چرا در هنگام برف سکوت بر قرار میشود ؟

مجموعه : دانستنیها
چرا در هنگام برف سکوت بر قرار میشود ؟

علت آرام بودن هوا در هنگام آمدن برف

برف یک نعمت خدادای هست که هر شخصی را محو خودش میکند و در نتیجه سکوت و فکر کردن را به بار می آورد . 

 

زمانی که دسته تازه اي از برف روی زمین مینشیند انگار دنیا تمایل به آرامش و سکوت دارد. این موضوع می تواند به عوامل انسانی نیز نسبت داده شود. یکی از این عوامل می تواند کم شدن تعداد خودروها برای گیرنیفتادن در ترافیک و کمتر شدن ازدحام جمعیت در زمان بارش برف باشد.

 

با این حال دلایل علمی برای این آرامش وجود دارد. زمانی که یک دسته برف تازه مثل پتو روی زمین مینشیند دنیا تبدیل به یک سرزمین عجایب می شود.

 

کارشناسان هواشناسی معتقدند وقتی دانه هاي برف روی هم انباشته میشوند، فضای خالی بیشتری نسبت به انباشته شدن آب بین انها به وجود می‌آید. وجود این فضاهای خالی امواج هاي صوتی را جذب می‌کند و دیگر صدا نمیتواند انعکاس پیدا کند.

چرا در هنگام برف سکوت بر قرار میشود ؟

یک اینچ باران معادل 10 اینچ برف خواهد بود، .

 

اما نسبت حجمی مقدار آب موجود در برف نسبت به باران یک به ده هست. به طوریکه یک اینچ باران معادل 10 اینچ برف خواهد بود. اما مقدار مایع انها اثبات هست و فقط در برف مایعات منجمد شده و در هوای سردتری دریافت می شود و در همین سرمای چندان جنبش ذرات هوا کمتر هست.

 

سردی هوا و لغزندگی خیابان ها باعث می شود تعداد زیادی از مردم از منزل هایشان بیرون نیایند و حیوانات نیز به دلیل کمبود غذا و محیط امن در پناهگاه هاي خود بمانند.

 

با این حال دانه هاي برف روی هم انباشته شده برف و فضاهای خالی بین انها مثل یک عایق صدا عمل کرده و به تنهایی مقدار زیادی از صدای محیط را جذب میکند تا آرامش یک روز برفی را به مردم هدیه کند.

 

منبع :koolebar.ir

جدیدترین مطالب سایت