لیست ثروتمندترین زنان جهان (+میزان ثروت)

لیست ثروتمندترین زنان جهان (+میزان ثروت)

ثروتمندترین زنان جهان 

پیش از این، زنان چینی و هنگ‌کنگی در فهرست ثروتمندترین زنان خودساخته جهان سلطه داشتند، اما با آشفتگی بازار چین در بسیاری از زمینه‌ها، زنان خودساخته از اروپا و ایالات متحده دوباره در صدر فهرست زنانی قرار گرفتند که خودشان ثروتشان را به دست آورده اند.

 

در دنیای امروزی بیلیونرهای ثروتمند، زنان پیشرفت‌ های قابل توجهی در ساخت و مدیریت ثروت خود داشته‌ اند در حالی که فهرست ثروتمندترین افراد جهان عمدتاً توسط مردان سلطه دارد، چندین زن قدرتمند وجود دارند که از طریق پیگیری‌ های کارآفرینی و ارثیه‌ های خود ثروت قابل توجهی جمع‌ آوری کرده‌ اند. بیایید نگاهی به ده زن ثروتمندترین زنان جهان بیندازیم.

 


مطلب مرتبط: ثروتمندترین زنان جهان از نگاه مجله فوربس (عکس)


 

ثروتمندترین زنان جهان 

.آیریس فونتبونا «شیلی»: 14.5 میلیارد دلار

بـه عنوان ملکه صنعت معدن شیلی و مادر ثروتمندترین خانواده کشور، اکثریت ثروت آیریس فونتبونا از آنتوفاگاستا، شرکت معدن مسی کـه او از همسر فقیدش، آندرونیکو لوکسیک، بـه ارث برده اسـت، می آید. مشاغل معدن مس با این حال، معدن تنها صنعتی نیست کـه آیریس بر ان بازرسی دارد.

 

او همچنین مسئول سایر مشاغل بزرگ تحت گروه Luksic اسـت کـه شامل بانکداری، آبجوسازی و یک شرکت حمل و نقل اسـت.

 

زنان پولدار

.جینا راینهارت «استرالیا»: 15.5 میلیارد دلار

جینا راینهارت یکیدیگر از نجیب زاده هاي‌ معدن اسـت. تجارت اصلی او شرکت معدن سنگ آهن اسـت کـه در ابتدا توسط پدرش، لانگ هنکوک، تأسیس شد. جینا، با این حال، نه داستان مرسوم وارث را دارد و نه می خواهد وی را وارث خطاب کنند – او یکی نیست زیرا ثروت پدرش را بـه ارث نبرده اسـت، فقط بار وی را بـه ارث برده اسـت.

 

هنگامی کـه پدرش درسال 1992 درگذشت، جینا با تجارتی رو بـه رو شد کـه در آستانه ورشکستگی قرار داشت، اما او با موفقیت توانست ان را تغییر دهد. برای او و کسانی کـه او و داستانش را می شناسند، جینا یک میلیاردر خودساخته اسـت کـه از وضعیت مالی وحشتناکی کـه وادار بـه مقابله با ان شده بود بهترین استفاده را کرد.

 

جینا بیست سال پس از زمانی کـه هنکوک پراسپچینگ را بـه دست گرفت، بـه عنوان ثروتمندترین زن جهان «2012» معرفی شد، اما امسال باید در رتبه نهم قرار گیرد. او هنوز برنامه اي برای توقف بـه زودی ندارد زیرا بـه گسترش تجارت خود و سفر در جهان با جت شخصی 80 میلیون دلاری خود ادامه می‌دهد.

 

زنان موفق

. شارلین دو کاروالیو-هاینکن «هلند»: 15.8 میلیارد دلار

تنها وارث ثروت هاینکن 25 درصد از سهام دومین شرکت بزرگ آبجوسازی جهان، Heineken International را پس از درگذشت مدیر عامل سابق ان و پدرش، فردی هاینکن، درسال 2002 بـه ارث برد.شارلین علیرغم این کـه تنها فرزند بود، شرکت فعالی در شرکت پدرش نداشت – او قبلاً فقط یک سهم از شرکت داشت کـه ارزش ان 32 دلار بود.

 

او بـه‌جای یادگیری مهارت‌هاي‌ کسب‌وکار خانوادگی، با تحصیل در رشته حقوق و اقامت در لندن با همسر و فرزندانش، زندگی آرامی را انتخاب کرد. در عرض یک هفته پس از درگذشت پدرش، شارلین توسط شوهرش در محل قرار گرفت.

 

و تصمیم گرفت کـه یک چهارم سهام Heineken International را تصاحب کند و روزهای آرام خود در لندن رابا زندگی سخت یک تاجر کـه در حال سفر بـه نقاط مختلف جهان برای کشف امپراطوری کـه پدرش پشت سر گذاشت تا خودرا بـه جانشینی شایسته تبدیل کند. بـه عنوان مدیر اجرایی Heineken International، او در حال حاضر ثروتمندترین کارآفرین هلند اسـت – موقعیتی کـه او سال‌ها در ان شکست نخورده اسـت.

 

. ابیگیل جانسون «ایالات متحده»: 16.9 میلیارد دلار

. ابیگیل جانسون «ایالات متحده»: 16.9 میلیارد دلار

ابیگیل جانسون کـه در بوستون، ماساچوست متولد شد، سنت‌ها را شکست و پس از تصدی سمت ریاست Fidelity Investments، یکی از سه شرکت برتر خدمات مالی در ایالات متحده، بـه قدرتمندترین زن در زمینه مالی تبدیل شد.

 

با این حال، بـه ارث بردن ثروتی بـه ارزش تریلیون‌ها دلار، کار سختی نیست، بـه خصوص برای ابی کـه وادار شد در صنعت طبق معمولً مردانه نفوذ کند و نامی برای خود دست و پا کند، کاری کـه انجام داد. موفقیت ابی نه تنها دلیلی بر این اسـت کـه یک زن می‌تواند در دنیای مردانه خودرا حفظ کند، بلکه از موقعیت خود برای وارد کردن زنان بیشتر بـه تجارت مالی و مدیریت سرمایه گذاری با تشویق انها بـه شرکت در صنعت و ایجاد شرکت استفاده میکند. مکانی دلپذیر برای زنانی کـه می‌خواهند در صنعت مالی شغلی شکوفایی داشته باشند.

 

ثروتمند

. سوزان کلاتن «آلمان»: 19.6 میلیارد دلار

نام سوزان هانا اورسولا کلاتن

رتبه: هفتمین زن ثروتمند

تاریخ تولد (سن): ۲۸ آوریل ۱۹۶۲ (۶۱ سال)

دارایی خالص: ۲۷.۴ میلیارد دلار

منبع ثروت: بی ام و، داروسازی

ملیت: آلمان

 

سوزان کلاتن، یک تاجر آلمانی، سهامی در BMW را از پدر مرحومش هربرت کوانت به ارث برد.علاوه بر این، وی بخشی از ثروت خود را در شرکت های دارویی و شیمیایی سرمایه گذاری می کند و حالا به یکی از ثروتمندترین افراد در آلمان تبدیل می کند

 

این زن 56 ساله، تاجر آلمانی الاصل و مادر سه فرزند در حال حاضر مالک بیش از 19 درصد از بزرگ ترین تولیدکننده خودرو های لوکس جهان، BMW اسـت، کـه همچنین مالک مینی کوپر و برند رولز رویس اسـت. سوزان، با این حال، پس از برادرش، استفان کوانت، کـه بیش از 23 درصد از شرکت را در اختیار دارد، تنها دومین سهامدار بزرگ اسـت.

 

موفقیت سوزان بـه عنوان یک کارآفرین بـه کسب و کار اصلی خانواده بستگی ندارد. در طول سال‌ها، تمرکز او روی Altana AG بوده اسـت، یک شرکت داروسازی کـه توسط پدربزرگش تأسیس شده اسـت و او ان را بـه جایگاهی در سطح جهانی رسانده اسـت. تا بـه امروز، او بـه عنوان رئیس هیئت مدیره و مالک انحصاری Altana AG باقیمانده اسـت کـه طبق گزارش ها سالانه 2.5 میلیون دلار از فروش درآمد دارد.

 

زنان پولدار دنیا

. لورن پاول جابز «ایالات متحده»: 20.6 میلیارد دلار

لورن همیشه زیر سایه همسر فقیدش استیو جابز بودو ترجیح می داد تا زمانی کـه درسال 2011 نبرد خودرا با سرطان از دست داد، این وضعیت را حفظ می‌کرد. مرگ غیرمنتظره او در سن 56 سالگی باعث شد کـه لورن دارای ثروت گران قیمتی شود. نام او – ثروتی کـه او باید در بحبوحه غم از دست دادن همسرش، تبدیل شدن بـه والد انحصاری فرزندانشان و برخورد با کانون توجه، از او مراقبت می‌کرد و ترجیح می داد از او دور بماند.

 

برای بسیاری ناشناخته اسـت، لورن نشان خودرا بـه عنوان یک بشردوست حک کرده اسـت، بزرگ ترین پروژه او Emerson Collective اسـت، سازمانی مستقر در سیلیکون ولی، کالیفرنیا، کـه تمرکز ان از تغییرات اجتماعی اسـت. این سازمان درسال 2004 تأسیس شد و بی سر و صدا کار می‌کرد، بـه حدی کـه حتی یکی از ده نفر استخدام شده او درسال 2010 از این کـه «امرسون» مالک شرکت کیست، آگاه نبود. بـه سرعت تا بـه امروز، ارزش خالص لورن هنوز هم ممکن اسـت عمدتاً با پول شرکت شوهر فقیدش تعریف شود، اما او همچنین نام خودرا از طریق انسان دوستانه می‌سازد.

 


مطلب مرتبط: ثروتمندترین زن جهان در سال 2023 کیست؟


 

یانگ هویان «چین»

. یانگ هویان «چین»: 22.4 میلیارد دلار

یانگ دراین سال دستاوردهای بسیار کمی داشته اسـت – او در چهار روز اول معاملات سال 2018 2 میلیارد دلار بـه دست آورد، برای شش سال متوالی بـه عنوان ثروتمندترین زن چین باقی ماند و همچنین 37 ساله شد. بـه عنوان نایب رئیس شرکت رئال. کسب و کار رو به پيشرفت املاک، هولدینگ کانتری گاردن، ارقام همگی تعجب آور نیستند، بـه ویژه با دانستن این کـه او مالک 57 درصد سهام شرکت اسـت.

 

صعود یانگ بـه صدر ثروتمندترین افراد درسال 2007 زمانی آغاز شد کـه پدرش، یانگ گوچیانگ، 70 درصد سهام را بـه نام او واگذار کرد و وی را نه تنها بـه یکی از سهامداران اصلی شرکت، بلکه در سن 25 سالگی بـه ثروتمندترین فرد چین تبدیل کرد. با این حال، ثروت وارث چینی حول تجارت املاک و مستغلات خانواده نمیچرخد. یانگ همچنین مالک Bright Scholar Education Holdings اسـت، شرکتی کـه مسئول اداره بزرگ ترین مدارس بین المللی K-12 در چین اسـت.

 

کمپانی آبنبات سازی

. ژاکلین مارس «ایالات متحده»: 27 میلیارد دلار

دارایی خالص: 38.3 میلیارد دلار

سن: 83

منبع ثروت: تولید آب نبات

غذای حیوانات خانگی، تابعیت: ایالات متحده

 

مارس و برادرش، جان مارس، هر یک دارای یک سوم سهام شرکت چندملیتی کمپانی آبنبات سازی و غذای حیوانات خانگی Mars Inc هستند. شیرینی و شکلات‌های معروف او مانند اسنیکرز، ام اند امز، از معروفترین محصولات شکلاتی او است. این شرکت توسط پدربزرگش، فرانک سی مارس، در سال 1911 تاسیس شد.

 

غول خرده فروشی

. آلیس والتون «ایالات متحده»: 46.4 میلیارد دلار

نام: آلیس لوئیز والتون

رتبه: سومین زن ثروتمند

تاریخ تولد (سن): ۷ اکتبر ۱۹۴۹ (۷۳ سال)

دارایی خالص: ۵۶.۷ میلیارد دلار

منبع ثروت: والمارت

ملیت: ایالات متحده

 

لیس والتون، دختر سام والتون، بنیانگذار والمارت، سهام قابل توجهی در این غول خرده فروشی دارد.علیرغم ثروت بسیار زیاد، او سبک زندگی نسبتاً ساده را حفظ می کند و بیشتر فعالیت خود را در مجموعه آثار هنری و امور بشردوستانه تمرکز کرده است.

 

وارث ثروت غول لوازم آرایشی اسـت

. فرانسوا بتنکورت مایرز «فرانسه»: 53.2 میلیارد دلار

فرانسوا پس از مرگ مادرش درسال 2017؛ قبل از این کـه بـه عنوان مالک 107.5 میلیارد دلار سهام لورآل معرفی شود، نقش بزرگی را در نظارت بر ثروت خانواده بـه عنوان رئیس شرکت سرمایه گذاری خود و همچنین رئیس شرکت بتنکورت شولر ایفا میکرد.

 

با این حال، پر کردن کفش هاي‌ مادرش کار سهولت نیست. اما اگر چه لیلیان بتنکورت فقید تا روزی کـه درگذشت، ثروتمندترین زن جهان بود، فرانسوا با کسب رتبه اول در فهرست ثروتمندترین زنان جهان امسال توانست خودرا حفظ کند. فرانسوا علاوه بر این کـه وارث ثروت غول لوازم آرایشی اسـت، نویسنده برجسته آثار و ادبیات اساطیر یونان اسـت کـه بر روابط یهودی و مسیحی تمرکز دارد.

 

صنایع کوخ

.جولیا کخ

نام: جولیا مارگارت فلشر کخ

رتبه: دومین زن ثروتمند

تاریخ تولد (سن): ۱۲ آوریل ۱۹۶۲ (۶۱ سال)

دارایی خالص: ۵۹ میلیارد دلار

منبع ثروت: صنایع کخ

ملیت: ایالات متحده

 

جولیا کخ بخش قابل توجهی از صنایع کوخ را به ارث برد، یک شرکت چند ملیتی که در صنایع مختلف از جمله پالایش نفت، مواد شیمیایی و تجارت کالا فعالیت داردجولیا کخ پس از مرگ همسرش دیوید کخ در سال ۲۰۱۹ به یکی از ثروتمندترین زنان جهان تبدیل شد.صنایع کوچ، که او اکنون با فرزندانش مالک آن است، به دلیل سرمایه گذاری های تجاری متنوع و نفوذ قابل توجه در بخش انرژی مشهور است.

 

سهام آمازون

.مک کنزی اسکات (MacKenzie Scott)

مکنزی اسکات، رمان نویس و فعال حقوق بشر، پس از جدایی از جف بزوس، ملیاردر و بنیانگذار معروف آمازون، به یکی از ثروتمندترین زنان دنیا تبدیل شد. به عنوان بخشی از توافق طلاق او توانست بخش قابل توجهی از سهام آمازون را دریافت کند. از آن پس مک‌کنزی به خاطر تلاش‌های بشردوستانه و کمک های میلیاردی به موسسات خیریه و سازمان‌های مختلف معروف است.

 

در سال ۲۰۰۵، مک کنزی اسکات اولین رمان خود به نام ” آزمایش لوتر آلبرایت” را نوشت که به خاطر آن برنده جایزه کتاب آمریکا در سال ۲۰۰۶ شد. او گفت که نوشتن این کتاب ده سال طول کشید، زیرا در طی این مدت به بزوس در ساخت آمازون کمک کرده است.

 

همچنین سه فرزند به دنیا آورده، و مشغول بزرگ کردن آنها بوده است. دومین رمان او،” تله‌ها “ ، در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. اما بر طبق گزارشات فروش کتاب‌ او بسیار کم بوده است.

 


مطلب مرتبط: ثروتمند ترین زنان سراسر دنیا 


 

غول کازینو

.میریام ادلسون و خانواده (Miriam Adelson)

ثروت میریام ادلسون نتیجه ازدواج او با شلدون ادلسون، مالک شرکت لاس وگاس سندز، غول کازینو است. او نقش مهمی در گسترش شرکت به منطقه آسیا ایفا کرد، جایی که شرکت به شکوفایی رسید. میریام ادلسون به عنوان یکی از ۱۰ زن ثروتمند دنیا به تأسیس مراکز تحقیقاتی با تمرکز بر اعتیاد به مواد مخدر و سوء مصرف مواد نیز علاقه دارد.

 

فرانسوا بتنکور مایرز

ثروتمندترین زن جهان

ثروتمندترین زن جهان در سال ۲۰۲۳ فرانسوا بتنکور مایرز با دارایی خالص ۸۰.۵ میلیارد دلار است

 

تحقیقات فوربس در هند

ثروتمندترین زن هند

طبق فهرست ثروتمندترین میلیاردرهای فوربس هند در سال ۲۰۲۳، ثروتمندترین زن هند ساویتری جیندال است. پس از او Rohiqa Cyrus Mistry و Rekha Jhunjhunwala قرار دارند که در میان ثروتمندترین زنان کشور نیز قرار دارند، این رتبه بندی بر اساس تحقیقات فوربس در هند است

 

ثروتمندترین زن آفریقا

ثروتمندترین زن آفریقا

طبق آخرین اطلاعات موجود، ایزابل دوس سانتوس ثروتمندترین زن آفریقا محسوب می شود او با دارایی خالص ۲.۸ میلیارد دلاری این عنوان را دارد.ایزابل دوس سانتوس بزرگترین دختر خوزه ادواردو دوس سانتوس، رئیس جمهور سابق آنگولا است و ثروت او از سرمایه گذاری های تجاری و سرمایه گذاری های مختلف سرچشمه می گیرد

 

و در پایان

این زنان برجسته، تنوع صنایع و مناطقی را که ثروت خود را از آن به دست می‌ آورند، به نمایش می‌ گذارند.آن‌ها با موفقیت کسب‌ و کارهای موروثی را مدیریت کرده و گسترش داده‌ اند و در عین حال در سرزمین‌ های جدید سرمایه‌ گذاری کرده‌ اند و کمک‌ های قابل‌ توجهی به اقتصاد مربوطه خود کرده‌ اند.

 

این فهرست نمایانگر یک تصویر فوری از ثروت در یک لحظه خاص است و ممکن است به دلیل نوسانات ارزش خالص و فعالیت های تجاری تغییر کند.با این وجود، این زنان نمونه بالقوه برای موفقیت و کارآفرینی هستند و الهام بخش نسل های آینده زنان هستند تا سقف های شیشه ای بلند را هدف قرار دهند و به دنبال استقلال مالی و موفقیت خود باشند.

جدیدترین مطالب سایت