معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

بهترین چراغ عقب ماشین

همۀ وقت میدانیم که چراغ هاي عقب ماشین به ماشین زیبایی و جذابی خاصی میدهد در ادامه می توانید با معرفی برترین چراغ هاي عقب ماشین ها ما را دنبال نمایید.

 

به گزارش تالاب رنگ قرمز مشخصه اصلی این بخش از خودروهاست. در برهه‌اي از زمان گونه‌هایي اسپرت و سرشناس به یخی نیز مرسوم شدند اما باز هم نورشان همچنان رنگ اخطار یعنی قرمز بود. اصلا رنگ قرمز به دلیل ذات آگاه کننده‌اش جزء جدایی‌ناپذیر چراغ‌هاي عقب خودروهاست.
 
 
در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود طرح خودروها به سمت بهره‌گیری از چراغ‌هاي عقب قرمز یکپارچه رفت که رنگ‌هاي نارنجی راهنما و سفید دنده عقب را تنها زمانی که روشن می‌شدند نشان می‌دادند.
 
 
با نزدیک شدن به هزاره اخیر، همانند سایر بخش‌ها این قسمت نیز تعییرات بسیاری به خود دید و طراحی گرافیک درونی چراغ‌ها با طرح لنز روشن که زیبایی بی‌بدیلی به انتهای خودرو می‌داد جایگزین شد.
 
 
اما پس از گذشت یک دهه از قرن بیست‌ویکم بهره‌گیری از چراغ ال‌اي‌دی و جذابیت‌هاي بصری اینگونه چراغ‌ها بار دیگر فناوری چراغ عقب خودروها را به سمت‌وسوی دیگری هدایت کرد. در یکی دو سال قبل نیز نئون‌ها به ترکیب چراغ عقب خودرو افزوده شده و زیبایی انتهای خودروها را دوچندان کرده‌اند…
 

در ادامه ده‌گانه‌هاي تخت‌گاز و پس از معرفی 10 چراغ جلو برتر، این‌بار به سراغ 10 چراغ عقب برتر می رویم.

 
 

10. Mercedes Benz E-class 2014

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین
 
به محض اینکه تصمیم به گزینش برترین‌هاي طراحی در چراغ عقب گرفتیم، اي‌کلاس اخیر و آن چراغ‌هاي بی‌نقصش در ذهنمان نقش بست. به هر جزئی که می‌نگریم یک طراحی خلاقانه به چشممان می خورد، از چراغ‌هاي جلویش گرفته تا جلوپنجره، خطوط زیبای جانبی و درنهایت چراغ‌هاي عقب! بی‌صبرانه منتظریم تا نورانی شوند.
 
طراحی ساده، باوقار و گرچه کم‌نظیرش منظره‌اي روح‌نواز را در قسمت انتهایی این خودرو به‌وجود آورده‌هست. سه ردیف نور خیره‌کننده که با نوارهای ال‌اي‌دی و نئون مزین شده‌اند، چراغ مرسدس اي‌کلاس اخیر را در زمره برترین‌هاي جهان قرار می دهد.
 

 

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

9. Porsche Macan 2015

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین
بعد از آن همۀ هیاهو و نمایش چراغ‌هاي عقب این خودرو به صورت مخفی‌شده زیر محافظ‌هاي پلاستیکی، سرانجام چهره اصلی ماکان رونمایی شد.
 
برخلاف انتظاری که می‌رفت طراحی چراغ‌هاي عقب چیزی کاملا متقاوت از کاین هست و این جسارت پورشه برای تغییر زیاد در طرح خودروهایش را برای بار دیگر به نمایش می گذارد.
 
تلفیقی از رنگ قرمز و مشکی در چراغ‌ها استایل اسپرت و خاصی را به آن بخشیده و با این اوصاف شاید خیلی زود طرح چراغ‌هاي کاین را از یاد پورشه سواران ببرد.

 

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

8. Volvo V60 2014

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین
قبول داریم که گزینش این چراغ بعنوان یکی از برترین‌ها به راحتی قابل هضم نیست. اما بیش از اینکه بخواهیم طراحی‌اش را جذاب قلمداد کنیم، آن را عجیب میدانیم. گرچه عمودی بودن این طرح برای خودروهای ولوو طرح غریبی نیست و پیش از این هم شاهدش بوده‌ایم.
 
درست همگام با شکست شیشه عقب و فرم بدنه به سمت زمین حرکت می کند و گمان میرود که وقتی پدال ترمز را فشار دهید تا فاصله زیادی همۀ را از تصمیم خود با خبر خواهیدکرد.
 
نکته دیدنی دقت در طرح عقب مدل وی‌60 ولوو، این هست که اگر در تصورتان چراغ‌ها را از نمای پشتی‌اش حذف کنید، به هیچ چیز غیرعادی برخورد نخواهیدکرد!

 

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

7. Audi A8 2014

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین
تعداد زیادی از اوقات زیبایی در سادگی نمود پیدا می کند. به هر بخشی که از این آئودی اخیر نگاه میکنیم توصیفی جز کلمه‌ سادگی نمی‌یابیم. محصول تازه آئودی که در مقایسه با هموطن‌هاي خوش‌تیپش حرف‌هاي زیادی برای گفتن دارد، با یک طرح خوشگل و درعین حال فوق‌العاده ساده برای چراغ‌هاي عقب کاملا اصالت آلمانی‌اش را به نمایش گذاشته‌هست.
 
رنگ‌بندی جذاب و گذر زه صندوق عقب از وسط چراغ‌ها فرم بسیار زیبایی به آن‌ها بخشیده و طرح این چراغ چشم‌نواز را بعنوان یکی از برترین چراغ‌هاي عقب در سال 2013 معرفی می کند.

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

6. Land Rover Evoque 2013

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین
ایووک شاهکاری هست که نمی توانید به راحتی از کنارش عبور کنید. استایل خاص و منحصر به فردش ما را در فکر فرو برده‌هست. اگر بخواهیم به بررسی طراحی بدنه‌اش بپردازیم چند ساعتی وقتتان را نیاز خواهیم داشت؛ پس بهتر هست تا یک راست به سراغ چراغ‌هاي عقبش رفته و چند دقیقه‌اي به تماشای این شی نورانی دعوتتان کنیم. ترکیب رنگ فوق‌العاده، تقسیم‌بندی مناسب نور و تلالو نور قرمزرنگ درون گوی وسط این چراغ آن‌قدر جذاب هست که جای هیچ نقدی را باقی نمیگذارد.

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

5. Lexus IS 2014

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین
در بین طرح‌هاي پیروز جهان ژاپنی‌ها به کشیدگی بیش از اندازه و گرچه جسورانه خطوط مشهورند. این کشیدگی آن‌قدر ادامه پیدا کرده که حالا دیگر وقت آن رسیده که از چارچوب فکریتان برای طرح یک چراغ عقب خارج شده و برای درک طرح جدیدشان کمی بازتر فکر کنید.
 
کشیدگی خط چراغ‌ها تا اواسط سپر بزرگ این لکسس، ادامه پیدا کرده و از لحاظ بصری نمایی فوق‌العاده جذاب برای دید کناری و پشتی این خودروی لوکس آسیایی به وجود آورده‌هست. چراغش با وجود این عرض عجیب، چهره‌اي کاملا اسپرت به این خودرو بخشیده و لایق کسب عنوان یکی از برترین‌هاست.

 

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

4. Hyundai Sonata 2013

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین
هیوندای سوناتا که در طی سال‌هاي قبل مقبولیت نسبی و قابل قبولی در بازار ایران برای خود دست و‌ پا کرده، در نگاه اول طراحی تحسین برانگیزی داشت، اما پس از گذشت مدت‌زمان نه‌زیاد زیادی طراحی‌اش عادی شده، جذابیت خود را از دست داد و به یک خودروی کاملا معمولی تبدیل شد.
 
 
سوناتای مدل 2011 که هم‌چنان سوناتای اخیر خطاب می شود، در بین المان‌هاي اخیر طراحی جذابش در سال ساخت، از چراغ عقب زیبایی بهره میبرد. فرم خاص نوار نئون درون چراغ‌ها هوشمندانه طراحی شده بود و موجب القای حس حرکت در طراحی بخش انتهایی
 
 
این خودرو می‌شد، اما تنها یک مشکل وجود داشت و آن‌هم عدم ارتباط موثر این سبک طراحی گرافیک چراغ‌ها با سایر المان‌هاي عقب خودرو بود و همین موضوع هم سبب شد که در مدل 2013 هیوندای، با یک جراحی سرپایی این گرافیک را تا حد بسیاری
 
 
با فرم کلی نمای عقب سوناتا هماهنگ کند. اینجاست که مشخص می شود زیبایی تنها یک بخش از طرح ماشین تضمین‌کننده زیبایی نمای کلی آن نیست و گاه یک تغییر ارزان و ساده می تواند یک پیکره را بسیار هماهنگ‌تر نشان بدهد.

 

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

3. Mitsubishi GR HEV Concept 2013

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین
کانسپت سال 2013 میتسوبیشی آن قدر عجیب هست که به سختی می توانیم نگاهمان را از آینه‌هاي جانبی، دستگیره‌هاي در و شیشه‌هایش به سمت چراغ‌هاي عقب هدایت کنیم. این طرح که در نگاه اول لغزش یک قطره آب به طرف زمین را برایمان تداعی میکند
 
 
به شکل بسیار ماهرانه‌اي به سمت پایین کشیده شده و با بهره‌گیری از بخش‌بندی مناسب و تعداد چراغ‌هاي قرار گرفته درون هر بخش مسلما عملکرد بسیار مناسبی را خواهدداشت. امری که در بین خودروهای کانسپت کمتر به چشم می خورد. ایده‌هاي خودروهای کانسپت بیش‌تر اوقات کارایی را فدای زیبایی میکنند.
 
معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

2. BMW i3 2014

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین
برخلاف اینکه بیشتر کمپانی‌هاي بزرگ خودروسازی در طراحی چرا‌غ‌هاي عقب به کشیدگی و عرض نسبتا زیاد برای افزایش زیبایی خودروی خود متوسل میشوند، این بار ب‌ام‌و آلمانی نیازی به کشیدن خط چراغ‌ها در خودروی الکتریکی جدیدش ندیده
 
 
و ترجیح داده تا قبل از رسیدن به شکست جانبی بدنه به طراحی این چراغ پایان بدهد. گرافیک به کار رفته و کوتاهی عرض این چراغ ب‌ام‌و تحسین برانگیز بوده، مشابهش را تا به حال در هیچ خودرویی نیافته‌ و میتوانیم آن را مختص سری خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و بدانیم.

 

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

1. Jaguar F-R Type Coupe 2015

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین
کوپه مدل 2015 جگوار که بی شباهت به استون نیست هم از یک طرح نو برای چراغ‌هاي عقبش بهره می برد. نوار کشیده شده به سمت سپر و امتدادش به طرف چرخ‌ها و هم‌چنین بهرهگیری از یک دایره بسیار شکیل در این طرح فرم بسیار جذابی را برای آن به وجود آورده و با وجود اینکه چهره‌اي عبوس برایش آفریده، حس قدرت یک کوپه کم‌نظیر را کاملا منتقل می کند.

معرفی بهترین چراغ های عقب اسپرت ماشین

ایمنی در صدر

درست هست که ما چراغ عقب خودروها را از نظر زیبایی مورد بررسی قرار دادیم اما باید بگوییم برای این بخش از خودروها ایمنی در صدر اهمیت قرار دارد.

به هیچ وجه نباید از مشابه چراغ‌هاي عقب غیر استاندارد و کم‌سوی به اصطلاح اسپرت موجود در بازار بهرهگیری کرد، چرا که لامپ‌هاي موجود در این دسته از چراغ‌ها پس از گذر اندک زمانی به دلیل کیفیت نامناسب و نفوذ آب به درونشان درخشش خود را از دست می دهند و در صورتی که در فصل زمستان و در یک هوای برفی و بارانی رانندگی کنید یا طلق رویی چراغ عقب خودرویتان پوشیده از گل و خاک باشد، تشخیص خودروشما برای رانندگان عقبی ناممکن میکنند و فجایع جبران ناپذیری به بار می‌آورند.

به گزارش تالاب نور قرمز تنها نور مناسب برای چراغ عقب خودروهاست، بهرهگیری از سایر نورها همچون آبی اضافه بر اینکه دایره تشخیص خودروهای عقبی را پایین می‌آورد ممکن هست حواس سایر رانندگان را نیز پرت کند.

 
 
از مه شکن عقب خودرویتان تنها در هنگام بارندگی و یا رانندگی در مه بهرهگیری کنید. بهره‌گیری از این چراغ‌هاي پرنور و قرمز رنگ در مواقع عادی نه تنها ایمنی شما را بالا نمی برد بلکه بالعکس، با خسته کردن چشمان رانندگان عقبی، احتمال حادثه را افزایش خواهد داد.
 
 
بررسی منظم و هفتگی چراغ‌هاي عقب سبب میشود به موقع از سوختگی یا نقص آن‌ها مطلع شوید و با تعویض لامپ و تعمیر این بخش از حوادث بسیاری جلوگیری کنید. هرگز چراغ خطر سوم را به بهانه‌اي همچون بهره‌گیری از طاقچه عقب متناسب
 
 
با سیستم‌هاي صوتی موجود در بازار از روی خودرو بر ندارید. اکتفا به چراغ‌هاي خطر اصلی ممکن فجایع جبران ناپذیری خصوصا حین رانندگی در جاده به بار بیاورد. درضمن همواره از چراغ‌هاي خطر استاندارد خودرویتان بهرهگیری کنید و گول مشابه‌هاي ال‌اي‌دی ارزان و بی‌کیفیت موجود در بازار را نخورید.

همۀ وقت سطح طلق رویی چراغ عقب و شیشه مقابل چراغ خطر سوم را تمیز نگاه دارید. در خاتمه امیدواریم با رعایت این اصول به ظاهر ساده اما اثربخش، همواره سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری ایمنی را تجربه کنید.

 
 
منبع :برترین ها
جدیدترین مطالب سایت