فناوری اثر انگشت در خودروهای جدید فراگیر شد (عکس)

فناوری اثر انگشت در خودروهای جدید فراگیر شد (عکس)

خداحافظی با سویچ ماشین !

در خودرو های جدید به جای سویچ از اثر انگشت برای باز شدن درب خودرو و همچنین روشن کردن خودرو استفاده می‌شود.

 

به گزارش تالاب شرکت هیوندای موتورز اعلام کرده است که قصد دارد سیستم جدیدی رابه خودرو های جدید مدل سال آینده میلادی اضافه کند تا بدین ترتیب رانندگان و مشتریان خودرو های هیوندای بتوانند به جای روشن کردن و استارت زدن خودرو با سوئیچ، با قرار دادن انگشتان خود بر روی حسگر اثر انگشت خودروی خودرا روشن و راه اندازی کنند.

 

این شرکت خودروسازی کره‌اي اعلام کرده است که درنظر دارد در سه ماهه نخست سال آینده میلادی خط تولید خودرو های هیوندای را در چین به چنین تکنولوژی و فناوری جدیدی تجهیز کند تا درصورت استقبال مردم و مشتریان ان رابه سایر خط تولیدهای خود در سایر کارخانه‌هایش نیز منتقل کند.

فناوری اثر انگشت در خودروهای جدید فراگیر شد (عکس)

فناوری حسگر اثر انگشت که در حال حاضر بر روی گوشی‌هاي‌ هوشمند و تعداد زیادی از گجت‌هاي‌ هوشمند در صنعت تکنولوژی مورد استفاده قرار گرفته است، حالا از این پس بنظر میرسد که در صنعت خودروسازی نیز مورد استقبال و بهره‌گیری قرار خواهد گرفت تا بتواند جای گزین سیستم قفل، استارت خودرو، شناسایی راننده و سیستم ضد سرقت خودرو نیز بشود.

 

خودرو سیستم اثر انگشت‌هاي‌ ثبت شده را تشخیص داده و متناسب با ان موقعیت صندلی، آینه‌هاي‌ دیدعقب و زاویه آینه‌هاي‌ جانبی را تنظیم می کند. هیوندای توسعه فناوری اثر انگشت را برای باز و روشن کردن خودرو ادامه میدهد.

 

مرثا والا-  گروه خودروسازی هیوندای موتور، سامانه‌اي را توسعه داده که به رانندگان به واسطه ان  بدون استفاده از سوئیچ وارد خودرو شده و با اثر انگشتشان خودرو را روشن کنند. این فناوری در سه ماهه اول سال 2019 در عده اي از خودرو های این کمپانی در چین عملیاتی خواهد شد.

فناوری اثر انگشت در خودروهای جدید فراگیر شد (عکس)

نخستین خودرو های مجهز به این فناوری سانتافه‌هاي‌ در چین هستند و رانندگان قبل از استفاده از این سامانه باید اثر انگشت خودرا در خودرو ثبت کنند. برای ورود به خودرو کافیست تا راننده اثر انگشت خودرا روی صفحه شناساگر قرار داده تا درهای ماشین باز شود. چنین صفحه‌اي روی دکمه استارت خودرو نیز وجوددارد که شناسایی اثر انگشت راننده موتور را روشن کرده و مقدمات حرکت خودرو را فراهم می‌آورد.

 

 سیستم اثر انگشت‌هاي‌ ثبت شده را تشخیص داده و متناسب با ان موقعیت صندلی، آینه‌هاي‌ دیدعقب و زاویه آینه‌هاي‌ جانبی را تنظیم میکند.

فناوری اثر انگشت در خودروهای جدید فراگیر شد (عکس)

هیوندای اعلام کرده در مراحل بعدی درجه حرارت، میزان رطوبت و تنظیمات فرمان درون خودرو نیز با توجه به اثر انگشت تشخیصی به شخصی‌سازی‌ها ان افزوده خواهد شد.

 

این نخستین باری نیست که سامانه تشخیص اثر انگشت برای روشن کردن موتور مورد استفاده قرار می گیرد، اما بدون شک هیوندای نخستین کمپانی است که از این سامانه برای باز کردن درهای ماشین بهره میبرد.

فناوری اثر انگشت در خودروهای جدید فراگیر شد (عکس)

این صفحات شناساگر مقاومت زیادی را در برابر اشعه آفتاب، دما کم در زمستان و بارش برف و باران نشان می دهند و بنا بر اعلام شرکت سازنده میزان خطای کمی دارند.

 

به نظر شما آینده خودروهای جدید به کدام سمت خواهد رفت خودروهای هوشمند بدون نیاز به رانندگی آیا لذت بخش است؟

جدیدترین مطالب سایت