لیموزین 200 هزار دلاری جان اف کندی (عکس)

لیموزین 200 هزار دلاری جان اف کندی (عکس)

ماشین ویژه جان اف کندی در موزه 

 

در موزه فورد بتازگی از خودروی لیموزین جان اف کندی رییس جمهور قدیم ایالات امریکا رونمایی کرد در ادامه می‌توانید با لیموزین 200 هزار دلاری جان اف کندی تالاب را دنبال نمایید .

لیموزین 200 هزار دلاری جان اف کندی (عکس)

جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده کشور آمریکا جمعه ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در ساعت 12:30 ظهر به وقت تگزاس در شهر دالاس در ایالت تگزاس ترور شد.

 

مجله تالاب : این رخداد زمانی به وقوع پيوست که جان اف کندی به همراه همسرش، ژاکلین و جان کانلی، فرماندار ایالت تگزاس و همسر وی، نلی کانلی سوار بر خودروی رو باز لینکلن کانتیننتال ریاست جمهوری ودر حال عبور از محله دیلی پالازا بودند.

 

دراین لحظه صدای حداقل دو گلوله شلیک شد که در برابر صدها تن از مشایعت کنندگان، یکی صورت رییس جمهوری را هدف قرار داد و دیگری بر قلب فرماندار تگزاس نشست.

لیموزین 200 هزار دلاری جان اف کندی (عکس)

به گزارش تالاب ماموران امنیتی خودروی رییس جمهوری رابه سرعت به نزدیک ترین بیمارستان منتقل کردند آن هم در حالی‌که ژاکلین کندی وحشت زده در تلاش بود از روی خودروی در حال حرکت حود را نجات دهد. هنگامیکه خودروی ریاست جمهوری به بیمارستان رسید، جان اف کندی در اثر برخورد مستقیم گلوله به سرش درگذشته بود. خودروی لیموزین لینکلن که سرویس پنهان ایالات متحده اسم X100 را برای آن درنظر گرفته بود، در روز حادثه کندی رابه وادی مرگ انتقال داد.

 

این ماشین که با هزینه 200 هزار دلار توسط شرکت فورد طراحی و ساخته شده بود در ژوئن 1961 رسماً به قصر سفید تحویل داده شد و سرویس پنهان ایالات متحده امریکا متعهد گردید به قیمت اسمی 500 دلار برای هر سال آنرا اجاره نماید!

 

پس از مرگ کندی کمیسیونی با حضور نمایندگان فورد، سرویس پنهان، مرکز تحقیقات مواد ارتش امریکا، شرکت هس و ایسنهاورت و شرکت شیشه اي پیتسبورگ تشکیل و اصلاحاتی دراین اتومبیل را تصویب کرد که 500 هزار دلار تخمین زده شد و موجب گردید تا ایمنی ماشین افزایش یابد. سرانجام این ماشین درسال 1968 بازنشسته گردید.

 

جدیدترین مطالب سایت