خودروی جدید پژو شاسی بلند 3008 (+عکس)

خودروی جدید پژو شاسی بلند 3008 (+عکس)

رونمایی از خودروی جدید شاسی بلند پژو 3008

 

برند پژو که یکی از پر تعداد ترین خودروها در ایران میباشد این روزها خودروی پیشرفته خود را معرفی کرد.

 

به گزارش تالاب پژو، نامی آشنا برای ایران. اما این بار قد بلندتر .از خانواه کراس‌های شاسی بلند.  این خودرو پاسخ به جست‌و جوی مشتریانی است که خواهان یک تجربه متفاوت در رانندگی با پژو هستند.

 

 آغاز تولید SUVهای پژو نشان از جایگاه جدید این خودروساز در عرصه جهانی دارد. در چند سال آتی بازار فروش SUV ها  رونق خواهد داشت. در حال حاضر در اروپا، بیشترین رانندگان خودروهای کراس می‌رانند و فروش خودروهای قدبلند به 2.5 برابر سال 2009 رسیده و اینک اولین شاسی‌بلندهای 3008 وارد بازار می‌شوند.

خودروی جدید پژو شاسی بلند 3008 (+عکس)

پژو قصد دارد با 3008 جدیدش جایگاه خود را در کراس‌اوورهای شاسی بلند برجسته سازد و به همین دلیل باید بهترین دانش و استراتژی خود را برای تحرک بیشتر بازار به کار ببرد. این خودروساز اروپایی در اولین قدم از سامانه i-Cockpit خود برای این منظور استفاده می‌کند.

 

ورود به داخل این خودرو شگفتی، قدرت، کیفیت و نوآوری دارد. داشبوردی از آینده، جذاب و دیدنی بلافاصله چشمانتان را می‌گیرد. این تجهیزات و فناوری‌های منسجم متعلق به آخرین نسل داشپورت خودروهای پژو با نام i-Cockpit هستند.

خودروی جدید پژو شاسی بلند 3008 (+عکس)

 قسمتی از یک کابین هواپیما که این بار برای یک خودرو بازسازی شده‌ وهمه چیز با فناوری‌های برتر به افزایش دقت و لذت راننده کمک می‌کند.

 

درون کابین با طراحی موسوم به i-Cockpit، از دکمه‌های حسی، روشنایی محیطی پیشرفته، نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی برای راننده و 8.0 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی، سقف شیشه‌ای پانوراما و فرمان اسپورت با روکش چرم تشکیل شده است.

 

به‌علاوه این خودرو نخستین خودروی جهان است که به‌صورت کارخانه‌ای مجهز به سیستم صوتی کانونی Hi-Fi ساخته شده است. کاهش تعداد دکمه‌ها و استفاده از نمایشگر دیجیتالی داشبورد با افکت‌های زیبا و پنج حالت قابل انتخاب، صندلی‌های اسپرت مجهز به ماساژور و قابل تنظیم در 8 وضعیت، تهویه مطبوع خودکار، سیستم ناوبری سه‌بعدی، سازگاری با برنامه‌های اپل کارپلی و گوگل آندروید اتو و تزئینات کرومی باعث شده  تا سواری و نشستن پشت فرمان این خودرو بسیار خواستنی شود.

خودروی جدید پژو شاسی بلند 3008 (+عکس)

فرمان خودرو کمی تغییر کرده جمع و جورتر شده و از گردی کامل درآمده است. می‌توان در آن خطوط صاف و مسطحی را مشاهده کرد که گویی کنترل فرمان را برای راننده آسانتر می‌کنند.

 

صفحه نمایشگر 8 اینچی مرکز داشبورد برای کنترل هوای درون کابین، تنظیمات ناوبری، پارامترهای خودرو و برنامه‌های موبایل و تلفن ساخته شده‌اند.

 

یکی از واحدهایی که در این نمونه از آن رونمایی شده، صفحه 12.3 اینچی با گرافیکی از آینده است که کارایی‌های زیادی را برای کاربررقم می زند 3008 جدید روی پلتفرم ماژولار و مقیاس‌پذیر EMP2 بنا شده که به گفته پژو تا 100 کیلوگرم  سبک‌تر شده است.

 

طول خودرو 4450 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور نیز  80 میلی‌متر افزایش یافته که باعث بهبود فضای سرنشینان شده است.در مقایسه با نسل اول پژو 3008 که در سال 2008 معرفی شده بود، طراحی نسل دوم باشکوه‌تر و البته خشن‌تر شده است. کاپوت برآمده و کشیده‌تر شده و دیگر آن فرم ون گونه در آن دیده نمی‌شود.

خودروی جدید پژو شاسی بلند 3008 (+عکس)

جلوپنجره بزرگ روی سپر هم جای خود را به جلوپنجره‌ای مشبک با نشان شیر در وسط آن با حاشیه کرومی داده و هواکش‌های روی سپر نیز مجزا شده‌اند. بعلاوه چراغ‌های خودرو هم از نوع دندانه‌ای و با نوار لامپ‌های روزتاب از نوع LED هستند خط شانه کناری بالاتر، ستون‌های سقف تیره رنگ، چرخ‌های آلیاژی بزرگ‌تر، حفاظ‌های جانبی و اسپویلر سقفی عقب و چراغ‌های عقب پنجه مانند از دیگر نکات طراحی نسخه جدید 3008 می‌باشند.

 

مشتریان پژو می‌توانند از بین دو گزینه بنزینی و چهار گزینه دیزلی دست به انتخاب بزنند. مدل پایه مجهز به موتور 1.2 لیتری PureTech 130 و مدل بعدی مجهز به موتور 1.6 لیتری THP 165 است.

 

موتورهای دیزلی نیز شامل 1.6 لیتری BlueHDi با قدرت 100 و یا 120 اسب بخار و 2.0 لیتری BlueHDi با خروجی‌های 150 یا 180 اسب بخار هستند. برای مدل‌های پایه از گیربکس شش سرعته دستی و مدل‌های بالاتر از گیربکس شش سرعته خودکار استفاده می‌شود.

 

منبع : عصر ایران

جدیدترین مطالب سایت