برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

معرفی برترین ماشین های نیم شاسی پر طرفدار جهان + مشخصات ماشین

ماشین هایی را ممکن است در خارج از کشور ببینیم که بسیار زیبا هستند و با اینکه نیم شاسی هست اما طرفدار های زیادی دارد و در ادامه با برترین ماشین های نیم شاسی پر طرفدار جهان در سایت تالاب آشنا شوید.

 

بهترین خودروهای شاسی بلند که در دنیا پرطرفدار هستند را به شما معرفی می کنیم. این خودروهای علی رغم جثه کوچک و جمع و جوری که دارند اما جزء بهترین ها هستند. در یکی از آخرین و البته بزرگ ترین بررسی های سال 2016، پیست موتور ودلد سیدنی شاهد حضور 11 دستگاه از بهترین و پرفروش ترین شاسی بلندهای کوچک با ارزشی کم تر از 50 هزار دلار استرالیا بود

 

تاضمن بررسی توسط تیم ترتیب دهنده این مقایسه، نظر خریداران و مردم عادی نیز در مورد هر یک از خودروها مشخص شود. در نتیجه علاوه بر نظر تخصصی، ماهیت ملموس تر و واقعی تر این کراس اوروهای کوچک شهری نیز به دست می آید که البته هدف چنین بررسی نیز رسیدن به برآوردهای حقیقی بوده است.

 

خودروهای حاضر در این جمع بزرگ تقریبا هر سلیقه و دسته ای را شامل می شود تا از سیتروین کاکتوس C4 تا ب ام وX1 در آن قابل مشاهده باشند. نیسان قشقایی، میتوبیشی ASX، سوزوکی ویتارا، هوندا HR-V و سوبارو XV به عنوان بازیگران اصلی این بررسی نماینده پرفروش ترین های سگمنت کراس اوورهای جمع و جور نیز هستند.

 

هم چنین برخی از خودروهای خوب، اما با فروش پایین تر مانند سوزوکی S کراس، فیات 500X، جیپ رنگید و اینفینیتی QX30 نیز به این گروه دعوت شده اند تا مقایسه تا حد ممکن جهان شمول باشد.در عین حال خودروها از هر دو رده بنزینی یا مجهز به پیشرانه دیزلی انتخاب شده اند که در این میان، هشت دستگاه از آن ها با توجه به ماهیت کراس اوورها

 

از نوع دیفرانسیل جلو هستند و تنها سه دستگاه از سیستم چهارچرخ متحرک بهره می برند. البته به این موارد باید تفاوت ابعاد خودروها و اختلاف های مشهود طراحی هر یک را نیز اضافه کرد تا قابیت جذاب تر ایجاد شود.نکته ای که تا این جا احتمالا متوجه آن شده اید، غیبت پرفروش ترین خودروی این کلاس یعنی مزدا 3-CV است که به دلیل انصراف مزدا از شرکت

 

در بررسی امکان حضور این مدل به طور کل منتفی شد. از دیگر غایبان این گروه می توان به هولدن Trax، رنو کپچر، سوزوکی جیمی، نیسان جوک، پژو 2008، هاوال H2، اشکودایتی و فورد اکو اسپرت اشاره کرد که با وجود نبودن در این بررسی، اما نشان دهنده تنوع فوق العاده بالای این سگمنت است.

 

در این بررسی برخلاف آزمایش های مشابه دیگر، خودروها نه تنها در جاده و مسیرهای آسفالت بررسی نشده اند بلکه تقریبا در تمام مدت سواری آن ها، در جاده های خاکی، چمن زارها و حتی مسیرهای صعب العبور مورد سنجش قرار گرفتند تا رسیدن به جواب یکی از شاخص های اصلی این آزمایش: «عملکرد اصلی خودروها به عنوان یک SUV کوچک» راحت تر و منطقی تر باشد!

 

معیار مهم دیگر این بررسی، کارایی خودروها در استفاده روزمره به حساب می آید که در آن ظرفیت صندوق، فضای در دسترس برای سرنشینان عقب، گنجایش فضاهای کوچک در داخل کابین و از همه مهم تر، ارزش واقعی خودروها در مقابل مبلغ پرداختی بررسی می شود. در عین حال به عنوان سومین شاخص، سطح تجهیزات،

 

هزینه های نگه داری و مصرف سوخت نیز همچون همیشه نقشی تعیین کننده در انتخاب خودروهای برتر دارند. در انتها باید یادآور شد که ترتیب قرار گرفتن خودروها تنها براساس حروف الفبا در نظر گرفته شده که در مورد هر یک نظر تیم بررسی و نظرات افرادی که طی چهار روز برگزاری این آزمایش توانسته بودند با خودروها رانندگی کنند بیان شده است.

 

ب ام و sDrive 18d X1
قیمت: 49 هزار و 500 دلار
قوای محرکه: پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری توربودیزل، جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک، دینفرانسیل جلو
قدرت: 147 اسب بخار در چهار هزار دور در دقیقه
گشتاور: 330 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
مصرف سوخت: 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 505 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

به گزارش تالاب در بین این 11 خودرو، X1 بدو شک یکی از کاربردی ترین آن ها به حساب می آید که علاوه بر مصرف سوخت اقتصادی، کیفیت ساخت بالا و مجموعه سیستم ها و تجهیزات پیشرفته، فضای راحتی را هم در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد. به واسطه سیسم تعلیق اسپرت تر، رانندگی با آن در جاده های ناهموار کمی خشک است.

 

ولی در مسیرهای عادی عملکرد عالی از خود نشان می دهد. پیشرانه توربو عکس العمل سریعی به پدال گاز دارد و جعبه دنده نیز با کم ترین اتلاف وقت دنده ها را تعویض می کند تا بالانس مناسبی بین خصوصیات اسپرتی و رانندگی روزمره در آن وجود داشته باشد. در عین حال حتی بدون استفاده از سیستم AWD، فرمان پذیری و چسبندگی خودرو به مسیر جزو بهترین های این جمع است و بدون شک پرداخت 50 هزار دلار برای آن کاملا ارزشش را دارد.

 

هوندا HR-V VTi- L
قیمت: 33 هزار و 340 دلار
قوای محرکه: پیشرانه چهار سیلندر بنزینی به حجم 1.8 لیتر، جعبه دنده CVT، دیفرانسیل جلو

 

قدرت: 141 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
گشتاور: 172 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه
مصرف سوخت: 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 437 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

همه چیز در هوندا HR-V و خصوصا مدل پایه مورد بررسی آن نرمال و استاندارد به نظر می آید. درواقع همان طور که از یک هوندا انتظار می رود فضای داخل کابین وسیع و صندوق عقب نیز حجم داراست به طوری که در مسافرت های طولانی نه سرنشینان و نه چمدان ها اذیت نخواهندشد! اما این خودرو اصولا برای تپه نوردی یا آفرود سواری ساخته نشده

 

چرا که کمک های آن یکی از خشک ترین های گروه است و تمام پستی و بلندی های مسیر را عینا به کابین منتقل می کند. ضمن این که با وجود هماهنگی خوب بین پیشرانه و جعبه دنده، این طور به نظر می آید که قوای محرکه همواره تحت فشار قرار دارد.

 

کیفیت موارد و پوشش های کابین نیز قطعا برازنده قیمت بالاتر از متوسط این خودرو است هر چند که در برخی موارد مانند سیستم چندرسانه ای نباید آن را هم سطح با بهترین هایی مانند ب ام و در نظر گرفت. در مجموع HR-V یک خودرو با ریسک پایین برای خریداران به حساب می آید که در بیش تر موارد نیازهای عادی آن ها را برطرف می کند.

 

فیات X500 کراس پلاس

قیمت: 38 هزار دلار
قوای محرکه: پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو از نوع بنزینی، جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک، چهارچرخ متحرک
قدرت: 167 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
گشتاور: 250 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
مصرف سوخت: 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 346 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

با وجود ابعاد جمع و جور، اما فضای داخلی قابل توجهی در فیات 500 تعبیه شده که همین به راحتی بیش تر سرنشینان در هر دو ردیف کمک شایانی می کند ضمن این که صندوق عقب آن نیز برای استفاده های شهری مناسب است. فیات در این کراس اوور از سیستم های ایمنی و رفاهی مختلفی مانند تشخیص نقاط کور،

 

هشدار تصادف، U Connect و… بهره گرفته، اما با همه این تفاسیر باید آن را یک شاسی بلند شهری نه چندان ارزان قیمت دانست. عملکرد پیشرانه کم حجم آنب سیار خوب است. اما جعبه دنده 9 سرعته به هیچ وجه عکس العلم های سریع نمونه شش سرعته به کاررفته در جیپ را ندارد هر چند که به واسطه سیستم AWD چسبندگی خودرو در مسیرهای گوناگون بسیار عالی است و می توان با آن در آفرود هم سواری خوبی را تجربه کرد.

 

جیپ رنگید Longitude
قیمت: 32 هزار دلار
قوای محرکه: 1.4 لیتری از نوع چهار سیلندر بنزینی، جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه، دیفرانسیل جلو
قدرت: 138 اسب بخار در پنج هزار دور در دقیقه
گشتاور: 230 نیوتن متر در 1750- 3250 دور در دقیقه
مصرف سوخت: 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 354 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

سابقه و تجربه طولانی جیپ در تولید خودروهای آفرود باعث شده تا با وجود دیفرانسیل جلو بودن رنگید و نبود قدرت کافی در پیشرانه آن، رانندگی با این خودرو در مناطق ناهموار و تپه ها لذت بخش و معقول باشد. برتری اصلی جیپ. اما در کابین بسیار جادار آن است که به واسطه نوع طراحی، فضای وسیعی را برای سرنشینان فراهم می آورد

 

هر چند که کیفیت پوشش صندلی ها بسیار بد و پایین تر از حد انتظار است و حجم صندوق عقب نیز به واسطه دهانه کم عرض پایین تر از رقبا احساس می شود.در عین حال با وجود طراحی برجسته و عضلانی داشبورد، کارایی ادوات مختلف آن به هیچ وجه مناسب نیست که در راس آن ها سیستم چندرسانه ای با صفحه نمایش کوچک و قابلیت های پایین قرار دارد.

 

همچنین سیستم تعلیق خودرو به گونه ای است که هر دو مشکل کم پیچی و پرپیچی فرمان در جیبپ به وفور مشاهده می شود تا پرداخت چنین رقمی برای نمونه پایه رنگید بسیار گزاف به چشم آید.

 

اینفینیتی GT2.0 QX30
قیمت: 48 هزار و 900 دلار
قوای محرکه: پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو، جعبه دنده اتوماتیک، چهارچرخ متحرک
قدرت: 208 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
گشتاور: 350 نیوتن متر در 1200- 4000 دور در دقیقه
مصرف سوخت: 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 430 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

یکی از نزدیک ترین رقبا به ب ام و X1، اینفینیتی به حساب می آید که از نظر کیفیت موارد به کاررفته در آن و لوکس گرایی و صد البته برچسب قیمت سایه به سایه رقیب باواریایی خود حرکت می کند. سطح تجهیزات به کار رفته در QX30 بسیار بالاست به طوری که از سیستم های معمول تا دوربین 360 درجه و انواع ادوات رفاهی مانند سیستم صوتی حرفه ای BOSE را شامل می شود، اما با این حال برخی نکات منفی آن را به سرعت در حاشیه قرار می دهد.

 

با وجود بهره گیری از سیستم چهارچرخ متحرک به واسطه قیمت بالا احتمالا کم تر فردی با آن به سواری آفرود برود اگرچه پیشرانه قدرتمند آن سواری لذت بخش و اسپرتی را در شهر و جاده فراهم می آورد. فضای سرنشینان عقب در هر دو بخش پا و سر بسیار کم است و از این نظر جزو بدترین های جمع محسوب می شود

 

ضمن این که سیستم تعلیق آن در بسیاری موارد به خوبی ب ام و عمل نمی کند تا در نهایت ارزش خرید اینفینیتی به شکل محسوسی پایین تر از X1 باشد.

 

سیتروین C4 کاکتوس

قیمت: 27 هزار دلار
قوای محرکه: پیشرانه 1.2 لیتری سه سلیندر از نوع بنزینی، جعبه دنده پنج سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
قدرت: 108 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
گشتاور: 205 ینوتن متر در 1500 دور در دقیقه
مصرف سوخت: 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 358 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

سیتروین کاکتوس در بسیاری از بخش ها یک شاسی بلند کوچک کاملا شهری محسوب می شود که اول از همه طراحی اش، این موضوع را یادآوری می کند. فضای داخل کابین بسیار بزرگ است و به راحتی برای پنج سرنشین مناسب احساس می شود، اما با وجود قیمت پایین نباید انتظار تجهیزات رفاهی زیادی را در آن داشت

 

ضمن این که در مورد توانایی های حرکتی نیز اگر هدف رانندگی سریع باشد باید در مورد انتخاب C4 یک تجدیدنظر اساسی داشت در غیر این صورت، برای یک سواری راحت شهری، همچنان می شود بر روی سیتروین حساب کرد. ضمن این که میزان نفوذ صدا به داخل کابین در سواری های آفرود نیز بیش تر از حد استاندارد است. اما به کیفیت سواری خودرو به خصوص با در نظر گرفتن قیمت، لطمه چندانی وارد نمی کند.

 

نیسان قشقایی ST
قیمت: 28 هزار و 500 دلار
قوای محرکه: دو لیتری از نوع چهار سیلندر بنزینی، جعبه دنده CVT، دیفرانسل جلو
قدرت: 142 اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه
گشتاور: 200 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه
مصرف سوخت: 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 430 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

به لطف قیمت رقابتی، نیسان قشقایی یکی از خودروهای پرفروش این جمع است. اما ضعف های فراوانی در این کراس اوور مشاهده می شود؛ به طور مثال سواری آن کاملا معمولی احساس می شود که در این مورد بیش تر به یک هاچ بک شبیه است تا یک شاسی بلند. فضای داخل کابین در هر دو ردیف وسیع و مناسب است. اما استفاده بیش از حد از پلاستیک در این فضا تاثیر منفی در کیفیت داشته و قشقایی را به خودروهای ارزان قیمت تر نزدیک می کند.

 

همچنین سیستم تعلیق آن به هیچ عنوان برای رانندگی آفرود تنظیم نشده و احساس بی اطمینانی به راننده می دهد ضمن این که عملکرد پیشرانه و به خصوص جعبه دنده CVT آن پایین تر از حد انتظار است و صدای زیادی به داخل کابین منتقل می کند. با این حال به لطف قیمت پایین، بیش تر افراد آن را به خودروهای گران قیمت تر هم کلاس ترجیح می دهند

 

میتسوبیشی ASX XLS
قیمت: 31 هزار و 500 دلار
قوای محرکه: پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر از نوع بنزینی، جعبه دنده CVT، دیفرانسیل جلو
قدرت: 147 اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه
گشتاور: 197 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
مصرف سوخت: 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 393 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

میتسوبیشی ASX یکی از گزینه های متوسط این جمع به حساب می آید که در کنار کاستی های زیاد، عملکرد خوبی را از خود در استفاده های روزمره به جای می گذارد و درواقع باید آن را یک کراس اوور شهری چیزی شبیه به کاکتوس در نظر بگیریم. فضای کابین و همچنین صندوق کاملا وسیع احساس می شود

 

و سرنشینان در هر دو ردیف از راحتی قابل قبولی بهره می برند، اما در مجموع ASX بیش تر شبیه خودروهای یک دهه پیش است تا یک شاسی بلند کوچک مدرن امروزی!در عین حال کیفیت سواری آن فوق العاده معمولی است و کوچک ترین دست اندازها رامی شود در کابین خودرو احساس کرد.

 

همچنین اینطور به نظر می آید که پیشرانه و جعبه دنده CVT حداقل برای مسیرهای شیب دار و رانندگی آفرود ساخته و پرداخته نشده اند تا خودرو در عبور از این مسیرها با مشکل رو به رو باشد. مورد منفی دیگر کیفیت نه چندان مناسب پوشش صندلی هاست که با وجود بهره گیری از سیستم گرم کن، اما راحت احساس نمی شوند.

 

سوبارو 2.0i- SXV
قیمت: 35 هزار و 300 دلار
قوای محرکه: پیشرانه دو لیتری بنزینی از نوع چهار سیلندر، جعبه دنده اتوماتیک CVT، سیستم چهارچرخ متحرک
قدرت: 147 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
گشتاور: 196 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
مصرف سوخت: هفت لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 310 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

سواری این خودرو دقیقا همان چیزی است که از یک شاسی بلند کوچک در این کلاس می توان انتظار داشت. سیستم تعلیق آن در بیش تر شرایط نرم است و به لطف سیستم چهارچرخ متحرک به کار رفته در آن فهرست قابل قبولی را در بر می گیرد، اما چند نکته منفی اساسی در مورد سوبارو وجود دارد و آن به فضای اندک کابین مربوط می شود

 

که در مقایسه با رقبا سرنشینان را تحت محدودیت قرار می دهد، همچنین سطح بارگیری صندوق از زمین بلند است تا در کنار فضای فوق العاده پایین آن عملا کاربرد چندانی برای سرنشینان در مسافرت ها نداشته باشد و مورد آخر قیمت تند آن است که با کمی پرداخت بیش تر می توان به سراغ مدل بزرگ تر فوراستر رفت!

 

در کنار این موارد هزینه های نگه داری آن در سه سال اول بسیار گزاف است هر چند که این موضوع گویا خللی در فروش خوب این کراس اوور ایجاد نکرده است.

 

سوزوکی S کراس توربو 2WD
قیمت: 2 هزار دلار
قوای محرکه: 1.4 لیتری توربور از نوع چهار سیلندر بنزینی، جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
قدرت: 138 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
گشتاور: 220 نیوتن متر در 4000- 1500 دور در دقیقه
مصرف سوخت: 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 430 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

طراحی S کراس شاید در نظر برخی افراد عجیب و حتی زشت باشد، اما قابلیت های این شاسی بلند کوچک خصوصا با لحاظ کردن قیمت بسیار مناسب و ارزان، از آن خودرویی دوست داشتنی و تقریبا پرفروش ساخته است. فضای کلی کابین شباهت زیادی به ASX دارد و در آن از پلاستیک بسیار استفاده شده هر چند

 

که با این حال مدرن تر و لوکس تر از میتسوبیشی به چشم می آید. همچنین سیستم چندرسانه ای آن مجهز به اپل CarPlay است، اما لود شدن اولیه و برخی بخش های آن با تاخیر قابل توجهی همراه است.سیستم تعلیق آن مانند بیش تر خودروهای این جمع در مناطق ناهموار و آفرود خشک احساس می شود، اما هماهنگی بسیار خوب میان پیشرانه

 

و جعبه دنده باعث شده تا لذت رانندگی با این مدل از سوزوکی افزایش یابد. برگ برنده S کراس در این بخش بدون شک قیمت ارزان آن است که تقریبا هزار دلار کمتر از ویتاراست و فضای بارگیری بیش تری را هم دارد.

 

سوزوکی ویتارا S توربو 2WD
قیمت: 29 هزار دلار
قوای محرکه: 1.4 لیتری از نوع چهار سیلندر بنزینی، جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه، دیفرانسیل جلو
قدرت: 138 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
گشتاور: 220 نیوتن متر در 4000- 1500 دور در دقیقه
مصرف سوخت: 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
صندوق عقب: 375 لیتر

برترین ماشین های نیم شاسی جهان + مشخصات ماشین

از نظر کیفیت سواری تفاوت زیادی میان ویتارا و S کراس وجود ندارد چرا که هر دوی آن ها از یک پیشرانه، جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت بهره می برند، اما به طور کلی به واسطه تنظیم اسرت تر سیستم تعلیق رانندگی با آن در مسیرهای ناهموار و تپه ها راحت تر انجام می شود البته مشروط به این که تنها مشغول رانندگی باشید و چهار سرنشین دیگر را به خودرو اضافه نکنید!

 

اگرچه قیمت ویتارا در دسته ارزان قیمت ها قرار می گیرد، اما با این حال استفاده زیاد از پلاستیک خشک تاثیر منفی در فضای داخل کابین داشته و ظاهر آن را ارزان قیمت نشان می دهد. البته فضای کابین در هر دو ردیف کاملا جادار است هرچند که در ردیف عقب مانند ب ام و وسیع نبوده و فضاهای چندانی برای قرار دادن وسایل

 

در داخل اتاق تعبیه نشده است. صدای تایرها و باد به شکل محسوسی به کابین راه پیدا می کند که البته با این قیمت نباید انتظار ب ام و X1 را از آن داشت.

جدیدترین مطالب سایت