بهترین زمان برای تعویض روغن انواع پراید و پژو 206

بهترین زمان برای تعویض روغن انواع پراید و پژو 206

زمان تعویض روغن خودرو

زمان تعویض مناسب روغن موتور باعث افزایش طول عمر موتور و کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی خواهد شد. همیشه در زمان تعویض روغن موتور به درجه API ان توجه داشته باشید و سعی کنید SL به بالا برای ماشین پژو 206 استفاده کنید.

 

روغن موتور برای پراید هم از SJ به بالا مناسب میباشد.

 

به گزارش تالاب پژو 206 از زمان ورودش به بازار ایران با استقبال بسیار خوب و باورنکردنی روبه‌رو شد. استقبالی که باعث شد سری اول تولیدات ۲۰۶ به ۱۲۲۱۷ دستگاه برسد. در ابتدای ورود ۲۰۶ و تولید ان مراکز خدماتی محدودی توانایی انجام سرویس نگه داری و خدمات پس از فروش این خودروی فرانسوی را داشتند.

 

اما در طول مدت کوتاهی این توانایی علاوه بر مراکز اصلی خدمات پس ازفروش و تعمیرگاه‌هاي‌ مجاز شرکت ایران اتومبیل به دیگر افراد و تعمیرکاران نیز آموزش داده شد.

 

بهترین زمان برای تعویض روغن انواع پراید و پژو 206

عوامل موثر در مدت کارکرد تعویض روغن موتور :

– شرایط کار و عملکرد موتور

– کیفیت احتراق موتور

– کیفیت فیلترهای هوا و روغن

– مدت زمان ماندن روغن در کارتر

 

در شرایط کارکرد سخت مثل طی مسافت‌هاي‌ کوتاه، استارت زدن هاي‌ مکرر، در جا کار کردن زیاد، ترافیک و یا حرکت در محیط‌هاي‌ با گرد و غبار زیاد، شرایط آب و هوایی نامناسب «مناطق سرد سیر»؛ «مناطق گرم سیر»؛ روغن موتور را هر 5000 هزار کیلومتر تعویض کنید.

 

به گزارش تالاب روغن بعضی ماشین‌ها را میتوان تا 12000 کیلومتر تعویض نمود اما باید توجه داشت که افزایش کیلومتر تعویض موجب افزایش صدمات ناشی از تجمع رسوبات به صورت لجن و کاهش کارایی به ماشین و آلودگی بیشتر محیط زیست میگردد.

 

با تعویض به موقع روغن می توانید سلامت موتور را تا حد زیادی تضمین کنید و عمر مفید پیشرانه را افزایش دهید.

 

یکی از مهم ترین نکاتی که در سرویس و نگه داری خودروی ۲۰۶ باید به ان توجه داشت زمان تعویض روغن موتور ان است. البته زمان تعویض روغن موتور و نوع روغن موتور نیز بسیار مورد اهمیت است.

 

در بازار ایران مشتریان خودروی پژو۲۰۶ بیشتر از روغن موتور توتال استفاده می کنند. بعد از روغن موتور توتال برند کاسترول و برند ایرانی بهران بعنوان گزینه‌هاي‌ دوم و سوم برای روغن موتور استفاده میشوند.

 

در مقالات قبلی توضیح مختصری در خصوص عملکرد روغن موتور در خودروها دادیم و از اهمیت آن ها گفتیم. دراین مقاله زمان مناسب برای تعویض روغن موتور در ماشین پژو۲۰۶ رو بیان میکنیم. خودرویی که در بازارا فروش خوبی داشته و عده اي از لوازم یدکی ان گران است.

 

درخصوص زمان مناسب برای تعویض روغن موتورهای ۲۰۶ تعداد زیادی از تعمیرکاران کیلومتر ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ را برای آنهایی که از روغن موتورتوتال۷۰۰۰ استفاده می کنند پیشنهاد میدهند.

 

همچنین بهترین زمان برای تعویض روغن موتورهای توتال۹۰۰۰ بین ۱۴۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ کیلومتر است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که درهربار تعویض روغن موتور می ‌بایست فیلترهوا را نیز تعویض کنید.

 

برای ان دسته از افرادی که فراموش می کنند که در هربار تعویض روغن موتور فیلترهوای خودرویشان را تعویض کنند پیشنهاد میشود هر ۵۰۰۰ کیلومتر این فیلتر را بعد از بازکردن و بررسی ان درصورت نیاز تعویض کنند.

 

روغن بعنوان روان‌کننده قطعات موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث افزایش طول عمر موتور می شود. اگر چه تولید کنندگان روغن موتور به رانندگان توصیه می کنند پس از طی مسافت مشخصی اقدام به تعویض روغن ماشین نمایند اما در بعضی مواقع، روغن موتور کارایی خودرا زودتر از زمان استاندارد از دست می دهد ودر این شرایط ممکن است به موتور ماشین آسیب جدی وارد شود.

 

راننده اتومبیل هاي‌ برون شهری بدلیل این که موتور اتومبیل دریک دور موتور ثابت کار میکند، دیرتر به تعویض روغن نیاز خواهند داشت اما راننده خودرو های درون شهری بدلیل ایست و حرکت‌هاي‌ متوالی ؛ قبل از رسیدن به کیلومتر استاندارد انقضای روغن، باید  نسبت به تعویض ان اقدام نمایند.

 

بهترین زمان برای تعویض روغن انواع پراید و پژو 206

وظایف روغن موتور :

از وظایف روغن موتور می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کاهش اصطحکاک قطعات محرک موتور

کاهش سایش قطعات موتور

تمیز نگه داشتن قطعات موتور

عملکرد بهتر قطعات محرک موتور

 

سیاه شدن روغن موتور

بسیاری بر این باورند که سیاه شدن روغن موتور به معنای زمان تعویض ان است اما در واقع سیاه شدن روغن، خاصیت پاکنندگی روغن موتور را نشان می دهد به طوریکه مواد افزودنی پاک کننده موجود در روغن موتور، دوده حاصل از احتراق را در خود بشکل معلق نگه می‌دارد و روغن تیره می شود. سیاه نشدن روغن دلیلی بر مرغوبیت ان نیست، بلکه به این معناست که روغن قابلیت جذب ناخالصی هاي‌ موجود را نداشته است.

 

روشن شدن چراغ چک موتور :

چراغ چک موتور بدلیل کم بودن روغن موجود در موتور روشن می شود که دراین شرایط باید میزان روغن موتور را بررسی کنید ودر صورت کم بودن ان به منظور تعویض روغن به تعمیرگاه مراجعه فرمایید.

 

صدای نامناسب موتور :

روغن برای روان ‌کاری بین قطعات محرک موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد و وقتی به مرور زمان، روغن موتور خاصیت خودرا از دست بدهد، عملکرد موتور کاهش پیدا می کند و  قطعات باهم برخورد می کنند و صدای موتور از حات عادی بیشتر می شود.

 

جدیدترین مطالب سایت