برای خریدن ماشین دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم ؟ 

برای خریدن ماشین دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم ؟ 

اگر میخواهید ماشین دست دوم بخرید ، بخوانید !!

ماشین و اتومبیل دست دوم هرکدام شاید یک مشکلی داشته باشد و هیچ وقت به قیمت کم آن خام نشوید در ادامه با جزئیات اکثر همراه شوید .

 

ا راهکارهای فنی و ساده‌اي که به شما خواهیم گفت، میتوانید مطمئن‌تر یک خودروی دست دوم را خریداری کنید!

 

برای خریدن ماشین دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم ؟ 

چند روش برای دقت خرید ماشین دست دوم

 

۱- دست خود را درون یکی از سوراخ‌های رینگ چرخ کرده و لبه دیسک ترمز را لمس کنید (دقت کنید ماشین سرد باشد، در غیر این صورت حتما از اینکار پشیمان خواهید شد) اگر لبه دیسک چندان بود متوجه کارکرد بالای ماشین می شوید در غیر این صورت ماشین باید کیلومتر کمی کار کرده باشد. (این کارکرد بالا با زبان بی‌زبانی به شما میگوید که باید به فکر تعویض دیسک نیز بود)

 

۲- حتما زاپاس خود را چک کنید در صورت ساییدگی ماشین کارکرد بالایی داشته. در اکثر مواقع کسی به سراغ زاپاس ماشین نمی رود. این موضوع برای خودروهایی که با کارکرد کم به فروش می رسند، اهمیت بیشتری دارد! قطعا اگر خودرویی با ۷۰ هزار کارکرد میخرید، خب ساییدگی زاپاس نیز طبیعی هست!

 

۳- درب روغن را برداشته و درون درب را نگاه کنید. اگر فقط بخار روغن بود فوق العاده هست در غیر این صورت ماشین روغن سوزی داشته و یا اصطلاحا واشر سر سیلندر ترسانده هست.

 

۴- لرزش ماشین بعد از حرکت در دنده یک با دور موتور پایین نشانگر زمان تعویض دیسک و صفحه هست. خب این نشان می دهد که اتومبیل شاید بیش از چیزی که به شما گفته شده هست کارکرده هست!

 

۵- بعضی مواقع فروشندگان اتومبیل، روکشی بر روی فرمان ماشین می اندازند و سعی می کنند تا ساییدگی آن را مخفی نمایند. ترجیحا ماشینی بدون روکش فرمان بخرید یا حتما با اجازه صاحب اتومبیل روکش را بردارید تا از صحت کارکرد و زیر آفتاب بودن ماشین مطلع شوید.

 

فرمان ماشین در صورت کارکرد بالا به سرعت ساییده شده و رنگ آن از بین می رود. همین طور از روی دکمه ترمز دستی هم می توان به کارکرد بالا پی برد.

 

برای خریدن ماشین دست دوم به چه نکاتی دقت کنیم ؟ 

 

۶- سوختگی چراغ‌هاي جلو (منظور طلق شیشه هست) در صورت کدری ماشین به مدت زیادی زیر آفتاب بوده و دارای پوسیدگی هست.

 

۷- اگر خودرویی می خرید که کارکرد آن زیر ۷۰ هزار کیلومتر هست، به گیج روغن آن دقت کنید. به جز رنگ طلایی روغن نباید روی آن چیزی باشد. وجود سیاهی روی آن، نشانگر تعدد تعویض روغن هست.

 

۸- کارکرد خوب و منطقی هر ماشین سالی ۲۰ الی ۲۵ هزار کیلومتر هست. در هنگام خرید حتما این موضوع را دقت کنید. به طور مثال خودرویی که ساخت آن سال ۹۲ هست و کیلومتر آن نزدیک به ۸۰ هزار کیلومتر راه رفته، قطعا از آن بهره گیری خانگی نشده هست.

 

۹- اگر ماشین با کمی زور یا کم آوردن روشن شد (مثال: به زور چشمک زدن در حالت جفت راهنما) عمر باطری شما به سر آمده هست. عمر خوب باتری‌ها در شرایط بهره گیری متغیر هست.

 

۱۰- انگشت خود را درون لوله اگزوز کرده اگر دود به صورت پودر بود ماشین سالم هست در غیر این صورت یا روغن سوزی یا بخار آب به خاطر واشر، رینگ پیستون و … ایجاد شده هست.

 

۱۱- اگر چراغ‌هاي جلو و حتی عقب ماشین، شبیه به هم نبوده و یکی شفاف و دیگری کدر بود، به احتمال بسیار چندان، ماشین از یک طرف دچار تصادف شده هست.

 

۱۲- موضوع بیمه و تخفیف بیمه را نیز که حتما می دانید!

 

۱۳- برای صحت واقعیت حرف فروشنده برای تعویض تسمه تایم در حد امکان فقط میتوان بر روی پیچ‌هاي طلق تسمه تایم نگاه کرد که در صورت لبه دار بودن حتما آچار بر روی ماشین رفته ولی در غیر این صورت اکثر فروشندگان تا ۶۰ هزار کیلومتر و یا ۸۰ هزار کیلومتر در تولیدات داخل به تسمه تایم دست نمی زنند. پس برای این قطعه اهمیت قائل شوید.

 

امیدواریم که رعایت این موارد بتواند ۶۰ درصد در خرید خیالتان را برای یک مسافرت راحت کند. گرچه فراموش نکنید که در هنگام خرید خودروی کار کرده حتما با یک کارشناس و یا مکانیک آشنا سر صحنه خرید ماشین حاضر شوید.

 

ضمنا تست رنگ اتومبیل را نیز حتما در دستور کار خود قرار دهید.

جدیدترین مطالب سایت