عوارض کلاس های آنلاین مدارس برای بچه ها

عوارض کلاس های آنلاین مدارس برای بچه ها

استفاده زیاد از تلفن همراه چه بلایی بر سر چشمان تان می آورد؟

 

بـه طور جهانی، تقریباً 5 بیلیون اشتراک تلفن همراه وجوددارد ؛ تا بـه حال ،هیچ شی یا پدیده اي ؛ مانند تلفن همراه در زندگی بشر دخالت و مزاحمت نداشته اسـت.در ادامه اینبخش از سلامت تالاب بـه آسیب هایي کـه استفاده زیاد از موبایل و.. ایجاد می‌کند، میپردازیم.

 

گوشی هاي‌ همراه ،انرژی فرکانس رادیویی از آنتن هایشان منتشر می‌کنند، کـه یک نوع پرتو غیر یون ساز اسـت ؛ بافت بدن ما، در قسمتی کـه بـه آنتن نزدیک تر اسـت، این انرژی را جذب می‌کند.این نیروها، با میدان وابسته بـه نیروی مغناطیسی در بدن ما تداخل دارند و سلول ها، بافت و اندام بدن ما را از بین می‌برند.

 

تحقیقات نشان می‌دهد کـه بدن ما با ساختن استحکامات ؛ با این پرتوها مقابله میکند غشای سلولی ضخیم‌تر میشود ودر نتیجه مواد غذایی موجود در رگ هاي‌ خونی قادر نیستند کـه بـه ان ها برسند.آسیب بـه حس گر ،پروتئین روی دیواره ي سلولی می‌تواند موجب سوء عمل DNA شود.

عوارض کلاس های آنلاین مدارس برای بچه ها

 

 

بالارفتن احتمال به سرطان و رشد تومور مغزی

مسائل ذهنی بر طبق تحقیقات منتشر شده توسط مجله معتبر طب آمریکایی ؛ 50 دقیقه پرتو گوشی همراه، بـه طور مشهودی فعالیت هاي‌ متابولیکی در مغز را افزایش می‌دهد و معلوم نیست کـه چه نتیجه اي در پی دارد.

 

پزشک Magda havas، دارای مدرک پزشکی و نویسنده ي شناخته شده در دنیا درباره ي این موضوع ؛ میگوید:خطر افزایش تومور، کاهش تعداد اسپرم ها، مشکلات رفتاری کـه در نوزادانی کـه مادرانشان در طول بارداری از گوشی همراه استفاده کرده اند، دیده شده اسـت، خیلی آزاردهنده اسـت و باید بـه عنوان یک عامل هشداردهنده در مورد چیز هایي کـه اتفاق خواهند افتاد، دیده شوند سپس با تعجب، ما می‌بینیم کـه بیشتر مضطرب هستیم ؛ بدخلق تر و نا آرام تر هستیم کـه همه ی بـه دلیل استفاده از گوشی همراه اسـت.

 

ورود گوشی هاي‌ هوشمند و سایر رسانه ها تحولات عظیمی در زندگی انسانها ایجاد نموده اسـت. در دوران همه ی گیری بیماری کرونا کـه محصلان امکان حضور در مدارس و مراکز علمی و… را نداشتند، گوشی هاي‌ هوشمند و سایر رسانه ها سبب شد کـه این عزیزان از تحصیل جا نمانند اما نگاه کردن طولانی مدت بـه صفحه تلفن همراه، لپ‎تاپ یا تبلت و… ممکن اسـت زمینه انواع اختلال بینایی را در افراد بـه خصوص نوجوانان ایجاد نماید.

 

عوارض کلاس های آنلاین مدارس برای بچه ها

 

آسیب زدن شدید به ستون فقرات و سیستم عضلات بدن

پیام دادن یک نمای جدید از زندگی ما اسـت ؛ تحقیقات، نشان میدهد کـه تنها 15 درجه خم کردن سر ؛ در زمان پیام دادن ؛ مساوی با این اسـت کـه 27 پوند بار بر روی گردن قرار داده ایم و زمانی کـه ما هرروز اینکار را ادامه میدهیم، باعث خمیدگی ترسناک و گاهی غیرقابل بازگشت ستون فقرات می‌شویم.

عوارض کلاس های آنلاین مدارس برای بچه ها

 

پایین آوردن نمره چشم و ضعیف کردن آن در کودکان و نوجوانان

بـه تازگی آمار نشان میدهد کـه استفاده از کامپیوتر و موبایل خطر نزدیک بینی را در نوجوانان افزایش داده اسـت. استفاده از صفحات الکترونیکی مانند تلویزیون، موبایل، کامپیوتر، تبلت و لوازم این چنینی در افراد جوان باعث ایجاد مشکلاتی شده اسـت و خطر ابتلا بـه نزدیک بینی را در کودکان و نوجوانان بالا برده اسـت.

عوارض کلاس های آنلاین مدارس برای بچه ها

 

 

چاقی زیاد و افزایش وزن بی رویه

استفاده از تلفن هاي‌ هوشمند ؛ سبک زندگی غیر متحرک و نشسته را ترویج می دهدکه در مقابل، باعث افزایش چاقی و بیماری هاي‌ سخت می‌شود.

عوارض کلاس های آنلاین مدارس برای بچه ها

 

 

تضعیف کردن حافظه و کند کردن هوش و حواس

گوشی هاي‌ هوشمند، باعث می‌شوند کـه ما برای یادآوری همه ی چیز بـه ان ها تکیه کنیم و ما دیگر خودمان را اذیت نمیکنیم، تا چیزی را بـه خاطر بسپاریم.

 

عوارض کلاس های آنلاین مدارس برای بچه ها

 

افسردگی و میل به تنهایی و کاهش روابط اجتماعی

گوشی هاي‌ هوشمند ،توجه شـما را بـه افرادی کـه در اطراف شـما هستند کم می‌کنند ؛ این دستگاه، قدرت شناسنده شـما در ارتباط با دیگران را کاهش میدهد.

 

تحقیقات روی میلیونها کودک در سراسر جهان کـه مدت زمان زیادی را صرف یادگیری درس هاي‌ شان در گوشی هاي‌ موبایل و صفحه تلویزیون می‌کنند، انجام شده اسـت و نشان می‌دهد کـه خطر افزایش ابتلا بـه نزدیک بینی و یا افزایش شدت ان در میان آنان بالا رفته اسـت.

 

این آزمایش ها در کشور هاي‌ بزرگی مثل سنگاپور، استرالیا، چین و بریتانیا انجام شده اسـت و متخصصان زیادی روی ان نظارت کرده اند. بیش از 3 هزار مطالعه روی این کودکان انجام شده کـه بین سه ماه تا 33 سال سن داشتند.

 

بعد از این کـه نتایج را بـه صورت ترکیبی تجزیه و تحلیل کردند، بـه این نتیجه رسیدند کـه استفاده زیاد از صفحات الکتریکی مانند نگاه کردن بـه صفحه موبایل، 30 درصد خطر نزدیک بینی را بالا برده و استفاده زیاد از کامپیوتر هم این خطر را تا 80 درصد بالا می‌برد.

عوارض کلاس های آنلاین مدارس برای بچه ها

 

عوارض شرکت کردن در کلاس های آنلاین

شیوع کرونا هم باعث مجازی شدن کلاس هاي‌ درس و مدارس شده و همه ی این‌ها باعث میشود کـه کودکان بیشتر در دسترس استفاده از این وسیله ها قرار بگیرند. در شرایطی کـه چاره اي جز حضور فرزندانمان در کلاس هاي‌ مجازی و استفاده از کامپیوتر و گوشی موبایل نیست پس بهتر اسـت فواصل استفاده از این لوازم را نظارت کنیم و اقداماتی مثل ورزش هاي‌ چشمی و تغذیه مناسب برای تقویت بینایی را بیشتر از قبل لحاظ کنیم.

 

بالاتر بخشی از عوارض استفاده از گوشی تلفن همراه و کلاس هاي‌ آنلاین را کـه چه بلایی بر سر چشمان ما می‌آید و چه عوارضی دارد را برایتان گفته ایم امیدواریم این مطلب برایتان مثمر ثمر باشد.

جدیدترین مطالب سایت