آیا می دانید زنان باستان یهود حجاب داشتند

آیا می دانید زنان باستان یهود حجاب داشتند

زنان باستان یهود حجاب داشتند

 

در این گزارش با بانوی کارشناس مذهبی در رابطه با حجاب و دیدگاه حضرت فاطمه زهرا«س» درمورد این مسئله مصاحبه کردیماگر خداوند حجاب را برای زن قرار داده، بخاطر حساسیت وجود اوست

 

حجاب یکی از احکام ارشادی اسلام هست. در این باره احادیث و روایات بسیاری موجود هست. امام على علیه السّلام در غررالحکم فرموده اند : «پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش اکثر و دوام زیبایى اوست.» و در جایی دیگر می فرمایند: :«با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار می دهی، چشم آنان را از هوس و حرام بازمی‌داری، چرا که حجاب برای انها ثبات بیشتری به ارمغان می آورد. از خروج بی‌حساب و بی‌رویه زنان پیشگیري کن، زیرا مفاسدی دارد؛ و اگر می تواني، کاری کن که همسرانت غیر از تو را نشناسند و با مردان رفت و آمد نداشته باشند.»

 

اندیشمندان دینی نیز به ضرورت وجود حجاب در جامعه اشاره کرده اند. شهید مرتضی مطهری در کتاب «مسئله حجاب» به این موضوع پرداخته و نوشته هست:« لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی هست. در خود قرآن کریم درمورد این مقاله تصریح شده هست. پوشیدن زن خود را از مرد بیگانه یکی از مظاهر لزوم حریم میان مردان و زنان اجنبی هست، همچنانکه عدم جواز خلوت میان اجنبی و اجنبیه یکی دیگر از مظاهر آن هست.»

 

در این گزارش با بانوی کارشناس مذهبی در رابطه با حجاب و دیدگاه حضرت فاطمه زهرا«س» درمورد این مسئله گفت و گو کردیم:

 

زنان باستان یهود حجاب داشتند

معصومه علیزاده مدرس دانشگاه درمورد اهمیت مسئله حجاب از دیدگاه فاطمه زهرا«س» گفت: حضرت فاطمه«س» آن قدر به مسئله حجاب اهمیت میدهند که وقتی پیرمردی نابینا به ایشان مراجعه میکنند، خودشان را می پوشانند و وقتی از ایشان سوال می‌کنند چرا خودتان را می پوشانید حضرت می فرماید: او مرا نمی‌بیند ولی من وی را میبینم و او بوی من را استشمام می‌کند. این نشان میدهد حجاب فقط برای بدن نیست. ممکن هست بوی بدن زن نشان بدهد که این زن هست.

 

وی ادامه داد: اسامی اعظم 14 حرف میباشند که در ابتدای برخی سوره ها عنوان شده هست مانند الف لام میم. اسامی ائمه ما همۀ حروف اعظم هست. اگر به بدن خود نگاه کنیم این اسامی در بدن ما آشکار هست. در کتاب اشارات و تنبیهات بوعلی سینا به این مسئله با شعر اشاره شده هست.

 

ترجمه اش این هست که دو «علی» به صورت معکوس روی صورت ما قرار گرفته. چشم ما «ع» علی، بینی «ل» علی و ابرو «ي» علی و اگر برعکس در نظر بگیریم دهان «ي» علی محسوب می‌شود. پیامبر «ص» می فرماید: نام حسن در گوش راست و نام حسین در گوش چپ ما قرار گرفته هست. نام محمد در کل بدن قرار گرفته. سر ما «م» محمد، دستهامان «ح» محمد و پاهای ما «د» محمد هست. در رابطه با اسم فاطمه «س»، این اسم در کبد قرار گرفته یعنی آشکار نیست.

 

این کارشناس مذهبی درمورد حجاب زنان یهود عنوان کرد: اگر خداوند حجاب را برای زن قرار داده، بخاطر حساسیت وجود اوست و این فقط در دین ما نیست. در کتاب ویل دورانت به صراحت به حجاب یهودیان باستان اشاره میشود. زنان یهود در آن زمان اگر بدون پوشش از منزل خارج می شدند، کشتنشان بر شوهر واجب بود.

 

حجابشان به شکلی بود که یک پارچه چهار گوش که از جلو تا زانو و از پشت تا پشت زانو و از پهلوها تا پایین انگشتان دست می آمد، را روی سر می انداختند و پیراهنی بلند می پوشیدند که حتما باید روی زمین کشیده می شد. پابندهایی با زنگوله هاي کوچک داشتند که وقتی از معابر عبور می‌کردند مردها می فهمیدند و راهشان را باز می‌کردند که امروزه زنان از این خلخال ها و پابندها بعنوان زینت بهرهگیری میکنند.با ما در سایت تالاب همراه باشید 

 

علیزاده درمورد حجاب در اسلام بیان کرد: اسلام برای این که زنان در کارهای روزمره دچار مشکل نشوند این را کمتر کرد و عنوان کرد که معلوم شدن گردی صورت، کفین دست و مچ پا بلامانع هست ولی بقیه قسمت هاي بدن باید پوشیده شود. در سوره حجرات به «جلابیهن» اشاره می‌شود و خداوند می فرماید من به جلابیب زنان پیامبر افتخار میکنم.

 

عرب در فرهنگ لغت خود جلابیب را اینجور معنی کرده هست: ستر النسا من الرفع الی الکف. یعنی چیزی که از سر تا پا را بپوشاند.مانند مانتوی گشادی که بدن را بپوشاند، لباسی که همجه بدن را بپوشاند و این صرفا چادر و مقنعه نیست. چیزی که بتواند این پوشش را ایجاد کند حجاب هست.با ما در سایت تالاب همراه باشید 

 

جدیدترین مطالب سایت