37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

مجموعه : دانستنیها
37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

واقعیت عجیب در مورد بدن : شـما اساساً از سر تا پا قدرت هاي‌ فوق العاده اي دارید. بـه این فکر می کنید کـه چه چیزی در مورد وجود فیزیکی شـما شگفت انگیز اسـت؟ برای کشف تمام شاهکارهای قابل توجهی کـه هرروز انجام می دهید، بدون این کـه متوجه شوید، بـه واندن این مطلب از مجله تفریحی تالاب ادامه دهید.

 

37 چیز شگفت انگیزی که در مورد بدن خود نمی دانستید

بدن شـما شگفت‌انگیز اسـت: این خانه هر خاطره‌اي اسـت کـه تا بـه حال ساخته‌اید، شـما را بـه جایی می رساند کـه هرروز میروید، و این تنها خانه دائمی اسـت کـه واقعاً می‌شناسید. ودر حالی کـه ممکن اسـت یک سری ترفندهای جذاب بدن را در آستین خود داشته باشید – چه بتوانید پلک هاي‌ خودرا از داخل برگردانید و چه در هنر چرخاندن زبان تسلط داشته باشید – هزاران حقایق عجیب‌وغریب در مورد بدن انسان وجوددارد کـه مطمئناً شـما را حيرت زده می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: شگفتیهای بدن انسان

 

1. 10 سال دیگر یک اسکلت کاملاً جدید خواهید داشت.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

سلول هاي‌ سیستم اسکلتی شـما بـه طور مداوم در حال بازسازی هستند و بـه طور متوسط استخوان هایي کـه اکنون دارید درحدود یک دهه بـه طور کامل بازسازی خواهند شد. با افزایش سن، این روند شروع بـه کند شدن میکند، اما با طولانی تر شدن بازسازی، باعث می شود کـه استخوان ها بـه طور طبیعی نازک تر شوند.

 

2. شما صبح ها بلندتر از شب هستید.

ممکن اسـت داستان بلندی بـه نظر برسد، اما وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، در واقع کمی بلندتر از زمانی هستید کـه بـه رخت خواب می رفتید. این بـه دلیل فشار وارد شده بـه مفاصل در طول روز اسـت.

 

در حین انجام فعالیت‌هاي‌ خود، این فشار باعث می شود کـه غضروف ستون فقرات شـما فشرده شود – فقط کسری از یک اینچ، اما بـه اندازه‌اي اسـت کـه همه ی چیز را پایین بیاورد. همان طور کـه در خواب آرام می‌شوید، فشار روی دیسک هاي‌ ستون فقرات کاهش می یابد ودر نتیجه بـه شـما امکان می دهد بـه قد کامل خود بازگردید.

 

3. عرق شما در واقع بی بو است.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

اگر فکر می کنید عرق بوی بد می دهد، تنها نخواهید بود، اما اشتباه می کنید. خود عرق بو نمیدهد. این تعامل با باکتری هاي‌ روی پوست شـما اسـت کـه باعث بوی بدن می شود. نگران نباشید، این کاملا طبیعی اسـت. این باکتریها بـه طور طبیعی وجود دارند و اتفاقاً در عرق آورترین نواحی بدن ما رشد می کنند.

 

4. بیش از 60000 مایل رگ خونی دارید.

اگر بـه نظر طاقت فرسا بـه نظر می رسد، بـه این دلیل اسـت کـه بـه نوعی چنین اسـت. در حالی کـه رگ‌هاي‌ خونی فردی نسبتاً کوچک هستند، مقدار موجود در بدن متوسط بزرگسالان بـه روش‌هاي‌ بسیار چشمگیری افزایش مییابد. اگر دریک خط مستقیم قرار گیرد، کل شبکه بیش از 60000 مایل کشیده می شود. این شامل تمام شریان‌ها، مویرگ‌ها و سیاهرگ‌ها میشود.

 

5. ما نیز مانند مارمولک پوست خود را می ریزیم.

بسیار خوب، پس شدت ان بـه اندازه زمانی کـه برای یک مارمولک یا مار اتفاق میوفتد نیست، اما بـه همان اندازه ترسناک اسـت. انسان هردو تا چهار هفته یک‌بار کل لایه بیرونی پوست خودرا می ریزد. این حدود 500 میلیون سلول پوست در روز اسـت!

 

6. نوزادان کاسه زانو ندارند.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

شـما فکر می کنید کـه کاسه زانوهای ما بخشی ضروری ازبدن انسان اسـت. نه برای نوزادانی کـه با آن ها متولد نمیشوند. در عوض، غضروف ان‌ها بـه تدریج بـه استخوان تبدیل می شود، زیرا استخوان‌بندی بین دو تا شش سالگی شروع می شود و تا بزرگسالی بـه طور کامل بـه اتمام نمیرسد.

 

7. معده شما غرغر می کند زیرا پر از هوای گرم است.

تا بـه حال بـه این فکر کرده‌اید کـه چرا وقتی گرسنه هستید، ان صداهای غمگین را تجربه می کنید؟ همه ی این ها بـه دستگاه گوارش باز میگردد. بـه طور خاص، روده ها. این افراد یک سری انقباضات را پشت سر می گذارند تا بـه حرکت غذا و مایعات در هنگام غذا خوردن کمک کنند.

 

اما حتی پس از هضم همه ی غذاها، روده ها بـه حرکت هوا از طریق دستگاه گوارش ادامه می دهند. این همان چیزی اسـت کـه باعث “borborygmus” می شود، نام علمی کـه بـه ان صدای خنده دار کوچک اختصاص داده شده اسـت.

 

8. استخوان های شما قوی تر از فولاد هستند.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

در حالی کـه تعداد زیادی از ما در مقطعی از زندگی دچار شکستگی استخوان می شویم، واقعیت این اسـت کـه استخوان یک ماده فوق‌العاده سخت اسـت. در واقع آن قدر قوی اسـت کـه، “اونس بـه اونس، استخوان هاي‌ ما قوی‌تر از فولاد هستند.” یک استخوان تحمل فشار و استحکام باربری بیشتری نسبت بـه میله فولادی با همان عرض دارد. قوی‌ترین استخوان بدن استخوان ران اسـت کـه می تواند 30 برابر وزن یک فرد معمولی را تحمل کند.

 

9. در طول زندگی، بزاق کافی برای پر کردن دو استخر تولید خواهید کرد.

یک انسان بـه طور متوسط در طول زندگی خود بیش از 20000 لیتر بزاق تولید می‌کند. این کافی اسـت تا در نهایت دو استخر پر از تف پر شود. اگر فکر میکنید کـه این مدت طولانی بـه نظر میرسد، فقط بـه یاد داشته باشید: رم نیز یک روزه ساخته نشده اسـت.

 

10. پاهای شما شامل یک چهارم استخوان شماست.

پای انسان حاوی 52 استخوان «26 استخوان برای هر پا» اسـت. این تقریبا یک چهارم کل استخوان هاي‌ کل بدن شماست! همچنین هر کدام شامل 33 مفصل و بیش از 100 ماهیچه، تاندون و رباط اسـت. 

 

11. کوچکترین استخوان بدن شما در گوش شماست.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

هیچ استخوان نامگذاری شده در بدن شـما کوچک تر «یا سبکتر» از استخوان رکابی نیست، استخوانی در گوش میانی کـه در واقع شبیه یک رکاب اسـت. با یک پایه و یک پنجره بیضی شکل کامل اسـت کـه با غشایی پوشانده شده اسـت کـه ارتعاشات صدا را اندازه گیری می‌کند.

 

12. با افزایش سن تقریباً یک سوم استخوان های خود را از دست می دهید.

همان طور کـه مشخص اسـت، چیزهای زیادی در مورد بدن خود نمی‌دانستید – از جمله تعداد استخوان هایي کـه دارید. شـما با حدود 300 استخوان بـه دنیا می آیید، اما با رشد، برخی استخوان ‌ها با استخوان‌بندی غضروف‌ها بـه هم می‌پیوندند ودر نهایت تا زمانی کـه رشدتان متوقف شد «زمانی کـه بـه جوانی رسیدید، 206 استخوان باقی می ماند». 

 

13. هیچ ماهیچه ای در انگشتان شما وجود ندارد.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

انگشتان شـما در طول روز کارهای مهم بی‌شماری انجام می دهند، از باز کردن شیشه‌ها تا باز کردن درها. اما ان شاهکارهای قدرت را بـه انگشتان خود منتقل نکنید. هر حرکتی کـه در انگشتان شـما اتفاق می‌افتد بـه دلیل تاندون‌ها و استخوانها اسـت، با کمک زیادی از ماهیچه‌هاي‌ کف دست‌ها ودر پایه هر انگشت.

 

14. نیمی از قدرت دست شما در صورتی است.

انگشت صورتی ساده بـه نظر می رسد، اما برای قدرت دست شـما بسیار مهم اسـت – بـه انگشت شست کمک میکند تا فشار بیاورد و قدرت بیشتری بـه انگشت حلقه، وسط و اشاره می دهد. از دست دادن انگشت صورتی بـه این معنی اسـت کـه “شـما 50 درصد از قدرت دست خودرا بـه اسانی از دست خواهید داد.”

 

15. زبان شما تنها ماهیچه ای است که دو استخوان را به هم وصل نمی کند.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

هر ماهیچه در بدن انسان در دو انتها بـه استخوانها متصل میشود و بـه ان اجازه می دهد تا بتواند حرکت کند، بـه استثنای یک استثنای قابل توجه: زبان شـما. از یک طرف، بـه استخوان هیوئید شـما – بخشی از گردن شـما – متصل اسـت، اما از طرف دیگر بـه هیچ چیز دیگری متصل نیست.

 

16. عقب شما بزرگترین عضله شماست.

در حالی کـه بحث هایي در مورد این کـه کدام یک از عضلات شـما قوی‌تر اسـت وجوددارد، طبق گفته کتابخانه کنگره، عضلات سرینی ماکسیموس بزرگترین شماست. این ماهیچه‌ها بـه شـما کمک میکنند بدن‌تان را صاف نگه دارید، باسن و ران‌هایتان را حرکت دهید و هنگام راه رفتن در سربالایی یا بالا، بر خلاف جاذبه زمین عمل کنید. این واقعیت کـه آن ها شلوار جین شـما را عالی جلوه می دهند فقط یک امتیاز اسـت.

 

17. ما به اندازه شامپانزه ها در هر اینچ مربع پر مو هستیم.

معلوم شد ما هم مثل شامپانزه ها پرمو هستیم. طبق مقاله اي کـه درسال 2011 در مجله بین المللی تریکولوژی منتشر شد، ما بـه اندازه شامپانزه ها مو داریم، حتی اگر موها بـه خودی خود بسیار نازک تر باشند، کـه دیدن ان را سخت تر میکند و بـه طور کلی حجم کمتری از مو ایجاد می‌کند.

 

18. ترن هوایی می تواند اندام های شما را “پرتاب” کند.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

آیا می دانید کـه هنگام سوار شدن بـه ترن هوایی چه احساس غرق شدن بـه شـما دست میدهد؟ بـه نظر می رسد، ممکن اسـت چیزی بیشتر از آدرنالین باشد. بـه گفته کارشناسان، این سواری‌ها میتوانند بـه اندازه‌اي سریع بـه سرعت دست یابند کـه در واقع اندام‌هاي‌ داخلی شـما را بـه اطراف پرتاب کنند. ما در حال صحبت از مغز، قلب، چشم، عروق خونی و موارد دیگر هستیم.

 

نگران نباشید، شتاب برای ایجاد آسیب کافی نیست «مگر این کـه یک وضعیت از قبل وجود داشته باشد». این فقط کافی اسـت کـه کمی احساس ناراحتی در شـما ایجاد کند.

 

بیشتر بخوانید: دانستنی های ناب در مورد بدن انسان

 

19. مو می تواند “طعم” داشته باشد.

در این جا یک واقعیت جالب برای بدن انسان وجوددارد: مجرای بینی و ریه هاي‌ شـما با مو هاي ظریف یا مژک پوشانده شده اسـت کـه ناخالصی ها را شناسایی کرده و از بین میبرد. چگونه ان را تشخیص می دهند؟ با احساس طعم تلخ چیزهایی کـه از انها عبور میکند «مثلا نیکوتین».

 

بر اساس مطالعه‌اي کـه درسال 2009 توسط انجمن پیشرفت علم ایالات امریکا منتشر شد، وقتی این موها طعم تلخی میدهند، سرعت حرکت خودرا افزایش میدهند و سعی می کنند چیزهای بد را از بین ببرند.

 

20. مو می داند چه زمانی می خوابید.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

یک کار دیوانه وار دیگر کـه موها می توانند انجام دهند؟ الگوهای خواب خودرا دنبال نمایید. درسال 2010؛ محققان دانشگاه یاماگوچی دریافتند کـه فولیکول هاي‌ موی غنی از سلول ما حاوی RNA از “ژن هاي‌ ساعت” اسـت کـه چرخه خواب و بیداری هر فرد را بیان می‌کند. اگر دیر از خواب بیدار شوید یا زود بخوابید، موهایتان این را نشان می دهد.

 

21. موهای شما به محیط زیست کمک می کند.

مو هاي کثیف می توانند برای جو مفید باشند: طبق مطالعه اي کـه درسال 2008 منتشر شد، موها ازن آلاینده هوا را جذب می کنند. مشخص شد کـه روغن‌هاي‌ پوست سر سهم عمده‌اي دراین امر دارند، بنابر این اگر میخواهید سهم خودرا برای کمک بـه کیفیت هوای محلی خود انجام دهید، شامپو را نادیده بگیرید!

 

22. ناخن های انسان امروزه سریعتر از قبل رشد می کنند.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

اگر احساس می کنید باید بیشتر از گذشته ناخن هایتان را کوتاه کنید، این فقط تخیل شـما نیست. مطالعه‌اي درسال 2010 در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل کـه رشد ناخن‌هاي‌ دست و پا رابا دو مطالعه قبلی در 70 و 50 سال قبل مقایسه کرد، نشان داد کـه رشد در طول دهه‌ها تقریبا یک چهارم افزایش یافته اسـت.

 

برای مثال، مشخص شد کـه ناخن شست پا بیش از 2 میلی متر در ماه رشد میکند، در حالی کـه در دهه 1930 این رقم 1.65 میلی متر در ماه بود. دلیل، بـه گفته محققان؟ گسترش رژیم هاي‌ غذایی غنی از پروتئین.

 

23. وضعیت بدن شما بر حافظه شما تأثیر می گذارد.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

این وضعیت بد فقط باعث ایجاد کمردرد نمی‌شود، مقاله اي کـه درسال 2012 نشان داد کـه نشستن و نگاه کردن بـه پایین یادآوری خاطرات منفی را راحت تر می‌کند، در حالی کـه ایستاده نشستن و نگاه کردن بـه بالا باعث می شود خاطرات مثبت و نیروبخش را راحت تر بـه خاطر بیاورید.

 

24. انسان ها «درخشند»—شما نمی توانید آن را ببینید. 

وقتی در مورد کسی صحبت می‌کنیم کـه در مورد آن ها “درخشندگی” دارد، این اغلب بـه معنای واقعی کلمه درست اسـت. تحقیقات نشان داده اند کـه بدن انسان در واقع نور مرئی ساطع میکند، اما از آنجایی کـه شدت ان حدود 1000 برابر کمتر از سطوحی اسـت کـه چشم انسان می تواند تشخیص دهد، در عمل “مرئی” نیست.

 

نتایج مطالعه‌اي درسال 2009 نشان میدهد کـه این درخشندگی بدن در طول روز افزایش و کاهش مییابد، با کمترین درخشندگی در بین انسان‌هایي کـه آزمایش کرده‌اند درحدود ساعت 10 صبح و بالاترین ان درحدود ساعت 4 بعد از ظهر اسـت. «شاید بـه این دلیل کـه آن ها در آستانه اتمام کار برای روز بودند».

 

25. پلک زدن یک چرت کوچک است.

احتمالاً فکر میکنید کـه پلک زدن فقط کاری اسـت کـه برای مرطوب نگه داشتن چشم یا دور نگه داشتن گرد و غبار از ان‌ها انجام میدهید. البته این یک سرویس بسیار ارزشمند اسـت، اما ما در واقع بیشتر از انچه کـه برای ان نیاز اسـت پلک می‌زنیم – حدود 15 تا 20 بار در دقیقه.

 

در واقع، طبق مطالعه‌اي کـه درسال 2012 توسط محققان دانشگاه واشنگتن انجام شد، پلک زدن می تواند بـه افزایش توجه کمک کند و بـه بدن ما زمان برای شارژ شدن بدهد.

 

26. چشمان درشت باعث نزدیک بینی می شود.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

ممکن اسـت برخی چشم هاي‌ درشت را زیبا بدانند، اما می توانند باعث نزدیک بینی شوند. همچنین بـه عنوان نزدیک بینی شناخته می شود، این وضعیت کـه باعث می شود اشیاء دور تار بـه نظر برسند، بـه دلیل نرسیدن نور بـه درستی بـه شبکیه ایجاد می شود.

 

اگر کره چشم شـما بیش از حد طولانی شود، نور قبل از این کـه بـه شبکیه چشم برخورد کند خیلی زود متمرکز می شود – بنابر این وقتی بـه شبکیه برخورد می‌کند، تصویر تار می شود.

 

27. غیرممکن است که خودتان را قلقلک دهید.

مخچه شـما – ناحیه اي در پشت مغز شـما کـه حرکات را زیر نظر دارد – احساسی را کـه هنگام تلاش برای قلقلک دادن خود احساس خواهید کرد، پیشبینی میکند و با پاسخی کـه در غیر این صورت غلغلک در سایر قسمت هاي‌ مغز شـما ایجاد می‌کند مقابله می‌کند. دو بخش مجزا از مغز انسان مسئول ایجاد این احساس غلغلک در شـما هستند: قشر حسی تنی و قشر کمربندی قدامی.

 

“ما متوجه شدیم کـه هردو ناحیه در هنگام قلقلک دادن نسبت بـه هنگام قلقلک دادن توسط شخص دیگری فعال هستند. کمک میکند تا توضیح دهیم کـه چرا وقتی خودتان را قلقلک می دهید، احساس گزگز و خوشایندی نمیکنید.”

 

28. اسید معده تیغ ها را حل می کند.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

احتمالاً نباید این چیزها را قورت دهید، اما ممکن اسـت تعجب کنید اگر بدانید کـه معده شـما می تواند آسیب جدی بـه تیغ هاي‌ تیز بزند. محققان بیمارستان Meridia Huron اثرات شیره معده را بر روی اجسام فلزی آزمایش کردند و دریافتند کـه اسید معده طی 24 ساعت، تیغ‌هاي‌ تیز را بـه 63 درصد وزن اولیه کاهش می دهد «با این حال، پنی‌ها و باتری‌ها بـه سختی تحت تأثیر قرار گرفتند».

 

29. روده شما چهار برابر شماست.

در بین تعداد زیادی از چیزهایی کـه احتمالاً در مورد بدن خود نمی‌دانستید این اسـت کـه روده کوچک شـما حدود 18 تا 23 فوت طول دارد، بـه این معنی کـه اگر ان را باز کنید، تقریبا چهار برابر قد شـما کشیده می شود.

 

30. روده شما «مغز دوم» دارد.

همه ی ما احساس “پروانه ها در معده” را داشته ایم «مثلا قبل از نخستین قرار یا ارائه اصلی». دلیل خوبی برای این وجوددارد: شبکه‌اي از نورون‌ها وجوددارد کـه روده را می‌پوشاند کـه عده اي از دانشمندان ان را «مغز دوم» ما می نامند.

 

روده فقط هضم غذا را بازرسی نمی‌کند، بلکه با رفلکس ها و حواس خاص خود همراه اسـت و بـه طور پیچیده و جدایی ناپذیری با سیستم عصبی شـما در هم تنیده شده اسـت. بنابر این، آره، بـه عقل خود اعتماد کنید.

 

31. عطسه می تواند تا 20 فوت حرکت کند.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

ممکن اسـت فکر کنید وقتی مردی کـه در تمام مسیر واگن مترو عطسه میکند در امان هستید، اما میتوانید بدون این کـه متوجه شوید در خط آتش باشید. یک مطالعه ویدیویی کـه توسط محققان MIT انجام شد نشان داد کـه عطسه‌ها بسیار دورتر از انچه قبلاً تصور میشد حرکت می کنند – تا 20 فوت.

 

32. جرم گوش برای شما خوب است.

برای روشن شدن، شـما نمی‌خواهید جرم گوش بخورید! اما این چیزهای ناخوشایند در خدمت هدف مهم روانکاری، تمیز کردن و محافظت از گوش شـما در برابر عفونت اسـت. این ماده بـه اندازه 50 درصد چربی دارد، گوش را می پوشاند و گرد و غبار و آشغال را جذب میکند – گوش هاي‌ شـما را سالم نگه می دارد، حتی اگر زشت بـه نظر برسد.

 

33. جوانه های چشایی با افزایش سن کسل کننده می شوند.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

شراب ممکن اسـت با بالا رفتن طعم بهتری داشته باشد، اما با بالا رفتن سن، قدردانی از ان برای ما سخت تر می شود. همانگونه کـه شنوایی و بینایی با گذشت سال ها کاهش می یابد، حس چشایی شـما نیز همین کار را میکند. با افزایش سن، جوانه هاي‌ چشایی پس از آسیب یا درصورت مصرف داروهای خاص، کندتر بازسازی میشوند.

 

و خبر بد برای خانم‌ها: خانم‌ها طبق معمولً در دهه 50 سالگی کاهش حساسیت طعمی را تجربه میکنند، در حالی کـه آقایان تا 60 سالگی این را تجربه نمیکنند.

 

34. چاپ زبان بی نظیری دارید.

بر اساس مطالعه اي کـه درسال 2016 توسط کالج دندانپزشکی تایلندی انجام شد، همانگونه کـه اثر انگشت شـما منحصر بـه فرد اسـت، اثر زبان شـما نیز منحصر بـه فرد اسـت. اسکن‌هاي‌ بیومتریک را می توان برای مقایسه شکل فردی «طول یا کوتاه، پهن یا باریک» و بافت «برآمدگی‌ها، چین و چروک‌ها و نشانه‌ها» با جزئیات خاصی کـه توسط «دستگاه دریافت تصویر زبان» ردیابی و نقشه‌برداری میشود، انجام داد.

 

البته، اگر چه ممکن اسـت این چیزی کـه در مورد بدن خود نمی‌دانستید جالب باشد، اما احتمالاً برای تحقیقات دکتری قانونی چندان مفید نیست.

 

35. انسان ها تنها حیواناتی هستند که گریه می کنند.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

در حالی کـه تعداد زیادی از حیوانات اشک را بـه عنوان روان کننده برای چشمان خود تولید می کنند، انسانها تنها کسانی هستند کـه بـه عنوان یک واکنش احساسی گریه می کنند. اشک‌ها برای انسان‌ها هدفی اجتماعی دارند و حتی برای کسانی کـه فکر میکنند واقعاً برای هیچ‌کس غیر از خودشان گریه نمیکنند. این هنوز هم نوعی اجراست. شـما بـه خود نشان می دهید کـه اوضاع واقعاً بد شده اسـت، یا هر چیز دیگری کـه ممکن اسـت باشد.”

 

36. کبد شما تقریباً می تواند به طور کامل دوباره رشد کند.

کبد انعطاف پذیر اسـت. حتی اگر تا 75 درصد کاهش یابد، می تواند بـه اندازه طبیعی بازگردد. این امر از طریق تکثیر سریع سلول‌هاي‌ کبدی اتفاق می‌افتد، در حالی کـه این جسم در عرض یک ماه بـه اندازه اصلی خود «یا بسیار نزدیک بـه ان» میرسد.

 

37. انسان بیش از پنج حواس دارد.

37 واقعیت عجیب در مورد بدن انسان که ذهن شما را منفجر می کند

در حالی کـه ما بینایی، بویایی، لامسه، چشایی و شنوایی داریم، انسانها «حس عمقی» «حس فضا» و «درد» «حس درد» نیز دارند. بسته بـه این کـه از چه کسی بپرسید، «تعادل» «حس تعادل»؛ «حس حرارتی» «حس دما در داخل و اطراف بدن»؛ «درک زمانی» «حس زمان» و موارد دیگر نیز وجوددارد. بنابر این، بله، حس ششم ممکن اسـت بـه عنوان جدیدی نیاز داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: رازهای جالب بدن انسان که نمیدانستید

 

در پایان

این برای فهرست حقایق عجیب‌وغریب ما در مورد بدن انسان اسـت. ما در مجله تفریحی تالاب مطالب بیشتری در مورد سلامت، تندرستی و دنیای اطراف خود داریم. 

جدیدترین مطالب سایت