اسـت. انها بـه دلیل “درود گرم” خود کـه پارس مهربان انها هنگام ملاقات با مردم اسـت، تجلیل می شوند. با توجه بـه طبیعت فداکار، باهوش و مهربون خود، خانواده هاي‌ بزرگی را ایجاد می کنند. گندم ها همچنین بـه عنوان ضد حساسیت شناخته می شوند کـه انها را برای صاحبانی کـه مشکلات آلرژی دارند مناسب میکند.

 

سگ چوپان اصالتا آمریکایی، استرالیایی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

باوجود نام استرالیایی، این نژاد بیشتر در ایالات متحده توسعه یافته اسـت. شپرد استرالیایی بـه خاطر خلق و خوی خوب، محافظ و باهوشش مشهور اسـت کـه باعث می شود خانواده‌هایي کـه بچه‌ها یا سگ‌هاي‌ دیگر دارند، خوب باشند.

 

استرالیایی ها همچنین یکی از باهوش ترین نژادهای سگ هستند، با انعطاف پذیری آب و هوا و طبیعت آسان برای آموزش. با این حال، آن ها بـه دلیل مشکلات چشمی و ریزش خز نیاز بـه نگه داری فیزیکی دارند. علاوه بر این، بـه دلیل پیوند قوی با صاحبانشان، نمی توان آن ها را برای مدت طولانی تنها گذاشت.

 

سگ نژاد کولی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

خانواده کولی متشکل از کولی‌هاي‌ ریشدار، کولی‌هاي‌ مرزی و کولی‌هاي‌ خشن از فیلم کلاسیک لاسی اسـت. همه ی نژادهای کولی طبیعت شیرین و ملایم یکسانی دارند. آموزش آن ها بـه دلیل خلق و خوی باهوش و حساس بسیار آسان اسـت، اما از آنجایی کـه سگی سرسخت هستند، آموزش انها توصیه می شود. یکیدیگر از ویژگی هاي‌ مهم کولی توانایی آن ها در پیشبینی نیازهای صاحب خود اسـت. این موهبت غریزی چیزی اسـت کـه آن ها را بـه نگهبانان خوبی تبدیل می‌کند.

 

سگ سالوکی مهربان

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

این سگ دونده در مسافت‌هاي‌ طولانی عضوی از خانواده سگ‌هاي‌ شکارچی اسـت ودر حالی کـه بـه سرعت مشهور اسـت، سالوکی بـه همان اندازه ساکت اسـت. طبیعت ملایم، محفوظ ودر عین حال هوشمند آن ها، انها را بـه گزینه اي عالی برای حیوانات خانگی تبدیل میکند. با این حال، انها بـه دلیل نیاز بـه استقلال، بـه سهولت برای تمرین نیستند. بزرگ ترین ویژگی هاي‌ سالوکی در وفاداری اختصاصی ان بـه صاحبش و لطف اشرافی ان نهفته اسـت. 

 

سگ ریج بک رودزیان با اراده قوی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

ریج‌بک‌هاي‌ رودزیان عالی هستند زیرا نه تنها پارس نمی کنند، بلکه حتی بـه سختی خروپف میکنند. انها بسیار وفادار و باهوش هستند کـه گاهی اوقات باعث می شود از تعامل با غریبه ها اجتناب کنند. همانگونه کـه گفته شد، اگر قبلاً هرگز صاحب سگ نبوده اید، این نژاد بـه طور کلی توصیه نمی‌شود. این سگ ها با داشتن اراده قوی و اعتماد بـه نفس زیاد، برای انجام عده اي از ویژگی هاي‌ اساسی نیاز بـه آموزش جدی دارند.

 

سگ ستر ایرلندی بسیار دوستانه

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

اگر بـه دنبال سگ نگهبان هستید، ایرلندی ستر را دریافت نکنید. این سگ ها نه تنها بـه ندرت پارس می کنند، بلکه بـه سرعت با غریبه ها ارتباط برقرار می کنند و بـه طور کلی بسیار دوست داشتنی هستند. در حالی کـه بهترین سگ گشتی برای خانه شـما نیستند، اما شخصیت آرام و دوستانه انها، انها را بـه سگی عالی برای خانواده ها یا افرادی کـه عاشق سرگرمی هستند تبدیل میکند. اگر چه انها یک سگ شکاری هستند، بنابر این اگر حیوانات کوچکی دارید بهتر اسـت دو بار فکر کنید.

 

سگ یک گارد بزرگ، شارپی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

در حالی کـه ستر ایرلندی ممکن اسـت بهترین گزینه برای نگهبانی نباشد، شار پی بیش از ان را جبران میکند. این سگ ها فوق العاده ساکت هستند، اما مراقب پارس کردنشان باشید.این سگ‌ها فقط زمانی سروصدا میکنند کـه چیزی خاموش باشد، بنابر این اگر آن ها را بشنوید، طبق معمولً می توانید مطمئن شوید کـه چیزی واقعاً اشتباه اسـت. نقطه ضعف آن ها ممکن اسـت اجتماعی شدن باشد. اگر قصد دارید شار پی بگیرید، آن ها را جوان کنید و بـه بچه ها معرفی کنید.

 

سگ شکاری شیک و براق افغانی

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

سگ افغان بـه طور معمول با پوشش بلند، ظریف و ابریشمی اش مشخص می شود کـه بـه ان کمک کرد تا از کوه هاي‌ خشن و سرد افغانستان جان سالم بـه در ببرد. این سگ‌ها در ان کوه‌ها تکامل یافته‌اند ودر نتیجه بسیار ورزشکار هستند، میتوانند سریع بدود. این سگ‌ها نیاز بـه نظافت زیادی دارند، اما بـه غیر از این، بـه ورزش زیادی نیاز ندارند و سر و صدای زیادی هم ایجاد نمیکنند.

 

سگ شینوک برای سورتمه زدن عالی است

معرفی انواع متفاوت سگ های بامزه دنیا + عکس

بله درست خواندید، این نوع سگ در نیوهمپشایر بـه عنوان سگ سورتمه ساخته شد. شینوک در خارج از ایالت بسیار نادر اسـت، اما در نیوهمپشایر آن قدر دوست داشته می شوند کـه سگ رسمی ایالت شده اند. در حالی کـه آن ها یک توله سگ بسیار ساکت و وفادار هستند، زمانی کـه آن ها را بیرون بیاورید فعال هستند. یکی از عادات انها کـه میتواند صاحبان را دیوانه کند، تمایل آن ها بـه کندن چمن و سایر مناطق اسـت.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی در مورد نگهداري سگ

جدیدترین مطالب سایت