مشخصات مرسدس بنز نسخه آل­‌ترین (All-Terrain) 2024

مشخصات مرسدس بنز نسخه آل­‌ترین (All-Terrain) 2024

مرسدس بنز یکی از محبوب‌ترین خودروسازان جهان اسـت و در بین دیگر خودروسازان بزرگ کشور آلمان مانند آئودی، ب‌ام‌و و فولکس‌واگن همواره حرف اول را در کیفیت و عملکرد می‌زند. بسیاری از مردم جهان با توجه بـه بودجه خود علاقه‌ بـه خرید یک بنز را نشان داده‌اند اما همواره سوال‌هاي‌ زیادی در خصوص کلاس‌ها و مدل‌هاي‌ بنز در ذهن داشته‌اند. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب در اینباره بـه جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

 

نقد و بررسی ماشین مرسدس بنز نسخه آل­‌ترین 

شرکت مرسدس بنز نسخه آل­‌ترین «All-Terrain» از E کلاس 2024 را برای جلب نظر افرادی ارائه کرده کـه در عین علاقه بـه بیراهه­‌نوردی، بـه خودرو های شاسی‌بلند تمایلی ندارند. مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024 پس از رونمایی در نمایشگاه IAA 2023 مونیخ، از سال 2024 در ایالات متحده بـه فروش خواهد رسید. قیمت این خودرو در زمان نزدیک بـه عرضه اعلام می­‌شود.

 


مطالب مشابه: 10 مدل برتر ساخته های تاریخ مرسدس بنز


 

طراحی مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024

طراحی مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024

جلوپنجره با دو خط افقی و روکش نقره‌­اي Iridium، هلالی گلگیر بـه رنگ خاکستری تیره و رینگ‌هاي‌ 18 اینچی، چهره این مدل را از نسخه استاندارد متمایز کرده اسـت. البته رینگ‌هاي‌ 19 و 20 اینچی را نیز می­‌توان سفارش داد.

 

ظرفیت محفظه بار این خودروی استیشن‌واگن برابر با 614 لیتر اعلام شده اسـت، کـه با تا کردن صندلی‌هاي‌ ردیف دوم بـه 1830 لیتر افزایش می‌­یابد. بد نیست بدانید کـه گنجایش صندوق در E کلاس سدان بـه 540 لیتر می­‌رسد. E کلاس آل‌ترین بـه صورت استاندارد بـه بازشوی برقی صندوق و عملکرد برقی پرده محفظه مجهز اسـت.

 

ابعاد بدنه مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024 در طول، عرض و ارتفاع بـه ترتیب 4.95؛ 1.9 و 1.49 متر اعلام شده، کـه در هر سه جهت نسبت بـه نسخه سدان افزایش یافته اسـت.

 

کابین و امکانات مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024

کابین و امکانات مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024

در کابین E کلاس آل‌ترین 2024 با سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX با چیدمان مشابه نسخه سدان مواجه هستیم، کـه نمایشگر سرنشین را هم می‌­توان بـه این مجموعه اضافه کرد.

 

برنامه رانندگی Off-Road کـه منحصراً برای این مدل پیش­‌بینی شده، مواردی شامل قطب‌نما، مختصات طول و عرض جغرافیایی، نشانگر زاویه خودرو و فشار باد تایرها را در نمایشگر مرکزی بـه نمایش در می‌آورد. عملکردی بـه نام کاپوت شفاف هم بـه دوربین 360 برای نمایش کامل محیط اطراف یاری می‌­رساند.

 

مجموعه‌­اي از سامانه­‌هاي‌ ایمنی و دستیار رانندگی برای مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین در نظر گرفته شده اسـت، کـه از میان ان‌ها می­‌توان بـه دستیار هوشیاری، ترمز فعال و پکیج پارک اشاره کرد. با سفارش مجموعه دستیار راننده، موارد بیشتری شامل دستیار فرمان فعال، حفظ حرکت بین خطوط، دستیار محدودیت سرعت و کروز بازرسی تطبیق‌­پذیر هم بـه خودرو اضافه خواهد شد.

 

مشخصات فنی مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024

مشخصات فنی مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024

مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین در تریم E450 فورماتیک بـه پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ مجهز شده اسـت، کـه 375 اسب­‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. سیستم هیبرید-خفیف هم 23 اسب­‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور را بـه این مجموعه اضافه می­‌کند. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024 بـه ترتیب 4.6 ثانیه و 208 کیلومتر برساعت اعلام شده اسـت.

 

سیستم تعلیق بادی ایرماتیک بـه کمک­‌فنرهای قابل تنظیم مجهز شده اسـت، کـه صرف‌نظر از میزان بار داخل خودرو، فاصله کف تا سطح زمین را ثابت نگه می‌­دارد. با انتخاب حالت Comfort، ارتفاع خودرو در سرعت بالاتر از 120 کیلومتر بر ساعت بـه میزان 1.5 سانتی‌متر کاهش می‌­یابد.

 

تفاسیر، کلاس های اصلی بنز شامل:

  1. کلاس A ؛ کلاس B، کلاس C کـه حرف اول کلمه Compact یا جمع جور را در خود جای داده اسـت.
  2. کلاس E حرف اول کلمه اقتصادی در آلمانی اسـت .
  3. کلاس S نیز حرف اول کلمه “ویژه “محسوب میشود ودر طبقه‌بندی اصلی جای می گیرد.
  4. کلاس SL «مخفف کلمه اسپورت بزرگ» کلاس CL «مخفف کلمه کوپه بزرگ» خواهد بود.
  5. کلاس G معرف شاسی بلندهای بنز در رده‌بندی اصلی اسـت.

هر گاه درکنار هر حرف اصلی مرسدس حرف L را ببنید، نشانه لوکس‌بودن و بزرگ تر بودن ان خودرو خواهد بود.

 

1. خودروهای کلاس A:

خودروهای کلاس A

این خودرو بـه دلیل صرفه‌جویی مصرف سوخت بـه شدت بین مشتریان بنز محبوب اسـت. خودرو های ساب‌کامکپت کلاس A در نسل‌هاي‌ اول و دوم در کمپانی آلمانی تولید شدند. نخستین نسل این خودرو درسال 1997 با کد تجاری W168 و نسل دوم ان درسال 2004 بـه بازارهای جهانی رسیدند.

 

نسل سوم این کلاس نیز درسال 2012 معرفی شد و تولید ان تا سال 2018 ادامه یافت. از اوایل سال 2018 نیز بنز تصمیم گرفت نسل چهارم کلاس A خودرا برای نخستین بار در آمریکا و کانادا بـه فروش برساند. نسل چهارم کلاس A در بین طرفدارانش بـه “بنز دلبر” مشهور ودر دو مدل هاچ‌بک ‌و سدان ارائه می شود.

 


مطالب مشابه: نسل دوم مرسدس بنز W169


 

2. کلاس B مرسدس بنز

کلاس B مرسدس بنز

کلاس B بنز نیز نوع دیگری از خودرو های کامپکت بنز محسوب میشود کـه زیر ظاهر اسپورت‌تری ارائه شده اسـت. سازمان مستقل محاسبه خودرو های اروپا یا همان Euro NCAP این خودرو را یک مینی‌ون چند منظوره اجرایی در رده ساب‌کامپکت‌ها عنوان کرده کـه از سال 2005 در کارخانه آلمانی مرسدس تولید شده اسـت. این خودرو شباهت زیادی بـه کلاس A این کمپانی دارد اما از ان بزرگ تر بوده و موتور بزرگتری نیز دارد .

 

کلاس B بنز همواره یک طراحی بـه نسبت جعبه‌اي شکل را از ان خود کرده و بـه دلیل ارتفاع بیشتر، فضای پای بزرگتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. کلاس B مرسدس با توجه بـه تکامل بیشتر نسبت بـه کلاس A، همان‌ گونه سبک و سیاق مشهور بـه سبک” ساندویچی ” مدل مفهومی خودرا حفظ کرده اسـت.

 

تمام مدل‌هاي‌ این خودرو در آخرین ورژن خود شامل سیستم‌هاي‌ ایمنی خودرو، ترمز ABS، ESP، بازرسی کشش، چراغ‌هاي‌ زاویه‌اي، سیستم روشنایی محیطی و چراغ‌هاي‌ کمکی برای راننده مجهز اسـت.

 

نسل دوم این کلاس نیز درسال 2011 در مدل‌هاي‌ دیزلی و بنزینی ارائه شد. این نوع مرسدس ها بـه یک گیربکس 6 سرعته دستی یا یک مدل خودکار 7 سرعته 2 کلاچه هماهنگ شدند. ابعاد این خودرو افزایش یافته و ضریب کشش کاهش یافت. نسل سوم این کلاس در نمایشگاه خودرویی پاریس 2018 در فرمتی عضلانی‌تر و با فضایی بزرگ‌تر بـه نمایش درآمد.

 

3. کلاس C

کلاس C

کلاس C اقتصادی‌ترین سدان بنز و احتمالا اقتصادی‌ترین خودرو های تاریخ بنز را در زیرمجموعه خود جای داده اسـت. کلاس C بنز نیز مانند کلاس هاي‌ A و B خط تولید خودرو های اجرایی کامپکت در زیرمجموعه دایلمر AG اسـت.

 

این خودرو درسال 1993 جای گزین طیف خودرو های 190 «W201» شد و تا زمان ورود مدل‌هاي‌ W168 کلاس A درسال 1997 کوچک‌ ترین خودروی بنز بـه شمار می‌آمد. نخستین مدل نسل اول مرسدس کلاس C در 1 ژوئیه 1993 و نخستین مدل از نسل دوم این خودرو در 18 جولای 7 سال بعد، یعنی درسال 2000 تولید شد. این خودرو با آپشن محرک 4 چرخ «4 ویل‌درایو» درسال 2002 ارائه گشت و نسل سوم ان درسال 2007 وارد بازار شد. درسال 2014 نیز شاهد ورود آخرین نسل از این خودرو بـه بازارهای جهان بودیم.

 

کلاس C در ابتدا در قالب یک سدان و استیشن دیده شد اما درسال 2000 نسخه‌هایي از فس‌ت‌بک کوپه این خودرو نیز ساخته شد. این خودرو با کمی جراحی و فیس‌لیفت بـه کلاس CLC تغییر ماهیت داد. CLC تا سال 2011 در خط تولید باقی ماند ودر سال 2012 یک مدل کوپه از کلاس C جای گزین ان شد.

 

4. کلاس CL مرسدس بنز

کلاس CL مرسدس بنز

خودرو های کوپه بنز با این حروف شناخته می شوند. دراین کلاس شاهد CL550 و CL600 و همچنین CL63 AMG و CL65 AMG هستیم. این خط تولید از بنز بـه ساخت خودرو های سایز بزرگ لوکس مشهور اسـت. در آلمانی CL مخفف کوپه‌هاي‌ سبک یا لوکس اسـت ودر زیرساخت اشتراکات زیادی با پلت‌فرم کلاس S دارد.

 

CL در چرخه توسعه خود بـه دنبال S حرکت کرد ودر این کلاس شاهد فاصله محوری کوتاه تر نسبت بـه S و موتورهای کلاس S هستیم کـه البته در کلاس CL با تنوع کم‌تری ارائه می شوند.

 

5. کلاس CLS

این کلاس سدانی اسـت کـه از کوپه‌هاي‌ CL مشتق شده و بـه دلیل مشخصات و گزینه‌هاي‌ ویژه کـه از کلاس S قرض گرفته، این حرف را نیز یدک ‌می کشد.

 

6. کلاس E

کلاس E

مرسدس دراین کلاس سدان فول- سایز را ارائه داد و پس از ان مدل‌هاي‌ کوپه کلاس E وارد بازار شد. دراین کلاس بنز خودرو های اجرایی رابا موتورها و بدنه‌هاي‌ مختلف تولید می کند و بـه نوعی در زمینه مصرف سوخت اقتصادی ترین کلاس بنز محسوب می شود. تولید خودرو های این کلاس از سال 1953 در کارخانه بنز آغاز شده و 5 نسل ان بـه فروش جهانی رسیده اسـت. در دهه 1960 این کلاس بـه دلیل ردیف لوکس و مدل اسپورتش محبوب‌تر شد.

 

7. کلاس G

کلاس G

شاسی‌بلندها و SUVهای بنز دراین رده قرار گرفته و با قابلیت محرک تمام چرخ ارائه میشود. از مشخصه‌هاي‌ این بنز میتوان بـه ظاهر جعبه‌اي ان اشاره کرد. درسال 2006 کلاس GL برای جایگزینی این خودرو ساخته شد. اما کلاس G همان‌ گونه با قدرت تولید می شود و یکی از قدرتمندترین آفرودرهای جهان اسـت. تولید این خودرو از 35 سال پیش آغاز شد و بنابراین قدمت تولید ان طولانی اسـت.

 

کلاس G بـه عنوان یک خودروی نظامی توسط شاه وقت ایران کـه در ان زمان یکی از سهام‌داران این شرکت بود توسعه یافت. پس از ان مرسدس درسال 1979 نسخه غیرنظامی این خودرو را ارائه کرد. برخی از مردم دنیا لقب “گرگ”را بـه این خودرو داده‌اند.

 

8. GL مرسدس

GL مرسدس

این خودرو از کلاس G لوکس‌تر ظاهر شد و یک کراس‌اوور شیک محسوب میشود. اما هچنان قدرتمند و آفرودی اسـت.

 

9. مرسدس GLE کلاس «M»

مرسدس GLE کلاس «M»

مرسدس GLE کلاس «M» یک SUV سایز متوسط لوکس اسـت کـه درسال 1997 توسط کمپانی بنز ساخته شد. این خودرو از لحاظ ابعاد بین دو خودروی GLC و مدل‌هاي‌ بزرگ‌تر کلاس GLS قرار میگیرد. مرسدس نسل چهارم این خودرو را در 11 ستامبر 2018 یعنی ماه قبل بـه بازارهای جهان ارائه کرد.

 

10. کلاس S

کلاس S

S پرچم ‌دار کنونی خودرو های بنز اسـت. کشور آلمان‌ها ان را کلاس ویژه مینامند. نخستین مدل این خودرو بـه شکلی رسمی درسال 1972 ارائه شد و تا کنون با قدرت بـه حرکت خود ادامه می دهد. بنز هر چه خلاقیت دارد را دراین کلاس رو کرده و بیشترین گزینه‌ و فناوری‌ها در کلاس قرار میدهد.

 

11. کلاس sl

کلاس sl

بنز در کلاس sl بـه تولید خودرو های “گرند تورینگ” میپردازد. Sl مخفف حروف “اسپورت سبک” در زبان آلمانی اسـت و تولید خودرو های این کلاس از سال 1954 آغاز شده اسـت.

 

در شمایل سنتی خودرو های این کلاس عموما خودروهایی با دو صندلی دیده می شود، البته این بـه ان معنا نیست کـه هیچ خودروی 4 درِ جی‌تی وجود ندارد. این خودروها با خودرو های ورزشی تفاوت‌هاي‌ بسیاری دارند و ان قدر محبوب و پرتوان هستند کـه برای‌شان یک کلاس جداگانه در مسابقات رالی در نظر گرفته شده اسـت. خودرو های این کلاس بنز در بسیاری از نقاط جهان بـه دلیل داشتن درهای “گالوینگ” با همین نام مشهور شده‌اند.

 

12. کلاس می‌باخ

کلاس می‌باخ

کلاس لیموزین”می‌باخ” با کد تجاری شاسی W240 شناخته میشود. این خودرو بزرگ ترین و لوکس‌ترین مرسدسی اسـت کـه تا کنون ساخته شده و جهت ادای احترام بـه ویلهلم می‌باخ با این نام مشهور اسـت. دراین کلاس تنها شاهد یک نوع موتور هستیم. می‌باخ طبق معمول با اعدادی مانند 57 یا 62 شناخته می شود کـه نشانگر تقسیم طول خودرو برحسب سانتی‌متر بر عدد 10 اسـت.

 


مطالب مشابه: خودرو مرسدس بنز جدید S600 + تصاویر


 

در پایان

بنز یکی از پیچیده‌ترین نام‌گذاری‌ها در جهان را دارد و هر کلاس خودرا با ویژگی و ماهیت متمایزی ارائه میکند. خودروها و محصولات متفاوت دریک کلاس بنز با اعداد از هم متمایز خواهند شد و حروف مجزا بیانگر تفاوت بزرگ‌تر در سبک و سیاق ساختاری و امکانات آنهاست.

جدیدترین مطالب سایت