نکاتی مهم در مورد بالانس کردن تایر ماشین

نکاتی مهم در مورد بالانس کردن تایر ماشین

بالانس لاستیک ماشین برای چه کاری انجام میشود ؟ 

بالانس تایر یکی از روش هایي برای ضعف تایر هست که در اکثر مکان ها می توان اینکار را انجام داد. 

 

بالانس تایرهای ماشین یکی از الزامات اساسی اتومبیل در زمان سرویس دوره اي اتومبیل می‌باشد که همواره توسط سازنده ماشین نیز پیشنهاد می شود. بالانس لاستیک‌ها, که برخی اوقات با میزان فرمان اشتباه گرفته می شود, در افزایش طول عمر لاستیک و رسیدن به عملکرد بهینه لاستیک نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.

 

بالانس چرخ‌ها, از طریق توزیع یکسان وزن لاستیک و ماشین, باعث سایش یکنواخت هر چهار لاستیک و یک سواری ملایم می شود. باید دقت داشته باشید که بالانس لاستیک ها با میزان فرمان دو مسئله کاملا متفاوت می باشند.

 

در طول زمان, سایش لاستیک اتومبیل و افتادن در دست اندازها و جاده هاي ناهموار باعث می شود که توزیع نیرو روی لاستیکهای اتومبیل دستخوش تغییر شود که در این حالت لاستیکهای ماشین از شرایط بالانس خارج می شود و این مسئله خود را از طریق ارتعاش و ضربه زدن فرمان اتومبیل در سرعتهای گوناگون, بسته به میزان غیربالانسی, نشان می‌دهد.

نکاتی مهم در مورد بالانس کردن تایر ماشین

بالانس لاستیک ماشین

باید دقت داشت که, بالانس نبودن چرخها هم برای لاستیکها و هم برای اتومبیل زیان آور می باشد. عدم بالانس, باعث سایش غیر یکنواخت لاستیکها می شود و باعث می شود که یکی از لاستیکها زودتر از دیگری به اتمام عمر خود برسد.

 

علاوه براین, بالانس نبودن چرخها باعث خراب شدن جلوبندی ماشین نیز می شود که این امر ممکن هست مشکلات بیشتری را برای راننده اتومبیل بوجود بیاورد.

بطور کلی, بالانس دوره اي لاستیکهای اتومبیل در هر 8000 تا 9000 کیلومتر یا هر 6 ماه همواره به رانندگان پیشنهاد می شود.

بالانس چرخها مخصوصا برای ماشینهای امروزی, که دارای وزن کمتری در مقایسه با خودروهای قدیمی می باشند, از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و کوچکترین عدم بالانس در لاستیکها به راحتی خود را در خودروهای اخیر نشان می‌دهد.

 

در خودروهای قدیمی ارتعاش حاصل شده بواسطه عدم بالانس چرخهای اتومبیل به واسطه وزن چندان اتومبیل از بین می رفت و راننده شاید اصلا متوجه عدم بالانس بودن لاستیکها نمی شد و زمانی متوجه این مسئله می شد که دیگر لاستیکها خراب شده بودند. 

 

منبع :jamejamonline.ir

جدیدترین مطالب سایت