بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی

مجموعه : اخبار علمی
بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی

اگر بـه فکر تحصیل در رشته هاي‌ مهندسی در بيرون از کشور هستید، در جای مناسبی هستید. دراین قسمت از مجله تالاب، اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در بيرون از کشور، دانشگاه هاي‌ مهندسی بيرون از کشور، دانشگاه هاي‌ برتر، بهترین کشورها، برنامه هاي‌ مهندسی در بيرون از کشور، هزینه تحصیل، دامنه و موارد دیگر دریافت خواهید کرد!

 

چرا در خارج از کشور مهندسی بخوانیم؟

مهندسی یکی از پرطرفدارترین مقاطع تحصیلی در بيرون از کشور اسـت و بـه دلیل فرصت هاي‌ عالی همه ی ساله تعداد بیشتری درخواست دریافت می کند. بیایید نگاهی بیندازیم بـه مهم ترین دلایلی کـه دانشجویان بین المللی بعد از دوازدهم رشته مهندسی در بيرون از کشور را انتخاب می کنند:

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی در سال 2023

 

بیشتر بخوانید: بررسی کامل تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های روسیه

 

کیفیت عالی آموزش

استاندارد و کیفیت برنامه هاي‌ مهندسی در بيرون از کشور با برنامه هاي‌ IIT در هند رقابت می کند. اما همه ی دانش‌آموزان نمیتوانند جایی در IIT پیدا کنند، بنابر این درخواست برای مهندسی در بيرون از کشور یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق رویاهایشان اسـت.

 

امکانات پیشرفته

دانشگاه هاي‌ بيرون از کشور بـه امکانات، آزمایشگاه ها، تجهیزات و غیره بـه خوبی مجهز هستند ودر نتیجه فرصت هاي‌ تحقیقاتی در سطح جهانی را برای دانشجویان فراهم می کنند.

 

فرصت های بورسیه تحصیلی

برای تحصیل در بيرون از کشور، دانشجویان بین المللی باید مبالغ هنگفتی بپردازند، اما در عین حال دانشگاه هاي‌ بيرون از کشور بر اساس شایستگی و همچنین نیاز مالی، بورسیه هاي‌ تحصیلی متعددی را ارائه می دهند.

 

پرداخت های خوش تیپ

فرصت هاي‌ شغلی و آینده شغلی پس از تکمیل مهندسی در بيرون از کشور یکی از عوامل اصلی جذب دانشجویان بین المللی اسـت. تحصیل در بيرون از کشور همچنین بـه دانشجویان این فرصت را می‌دهد کـه برای اقامت، کار، کسب درآمد و ساختن آینده اي برای خود اقدام کنند.

 

معیارهای واجد شرایط بودن برای مهندسی در خارج از کشور

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی در سال 2023

اجازه دهید نگاهی بـه معیار های واجد شرایط بودن و شرایط پذیرش برای کالج هاي‌ مهندسی در بيرون از کشور بیندازیم. بسته بـه انتخاب موسسه و تخصص ممکن اسـت الزامات اضافی خاصی وجود داشته باشد. شرایط عمومی برای پذیرش در بيرون از کشور عبارتند از:

تحصیلات دبیرستان را کامل کنید

آزمون ورودی برای تحصیل مهندسی در بيرون از کشور

نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی

 

1. تحصیلات دبیرستان را کامل کنید

شـما باید تحصیلات دبیرستانی رابا عملکرد عالی تکمیل کنید و امتحان استاندارد XII رابا حداقل 80-90٪ و فیزیک و ریاضی بـه عنوان دروس اجباری را پشت سر بگذارید.

 

2. آزمون ورودی برای تحصیل مهندسی در خارج از کشور

موسسات ممکن اسـت از شـما نمرات امتحانات رقابتی مانند SAT یا ACT را بخواهند. این نمرات برای محاسبه شایستگی شـما برای برنامه مهم هستند.

 

3. نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی

اگر انگلیسی زبان اول شـما نیست، باید نمرات آزمون هاي‌ مهارت زبان انگلیسی را ارائه دهید. حداقل نمره آیلتس 6.0-6.5 بدون باند کمتر از 6.0 برای ورود بـه کالج هاي‌ برتر در بيرون از کشور توصیه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تحصیل در ترکیه

 

کدام کشورها برای تحصیل مهندسی بهتر هستند؟

بـه منظور توسعه راه حل هاي‌ نوآورانه و پیاده سازی فناوری هاي‌ مدرن کـه کیفیت زندگی را در سطح جهانی التیام می بخشد، آموزش مهندسان جدید بـه یک ضرورت اساسی برای کشور های جهان تبدیل شده اسـت. اگر چه عده اي از اصول اولیه مهندسی تغییر نخواهند کرد، اما انفجار دانش، اقتصاد جهانی و نحوه کار مهندسان منعکس کننده یک تحول مداوم اسـت. در زیر عده اي از بهترین کشورها برای گذراندن دوره مهندسی آورده شده اسـت:

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی در سال 2023

 

1. ایالات متحده آمریکا

مهندسی یکی از بزرگ ترین مشاغل در ایالات متحده اسـت کـه بیش از یک میلیون نفر را استخدام می کند. تحقیقات پیشرفته در زمینه هاي‌ مختلف مهندسی، ایالات متحده را بـه موسسه آموزشی پیشگام برای دانشجویان در سراسر جهان تبدیل کرده اسـت.

 

اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌ها در ایالات متحده کمک هزینه‌هاي‌ تحقیقاتی بزرگی دریافت می کنند و از منابع و زیرساخت‌هاي‌ فراوانی برای تحقیق استفاده میکنند. نوآوری در زمینه هاي‌ مختلف یک محیط یادگیری محرک برای کار بر روی فناوری هاي‌ جدید فراهم می کند.

 

در حالی کـه اکثر دانشگاهها برنامه هاي‌ مهندسی ارائه می دهند، دپارتمان ها طبق معمولً تخصص هایي را دراین زمینه ارائه می دهند. با افزایش محبوبیت مهندسی، زمینه هاي‌ تخصصی تری از جمله مهندسی هسته اي، مهندسی معماری و مهندسی صدا ارائه میشود. ایالات متحده همچنین خانه دانشکده هاي‌ مهندسی درجه یک مانند MIT، برکلی و دانشگاه استنفورد اسـت.

 

2. استرالیا

استرالیا متمایز اسـت زیرا یک سیستم آموزشی عالی با تاکید بر یادگیری تجربی ارائه میدهد. کیفیت تحقیق در دانشگاه هاي‌ استرالیا نسبتاً بالا اسـت و مدارک آن ها در سراسر جهان پذیرفته میشود.

 

دانشجویان بین المللی قادر بـه کسب مهارت ها و صلاحیت ها در زمینه هاي‌ مختلف مهندسی با تمرکز تحقیقاتی قوی هستند کـه بـه دانشجویان اجازه می‌دهد در فعالیت هاي‌ تحقیقاتی پیشگام شرکت کنند. سایر موسسات تعامل نزدیک تری با صنعت دارند و دانشجویان را در معرض مهندسی دنیای واقعی قرار می دهند. مهندسان تحصیل کرده استرالیایی را میتوان در همه ی جا در جامعه جهانی امروزی یافت.

 

3. سنگاپور

برنامه هاي‌ مهندسی در سنگاپور دارای زیرساخت و فناوری درجه یک هستند. علاوه بر این، هزینه کمتر تحصیل و فرصت هاي‌ شغلی گسترده، سنگاپور را بـه مقصدی محبوب برای دانشجویان مهندسی تبدیل کرده اسـت.

 

در حالی کـه سه دانشگاه محلی مدارک معتبر بین‌ المللی را ارائه می دهند، تعداد زیادی از دانشگاه‌هاي‌ خارجی برجسته جهان نیز با راه‌اندازی پردیس یا ایجاد همکاری مشترک با دانشگاه‌هاي‌ داخلی در سنگاپور حضور پیدا کرده‌اند. چنین مدارسی عبارتند از INSEAD، دانشگاه دوک و MIT.

 

تعداد زیادی از دانشگاه‌ها جدید ترین فناوری‌ها را در برنامه درسی خود گنجانده‌اند و بـه دانشجویان این امکان را میدهند تا قبل از رفتن بـه محل کار، آخرین مهارت‌ها را کسب کنند. در حالی کـه تنوع دوره ها محدود اسـت، کیفیت آموزش ارائه شده در سطح بالایی قرار دارد.

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی در سال 2023

 

4. آلمان

کشور آلمان پیشگام جهانی در زمینه تحقیقات، علم و فناوری اسـت. این کشور با بیش از 300 موسسه آموزش عالی، عده اي از بهترین مهندسان را در سطح جهان تولید کرد. مهندسان آلمانی بـه دلیل آموزش عملی فشرده اي کـه دریافت می کنند، در سراسر جهان درخواست زیادی دارند. دوره هاي‌ مهندسی اغلب شامل تعامل با شرکت هایي مانند SAP، Siemens، Daimler، BMW و Bosch اسـت. تعداد زیادی از مؤسسات آموزشی بـه دانشجویان این فرصت را می دهند تا دوره هاي‌ کارآموزی یا تحقیق در صنعت را انجام دهند.

 

نوآوری هاي‌ جدید بخش مهمی از مطالعات هستند. رشته هاي‌ مهندسی برتر در کشور آلمان در IT، اتوماسیون و مهندسی مکانیک اسـت. با این حال، محبوب ترین برنامه مهندسی مکاترونیک اسـت کـه ترکیبی از رشته هاي‌ علوم کامپیوتر، برق و مهندسی مکانیک اسـت.

 

کشور آلمان بهترین و مقرون بـه صرفه ترین گزینه هاي‌ تحصیلی را برای دانشجویان بيرون از کشور فراهم می کند. علاوه بر این، تحصیل در کشور آلمان بـه معنای عضویت دریک جامعه آکادمیک بین المللی و با شرایط عالی اسـت.

 

5. سوئد

محل برنده جایزه معتبر نوبل، سوئد دارای استاندارد بسیار خوبی از آموزش و برتری آکادمیک اسـت. این کشور یک سیستم آموزشی بسیار کارآمد و موثر را ایجاد کرده اسـت و کشور را بـه مقصد بسیار خوبی برای گذراندن دوره مهندسی تبدیل کرده اسـت.

 

سوئد فراگیرتر شده و برای هجوم دانشجویان بین المللی بازتر شده اسـت. آن ها دارای برنامه هاي‌ تبادل مختلف و همچنین تبادل بین المللی معلمان و محققان هستند. این یک فضای چند فرهنگی را باز می کند کـه تجربه آموزشی غنی را برای دانش آموزان در آنجا فراهم می کند.

 

مهندسی در صنایع سوئد حضور چشمگیری دارد. شرکت هایي مانند اریکسون و ایکیا، بـه غیر از صنایع معدنی و کارخانه هاي‌ کشتی سازی، همه ی ریشه در آموزش مهندسی پیشرفته ارائه شده در کشور دارند.

 

در حالی کـه آموزش بسیار جدی گرفته میشود، روابط بین اساتید و دانشجویان غیر رسمی اسـت. کلاس ها کوچک هستند تا رویکرد شخصی و گفت و گو را ترویج کنند. دانشگاه هاي‌ سوئد فرهنگ آینده نگری را پرورش می دهند و دانشجویان را در معرض جدید ترین ایده ها و گرایش ها قرار می دهند.

 

6. نروژ

نروژ با داشتن پیشگام در توسعه فناوری و تحقیقات برای دهه ها، بهترین کیفیت آموزش مهندسی را در سطح جهان ارائه می‌دهد.

 

در حالی کـه دانشجویان نیازی بـه نگرانی در مورد هزینه هاي‌ تحصیلی ندارند، نروژ یکی از گرانترین کشور های جهان برای زندگی اسـت. با این حال فرصت هاي‌ مالی مختلفی مانند طرح سهمیه و برنامه اراسموس موندوس در معرض دانشجویان اسـت. بـه عنوان یک دانشجوی بین المللی در نروژ، فضایی در سالن هاي‌ دانشگاه برای شـما تضمین می‌شود، جایی کـه اجاره نسبتا ارزان اسـت.

 

دوره هاي‌ مهندسی طیف گسترده اي از حوزه هاي‌ موضوعی را پوشش میدهد و شامل تعداد زیادی از رشته هاي‌ مختلف میشود. تقریبا همه ی دانشگاه هاي‌ محبوب دوره هاي‌ زیادی را بـه زبان انگلیسی ارائه می دهند، اما دانش نروژی برای یک زندگی آسان در نروژ ضروری اسـت. مدارک نروژی در سطح بین المللی سازگار اسـت.

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی در سال 2023

 

7. اسپانیا

بـه عنوان یک مرکز پیشگام در صنعت، تجارت و فناوری، اسپانیا شهری ایده آل برای مطالعه مهندسی و کاربردهای ان در دنیای حرفه اي اسـت.

 

سیستم آموزشی در اسپانیا از نوعی یادگیری فعال تر، با برنامه درسی مبتنی بر پروژه و سناریوها و مشکلات واقعی حمایت می کند. هدف آموزش مهارت‌هایي اسـت کـه بـه دانش‌آموزان برای یافتن ابزارها و پاسخ‌ها بـه‌طور مستقل نیاز دارند، کـه آن ها را بـه مهارت‌هاي‌ یادگیری مادام‌العمر مجهز می کند. اکثر دوره ها بـه زبان اسپانیایی تدریس می شوند. دانشجویان بین المللی ابتدا باید یک آزمون پذیرش بـه نام Selectividad را بگذرانند کـه می‌تواند در کشور خود شرکت کند.

 

اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی در اسپانیا را دارید، دو گزینه وجوددارد کـه میتوانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید: پنج سال برای دوره طولانی تر و سه سال برای دوره کوتاه تر کـه منجر بـه مدرک “Ingeniero Técnico” «مهندس فنی» می‌شود. کـه کم و بیش معادل لیسانس مهندسی اسـت. علاوه بر این، در اسپانیا، دانش‌آموزان طبق معمولً اجازه دارند دوره تحصیلی خودرا تمدید کنند و تا زمانی کـه تمام امتحانات خودرا پشت سر بگذارند ادامه دهند. با این حال، این روی علامت اعطا شده تأثیر می‌گذارد و پیامد های مالی آشکاری دارد.

 

8. چین

مهندسی و فناوری چین در چند سال گذشته توسعه یافته اسـت. این کشور تعداد زیادی مهندس و تکنسین ماهر را در طیف وسیعی از رشته ها آموزش داده اسـت کـه نقش مهمی در پیشرفت علم و فناوری در سراسر جهان دارند.

 

تعداد زیادی از شرکت هاي‌ بین المللی پیشگام را می‌توان در چین یافت مانند مایکروسافت، جنرال موتورز، سامسونگ الکترونیکس، سیسکو و غیره.

 

مقیاس دانشجویان خارجی در حال تحصیل در رشته مهندسی در چین افزایش یافته اسـت. بیشتر دانشگاه هاي‌ چین از دوره هاي‌ آموزشی انگلیسی برای دانشجویان بین المللی استفاده می کنند. علاوه بر شهرت فوق‌العاده‌شان در فناوری، این کشور همچنین دارای زیرساخت‌هاي‌ آموزشی عالی و همچنین طیف گسترده‌اي از دوره‌هاي‌ مهندسی در معرض اسـت. هزینه تحصیل در چین نیز نسبت بـه سایر کشورها مقرون بـه صرفه اسـت. چین بـه سرعت در حال تبدیل شدن بـه محبوب ترین مقصد آموزشی در آسیا اسـت.

 

9. کانادا

بیش از 30 درصد از دانشجویان بین المللی وارد کانادا در رشته مهندسی تحصیل می کنند. با رهبری اساتید درجه یک، کلاس‌ها در گروه‌هاي‌ کوچک سازماندهی می شوند و بـه دانشجویان این امکان را میدهند کـه فرصت‌هاي‌ زیادی برای کسب تجربه عملی داشته باشند.

 

استادان مهندسی کانادایی از تمام نقاط جهان آمده اند و محیط چندفرهنگی کشور را منعکس می کنند. برنامه هاي‌ مهندسی علاوه بر ارائه تجارب ارزشمند در محل کار از طریق فرصت هاي‌ آموزشی مختلف تعاونی، با هدف خاطرجمعی از آمادگی فارغ التحصیلان در صنعت پس از تکمیل مدارک تحصیلی خود، انجام میشود.

 

دانش‌آموزان تشویق می شوند تا مهارت‌هاي‌ کسب‌وکار را بیاموزند، زیرا تعداد زیادی از دانشجویان مهندسی امروزی تصمیم می گیرند کسب‌وکار خودرا در مقطعی از شغل خود راه‌اندازی کنند.

 

اکثر برنامه هاي‌ مهندسی کانادا توسط هیئت تایید صلاحیت مهندسی کانادا تایید شده اسـت و فارغ التحصیلان برنامه هاي‌ معتبر واجد شرایط ثبت نام مهندسان حرفه اي در کبک هستند. مدارک مهندسی کانادا در سراسر جهان بسیار مورد توجه اسـت. کانادا مکانی عالی برای مهندسان نوظهور برای شروع حرفه خود اسـت.

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی در سال 2023

 

10. انگلستان

انگلستان دارای عده اي از بهترین و بالاترین رتبه بندی دانشکده هاي‌ مهندسی در جهان اسـت کـه شامل دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و امپریال کالج میشود. دوره هاي‌ مهندسی در سطح بین المللی شناخته شده اسـت و دانشجویان فرصت هاي‌ خوبی برای قرارگیری در صنایع مختلف در طول و بعد از دوره دارند.

 

اگر تحصیل در رشته مهندسی و فناوری در انگلستان را انتخاب کنید، بـه خودتان این امکان را می‌دهید کـه در تعداد زیادی از حرفه هاي‌ مختلف بگذرید. دوره هاي‌ انگلستان طیف وسیعی از زمینه ها را پوشش می‌دهد – از الکترونیک گرفته تا طراحی صنعتی.

 

آموزش مهندسی و فناوری نزدیک بـه این صنعت اسـت کـه بـه دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا درکنار متخصصان در پروژه هاي‌ تحقیقاتی و مشاغل صنعتی کار کنند. این امر بـه دانشجویانی کـه در این جا تحصیل می کنند، یک مزیت عالی برای یک حرفه در بازار جهانی می‌دهد. عده اي از دانشگاهها حتی گروه هاي‌ تولیدی خودرا بـه عنوان شرکت هاي‌ تجاری اداره می کنند.

 

بیشتر بخوانید: دوره های تحصیلی در انگلستان + زمان و هزینه

 

در پایان

مهندسان یکی از پردرآمدترین متخصصان در سراسر جهان هستند ودر بخش‌هاي‌ مختلف بسیار قابل استخدام هستند. تحصیل در بيرون از کشور در مقایسه با هزینه هاي‌ تحصیل، بازگشت سرمایه بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. اگر از نظر آکادمیک درخشان هستید، مهندسی در بيرون از کشور بـه رشد شـما در همه ی جنبه ها کمک می کند. فقط مطمئن شوید کـه هر تخصصی را انتخاب میکنید کـه بـه ان علاقه دارید و با جاه طلبی هاي‌ شـما مطابقت دارد.

جدیدترین مطالب سایت