اثرات ماندگار بر روان انسان

اثرات ماندگار بر روان انسان

اثرات ماندگار بر روح روان انسان

 

به گزارش تالاب بر اساس مطالعات، مشاهده تصاویر و صحنه های خشن از جمله صحنه های کشتار، مرگ، جنگ و بلایای طبیعی دارای اثرات ماندگار بر روان انسان بوده و اگر به طور مداوم تکرار شود، موجب آسیب های روانی جدی می گردد.

 

متخصصان روانشناسی معتقدند که رویارویی با صحنه های خشن  و دردناک اجتناب ناپذیر است، اما توصیه می کنند که تکرار و تداوم در مشاهده این تصاویر نه تنها برای سلامتی مفید نیست، بلکه عوارض روانی بی شماری به همراه دارد.

 

اثرات ماندگار بر روان انسان

 

تحقیقات نشان می دهند در افرادی که بیش از 4 ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند و شاهد تصاویر دلخراش و ناراحت کننده هستند، علایم استرس حاد و اختلالات اضطرابی در دراز مدت بیشتر مشاهده می شود. همچنین این افراد تا 3-2 سال بعد از مشاهده این صحنه ها از مشکلات جسمی نیز رنج می برند.

 

یافته ها حاکی از این است که بعد از تجربه مشاهده تصاویر دردناک، استرس حاد در افراد بلافاصله افزایش یافته و تا چند هفته ادامه می یابد، همچنین این افراد از یک ماه بعد تا مدت های طولانی به اختلالات اضطرابی دچار می شوند.

 

متخصصان توصیه می کنند برای حفظ سلامت روانی و پیشگیری از استرس، سعی کنید به طور مکرر و مداوم با تصاویر و صحنه های خشن در تلویزیون و سایت های اجتماعی روبرو نشوید.

جدیدترین مطالب سایت