عشق و دوستی در رابطه با همسر

عشق و دوستی در رابطه با همسر
چگونه می توان با همسرم رابطه دوستانه و عاشقانه بر قرار کنم …
 
عشق  و دوستی در روابط همسرها ممکن است ؟ آیا اگر کسی همسرش را دوست داشته باشد می تواند روابط دوستانه ای نیز با او داشته باشد ، چه مرزی بین روابط دوستانه و همسرداری وجود دارد .
 

روان شناس فرانسوی به نام کاترین مارچی به تمام این سوالات پاسخ می دهد :

 

_ عشق و دوستی در روابط همسرها ممکن است ؟

این روان شناس در پاسخ به این سوال می گوید :

عشق و دوستی در تمام روابط  وجود دارد، حتی روابط  دو دوست چه برسد به روابط همسرها .

 

همه زوج ها در ابتدای زندگی عاشق یکدیگر هستند حتی اگر با عشق ازدواج نکرده باشند ، زیرا بسیاری از دختر و پسرها  قبل از ازدواج تنها احساس مثبتی به طرف مقابل دارند ،

 

روابطشان در حدی نبوده که رابطه دوستانه و نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند ، در تمام این موارد عشق در چند سال اول زندگی دارای حضوری پر رنگ است اما بعد از چند سال با به وجود آمدن مشکلات و دعواهای لفظی و گاه جسمی ، عشق کم کم از زندگی رخت می بندد و جای خود را به نفرت ، بی حوصلگی و دلسردی می دهد .

برای اینکه روابط شما به این سمت و سو نرود توصیه می کنیم که همیشه سعی کنید گرمای وجود عشق را در نهان خود و همسرتان حفظ کنید .

 

_ چرا بعد از چند سال از زندگی مشترک مشکلات شروع می شوند ؟
اشتباه نکنید از همان ابتدا این مشکلات وجود داشته اند شاید با شدت کمتری اما از همان ابتدا حضور داشته اند ولی شما آنها را نمی دید و لمس نمی کردید تنها به دلیل اینکه همسر خود را دوست داشتید و بخاطر او حاضر به انجام هر کاری بودید اما با گذشت چند سال فاصله ها بین شما زیاد می شود و کم کم از همسرتان فاصله می گیرید .

 

_ آیا اگر کسی همسرش را دوست داشت روابط دوستانه صحیح نیست ؟ کدامیک بهتر است : روابط دوستانه یا عشق ؟
شما می توانید با روابط دوستانه ای که با همسرتان برقرار می کنید به سادگی با او صحبت کنید در عین اینکه عاشق او هستید و احساسات خود را انتقال می دهید .

 

_ روابط دوستانه در روابط زناشویی به  چه معناست ؟
شما مانند یک دوست به همسرتان نزدیک هستید. با او رابطه فکری ، عاطفی دارید . دوستان صمیمی هیچ موضوعی را از هم مخفی نمی کنند البته باید بدانید دوستان در همه لحظه ها کنار هم هستند .

تعریف بدی که از رابطه بین زن و شوهر وجود دارد بدین ترتیب است که معمولا گفته می شود بهتر است با همسرتان دوست باشید ولی حد و مرزی مشخص نمی شود . شما باید بدانید که با همسرتان رابطه دوستانه یا رابطه همسری داشته باشید .

این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند تنها تعاریف تجملاتی آنها را از هم دور کرده است .
شما می توانید با همسرتان دوست باشید ولی او فرسنگ ها از شما فاصله داشته باشد یا می توانید با همسرتان روابط معمولی بین زن و شوهرها را داشته باشید ولی طاقت ثانیه ای دوری از دیگری را نداشته باشید ، این روابط، بستگی به دید شما و همسرتان دارد .
 
البته لازم به ذکر است بسیاری از همسران برداشت غلطی از این روابط  دارند و اگر شما از آنها بخواهید که مثل دو دوست با هم باشیم ، اگر همسر شما برداشت غلطی داشته باشد می تواند به جای شما دوست دیگری را اختیار کند و مدعی شود من دوستان زیادی دارم تو تنها دوست من نیستی ؟ مگر نه اینکه من و تو فقط دوست هستیم ؟
 
در آن هنگام شما چه پاسخی خواهید داد

توصیه مفیدی که به زوج ها می کنم بدین شرح است :
در لحظات سختی و مشکلاتی که بین شما و همسرتان رخ می دهد ، لحظه های خوبی را که عاشق یکدیگر بودید و ساعت های فراموش نشدنی را داشتید یاد آور شوید تا بخاطر بیاورید که همسرتان چقدر برایتان عزیز است .

 

جدیدترین مطالب سایت