چگونه کلاس آنلاین رایگان برگزار کنیم؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
چگونه کلاس آنلاین رایگان برگزار کنیم؟

با پیدایش و شیوع ویروس کرونا، شرایط آموزشی از آموزش حضوری به سمت آموزش غیرحضوری یا مجازی سوق پیدا کرد. به همین علت است در دو سال اخیر برگزاری کلاس آنلاین در کشور ما به یک نیاز اساسی برای مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها تبدیل شده است. اما چطور می‌توان امکانات کلاس آنلاین را فراهم کرد و ایجاد کلاس مجازی به چه صورت است؟ در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم به بررسی برگزاری کلاس آنلاین بپردازیم.

 

کلاس آنلاین چیست؟

قبل از اینکه به بررسی مزایا و امکانات کلاس آنلاین بپردازیم بهتر است بگوییم که کلاس آنلاین چیست؟ کلاس آنلاین یا وبینار یکی از ابزارهای جدید و مدرن آموزش در کشور‌های گوناگون است. این کلاس‌ها در فضایی برگزار می‌شوند که امکانات ویژه‌ای برای تدریس دارند. شرکت در کلاس‌های آنلاین نیاز به هیچ گونه حضور فیزیکی نداشته و شما را از محدودیت‌های جغرافیایی آزاد می‌کند.

 

تنها امکاناتی که برای شرکت در کلاس آنلاین به آن‌ها نیاز دارید یک وسیله ارتباطی مانند موبایل، تبلت و لپتاپ به همراه اینترنت است. استفاده از کلاس آنلاین در کاهش هزینه‌های شما بسیار موثر است و نیازی به امکانات فیزیکی مانند کلاس درس و… نخواهید داشت.

 

تفاوت کلاس آنلاین و حضوری چیست؟

کلاس‌هایی که به صورت مجازی یا آنلاین برگزار می‎‌شوند هیچ گونه محدودیت فیزیکی وجود ندارد. به طوری که می‌توانید به شرکت‌کنندگان در هر کجای دنیا آموزش دهید. همچنین می‌توانید به راحتی هرچه تمام‌تر منابع و جزوه‌های آموزشی را در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان خود قرار دهید. شما می‌توانید به دانش‌آموزان یا دانشجویان خود امکان مشارکت در پرسش و پاسخ کلاسی و یا ارائه درس را بدهید. از طرفی امکان ضبط کلاس وجود دارد و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از فایل ضبط شده کلاس‌ها استفاده کنند.

همچنین هیچ محدودیتی از نظر تعداد شرکت کنندگان در کلاس درس وجود نخواهد داشت.

 

 ضرورت کلاس آنلاین

آغاز دوران پاندمی بیماری کرونا، با تحولی عظیم در آموزش و پرورش کشور ایران همراه بود. به طوری که بسیاری از جلسات آموزشی در مراکز آموزشی مانند مدارس، موسسه‌ها، دانشگاه‌ها و… به صورت غیر حضوری برگراز شدند. کوچ یکباره آموزش از استراتژی حضوری به سمت استراتژی آنلاین باعث شد که برگزاری کلاس آنلاین به امری ضروری برای مدرسان و معلمان تبدیل شود.

این تحول مزایای بسیاری داشته است. علاوه بر جلوگیری از تجمع در فضای بسته (که در شرایط پاندمی بسیار مهم است) باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود. از طرفی استفاده از امکانات کلاس آنلاین بدون محدودیت جغرافیایی و برای تمامی افراد امکان پذیر خواهد بود.

 

چگونه کلاس آنلاین رایگان برگزار کنیم؟

چگونه کلاس آنلاین رایگان برگزار کنیم؟

در شرایط فعلی بسیاری از استاید و مدرسان محترم کشورمان نیاز به برگزاری کلاس آنلاین برای دانش‌آموزان و دانشجویان خود دارند. باتوجه به این مسئله وجود و شناخت وب سایت‌ها و سرورهایی که امکان ایجاد کلاس مجازی را فراهم می‌کنند بسیار مهم است.

 

خبر خوب این است که شما استاید و معملان عزیز می‌توانید به صورت کاملا رایگان در الوکام کلاس برگزار کنید. کلاس‎های رایگان ظرفیت‌های پنج نفره دارند. در صورتی که بخواهید کلاس‌هایی با ظرفیت بالاتر انتخاب کنید می‌توانید از سایر سرویس‌های الوکام استفاده نمایید.

 

کم کردن هزینه‌ها با کلاس‌های آنلاین

توجه داشته باشید که برگزاری کلاس‌های آنلاین هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. قابل توجه‌ترین هزینه برگزاری کلاس حضوری، فراهم کردن امکاناتی مثل کلاس درس، تخته، صندلی، میز، سیستم‌های تهویه و… است. زمانی که از سیستم‌های آموزشی آنلاین استفاده می‌کنید هیچ کدام از این هزینه‌ها وجود ندارند.

 

از طرفی هزینه‌های رفت‌و‌آمد شما و شرکت‌کنندگان از بین خواهد رفت و به علت نبود محدودیت جغرافیایی، طیف بیشتری از شرکت‌کنندگان می‌توانند در کلاس‌های شما حضور پیدا کنند. هنگام برگزاری کلاس آنلاین نیروی انسانی برای مدیریت و پشتیبانی کلاس‌ها و هماهنگی تایم هرکلاس وجود ندارد. در نتیجه هزینه‌های کاذب نیز بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. هزینه خدمات و لوازم مصرفی مانند برق، ماژیک و… نیز از عوامل کاهش هزینه‌های برگزاری کلاس به شمار می‌رود.

 

قابلیت های کلاس آنلاین

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برگزاری کلاس آنلاین باعث می‌شود تا میزان درک مطلب دانش‌آموزان و داشجویان کاهش پیدا کند. اگرچه این مشکل در کلاس‌های آنلاین قدیمی وجود داشته اما نسل جدید سرویس‌های کلاس آنلاین به دلیل فراهم آوردن امکانات ویژه، دیگر شما را با چنین مشکلاتی روبرو نخواهد کرد. در ادامه‌ی این بند به بررسی چند مورد از امکانات کلاس آنلاین خواهیم پرداخت.

اشتراک گذاری صفحه نمایش یا شیر اسکرین

اشتراک گذاری فایل جزوه، پاور ارائه،فیلم‌های آموزشی و…

وجود برد برای یادداشت کردن نکات آموزشی

امکان برقراری ارتباط به صورت چت آنلاین

اجازه گرفتن، ارائه دادن و مشارکت دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس درس

امکان برگزاری جلسات پرسش و پاسخ

وجود ابزار‌های مدیریتی برای استاید

چگونه کلاس آنلاین رایگان برگزار کنیم؟

موارد لازم جهت برگزاری کلاس به صورت غیرحضوری

اگر قصد برگزاری کلاس آنلاین و یا ایجاد کلاس مجازی را دارید باید اینترتی با حداقل سرعت 512 کیلوبایت تهیه کنید. از طرفی نیاز به یک وسیله ارتباطی مانند لپتاپ, کامپیوتر، موبایل، تبلت و… دارید. در کنار این موارد نیاز به یک سرور پشتیبان مانند الوکام خواهید داشت تا فضای کلاس را برای شما فراهم آورد. بسته به این که می‌خواهید در کلاس آنلاین خود چگونه با شرکت‌کنندگان ارتباط برقرار کنید به لوازم جانبی مانند میکروفون، وب کم و… نیز نیاز خواهید داشت.

 

برگزاری کلاس آنلاین در الوکام

الوکام سرور پشتیانی است که امکان استفاده از آموزش مجازی را برای تمام دانش‌آموزان، دانشجویان، مدرسان و استاید فراهم آورده است. با استفاده از خدمات الوکام می‌توانید از مزایای برگزاری کلاس آنلاین بهره‌مند شوید و به تعداد نامحدود شرکت کننده داشته باشید. جهت آشنایی با تعرفه‌های سرویس‌های گوناگون و حتی سرویس رایگان الوکام می‌توانید به قسمت تعرفه‌ها در منو مراجعه کنید.

 

در آخر

در این مقاله به بررسی مواردی درباره برگزاری کلاس آنلاین و سوالات متداول مربوط به آن پرداختیم. فراموش نکنید علاوه بر سرویس‌های تعریف شده، می‌توانید از سرویس‌های شخصی سازی شده متناسب با نیازتان نیز استفاده کنید. سرویس‌های شخصی سازی شده, بسته به نیاز شما در زمان و تعداد مورد نظرتان طراحی شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای طراحی این سرویس‌ها می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چنانچه تمایل دارید دمو رایگان سامانه الوکام را مشاهده کنید به سایت الوکام سر بزنید و یا با شماره 02191070314 تماس بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت