نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)

نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)

جسم بیمار است یا روح؟

اگر شـما اکثر اوقات احساس خالی بودن و ضعف دارید، همین جا بـه شـما می‌گوییم کـه تنها نیستید، یکی از هر 5 نفر احساس خستگی می‌کنند و متاسفانه خستگی در حال تبدیل شدن بـه یک عادت اسـت، ریتم دنیای مدرن شامل کار دائم، استرس، تنش، کمبود خواب و ورزش منظم اسـت و همه ی این‌ها بر روحیه تاثیر می‌گذارد، یک آسیب اسـت و نیاز بـه کمک دارد.

 

ما دربخش سلامت روان تالاب می‌خواهیم درباره علائم خستگی روح کـه ناخوشایند بـه نظر می‌رسد و ناراحتی و مشکلات زیادی ایجاد میکند، صحبت کنیم با ما همراه باشید.

نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)

پس از یک استراحت کامل شبانه، خسته هستید

در حقیقت بیدار شدن و بیرون آمدن از تخت، صبح ها برای شـما سخت اسـت، حتی اگر تعداد ساعت مناسبی خوابیده باشید، کـه این میتواند نخستین علامت باشد، دراین حالت شـما از نظر جسمی التیام یافته اید اما روح شـما با خواب بـه سختی بازیابی و ترمیم میشود، بـه عنوان یک نتیجه خستگی مزمن ظاهر میشود و شـما تمام طول روز را در حال جنگیدن با خود برای انجام کارهای متفاوت هستید.

نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)

 

خیال بافی و فرار از واقعیت

اگر احساس میکنید کـه می خواهید از واقعیت فرار کنید و آرزوی یک زندگی متفاوت را دارید، نشاه اي از خستگی وح شـما اسـت، دراین شرایط شـما اغلب درباره گذشته فکر میکنید و نسبت بـه آینده وحشت دارید، نکته اصلی این اسـت کـه شـما لحظه اي را کـه در ان زندگی میکنید دوست ندارید و سعی می‌کنید کـه خودتان را از هر گونه واقعیت ممکن دور کنید، اما فرار از واقعیت ها میتواند بـه شـما آسیب برساند، زیرا در حقیقت شـما هنوز وادار بـه انجام وظایف روزانه خود هستید و این باعث افزایش نارضایتی شـما از زندگی خواهد شد و خستگی روحی شـما را بیشتر خواهد کرد.

نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)

بی تفاوتی و عدم آرزو

با توجه بـه این‌که شـما دائما احساس خستگی میکنید، ممکن اسـت بی میلی بـه چیز ها را تجربه کنید و نسبت بـه هر چیزی کـه در اطراف شـما اتفاق میوفتد، احساس بی تفاوتی داشته باشید و حتی علاقه اي بـه ان چه کـه قبلا دوست داشته اید را هم از دست می‌دهد و ممکن اسـت در مورد کاری کـه انجام میدهید هیچ دیدگاهی نداشته باشید و بـه نتیجه عملکردتان بسنده کنید، این شرایط تنش هاي‌ اضافی را ایجاد می‌کنند، زیرا شـما هنوز هم باید وظایف و کارهای روتینتان را انجام دهید، حتی اگر انرژی و آرزو هاي‌ لازم را نداشته باشید.

نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)

تغییر و توقف ناگهانی در احساسات

نارضایتی، خستگی و بی تفاوتی می‌تواند بر احساسات شـما تاثیر بگذارد. چقدر خشمگین میشوید، چه چیز هاي‌ کوچک و بزرگی شـما را اذیت میکند یا شروع بـه گریه کردن یا خندیدن غیر منتظره و بدون هیچ دلیلی میکنید؟

 

اگر خلق و خوی تان مانند سوال ذکر شده مدام تغییر میکند، این ممکن اسـت نشانه اي از روح خسته باشد، با این نوسانات عاطفی، زندگی سخت تر میشود و این باعث می‌شود کـه شـما بیشتر برای دست یابی بـه صلح و درک دیگران نیاز داشته باشید.

نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)

تظاهر به خوب بودن یا احساس خوب

فکر نکنید کـه اگر درد خودتان را پنهان کنید و تظاهر بـه خوب بودن داشته باشید یک راه حل برای مشکل شـما خواهد بود، کـه اگر اینکار را بکنید بـه خود و دیگران درباره احساسات واقعی تان دروغ می‌گویید، در حالی کـه همه ی چیز در درون شـما شکسته شده اسـت، شـما تلاش میکنید کـه لبخند بزنید و انرژی اضافی را صرف نکند تا زمانی کـه روح شـما بـه گریه نیاز دارد توهم شادی ایجاد کنید، اما در واقع روح خسته اسـت و قدرت وانمود کردن این‌که همه ی چیز خوب اسـت را ندارد.

 

نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)

 

احساس تنهایی

اگر شـما تمام خشم و توهین هاي‌ خودرا مستقیما بـه کسانی کـه در اطراف شـما هستند اعمال کنید، روابطتان تنش زا خواهد شد و هنگامی کـه شـما وانمود میکنید کـه احساس خوبی دارید هیچکس وضعیت واقعی چیز ها را نمی‌داند و درک نخواهد کرد، این اتفاق میتواند باعث احساس تنهایی شـما و تنها شدن با مشکلاتتان شود، شـما شروع بـه فکر درباره این میکنید کـه هیچکس درک تان نمی‌کند، هیچکس قبولتان ندارد و هیچکس نمی‌تواند بـه شـما کمک کند، بنابر این سعی میکنید همه ی چیز را بـه تنهایی اداره کنید، با شرایط خود مبارزه کنید و روز بـه روز تنها تر شوید.

 

نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)

تمایل به پنهان کاری از دیگران

اگر تمایل دارید تا همه ی چیز را از اطرافیانتان پنهان کنید، این یک نشانه از روح خسته می‌باشد، شـما ممکن اسـت بخواهید در گوشه اي بنشینید و خودتان را از همه ی پنهان کنید یا حتی غیرقابل تشخیص باشید، اما چنانچه بخش سلامت نمناک اشاره کرده اسـت از آنجا کـه شـما نمی توانید خودتان را در منزل زندانی کنید و ارتباط برقرار کردن را متوقف کنید، از طریق ارتباطات ناخواسته تحت فشار قرار می گیرید، زیرا شـما هنوز هم باید مکالمات و رفت و آمد هاي‌ روز مره خودرا حفظ کنید و نزدیک بـه دیگران بمانید.

نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)منفی فکر کردن

آیا شـما چیز هاي‌ دلپذیر و خوشایندی را متوجه میشوید، حوادث خنده دار را بـه یاد می آورید و سعی میکنید کـه لحظات شادی را ایجاد کنید؟

اگر اینچنین نیست و بر تجربه هاي‌ منفی و بد تمرکز کرده‌اید، ممکن اسـت کـه روح تان در حال رنج بردن از خستگی باشد، شـما روح تان رابا انرژی مثبت شارژ نمی‌کنید و بر عکس ان را هدر می‌دهید و باعث می‌شوید کـه لحظات ناخوشایند دوباره تکرار شوندف این بر روحیه شـما تاثیر می گذارد و احساس ناراحتی می‌کنید.

نشانه های بد بودن حال روحی (روح و روان بیمار)

راه های رفع خستگی روحی 

در مورد وضعیت سلامت روح و ذهن خود با دکتر مشورت کنید. از مشارکت در روابط سمی دوری کنید، محیط اطراف ما بر ما تاثیر می گذارد و اگردوست تان یا شرکاء شـما بد رفتار کنند و منفی نگر باشند، روح شـما نیز آسیب خواهد دید.

بـه یک دوست عزیز و قابل اعتماد بگویید کـه چه چیزی باعث ناراحتی شـما می‌شود، آن ها می توانند برای حل مشکل تان بـه شـما کمک کنند.

وضعیت تان را تغییر دهید، سفر کنید، داشتن تعطیلات میتواند خلق و خوی شـما را التیام بخشد.

سعی کنید روی خاطرات مثبت تمرکز کنید و بـه چیز هاي‌ خوبی کـه برای شـما اتفاق میوفتد توجه بیشتری داشته باشید، گاهی اوقات شـما فقط باید نگاه دقیق تر و توجه بـه مهربانی و مثبت اندیشی داشته باشید.

قدر دانی از انچه کـه دارید، حتی چیز هاي‌ کوچک بسیار مهم هستند.

جدیدترین مطالب سایت