راهنمای ثبت شرکت

مجموعه : رپورتاژ آگهی
راهنمای ثبت شرکت

ثبت شرکت از مهمترین اقدامات برای شروع یک کسب و کار قانونی ، رسمی و هدفمند می باشد چنانچه امروزه ارزش و اعتبار در میان مشتریان بیش از پیش مورد توجه است .

 

مدیران کسب و کار می توانند از اسم شرکت برای کسب شهرت میان مردم استفاده کنند و به تبلیغ کار یا خدمات خود بپردازند اما باید در نظر داشت که برای جلوگیری از سوء استفاده دیگران و درج نام بر روی محصولات ، باید اقدام به ثبت برند تجاری نمایند .

 

متقاضیان متناسب با شرایط مذکور جهت تسریع در رسیدن به اهداف ، چه ترفیع و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی شان باشد چه کسب سود و تقسیم آن میان شرکاء ، باید شرکت مورد نظر را به درستی انتخاب نمایند .

 

کارشناسان مجرب سامانه ثبت شرکت نیک با در نظر گرفتن شرایط هر متقاضی ، بهترین گزینه را پیشنهاد می دهند و پس از سپردن کار خود به موسسه ، به واسطه تجربه در امور ثبتی بیش از دو دهه ، به سریع ترین شکل ممکن پرونده را به آگهی ختم می نمایند .

 

در این مقاله قواعد اساسی مربوط به ثبت شرکت ، تعیین نام شرکت ، کلیات مراحل ثبت شرکت و مهم ترین موارد مرتبط را توضیح خواهیم داد .
البته لازم به ذکر است این قوانین به و صورت کلی است و هر نوع شرکت با سایرین متفاوت می باشد چنانچه در نام شرکت ، تکمیل مدارک و تنظیم اوراق شرکت ها ، اختلاف های اساسی وجود دارد .

 

به عنوان نمونه شرکت تضامنی در مقایسه با شرکت سهامی خاص از لحاظ تنظیم اوراق ، مواد اساسنامه ، مسئولیت شرکاء و همچنین در نام شرکت نیز متفاوت است .
به صورتی که شرکت تضامنی تحت نام خاصی تشکیل می شود ، مثل ” شرکت تضامنی احمدی و برادران  ” یا ” شرکت تضامنی احمدی و شرکاء ” .

 

انواع ثبت شرکت

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی عام

شرکت تضامنی

شرکت نسبی

شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی

شرکت تعاونی

 

قوانین تعیین نام در ثبت شرکت

راهنمای ثبت شرکت

  1. نام شرکت باید متناسب با شئونات اسلامی باشد .
  2. استفاده از اعداد در نام شرکت فقط به صورت حرف مجاز می باشد .
  3. استفاده از عناوین و اسامی شاعران معاصر در نام شرکت ممنوع است .
  4. نام شرکت باید ریشه فارسی داشته باشد و لاتین نباشد .
  5. ترکیب چند کلمه فارسی که تعبیری از لغات بیگانه باشد نیز مورد قبول واقع نمی گردد .
  6. در اسم شرکت از اسامی خاص استفاده شود .
  7. استفاده از عناوینی مانند ایثارگران ، شاهد و … که مربوطه به سازمان و ارگان های خاصی می باشد نیز غیر مجاز است مگر آنکه از مراجع مربوطه مجوز های لازم اخذ شده باشد .

توجه داشته باشید که نام شرکت نباید تکراری باشد و قبلا به ثبت رسیده باشد ( لذا از جمله موارد ضروری که پیش از تعیین نام شرکت باید صورت بگیرد ، استعلام نام شرکت است که موضوعی مهم است و حتما باید صورت بگیرد . )

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت

همانطور که ذکر شد هر یک از انواع شرکت ها مدارک و اوراق منحصر به خود را دارند که باید تکمیل گردد ، اما به طور کلی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ها عبارت است از :

  • ارائه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه صفحه توضیحات
  • ارائه اوراق شرکت از جمله دو نسخه تقاضانامه و شرکت نامه برای شرکت با مسئولیت محدود و دو نسخه اظهارنامه برای شرکت های سهامی خاص
  • دو نسخه اساسنامه شرکت
  • دو سری کپی صورتجلسه هیئت مدیره و موسسین شرکت
  • در صورتی که از وکیل استفاده می کنید ، ارائه وکالت نامه ضروری است .
  • اخذ و ارائه نامه گواهی بانک مبنی بر پرداخت 35 درصد سرمایه که در حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس باید واریز گردد .

تذکر : لازم به ذکر است ذیل اوراق مربوطه ، امضاء اعضاء و شرکاء شرکت باید باشد .

مراحل ثبت شرکت

راهنمای ثبت شرکت

1 . اولین و مهم ترین مرحله همانطور که ذکر شد انتخاب نوع شرکت است که باید به دقت صورت گیرد و وابسته به مواردی از جمله میزان سرمایه ، حداقل تعداد سهامداران و بسیاری موارد دیگر می باشد .

متقاضیان بهتر است از کارشناسان متخصص ثبت شرکت نیک مشاوره رایگان در این زمینه نیز دریافت نمایید تا بتوانید با قوانین و ضرورت ها ، مسئولیت هایی که شرکت ها برای شما به جای میگذارند ، آشنا شوید تا در آینده متوجه ضرر هایی جبران ناپذیر نگردید .

2 . تمامی مدارک مربوطه من جمله اوراق شرکت ، وکالت نامه جواز ، اقرارنامه و سایر مدارک درخواستی اداره در صورت نیاز باید تکمیل گردد .

3 . متقاضیان برای ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت و … باید به سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به نشانی irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایند .

با توجه به تصمیم یعنی ثبت شرکت باید به قسمت تاسیس شخصیت حقوقی مراجعه نمایید و گام به گام اطلاعات درخواستی مانند اطلاعات هویتی اعضاء هیئت مدیره ، میزان سهام هر یک ، میزان سرمایه شرکت ، نوع سرمایه مبنی بر نقدی و غیر نقدی بودن آن ، تعیین سمت اعضاء ، انتخاب روزنامه کثیر برای درج آگهی های شرکت در آن و … را تکمیل نمایید .

4 . مدارک شرکت که در بالا به طور کامل توضیح دادیم به همراه نامه تایید نام و سایر مدارک مربوطه باید به واسطه اداره پست به ثبت شرکت ها ارسال گردد .

پس از  آن باید در انتظار کارشناسی باشید چرا که مورد بررسی قرار می گیرد و در حالتی که نقص مدارک وجود نداشته باشد و مورد تایید واقع شود ، در دفتر ثبت شرکت یادداشت می شود چنانچه آگهی ، آخرین مرحله از ثبت شرکت است .
لازم به ذکر است پس از پرداخت هزینه های مربوطه در روزنامه رسمی و کثیر نیز درج می شود .

راهنمای ثبت شرکت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید با به سایت www.nikregister.com مراجعه نمایید

جدیدترین مطالب سایت