معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

خودرو گریت وال ولکس C30

این ماشین با طراحی مناسب و مشخصات قابل قبولی به بازار ایران عرضه شد ولی به دلیل برخی مشکلات در عرضه نتوانست فروش چشمگیری داشته باشد و هنوز این ماشین کمتر شناخته شده است. در این جا قصد داریم این اتومبیل رابه شما کامل معرفی کنیم و از معایب و محاسن این ماشین چینی شما را مطلع کنیم.

 

فیلم خودرو گریت وال ولکس C30

گریت وال نام هفتمین ماشین ساز چینی است که محصولاتش در چین بازار خوبی دارند و باوجود این که کیفیت محصولاتش مناسب است اما هنوز در ایران نتوانسته جایگاه خودش را پیدا کند. یکی از سدان هاي‌ این کمپانی گریت وال ولکس « ولیکس » است که توسط خودروسازان راین در ایران عرضه میشود.

 

ولکس C30 با دو جعبه دنده ي دستی و اتوماتیک و با موتور 1.5 لیتری تولید شده است و حداکثر سرعت این سدان چینی 170 کیلومتر در ساعت ثبت شده است .

 

امکانات این ماشین در سطح قابل قبولی است و مصرف سوخت مناسب آن هم یکی از مزایای این اتومبیل است همچنین ولیکس C30 دارای 5 ستاره ایمنی از C-NCAP می‌باشد.

 

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

ظاهر ولکس C30

 

در نمای جلو voleex c30 از چراغ‌هایي بزرگ بهره می برد که بین این دو چراغ یک جلو پنجره بزرگ قرار گرفته است در پایین سپر این ماشین نیز هواکشی کشیده قرار دارد و دو شماره مه‌شکن در طرفین سپر جا خشک کرده‌اند

 

voleex c30 را خطوطی نرم به وجود آورده‌اند خطوطی که تا حد زیادی به زیبا شدن این اتومبیل کمک شایانی داشته‌اند اما نقطه قوت ظاهری این اتومبیل در نمای عقب آن خلاصه میشود .

 

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

خودروی ولکس C30

 

نمایی که به اعتقاد تعداد زیادی از افراد از تویوتا کرولا به عاریت گرفته شده است اما این در حالی است که چراغ‌هاي‌ عقب این اتومبیل بی‌شباهت با ب‌ام‌و سری ۳ و کیا اپتیمای نسل قبل نیست ولی بطور کلی می توان طرح صندوق این اتومبیل را قابل قبول دانست.

 

در داخل کابین نیز با طراحی مناسبی رو به رو میشویم. داشبورد با رنگ‌هاي‌ کرم و مشکی پوشیده شده است و کنسول میانی نیز دارای رنگی نقره‌اي است که البته به زیبایی کابین کمک زیادی کرده است فرمان خوش دست این ماشین که در نمونه فول از چرم پوشیده شده است نیز حکایت از لذت رانندگی دارد همه ی کلیدها در معرض بوده و ارگونومی خوبی دارند. بطور کلی می توان طراحی کابین را مناسب و زیبا دانست.

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

مشخصات فنی گریت وال ولکس C30

voleex c30 از موتوری چهار سیلندر با ۱۶ سوپاپ بهره میبرد. این موتور ۱۵۰۰ سی‌سی حجم داشته و قادر به تولید ۱۰۴ اسب‌ بخار قدرت است. همچنین گشتاور این موتور ۱۳۸ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور بر دقیقه بوده و ۱۱۴۵ کیلو گرم وزن از شتاب‌گیری مناسبی برخوردار است.

 

سیستم تعلیق این ماشین در جلو حلقوی مارپیچ مجزا با ستون مک‌فرسون ودر عقب نیز یک تکه با فنر حلقوی است بر روی voleex c30 دو نوع گیربکس قابل نصب بوده که یکی پنج سرعته دستی و دیگری cvt است که قدرت انتخاب برای مشتریان را بالا می برد.

 

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

نمای داشبورد گریت وال ولکس C30 

 

البته این موضوع را باید یادآور شوم که نمونه اتوماتیک این ماشین هنوز راهی بازار ایران نشده و این طور که گفته میشود سال آینده با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد.

 

این ماشین استاندارد آلایندگی یورو۴ را پاس کرده است و مصرف سوخت پایینی دارد مصرف سوخت این اتومبیل در سیکل ترکیبی درحدود شش لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که با باک ۴۰ لیتری این اتومبیل متناسب است.

 

مصرف سوخت ولکس C30

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

امکانات ایمنی گریت وال ولکس C30

voleex c30 از نظر ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد چرا که دو شماره کیسه هوا برای سرنشینان جلو،ترمز ABS,EBD، سیستم ضد سرقت، چراغ‌هاي‌ مه‌شکن جلو و عقب و قفل ایمنی کودک برخوردار است.

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

نمای داخلی و جلوی ولکس C30

 

تجهیزات گریت وال ولکس C30

گیربکس خودکار – کولر – چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ ترمز سوم – آینه جانبی برقی و همرنگ بدنه – آینه‌هاي‌ جانبی مجهز به چراغ راهنما – مجهز به شیشه بالابر جلو و عقب برقی – سنسور دنده عقب – قابلیت تنظیم 6 طرفه صندلیهای جلو

 

كمربندهای جلو سه نقطه اي پیش كشنده و عقب سه نقطه اي – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغهای جلو – صندلی عقب مجهز به ابزار صندلی كودك – سیستم ضد سرقت «ایموبیلایزر» – ریموت كنترل قفل مركزی همراه با سوییچ تاشونده – استاندارد آلایندگی یورو4

 

رینگ اسپرت آلومینیومی «زاپاس با رینگ آلومینیومی» – مدیریت پیمایش «Trip Computer» – فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم تلسکوپی – آنتن روی شیشه – اخطار دهنده بازبودن کمربند ایمنی – قابلیت بازکردن درب صندوق از ریموت نظارت – گرمکن شیشه عقب

 

چراغ مطالعه جلو – سیستم تهویه مطبوع خودکار با نمایشگر دیجیتال – ریموت نظارت سیستم صوتی بر روی فرمان – روکش چرمی برای صندلی‌ها و فرمان – آینه‌هاي‌ تاشو برقی

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

کیلومتر ولکس C30

 

معایب و محاسن گریت وال ولکس C30

اما این ماشین نیز همانند همه ی خودروها دارای معایب و محاسن زیادی است که در نگاهی اجمالی می توان به آن‌ها پی برد این در حالی است که معایب و محاسن فنی این ماشین را میتوان با راندن آن به خوبی دریافت.

 

این ماشین از نظر ظاهری میتواند یک خودروی موفق باشد در قسمت کابین نیز طراحی زیبا به همراه کابینی که کیفیت متوسطی دارد نوید بازار موفق را میدهد صندوق بار این اتومبیل ۵۱۰ لیتر فضا را در اختیار قرار می دهد.

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

صندلی های عقب ولکس C30

 

صندلی‌هاي‌ این ماشین آسان هستند و به خوبی سرنشینان را در برمی‌گیرند اما نکته در اینجاست که در قسمت عقب نفر سوم نمی تواند به اسانی و برای مدت زمانی طولانی روی صندلی بنشیند چرا که به دلیل قرار گرفتن زیر آرنجی برای سرنشینان طرفین ستون فقرات در وضعیت مناسبی قرار نخواهد گرفت البته این مشکل در اکثر خودروهایی که در قسمت عقب از زیر آرنجی برخوردارند وجوددارد البته این نکته را نیز نباید از یاد برد که فضای پای کافی برای سرنشینان عقب و جلو وجوددارد و سرنشینان عقب در مسافت‌هاي‌ طولانی خسته نمی شوند.

 

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

 

صندوق بار این اتومبیل به اسانی از پس خانواده‌هاي‌ پر جمعیت برمی‌آید طراحی کابین این اتومبیل همانند خودرو های لوکس بوده و کیفیت مناسبی دارد روکش صندلی‌ها هم در نمونه چرمی و هم در نمونه پارچه‌اي کیفیت خوبی دارند اما نکته دیگر در مورد کلاچ و دنده نرم این اتومبیل در نمونه دستی است که به آسانی رانندگی کمک بسیاری خواهد کرد.

 

معایب و محاسن خودرو گریت وال ولکس C30 (تیزر فیلم + مشخصات)

این ماشین در آینده با گیربکس CVT عرضه میشود که می تواند ولیکس را در زمره خودرو های اقتصادی قرار دهد چرا که موتوری کم حجم با بازده‌اي بالا به همراه چنین گیربکسی تا حد زیادی مصرف سوخت را کاهش میدهد.

 

بطور کلی می توان voleex c30 را خودرویی مناسب دانست که با توجه به مؤلفه‌هاي‌ مثبتی که دارد گزینه خوبی برای خرید به حساب می آید به خصوص این که خدمات پس از فروش آنرا شرکت پرستوی آبی ارگ به عهده دارد که سال‌هاست در فهرست بهترین خدمات پس از فروش در صدر جدول قرار داشته و توانسته تا کنون رضایت مشتریان رابه خوبی جلب کند.

جدیدترین مطالب سایت