آشنایی با اشتباهاتی که مدیران رستوران انجام میدهند

آشنایی با اشتباهاتی که مدیران رستوران انجام میدهند

آشنایی با اشتباهاتی که مدیران رستوران انجام میدهند 

 

هر مدیری در هر جایی نمیتواند عادل باشد و همیشه مدیر های بد هم هستند در ادامه با اشتباهاتی که مدیران رستوران انجام میدهند سایت تالاب را دنبال کنید.

 

مدیران رستوران معمولا به جنبه اصلی محیط خود یعنی فضا و دکوراسیون توجه نمی کنند. باید بدانید که فضا و موسیقی درون آن و دکوراسیون می توانند به تنهایی مشتری را جذب کنند. اما آنچه در مرحله اول باعث جذب مشتريان مي‌گردد و شايد برخي رستوران‌ها از آن غافل مي‌شوند نوع تزئين و دكور رستوران مي‌باشد، بدين معني كه وقتي بر روي دكوراسيون رستوران نشده و باعث جذب مردم نمي‌شوند

 

رستوران‌ها قادر هستند كه احساس خوشايندي در مراجعين خويش ايجاد كنند تا به طبع آن بتوانند مشتريان و يا ميهمانان بيشتري جذب كنند، اكثر رستوران‌ها تلاش خود را براي تهيه غذاي مناسب و خوشبو انجام مي‌دهند و بسياري داراي آشپزخانه پيشرفته و خوشبو مي‌باشند،‌ اما آنچه در مرحله اول باعث جذب مشتريان مي‌گردد

 

و شايد برخي رستورانها از آن غافل مي‌شوند نوع تزئين و دكور رستوران مي‌باشد، بدين معني كه وقتي بر روي دكوراسيون رستوران نشده و باعث جذب مردم نمي‌شوند. زيرا اولين چيزي كه نظر مشتري را جلب مي‌كند، دكوراسيون زيبا و مناسب مي‌باشد. استباهات مختلف را با هم بررسي مي‌كنيم:

 

اشتباه اول: استفاده از مبلمان ارزان و كهنه

داشتن يك مثلث دلپذير براي يك رستوران خوب، لازم مي‌باشد آن مثلث شامل بار (محل ارائه نوشيدني و غيره) محل پذيرائي مشتريان و ميز جهت راحتي آنان مي‌باشد.اما در ميان اين سه ميز از همه مهمتر و ارزشمندتر مي‌باشد و اگر ميز كهنه و رنگ و رو رفته باشد آسيب بزرگي به رستوران خواهد زد،

 

مگر آنكه شما بخواهيد يك كافه ارزان جهت ارائه غذا و نوشيدني داشته باشيد و نخواهيد هزينه كنيد و در آن صورت يك ميز چهارگوش مربع و چند صندلي معمولي كفايت مي‌كند در صورتي كه بخواهيم يك محيط دلپذير و آرام و دلنشين جهت ميهمانان خود داشته باشيد بايستي در انتخاب محل و ميز و صندلي دقت كافي بفرمائيد.

 

جائي كه فرد بتواند در محيطي زيبا، آرامش يافته و يك دسر خوشمزه و يا كاپوچينو عالي ميل كند.يكي از قسمت‌هاي مهم محل نشستن مي‌باشد نكته ديگر قسمت جائي‌كه افراد مي‌توانند يك صبحانه ساده ميل كرده و بروند همچنين ميزهائي كه يك خانواده بتوانند از آن استفاده كنند و يا قرار دادن صندلي و ميز تك نفره براي راحتي مشتريان،

 

نكته مهم ديگر داشتن صندلي‌هاي راحت مي‌باشد، مسلما اگر صندلي‌ها مناسب نباشد، افراد نمي‌توانند احساس راحتي و آرامش نمايند و مطمئناً براي غذاي اصلي در آنجا نخواهند ماند.در عين حال توجه داشته باشيد كه روكش مبل‌ها و يا صندلي‌ها قابل تعويض باشند تا با اندكي كهنه‌گي بتوان آن را جابجا كرد، زيبائي و راحتي مبل‌ها از اهميت فراواني برخودار است

 

پس حساسيت و وسواس در اين مورد مي‌تواند كسب و كار شما را رونق مي‌دهد. وگرنه رستوران شما در حد يك كافه بين راه تقليل پيدا مي‌کند.

 

اشتباه دوم: نور كافي

در اولين ورود به برخي رستوران‌ها، احساس مي‌كنيد در اينجا مراسم ترحيم انجام شده و دچار كمبود اشتها مي‌شويد، در صورتي كه بايد دقت شود كه پنجره‌ها داراي چارچوب زيبا باشد و همچنين به منظره زيبا باز شود و يا منظر دلچسب داشته باشد، تا مشتريان و مهمانان را به داخل رستوران دعوت كند! در كنار نور طبيعي كه در رستوران مي‌باشد، بايستي براي ايجاد زيبائي بيشتر و جانب مشتري از لامپ‌ها و چراغ‌هاي زيبا با نور كافي استفاده كرد.

 

زيرا افرادي كه به اين رستوران مي‌آيند، غير از آنكه بايستي بتواند منو غذايي را بخوبي مطالعه كنند و بخوانند، شايد تصميم بگيرند و در آنجا كتاب مورد علاقه خود را نيز بخوانند و يا امورات كاري خود را نوشته و به مطالعه روزنامه و مجلات بپردازند. بنابراين نور مناسب ضروري است اما مراقب باشيد كه از نورهاي زننده و تند استفاده نكنيد، نور بايد لطيف در عين حال كامل باشد كه شما بتوانيد فرد روبروي خود را بخوبي ببينيد.

 

دقت داشته باشيد چراغ‌ها بسيار و مهم مي‌باشند و بايد براق‌ترين و تميز‌ترين اسباب محيط رستوران باشند مطمئناً دوست نداريد در رستوراني با لامپ و چراغي روبرو شويد كه خاك گرفته و يا داراي تار عنكبوت و حشره‌ةاي موذي باشند.

 

اشتباه سوم: كفپوش نامناسب

يكي از مسائل مهم براي ورود به يك رستوران، كفپوش رستوران مي‌باشد و مسلما هزينه زيادي براي صاحب رستوران خواهد داشت، اگر بخواهد يك كفپوش زيبا براي رستوران خود طراحي كند مطمئناً نوع كفپوش رستوران شما بايستي با يك مغازه معاملاتي متفاوت باشد.

 

استفاده از كفپوش‌هاي پلاستيكي، شايد مناسب و زيبا بنظر نرسد، بنابراين دقت كافي بفرمائيد كه در عين زيبائي جهت جلب مشتري از كيفيت خوب هم برخوردار باشد يكي از نكات قابل توجه بي‌صدا بودن كفپوش، جهت راه رفتن با اعصاب آرام هم بر خود شما هم براي مشتريان مي‌باشد!

 

اشتباه چهارم: نداشتن محيط جداگانه

حتي داشتن يك اتاق جداگانه در رستوران شما مي‌تواند درآمد رستوران شما را بالاتر ببرد. زيرا جهت برخي تجمع‌ها لازم است محيط جداگانه‌اي ترتيب داده شود، اما به نظر مي‌رسد كه رستورانها محيط و فضاي كافي جهت اين كار نداشته باشند.

 

امروزه مي‌توان با گذاشتن انواع پارتيشن‌ها و جدا كننده‌هاي محيط با خلاقيت‌هاي مختلف، محيط را تقسيم نمود. تا افراد به راحتي بتوانند غذاي خود را ميل كرده و نگران نگاه‌هاي اطرافيان نباشند، در حال حاضر، برخي رستوران‌ها محيطي جدا براي افراد سيگاري، بوجود آورده‌اند، در حالي كه با توجه به فرهنگ امروزه ديگر افراد سيگاري در محيط بسته

 

مبادرت به كشيدن سيگار نمي‌كنند، اما همچنان در تقسيم‌بندي به واسطه پارتيشن و يا لوازم ديگر مشكلاتي از جمله گريه كودكان، صداي موبايل، صداهاي بلند از بين نمي‌رود، اما مي‌توان نگاههاي سنگين و سرزنش كننده را تا حدي كمتر كرد.بنابراين داشتن يك محيط بسته و امن مي‌تواند به ميهمانان و مشتريان كمك كند كه در آرامش بهتر و بيشتري غذاي خود را ميل كرده و از آن لذت ببرند.

 

اشتباه پنجم: موسيقي نامناسب

شايد در كلوپ‌ها موزيك بلند رايج باشد. اما در مورد رستوران‌ها، موسيقي مناسب باعث مي‌شود، افراد به راحتي با هم صحبت كنند و غذا تناول نمايند. موسيقي نبايد بلند و يا بسيار با صداي كم باشد.

 

به اين صورت كه در حالي‌كه شنيده مي‌شود، اما نبايد فضاي رستوران را پر كند، موسيقي شما در رستوران بايد با منوي غذايي شما مطابقت داشته توصيه مي‌شود از (بلندگو)‌هاي مناسب در زواياي مختلف رستوران استفاده شود ابداً از يك دستگاه با يك بلندگو، موسيقي پخش نكنيد، موسيقي بايد در رستوران به صورت كامل و يكسان پخش شود، توصيه بر اين است كه درجه بلندگو را از شماره 22 بالاتر نبريد.

 

اشتباه ششم: فضاي سرد!!

مسلما در آشپزخانه رستوران با وجود اجاق‌گاز و وسايل پخت‌و پز، بسيار گرم مي‌باشد اما بايد در رستوران توجه به محيط نشستن مهمانان به صورت خاص داشته باشيد، افراد مايل نيستند با كت و پالتو غذا بخورند بنابراين گرماي محيط بايستي مناسب با فصل پيش‌بيني شود.

 

اشتباه هفتم: دكوراسيون اشتباه

 به گزارش تالاب شايد به كرات وارد رستوران‌هاي شده باشيد كه قسمتي از آن داراي تزئينات مكزيكي، قسمتي داراي اشكال قرون وسطائي و قسمت ديگر فرانسوي بوده و تزئينات مساجد تركيه را نيز داشته باشد ممكن است كه اين رستوران در مالكيت افراد مختلف بوده و هزينه بازسازي نيز بسيار گران باشه اما خوب است بدانيم،

 

اينگونه رستوران‌ها، در جلب مشتري ناتوان خواهند بود اينگونه رستورانها فقط براي يك بار ميزبان افراد خواهند بود و افراد را به تجربه ديگر از آن رستوران ترغيب نمي‌كند.

 

 

جدیدترین مطالب سایت