بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن و فیلتر هوای خودرو

بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن و فیلتر هوای خودرو

بهترین زمان برای تعویض فیلتر هوا

تعویض به موقع فیلتر هوا در عملکرد بهتر اتومبیل بسیار مهم است و حتی در کاهش مصرف سوخت اتومبیل نقش دارد . فیلتر کثیف باعث افزایش مصرف سوخت و فشار به موتور اتومبیل خواهد شد. هر احتراقی که درون موتور اتفاق میوفتد نیاز به هوا دارد. بدون هوا سوخت نمی سوزد ودر نتیجه نیروی مورد نیاز تولید نمیشود.

 

به گزارش تالاب از زمانی که اتومبیل را روشن می‌کنید تا زمانی که ان را خاموش میکنید، فیلتر هوا در حال کار کردن است. وظیفه فیلتر هوا، رسانیدن هوای کافی به موتور و پاک کردن هوا از گرد و غبار و آلودگی هایي است که می‌توانند به موتور آسیب برسانند. اما بهترین فیلترها هم تاریخ مصرف دارند و برای مدت زمان محدودی کار می‌کنند. چگونه زمان تعویض فیلتر را بفهمیم؟

 

مهم ترین عامل، شرایط رانندگی شماست. اگر شما در داخل شهر شلوغ با توقف و حرکتهای مداوم و یا در جاده هایي خاکی رانندگی می‌کنید نسبت به کسیکه فقط برخی اوقات در جاده هاي‌ خلوت وتمیز رانندگی میکند، باید فیلتر هوا را سریع تر جای گزین کنید.

 

فیلتر هوا می بایستی در هر 6000 تا 10000 مایل جای گزین گردد. در حالت بهینه بهتر است که روغن نیز همراه با فیلتر هوا تعویض شود. اگر روغن را تعویض نمیکنید، حتماً وارسی کنید. هزینه زیادی برایتان ندارد ودر شرایطی ممکن است از هزینه هاي‌ گزاف بعدی پیشگیري کند.

 

گذشته از این مسائل فیلترهای موجود در بازار کیفیت ها و طول عمر هاي‌ متفاوتی دارند. حتماً به نکاتی که در مورد طول عمر ان فیلتر نوشته شده توجه کنید.

بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن و فیلتر هوای خودرو

تعویض فیلتر روغن

 

نشانه هایی که نیاز است فیلتر هوا تعویض گردد:

 

– افزایش چشمگیر مصرف سوخت

– مشکل احتراق، روشن شدن آهسته یا اشکال در روشن شدن

– مشکل احتراق در موتور

– نرم و روان کار نکردن موتور

– روشن شدن چراغ سرویس موتور

بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن و فیلتر هوای خودرو

زمان مناسب برای تعویض فیلتر روغن

تعویض روغن بستگی به شرایط کار روغن و نوع فیلتر دارد. اما بعضی از رانندگان و یا تعمیر کاران یک قانون من درآوردی دارند که هر وقت روغن موتور را تعویض کردی همان موقع فیلتر را نیز عوض کن این. قانون بدون توجه به کارکرد انواع روغن و فیلتر است.

 

با نصب یک فیلتر روغن و استفاده از روغن ۵۰۰۰ کیلومتری در اتومبیل، می‌توانید بعد از دو مرتبه تعویض روغن فیلتر روغن خودرویتان را تعویض کنید. اما اگر روغن ۲۰۰۰۰ کیلومتری بکار برده باشید بهتر است بعد از تعویض روغن فیلتر روغن را نیز عوض نمایید.

 

اما در مورد فیلتر هوا، اگر  منطقه زندگی شما پر گرد و غبار است، بهتر است هر ۵۰۰۰ کیلومتر فیلتر هوای خودرویتان را تعویض نمایید و در میان این مسافت حداقل یک‌بار به وسیله هوای فشرده فیلتر هوا را تمیز نمایید اما در هوا هاي‌ معمولی و تمیز میتوانید هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر اینکار را انجام دهید و هر ۵۰۰۰ کیلومتر فیلتر هوا را تمیز نمایید و دوباره استفاده کنید.

 

هرگز فیلتر هوای خودتان رابا پیچ گوشتی برای هوا گیری بهتر سوراخ نکنید چون اولا شما دیگر فیلتر هوا را بی معنا نموده اید و عملا هوا از محلهای بدون مقاومت عبور خواهد کرد یعنی جریان اتصال کوتاه هوا ایجاد میشود و ثانیا این که شرکتهای سازنده فیلتر ها را طوری طراحی نموده اند که بعد از کثیف شدن نیز توان خروجی لازم برای هوای مورد نیاز ماشین را داشته باشند.

 

جدیدترین مطالب سایت