طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده آل

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده آل

ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب لیستی از نکاتی را برای ازدواجتان منتشر کرده ایم. این توصیه هاي‌ ازدواج از طرف درمانگران و مشاوران بـه شـما و همسرتان کمک می کند تا همیشه شاد باشید.

 

50 نکته از بهترین نکات ازدواج در تمام دوران

اگر می خواهید ازدواج شـما بـه نتیجه برسد، باید زمان، تلاش و انرژی را صرف همسرتان کنید، مهم نیست کـه شراکت شـما چقدر جدید یا قدیمی اسـت. حتی ازدواج هاي‌ پایدار نیز نیاز بـه نگه داری و مدیریت منظم دارد.

 

برای کمک بـه شـما برای حفظ عهد خود برای زندگی شاد، با درمانگران، کارشناسان روابط، مشاوران ازدواج صحبت کردیم و تحقیقات زیادی را برای جمع‌آوری بهترین توصیه‌هاي‌ ازدواج انجام دادیم. با این نکات ازدواج، برای سال هاي‌ آینده خودرا برای یک رابطه شاد و سالم آماده خواهید کرد.

 

بیشتر بخوانید: تغییراتی در روابط زناشویی | بهتر شدن رابطه میان زن و شوهر

 

1. هرگز بدون خداحافظی از خانه خارج نشوید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

فراموش نکنید کـه قبل از رفتن بـه محل کار، همسرتان را در آغوش بگیرید و ببوسید. چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و می تواند تفاوت زیادی در رابطه شـما ایجاد کند. Tina B. Tessina، روان‌درمانگر، نویسنده کتاب چگونه شرکای شادی داشته باشیم، توضیح می دهد: «محبت باعث جاری شدن روشنایی و عشق میشود.

 

2. اسرار همسرتان را حفظ کنید – هر چقدر هم که کوچک باشد.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

وقتی همسرتان بـه شـما اعتماد می کند، این چیزی نیست کـه بـه اسانی از ان گذر کنید. و حتی اگر رازی کـه آن ها با شـما در بین گذاشته اند کوچک و بی اهمیت بـه نظر می رسد، این چیزی نیست کـه شـما باید بـه دوستان و اعضای خانواده بگویید – مهم نیست کـه چه باشد.

 

انچه ممکن اسـت برای شـما بی‌اهمیت یا زیبا بـه نظر برسد، ممکن اسـت برای شریک زندگیتان جدی باشد. آنچه برای شریک زندگی تان مهم اسـت را بشناسید ودر مورد ان با دوستان یا خانواده خود بحث نکنید.

 

3. و هرگز اطلاعات شخصی یا اطلاعات خصوصی مربوط به آنها را با دوستان خود به اشتراک نگذارید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

همه ی گاهی اوقات از طرف مقابلشان خشمگین می شوند و این خوب اسـت. با این حال، یک همسر خوب هرگز، هرگز شکایات خودرا علنی نمی‌کند.

 

حتی وقتی شبیه شوخی بـه نظر می رسد، شریک زندگی ما وقتی در مورد مسائل خصوصی با خانواده یا دوستان صحبت میکنیم، آسیب می بینند، خجالت می کشند و شرمنده میشوند. “هرچقدر وسوسه انگیز اسـت کـه این حوادث رابا دیگران مطرح کنید، مقاومت کنید. این بی احترامی اسـت و بـه یک راه حل مثبت منجر نمیشود.”

 

4. وقتی شکایت یا انتقادی را مطرح می کنید، ابتدا با یک تعریف و تمجید شروع کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

هیچکس از شنیدن کارهای اشتباهی کـه انجام می دهد لذت نمیبرد، حتی در مواقع ضروری. “زمانی کـه نیاز بـه ابراز انتقاد یا ناامیدی با شریک زندگی خود دارید، ابتدا با یک تعریف و تمجید شروع کنید. همچنین هوشمندانه اسـت کـه با یادآوری چیز دیگری کـه در مورد انها دوست دارید پایان دهید.” او میگوید کـه انجام اینکار، “گزاره هاي‌ منفی را در چشم انداز قرار می دهد”

 

5. از خنده به نفع خود استفاده کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

حتی در موقعیت‌هاي‌ پرتنش، گاهی اوقات تنها چیزی کـه نیاز دارید، یک لحظه نرمی اسـت تا لحن گفت و گو را تغییر دهید. اگر اتفاق ناامیدکننده اي در حال رخ دادن اسـت، سعی کنید تنش رابا کمی شوخ طبعی کاهش دهید.

 

همسرتان را مسخره نکنید، اما از طنز مشترک بـه عنوان راهی برای گفتن این جمله استفاده کنید، میدانم کـه این سخت اسـت، اما ما از ان عبور خواهیم کرد. شریک زندگی شـما در مورد شـما بـه عنوان فردی ارام بخش و مفید در هنگام بروز مشکلات فکر می کند.”

 

6. کارهای خانه را به طور مساوی تقسیم کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

مطمئن شوید کـه این فقط شـما یا فقط همسرتان نیستید کـه از خانواده شـما مراقبت می کند. یک مطالعه درسال 2013 کـه در ژورنال مسائل خانواده منتشر شد نشان داد کـه زوج‌ها زمانی کـه در وظایف خانه و فرزندپروری مشترک هستند، خوشحال‌تر هستند.

 

7. چیزهای کوچک را بزرگ نکنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

هیچ رابطه‌اي بی‌نقص نیست و همیشه کارهای کوچکی وجوددارد کـه همسرتان انجام میدهد کـه شـما را خشمگین کند، اما این بدان معنا نیست کـه انها بحثی جدی را ایجاب میکنند. «می توانید اجازه دهید عادت‌هاي‌ بد او شـما را اذيت دهد تا حواس‌تان پرت شود یا می توانید آن ها را بپذیرید و دور ان‌ها کار کنید».

 

“آیا او کلاهک را روی خمیر دندان می‌گذارد؟ لوله هاي‌ جداگانه بخرید. آیا او لباس ها را در اطراف می‌گذارد؟ آن ها را نادیده بگیرید یا انها را بردارید و بـه یاد بیاورید کـه چقدر از راه هاي‌ دیگر برای شـما انجام می دهد.”

 

8. به جای بحث های تند، گفتگوهای آرام داشته باشید.

طبیعی اسـت کـه گاهی خشمگین شویم. اما بحث و گفت‌وگو با همسرتان بـه جای مشاجره، در دراز مدت سالم تر اسـت. یک مطالعه درسال 2012 نشان داد کسانی کـه با عصبانیت باهم بحث میکردند، احتمال بیشتری داشت کـه 10 سال دیرتر طلاق بگیرند تا کسانی کـه بـه طور مدنی مسائل را از بین می‌بردند.

 

9. و اگر ناراحت یا عصبانی شدید، یک دقیقه قبل از پاسخ دادن وقت بگذارید.

بنابر این، چگونه می توانید از تشدید اوضاع تا حد مبارزه با عصبانیت جلوگیري کنید؟ وقتی شـما و همسرتان ناامید هستید، «چند دقیقه‌اي را بـه قدم زدن در اطراف بلوک اختصاص دهید، دراز بکشید، [یا] فقط از یک دیگر دور شوید تا بتوانید دوباره جمع شوید».

 

“یک استراحت کوتاه بـه هر دوی شـما این امکان را می دهد کـه در مسیر خود بمانید و بـه جای توهین تصادفی شخصی کـه بعدا پشیمان خواهید شد، در مورد انچه شـما را اذيت می دهد صحبت کنید.”

 

10. برای جلوگیری از کسالت همه چیز را تغییر دهید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

تعارض تنها چیزی نیست کـه می تواند ازدواج شـما را تیره و تار کند. طبق یک مطالعه در دانشگاه میشیگان درسال 2009؛ بی حوصلگی یک مسئله جدی برای زوج هاي‌ متاهل نیز هست. بنابر این شـما باید تمام تلاش خودرا بکنید تا با لحظاتی غیر قابل پیشبینی، بـه روال خود ادامه دهید.

 

بـه سفر های یک روزه غافلگیرکننده بروید. در کلاس شرکت کنید یا باهم یک فعالیت انجام دهید. برای تعطیلات در بيرون از کشور برنامه ریزی کنید و هر کاری کـه انجام میدهید، فقط مطمئن شوید کـه چیزهای هیجان انگیز باقی میمانند، بازگشتی بـه آغاز رابطه شـما.

 

11. هرگز از قرار گذاشتن دست نکشید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

هرگز دوستیابی را متوقف نکنید. شـما بـه اسانی می توانید رابطه خودرا بـه همان اندازه سرگرم کننده و دوست داشتنی کـه در ابتدا بود حفظ کنید، فقط با رفتاری کـه دقیقاً مانند ان زمان انجام دادید.

 

12. اما برخی از موضوعات را در شب ملاقات غیرمجاز کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

وقتی بچه دارید، پیدا کردن زمان تنهایی تقریبا غیرممکن اسـت. بنابر این، هنگامی کـه موفق شدید، از قانون «BEWIK» برای ایجاد موضوعاتی استفاده کنید کـه غیرمجاز هستند: صورت‌حساب‌ها، افراد سابق، محل کار، خانواده و بچه‌ها. این بـه زوج‌ها کمک می کند تا بـه خاطر بیاورند کـه چرا در وهله اول عاشق شدند.

 

13. حتما گوشی ها را هم کنار بگذارید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

در طول شب، سعی کنید تلفن همراه خودرا در جیب خود نگه دارید. بـه تاریخ خود اولویت زمان خود و توجه کامل خودرا بدهید کـه ان‌ها – و رابطه شـما – مستحق ان هستند. اگر بچه دارید، در مواقع اضطراری زنگ مخصوصی را بـه پرستار بچه بدهید.

 

14. همچنین وقتی بیرون می روید سعی کنید زیبا به نظر برسید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

«برای شریک زندگی خود تلاش کنید [در شب ملاقات]». “چیزی بپوشید کـه نشان دهد بـه ظاهرتان اهمیت می‌دهید. طوری لباس بپوشید کـه انگار می خواهید چشم آن ها را جلب کنید و دوباره انها را بچرخانید.” کمی تلاش برای روشن کردن دوباره ان جرقه کمک زیادی می کند!

 

بیشتر بخوانید: احکام روابط جنسی صحیح زن و شوهر از دید اسلام چگونه است؟

 

15. همسرتان را اولویت اصلی خود قرار دهید.

همسرتان باید همیشه اولویت اول شـما باشد – مهم نیست چه باشد. می توانید با “پرورش بیشتر یا با انجام کارهایی کـه ممکن اسـت مایل بـه انجام انها نباشید – در محدوده هاي‌ سالم” بـه آن ها نشان دهید کـه انها عدد 1 هستند.

 

16. هر مشکلی را قبل از تشدید آن حل کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

یک زوج بـه طور متوسط پس از داشتن یک مشکل در رابطه، شش سال صبر می کنند تا بـه دنبال کمک باشند. بـه جای این کـه اجازه دهید اوضاع تشدید شود، مسائل رابا همسرتان در بین بگذارید و مستقیماً بـه موضوع بپردازید.

 

17. اما سعی نکنید همسرتان را تغییر دهید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

تفاوت زیادی بین حمایت از همسرتان وجوددارد، زیرا او روی ایجاد تغییرات سالم کار می کند و از او بخواهید کسی باشد کـه نیست. “این نیست کـه شریک زندگی شـما هرگز تغییر نخواهد کرد. بلکه این نیست کـه شـما نمیتوانید شریک زندگی خودرا تغییر دهید.”

 

“شـما ممکن اسـت در تلاش برای ایجاد تغییر از شریک زندگی خود حمایت کنید، و ممکن اسـت باهم تغییر کنید. اما آنچه اشتباه اسـت این ایده اسـت کـه می توانید همسر خودرا وادار کنید تا مسیری را کـه برای او انتخاب کرده‌اید تغییر دهد.” . “افرادی کـه در نهایت همسر خودرا برای این کـه چه کسی و چه هستند می پذیرند، بـه جای این کـه آن ها را بـه عنوان پروژه اي کـه خودت انجام دهی ببینند، این تجربه را رهایی بخش مییابند و بـه احتمال زیاد برای چندین دهه روابط شاد و رضایت بخشی دارند.”

 

18. یک دوستی و همچنین یک رابطه عاشقانه را تقویت کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

ما خیلی زود بـه این مدرسه رسیده ایم کـه دوستی و عشق رمانتیک را متفاوت بدانیم. با این حال، چیزی کـه باعث می شود دوستی ها کارساز باشد، همان چیزهایی اسـت کـه ازدواج را بـه نتیجه میرساند.

 

“ما مشتاقانه منتظر بودن با دوستان هستیم، از همراهی انها لذت میبریم، با آن ها آرامش میگیریم، علایق مشترک داریم و آشکارا صحبت می کنیم.” “وقتی کودک بودی بـه زمین بازی فکر کن. همسرت باید همان بچه دیگری باشد کـه دوست داری با او بازی کنی!”

 

19. اغلب اوقات خوب را به یاد آورید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

دفعه بعد کـه می خواهید بـه همسرتان لبخند بزنید، زمانی را بـه او یادآوری کنید کـه شـما دو نفر مثل همیشه خوشحال بودید. “بـه یاد داشته باشید زمانی کـه…” آغازی عالی برای یک گفتگوی عاشقانه اسـت. این احساس بسیار خوبی ایجاد می کند کـه بـه یاد بیاورید در زمان قرار ملاقات، زمانی کـه ازدواج کردید، زمانی کـه برای نخستین بار خانه خودرا خریدید، زمانی کـه نخستین فرزند خودرا بـه دنیا آوردید، چگونه بودید. “بـه خود یادآوری تاریخچه محکم خود باهم راهی برای افزایش پیوند شماست.”

 

20. درک کنید که عشق در طول زمان تغییر می کند و آن تغییر را در آغوش بگیرید.

حسی کـه نسبت بـه همسرتان دارید در طول زمان تغییر می کند زیرا هر دوی شـما بـه عنوان انسان تکامل مییابند. و اگر می خواهید ازدواج شـما دوام بیاورد، باید این تغییر را بپذیرید تا این کـه زمان را بـه عقب برگردانید.

 

«روابط کیفی شامل درک این موضوع اسـت کـه تعریف و مفهوم سازی عشق دائماً تغییر می کند». “تعداد زیادی از مردم عشق رابا “پروانه‌هایي” مرتبط می دانند کـه هنگام نخستین قرار ملاقات با کسی اتفاق می‌افتد. با گذشت زمان، ممکن اسـت همان‌ گونه پروانه‌هایي پیدا کنید، اما می تواند بـه احترام متقابل، درک پیشرفته از علایق و علاقه‌هاي‌ یک دیگر و قدردانی از نقاط قوت شریک.”

 

21. و تلاش کنید تا با هم رشد کنید، نه جدا از هم.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

هرگز از این جمله فرسوده استفاده نکنید: «ما تازه داریم از هم جدا می‌شویم». “تمام نوع بشر دائما در حال رشد، تغییر و تکامل اسـت. شـما می توانید با تغییر، رشد و تکامل بـه عنوان یک زوج، رشد مشترک را انتخاب کنید.”

 

22. یادداشت های عاشقانه کوچکی را در خانه بگذارید تا همسرتان پیدا کند.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

مردم دوست دارند احساس قدردانی کنند. و اگر می خواهید کاری کنید کـه همسرتان احساس خاص بودن کند، یک راه راحت برای انجام اینکار این اسـت کـه یادداشت هاي‌ عاشقانه کوچکی در خانه پخش کنید.

 

“چه با قلب رژ لب روی آینه حمام بنویسید “دوستت دارم”؛ چه یک یادداشت صورتی روشن روی شیشه ماشینشان بگذارید یا یک نامه عاشقانه واقعی رابا دست بنویسید کـه روی استیکرهای قلبی می پوشانید و با عطر اسپری می‌کنید. برای شریک زندگی شـما خوب اسـت کـه چیز شیرینی دریافت کند کـه بتواند بـه عنوان یادگاری نگه دارد.”

 

“وقتی پیر و خاکستری هستید، بـه شریک زندگی خود چیزی معنادار بدهید کـه نگه دارد، و او خوشحال خواهد شد کـه با شـما بزرگ تر شود!”

 

23. به همسرتان پیامک بزنید تا به او یادآوری کنید که چقدر دوستش دارید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

ارسال پیامک نباید روش ارجح برای برقراری ارتباط در هیچ رابطه اي باشد. با این حال، وقتی نوبت بـه ازدواج شـما می رسد، فرستادن چیزهای شیرین از طریق اس ام اس هر چند وقت یک‌بار مفید اسـت. در واقع، یک مطالعه درسال 2013 کـه در مجله زوج و درمان رابطه منتشر شد، نشان داد کـه ارسال پیامک هاي‌ محبت آمیز ارتباط مثبتی با رضایت از رابطه دارد.

 

24. مسوولیت اعمال خود را بپذیر.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

نوسانات خلقی و طغیان هاي‌ عصبانیت برای بهترین ما اتفاق میوفتد. با این حال، چیزی کـه یک همسر خوب را از یک همسر بد متمایز می کند، داشتن ان روزهای نه چندان عالی و آموختن از آنهاست.

 

“اگر روز بدی دارید، ان را بـه گردن شریک زندگی، رئیس یا ترافیک خود نیندازید. بـه یاد داشته باشید کـه روحیه و احساسات شـما مسئولیت شماست.” “در ازدواج هاي‌ سالم، هر یک از شریک ها صاحب احساسات، رفتارها و خلق و خوی خود هستند. انها دیگران را بـه خاطر خلق و خوی بد خود سرزنش نمیکنند، بلکه مالکیت خودرا بـه دست می‌گیرند.”

 

25. برای حل و فصل به جای برنده شدن بحث کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

یک چیزی کـه می تواند جلوی یک مبارزه را بگیرد این اسـت کـه بـه یاد داشته باشید کـه دریک تیم هستید. “بـه دنبال ضربه کم نروید یا چیزهای تحریک آمیزی کـه فقط باعث ناراحتی و آسیب رساندن بـه شریک زندگی تان می شود، نزنید. شـما انها را دوست دارید. شـما یک تیم هستید. مثل ان رفتار کنید. فکر کنید، “چه چیزی این را بـه عنوان یک پیروزی حل می کند. هر دوی ما؟'”

 

26. هرگز همسرتان را قضاوت نکنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

همسر شـما کاملاً انتظار دارد کـه هر مکالمه اي با شـما، شریک زندگی خود، بدون قضاوت باشد. وقتی طرف مقابلتان برای مشاوره یا حتی فقط برای یک جلسه تخلیه بـه سراغ شـما می‌آید، بسیار مهم اسـت کـه نه تنها بادقت، بلکه آشکارا بـه انها گوش دهید. ارتباط شامل همدلی، قضاوت نکردن، و از خودگذشتگی اسـت کـه شریک زندگی شـما بـه کمک شـما نیاز دارد.

 

27. یاد بگیرید که چگونه واقعا عذرخواهی کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

اگر می خواهید ازدواج شـما دوام بیاورد، پس باید یاد بگیرید کـه چگونه عذرخواهی کنید ودر واقع ان را معنی کنید. عذرخواهی نشان می دهد کـه شـما نسبت بـه رفتارهای خود بینش دارید و نقش خودرا در موقعیت میبینید. و مطمئن شوید کـه همیشه شـما یا همسرتان وادار بـه عذرخواهی نیستید. اگر یکی از شرکا همیشه عذرخواهی می کند، این یک عدم تعادل در رابطه اسـت و منجر بـه مشکلاتی در ازدواج می شود.

 

28. از مشاوره نترسید

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

مشاوران ازدواج فقط برای کمک بـه شـما و رابطه شـما هستند. بنابر این رفتن بـه درمان بـه سختی باعث شکست شـما می شود. در واقع، یک مطالعه درسال 2010 کـه در مجله مشاوره و روانشناسی بالینی منتشر شد، نشان داد کـه مشاوره ازدواج میتواند حتی بـه مضطرب‌ترین زوج‌ها کمک کند، تا زمانی کـه هم شـما و هم همسرتان مایل بـه تغییر و التیام باشید.

 

29. با هم به سرگرمی های جدید و هیجان انگیز بپردازید.

شـما و همسرتان وادار نیستید همه ی چیز مشترک داشته باشید تا بتوانید ازدواج خودرا بـه نتیجه برسانید. با این حال، با پیشرفت رابطه شـما، با همسرتان فعالیت هاي‌ جدیدی انجام دهید تا هر دوی شـما چیزی برای پیوند داشته باشید.

 

“این علایق جدید و تجارب جدید – برای مثال در تعطیلات کشف شده – هستند کـه بـه ایجاد جرقه بـه یک رابطه کمک می کنند.” “در ان تجارب، یک زوج ممکن اسـت دوباره کشف کنند کـه چرا در وهله اول عاشق شدند و مهمتر از ان؛ یاد بگیرند کـه چگونه باهم خوش بگذرانند.”

 

30. و همچنین مدتی با کیفیت را جدا از هم بگذرانید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

اگر می خواهید ازدواج شـما موفق باشد، باید نیاز بـه فاصله زمانی را درک کنید. بر اساس مطالعه‌اي کـه درسال 2004 در مجله ازدواج و خانواده منتشر شد، داشتن سرگرمی‌ها و دوستان خارج از ازدواج کلیدی برای داشتن رضایت بالا در داخل ازدواج اسـت.

 

31. روابط خوب خود را با دوستان خود حفظ کنید.

ممکن اسـت همسرتان بهترین دوست شـما باشد، اما این بدان معنا نیست کـه او تنها دوست شـما باشد. برعکس، یک مطالعه درسال 2017 نشان داد کـه همسرانی کـه سیستم‌هاي‌ حمایتی قوی داشتند، بهتر می‌توانستند وقتی ازدواج‌شان بیش از حد استرس‌زا میشد، حواس خودرا پرت کنند. بـه عبارت دیگر، دیگر دوستی هاي‌ نزدیک شـما می تواند بـه دعوای نه چندان جدی با همسرتان تبدیل شود!

 

32. و همچنین با زوج های دیگر دوست شوید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

داشتن دوستی با زوج هاي‌ دیگر فقط برای شب ملاقات خوب نیست. بر اساس تحقیقات انجام شده، زوج هایي کـه بـه طور فعال بـه دنبال دوستی با زوج هاي‌ دیگر هستند، شادتر و ارتباط نزدیک تری دارند.

 

33. ارزیابی های معمول روابط را انجام دهید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

زمانی را برای کوچک‌نمایی از رابطه اختصاص دهید ودر مورد سؤالاتی مانند، “رابطه چگونه اسـت؟” پرس و جو کنید. “کجا ما در حال مبارزه بوده ایم؟” “چه چیزی خوب بوده اسـت؟” ما چه آرزویی داریم؟ «چگونه می‌توانیم از یک دیگر حمایت کنیم؟» انجام اینکار پیوند بین شـما و همسرتان را تقویت می کند و هر دوی شـما را نسبت بـه انچه کـه در رابطه شـما موثر اسـت و چه چیزی کار نمیکند آگاه می کند.

 

34. هدف رابطه خود را مشخص کنید.

در مورد سؤالات، هنگامی کـه در ازدواج خود مطمئن نیستید، از خود سؤال مهمی بپرسید: “هدف از رابطه من چیست؟”

 

“این سوال اغلب می تواند بـه افراد کمک کند تا نیازهای خودرا روشن کنند، چه چیزی را در رابطه خود دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، چه چیزی را بیشتر دوست دارند و مهمتر از همه ی، چگونه می‌توانند بیشتر از شریک زندگی خود حمایت کنند.” “من معتقدم کـه این یک رویکرد اساسی بـه روابط اسـت – مانند بیانیه ماموریت.”

 

35. یاد بگیرید که چگونه مصالحه کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

می خواهید The Bachelor را تماشا کنید. او میـــخواهد هاکی تماشا کند. هردو دریک زمان روشن هستند. شـما می توانید تا زمانی کـه هردو برنامه تمام شود در مورد ان بحث کنید، یا می توانید یاد بگیرید کـه چگونه مانند هر زوج خوبی سازش کنید. “بپذیرید کـه همه ی چیز را در فهرست نیازها و خواسته هاي‌ خود دریافت نخواهید کرد.” “شـما باید کارهایی را انجام دهید کـه ممکن اسـت نخواهید برای خوبی رابطه.”

 

36. یک توله سگ را نوازش کنید.

بـه دنبال یک ایده برای گردش در آخر هفته هستید؟ بـه پارک سگ بروید، حتی اگر از خودتان توله سگ ندارید. یک مطالعه درسال 2017 نشان داد کـه کیفیت ازدواج زمانی التیام می یابد کـه زوج‌ها مشروط شوند کـه همسر خودرا با عکس‌هاي‌ بامزه حیوانات مرتبط کنند.

 

37. بر کیفیت صمیمیتی که با همسرتان به اشتراک می گذارید تمرکز کنید.

وقتی صحبت از رابطه جنسی بـه میان می‌آید کیفیت بر کمیت اسـت. این بر اساس یک مطالعه درسال 2016 رضایت زناشویی را مورد بررسی قرار داد و دریافت کـه فراوانی رابطه جنسی بـه اندازه کیفیت ان مهم نیست.

 

بیشتر بخوانید: مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی «رابطه زناشویی با همسر»

 

38. در مورد چگونگی ادویه کردن وسایل در اتاق خواب تحقیق کنید.

در مورد رابطه جنسی از انجام تحقیقات خود نترسید. حتی یک سگ پیر هم می تواند ترفندهای جدیدی یاد بگیرد. بر اساس مطالعه‌اي درسال 2016؛ زوج‌هایي کـه از نظر جنسی راضی هستند، توصیه‌هاي‌ جنسی را بـه صورت آنلاین یا در مجلات می خوانند و سپس بـه ان‌ها میپردازند.

 

39. روی بیان مطالب با ملایمت تر و سازنده تر کار کنید.

تصور کنید از محل کار بـه خانه می‌آیید و بـه یک سینک پر از ظرف میرسید. اکنون، بـه جای این کـه سر همسرتان بـه خاطر پاک نکردن او فریاد بزنید، در مورد ناامیدی خود با او صحبت کنید. “من دریافتم کـه زبان نرم تر یکی از بزرگ ترین تغییر دهنده بازی در ازدواج هاي‌ موفق اسـت.” “این پیام یکسان را میرساند اما با لحنی ملایم تر.”

 

40. زبان عشق همسرتان را یاد بگیرید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

هر شخصی زبان عشق متفاوتی دارد. ودر یک ازدواج، بخشی از یک همسر خوب، درک همسر منحصر بـه فرد خود اسـت: هدایا، زمان باکیفیت، کلمات تایید، خدمات یا لمس فیزیکی. “شـما ممکن اسـت لمس فیزیکی را دوست داشته باشید و آن ها ممکن اسـت زمان باکیفیت را دوست داشته باشند. زبان خودرا بشناسید تا بتوانید بـه آن ها بگویید از چه چیزی لذت می‌برید و بالعکس.”

 

41. در صورت امکان حمام جداگانه برای خود و همسرتان تعیین کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

اگر شرایط مالی و فضا این امکان را فراهم می کند، شـما و همسرتان باید از حمام جداگانه استفاده کنید. “من همیشه می‌گویم راز یک ازدواج شاد حمام جداگانه اسـت!”

 

42. شور و شوق را از دعواهای پولی دور کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

صرف نظر از سطح درآمد یا دارایی‌هایتان، مهم اسـت کـه با یک برنامه‌ریز مالی شخص ثالث یا مشاور مشورت کنید کـه میتواند بـه شـما کمک کند تا روی اهداف مشترک کار کنید، اختلافات را حل کنید، و احساسات را از مسئله‌اي کـه اغلب پول اسـت، دور کنید. یک نظرسنجی درسال 2018 نشان داد کـه دعواهای پولی دومین علت طلاق پس از خیانت اسـت، بنابر این داشتن کسی کـه بـه شـما در حل مشکلات مالی شـما کمک کند می تواند ازدواج شـما را نجات دهد.

 

43. به خاطر داشته باشید که حتی برای چیزهای کوچک از همسرتان تشکر کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

مطمئناً؛ شـما برای چیزهای بزرگ «ممنون» می‌گویید – مثلا یک هدیه، شب قرار ملاقات یا دسته گل رز. اما در مورد تمام ان کارهای کوچکی کـه همسرتان برای راحت‌تر کردن و بهتر کردن زندگیتان انجام می دهد، چطور؟ اگر قبلاً از این چیزها سپاسگزاری نمیکنید، ممکن اسـت بخواهید شروع کنید. طبق یک مطالعه درسال 2015؛ بزرگ ترین پیشبینی کننده کیفیت زناشویی، توانایی ابراز قدردانی اسـت.

 

44. به همسرتان توجه بی‌نظیر خود را معطوف کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

«وقتی همسرتان با شـما ارتباط برقرار میکند، فورا انجام چند کار را متوقف کنید». “همسر شـما فوراً احساس ارزشمندی می کند و بقیه زندگی زناشویی شـما می تواند مانند نخستین قرار هیجان انگیز شـما باشد.”

 

45. از رویاهای همسرتان حمایت کنید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

آیا همسرتان آرزوی گرفتن مدرک فوق لیسانس خودرا دارد؟ آیا آن ها امیدوارند روزی گواهینامه خلبانی خودرا بگیرند؟ هدف آن ها هر چه کـه باشد، وظیفه شـما بـه عنوان یک همسر دوست داشتنی این اسـت کـه از آن ها حمایت کنید تا برای رسیدن بـه ان تلاش می کنند. بـه همین ترتیب، شـما باید با صراحت و صادقانه در مورد چشم انداز خود برای آینده صحبت کنید، تا شریک زندگی تان بتواند از هر طریقی از شـما حمایت کند.

 

46. در صورت نیاز از پشتیبانی درخواست کنید.

بی انصافی اسـت کـه فرض کنیم همسرتان ذهن خوان اسـت و همیشه میداند کـه چه زمانی بـه حمایت عاطفی نیاز دارید. با گفتن بـه همسرتان کـه بـه کمک نیاز دارید، نیازهای خودرا مشخص کرده و توپ را در زمین او قرار میدهید. تحقیقاتی درسال 2008 منتشر شد حتی نشان داد کـه وقتی همسران در مورد نیازهای خود باز و صادق بودند، در ازدواجشان شادتر بودند.

 

47. و توصیه های ناخواسته به همسرتان ندهید.

بله، چیزی بـه نام حمایت بیش از حد وجوددارد. محققان دریافتند کـه حمایت اطلاعاتی بیش از حد – طبق معمولً بـه شکل مشاوره ناخواسته – می تواند بـه ازدواج آسیب برساند.

 

48. همدل باشید.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

«همدلی سس مخفی اسـت، عنصر کلیدی برای یک ازدواج واقعاً شاد». وقتی زوج‌ها با یک دیگر همدلی می کنند، می دانند چرا همه ی چیزهای دیگر مهم هستند و برای انجام کارهایی کـه بـه رابطه‌شان کمک می کند برای هر دوی آن ها حس بهتری داشته باشد، انگیزه دارند.

 

49. و هرگز تهدید به طلاق را مطرح نکنید مگر اینکه منظورتان این باشد.

طلایی ترین نکات ازدواج برای یک زندگی ایده عال

کلمه D مخوف آخرین چیزی اسـت کـه هر فرد متاهلی می‌خواهد از همسرش بشنود. مگر این کـه در مورد طلاق جدی هستید، حتی ان را بـه عنوان یک احتمال مطرح نکنید. طلاق تهدیدآمیز راهی برای ترساندن همسرتان بـه زوج درمانی نیست و راه سالمی برای رفع مشکلات دیگری کـه ممکن اسـت داشته باشید نیست.

 

50. هر روز صبح دکمه “تنظیم مجدد” را فشار دهید.

گذشته را در گذشته رها کنید و بگذارید هرروز یک صفحه تمیز بین شـما و همسرتان باشد. حتی اگر همسرتان چیز بدی گفته یا کاری آزاردهنده انجام داده اسـت، “سعی کنید همسرتان را بـه خاطر کوچک‌ترین اتفاقات دیروز ببخشید.” “هرروز صبح را تازه شروع کنید. بپذیرید کـه همه ی ما روزهای بدی را پشت سر می‌گذاریم کـه در ان شریک هاي‌ دوست داشتنی اي نیستیم کـه دوست داریم باشیم.”

 

جدیدترین مطالب سایت