احادیث مختص حجاب

مجموعه : احادیث
احادیث مختص حجاب

احادیث گرانقدر در مورد حجاب

از حدیث امام باقر استفاده می‌شود که محارم زن مانند برادر، پدر و … حق ندارند به همه جای زن بنگرند و زن نیز نباید بگذارد پایین‌تر از جای گردنبد و بالاتر از مچ دست آشکار گردد. چنین نیست که زن نزد محرمها، هر لباسی بپوشد و با هر آرایشی بیرون آید واندام خود را بنمایاند.

 

 یكی از اصحاب پیامبر می‌گوید روزی نشسته بودم و لباسم كنار رفت و ران پایم پیدا شد. پیامبر كه در حال عبور بودند، به من گفتند: ران خود را بپوشان كه جزء عورت است.( مسند احمد )(قابل توجه برخی آقایان)

 

 حضرت موسی(رضی الله عنه) آن‌قدر بر پوشیدگی خود محافظت می‌كرد كه مردم می‌پنداشتند وی بیماری جسمانی دارد. رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) درباره‌ی او می‌فرمود: همانا موسی مردی باحیا و پوشیده بود كه به دلیل حیایش، هیچ نقطه از بدن وی دیده نشد و لذا هنگامی كه می‌خواست وارد آب شود تا بدنش وارد آب نمی‌شد، لباس خود را بیرون نمی‌آورد؛ در حالی كه بنی‌اسرائیل حیا نمی‌كردند و در برابر هم برای شستشو برهنه می‌شدند و به یكدیگر نگاه می‌كردند.

 

 پیامبر اكرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) هم هرگاه می‌خواستند غسل كنند، كسی به‌وسیله‌ی پرده ایشان را مستور می‌ساخت.

 

 امام صادق(ع) پوشیدگی شدید لقمان را از علل حكیم شدن وی می‌دانند. (قابل توجه کسانی که می گویند پوشش فقط برای زن است)

 

پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم روزی یكی از كارگران خود را دید كه در فضای باز غسل می‌كند. به وی فرمود: نمی‌بینم از خدایت شرم كرده باشی! مزدت را بگیر ما نیازی به تو نداریم.( المصنف )

 

مطالب مرتبط:

جدیدترین مطالب سایت