چگونه در مورد یک شخص خاص رویاپردازی کنیم

چگونه در مورد یک شخص خاص رویاپردازی کنیم

در طول یک رویای شفاف، ممکن اسـت فرد خاصی را ببینید، هر شخصی کـه می خواهید. اگر علاقه مند بـه یادگیری رویاپردازی در مورد یک شخص خاص هستید، لازم اسـت کـه قبلاً در دستیابی بـه شفافیت موفق بوده باشید. داشتن رویاهای شفاف حداقل بـه صورت نیمه منظم فرصت هایي را در اختیار شـما قرار می دهد کـه برای تمرین تکنیک هاي‌ زیر نیاز دارید.

 

اگر رویای شفاف برای شـما تازگی دارد، یا هنوز برای رسیدن یا حفظ شفافیت در رویا تلاش می کنید، اطلاعات خوبی در معرض اسـت کـه بـه شـما کمک می کند روی این موضوع کار کنید. وقتی فکر می کنید کـه در ان مهارت ها بـه اندازه کافی شایستگی دارید، قدم بعدی کـه من پیشنهاد می کنم اینجاست. 

 

رویاهای شفاف چیست؟

چگونه در مورد یک شخص خاص رویاپردازی کنیم

بـه زبان ساده، رویای شفاف زمانی اتفاق می‌افتد کـه شخصی خودرا هوشیار «یا “شفاف”» در خواب ببیند. گاهی اوقات، این آگاهی در واقع بـه آن ها این امکان را می دهد کـه احساس کنند روی رویاهای خود بازرسی دارند.

 

ارسطو برای نخستین بار در قرن چهارم قبل از میلاد در رساله خود در مورد رویاها مفهوم رؤیای شفاف را مطرح کرد، اما این عمل تا دهه 1970 مورد مطالعه علمی قرار نگرفت. از ان زمان، این حالت بـه عنوان یک “وضعیت ترکیبی هوشیاری با تفاوت هاي‌ قابل تعریف و اندازه گیری از بیداری و از خواب REM”؛ مرحله خوابی کـه در ان خواب میبینیم، تایید شده اسـت.

 

همان طور کـه می توانید تصور کنید، رویای شفاف راه را برای سرگرمی بسیار زیادی باز میکند. اما مزایا بـه همین جا ختم نمی‌شود، رویای شفاف بـه افراد اجازه می دهد تا از پتانسیل بـه ظاهر نامحدود دنیای رویا و خود آگاهی بهره ببرند. رویاهای شفاف می توانند فرصت‌هایي برای دسترسی بـه خلاقیت، تمرین مهارت‌هاي‌ خاص، کار روی مسائل عاطفی و موارد دیگر باشند. رویای شفاف می تواند شـما رابا ماهیت معنوی عمیق خود در تماس قرار دهد و احساس ارتباط جهانی و ترس کمتر از مرگ را ایجاد کند.

 

حتی نشان داده شده اسـت کـه بـه درمان کابوس‌ها کمک می کند، زیرا اگر بتوانید در طول یک کابوس شفاف شوید، می توانید محتوا را بـه گونه‌اي تغییر دهید کـه از درون خود رویا احساس قدرت بیشتری کنید. با گذشت زمان، این چارچوب بندی مجدد می تواند منجر بـه انعطاف پذیری و سازگاری بیشتر با چالش هاي‌ زندگی شود. باید بـه خاطر داشته باشید کـه رویای شفاف درصورت تقاضا طبق معمولً بـه صبر و پشتکار نیاز دارد. حتی کسانی کـه بـه طور منظم رویاهای شفاف را تجربه می کنند، همیشه نمی توانند اینکار را بـه میل خود انجام دهند.

 

چگونه عمداً رویاپردازی کنیم؟

چگونه در مورد یک شخص خاص رویاپردازی کنیم

راه دیگر برای خواب دیدن کسی این اسـت کـه وی را در ضمیر ناخودآگاه خود ثابت کنید. سپس، بـه ذهن خود اجازه می دهید بقیه طراحی صحنه و استوری بورد را برای شـما انجام دهد. بـه زمانی فکر کنید کـه تمام روز رابا استرس در مورد ارائه کاری سپری کرده‌اید، و سپس رویای حضور عریان در محل کار رابا یک فایل خراب در خواب دیده اید.

 

این ارائه برای شـما معنی زیادی داشت، بنابر این نمی‌توانید از سرریز رویاهای خود پیش گیری کنید. وقتی بـه همین ترتیب بر روی شخصی تمرکز می کنید، احتمال بیشتری وجوددارد کـه در رویاهای شـما ظاهر شود.

 

رویا، مکالمه‌اي اسـت کـه با خودتان دارید، و همیشه چیزی اسـت کـه یا بـه ان فکر میکنید یا برایتان اتفاق افتاده اسـت. بنابر این، وقتی شب‌ها بـه خواب میرویم، چیزی را کـه بیش از همه ی ما را اذيت میدهد اولویت می دهیم، و همه ی رویاهای شـما درباره همین موضوع اسـت. کلید رؤیایی در مورد شخصی خاص این اسـت کـه مطمئن شوید کـه او در ذهن شـما بدون اجاره زندگی می کند.

 

اگر می خواهید در رویاهایتان توسط شخص خاصی «اذيت» شوید، قبل از خواب مدتی را بـه مدیتیشن بگذرانید. وقتی خوابتان می آید، سعی کنید پریسکوپی را تصور کنید کـه از بالای سرتان بیرون می آید و آن ها را صدا می کند. روش دیگر این اسـت کـه زودتر در روز بـه انها فکر کنید.

 

ان را روی یک تکه کاغذ بنویسید و ان را نزد خود نگه دارید و چند بار بـه ان نگاه کنید و از خود بپرسید کـه از این شخص چه می خواهید، چه مشکلی را می خواهید حل کند، چه چیزی را امیدوارید از او بیاموزید، چه خرج هایي می کند. وقت با انها معنی می دهد، و سپس کاغذ را زیر بالش خود قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: 8 حقیقت واقعی درباره خواب دیدن

 

چگونه در مورد یک شخص خاص رویا ببینیم؟

چگونه در مورد یک شخص خاص رویاپردازی کنیم

یک پیش نیاز مهم این اسـت کـه بـه طور محکم در ذهن خود قرار دهید کـه وقتی در حال خواب هستید، هر زمان کـه بخواهید این شخص را خواهید دید. بـه خودتان بگویید کـه وقتی شفاف شوید، پیدا کردن این شخص آسان خواهد بود. اینکار باید چندین بار در روز انجام شود تا زمانی کـه در رویاهای شـما بـه ذهنت ان خطور کند.

 

دستیابی بـه سطحی از بازرسی رویا احتمالاً بـه سرعت یا بـه سهولت بـه دست نخواهد آمد. این بـه این دلیل اسـت کـه شـما باید بـه دنیای رویاها برعکسی کـه طبق معمولً بـه جهان می بینید نگاه کنید. تنها کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه واقعاً انتظار داشته باشید و باور داشته باشید کـه چنین چیزهایی ممکن اسـت. همچنین خاطرنشان می کند کـه اینکار سخت اسـت و نیاز بـه تمرین دارد.

 

هنگامی کـه شفاف هستید، باید آرام بمانید. اگر پرتنش یا بدتر از ان ناامید هستید، کارساز نیست. بـه یاد داشته باشید کـه صحنه رویای شـما توسط ذهن شـما ساخته می‌شود، بنابر این احساسات شـما بر انچه اتفاق میوفتد تأثیر می‌گذارد. اگر نگران این هستید کـه کار نخواهد کرد، ذهن شـما راهی برای ایجاد موانع بی پایان پیدا می کند تا زمانی کـه زمان رویای شـما تمام شود یا از بین برود.

 

اکنون روش‌هاي‌ مختلف را مرور می کنم، و سپس یک روال مختصر قبل از خواب را برای کمک بـه ذهن شـما برای موفقیت ترسیم میکنم.

 

6 روش برای خواب دیدن کسی

چگونه در مورد یک شخص خاص رویاپردازی کنیم

تمام روشها باید با خاطرجمعی و آرامش انجام شود. سعی کنید خیلی ناامید نشوید، اگر فقط نیمه کاره هستید یا بـه جایی نرسیدید. این غیرعادی نیست کـه قبل از این کـه بتوانید در چارچوب ذهنی مناسب برای موفقیت بمانید، در مراحل مختلف تلاش هاي‌ زیادی انجام دهید.

 

بـه محض این کـه رویای خودرا شفاف کردید و تثبیت کردید، هر یک از روش هاي‌ زیر می تواند بـه شـما اجازه دهد یک شخص خاص را ببینید. با همه ی آن ها آزمایش کنید یا روی یکی دو موردی کـه بیشتر برای شـما جذابیت دارند تمرکز کنید.

 

در این جا شش روش مختلف برای نشان دادن کسی کـه دوست دارید در رویای شـما ظاهر شود آورده شده اسـت. بـه خاطر داشته باشید کـه این‌ها تضمینی برای کارکرد ندارند، و ممکن اسـت لازم باشد قبل از شروع بـه کار کردن برای شـما، چند بار استفاده از انها را تمرین کنید.

 

بیشتر بخوانید: دلیل اصلی خواب دیدن را بدانید

 

1. یک صحنه را بچرخانید

حدود 5-10 ثانیه دور خود بچرخید. در طول چرخش، صحنه‌اي را کـه می خواهید وارد شوید، از جمله شخص مورد نظر خود، تصویر کنید. چرخیدن را متوقف کنید، مطمئن باشید کـه صحنه و شخص تحقق خواهد یافت.

 

2. یک صحنه را تصور کنید

چشمان رویایی خودرا ببندید و اتاق یا محل برگزاری رابا شخص مورد نظر خود در ان تصور کنید. صبر کنید تا تصویر قوی شود، سپس چشمان خودرا با انتظار کامل باز کنید کـه وارد صحنه شوید.

 

3. پشت در یا اطراف یک گوشه

اگر در خواب شـما دری وجوددارد، بـه خود بگویید کـه پشت در اسـت. ان رابا این انتظار باز کنید کـه انها را ببینید.

راه دیگر این اسـت کـه در را بکوبید. شـما می توانید باور کنید کـه ان شخص پاسخ خواهد داد. یا، اگر ترجیح میدهید، هیچ انتظاری در مورد این کـه چه کسی پاسخ میدهد نداشته باشید، ودر عوض، بـه ان شخص بگویید کـه این جا هستید تا ان را ببینید، با این باور کـه او ان شخص را می گیرد و بلافاصله برمی‌گردد.

مکان تکرار شونده در رویاهای شفاف من راهروی یک ساختمان آپارتمان اسـت. درهای بسیار زیاد، و شانس هاي‌ زیادی برای کارکرد این روش. راه دیگر این اسـت کـه بـه گوشه اي بروید و انتظار داشته باشید کـه فرد در طرف دیگر باشد.

چگونه در مورد یک شخص خاص رویاپردازی کنیم

 

4. فقط بپرسید

اگر افراد دیگری حضور دارند، از یکی از انها بپرسید کـه فرد مورد نظر شـما کجاست. این انتظار را داشته باشید کـه مستقیماً بـه فرد اشاره کنند یا بـه مکانی بسیار نزدیک اشاره کنند. همچنین میتوانید بـه هر شخصی کـه آن جاست بگویید کـه برود شخصی را کـه میخواهید ببینید. 

 

5. به سراغ آنها بروید

اگر رویای شـما در نزدیکی مکانی اسـت کـه شخص شـما در آنجا خواهد بود، بـه آنجا بروید. این می تواند خانه، مدرسه، محل کار آن ها باشد، هر جایی کـه انتظار دارید آن ها را ببینید. من این روش را فقط در صورتی توصیه می کنم کـه مکان واقعاً نزدیک باشد. درصورت امکان، بـه محل مورد نظر پرواز کنید تا سریع بـه آنجا برسید. اگر سفر بیش از حد طول بکشد، در طول مسیر بـه اسانی حواس شـما پرت می‌شود. در بدترین حالت، شـما می توانید شفافیت خودرا از دست بدهید. در بهترین حالت، زمان رویای شـما را مصرف می کند.

 

6. دستم را بگیر

چشمان خودرا ببندید، دستان خودرا دراز کنید و بگویید “دستم را بگیر ____.” با خوشحالی منتظر بمانید و انتظار داشته باشید کـه شخص دست شـما را بگیرد. وقتی ان را احساس کردید، چشمان خودرا باز کنید و انها آنجا هستند.

 

اگر موفق شوید

وقتی فرد در دید اسـت، حفظ آرامش بسیار مهم اسـت. از این کـه ان شخص نمیخواهد شـما را ببیند استرس نداشته باشید. هیچ اقدامی کـه نشان میدهد فرد می خواهد از شـما دور شود، انجام ندهید، مانند دویدن بـه سمت او یا تلاش برای مخفی کردن او. با خوشحالی بـه ان شخص درود کنید و کاملاً انتظار داشته باشید کـه او منتظر شـما بوده و از دیدن شـما خوشحال اسـت. اگر تا این جا پیش رفتید، بـه شـما تبریک می گویم! هر چه بیشتر تلاش کنید، فقط باید آسان تر شود.

 

ذهن خود را پررنگ کنید

همانگونه کـه در رخت خواب دراز کشیده اید، قبل از خواب، صحنه اي از رویا را تصور کنید کـه در ان شفاف می‌شوید، بگویید “هم اکنون میخواهم _____ را ببینم” و با نگرش آرام، تکنیک مورد نظر خودرا اجرا کنید. فردی کـه ظاهر میشود و با شادی بـه انها درود می کند تصور کنید کـه آن ها با خوشحالی بـه شـما درود می کنند، بـه هر روشی کـه شـما انتخاب می کنید، با لبخند، در آغوش گرفتن یا هر چیزی کـه طبیعی ترین بـه نظر میرسد.

چگونه در مورد یک شخص خاص رویاپردازی کنیم

 

به تلاش برای دیدن خواب شفاف ادامه دهید

این کـه بتوانید در مورد هر شخصی کـه می خواهید رویاپردازی کنید، آسان نیست. اطلاعات ارائه شده در این جا تنها یک نقطه شروع اسـت. بـه رویاهای خود فکر کنید، از جمله جایی کـه همه ی چیز اشتباه میشود.

 

در ابتدا توصیه می کنم تجسم قبل از خواب رابا همه ی روش‌ها انجام دهید، تا اگر فرصتی پیش آمد بـه ذهن شان خطور کند. حداقل، از این تلاش تجربه کسب خواهید کرد. پس از مدتی، ممکن اسـت متوجه شوید کـه یکی از روش‌ها با رویاهایی کـه طبق معمولً میبینید مناسب‌تر اسـت.

 

اگر چنین اسـت، بـه هرحال، زمانی کـه در طول روز و قبل از خواب بـه خود یادآوری می کنید، روی ان مورد تمرکز کنید.  با کسب تجربه در مورد این شکل از بازرسی رویا، حتی ممکن اسـت بـه روشی فکر کنید کـه بـه خوبی با رویاهای شـما سازگار باشد.

 

در حالت ایده‌آل، شـما از کل فرآیند رویاپردازی شفاف و بازرسی رویاها بدون ناامید شدن لذت خواهید برد «و می دانم کـه می تواند بسیار ناامیدکننده باشد، مخصوصاً زمانی کـه رویا یا شخص را در آخرین لحظه از دست میدهید»؛ درنظر داشته باشید کـه طول عمر برای تمرین و کشف اسـت.

 

جدیدترین مطالب سایت