طراحی کوچکترین ربات جراح جهان

مجموعه : اخبار علمی
طراحی کوچکترین ربات جراح جهان

ساخت کوچکترین ربات جراح جهان

 

مزایای اصلی این ربات کوچک این هست که مثل بازوی انسان کار می‌کنددانشمندان در انگلستان کوچکترین ربات جراحی در دنیا را با تکنولوژی کم‌هزینه که در موبایل‌هاي تلفن همراه و صنایع فضایی بهرهگیری میشود، توسعه داده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از زی‌نیوز، این ربات که Versius نام دارد، از عملکرد بازوی انسان تقلید کرده و میتواند برای انجام طیف وسیعی از روش‌ها که در آن یکسری از برش‌هاي کوچک برای پیش گیری از نیاز به جراحی باز سنتی ایجاد می شود، مورد بهرهگیری قرار گیرد.

 

 

این روش‌ها شامل عمل فتق، عمل جراحی کولورکتال و همینطور جراحی پروستات، گوش، بینی و گلو هست.

چنین روش‌هایي عوارض و درد پس از جراحی را کاهش داده و زمان بهبودی را برای بیماران تسریع می کند.

بهرهگیری از این ربات بسیار ساده‌تر از سیستم‌هاي موجود بوده و حدود یک سوم از فضای دستگاه‌هاي فعلی را اشغال می کند.

 

رباتهایی که برای انقلاب در اساس عمل‌هاي جراحی طراحی می شوند، باید همۀ کاره و کوچک باشند و بهرهگیری از انها آسان باشد، به طوریکه کارکنان جراحی بتوانند انها را در اطراف اتاق عمل حرکت داده و از انها بهرهگیری کنند و یا زمانی که از انها بهرهگیری نمیشود، آن ها را بسته‌بندی کنند.

 

“مارتین فراست”، مدیر اجرایی رباتیک پزشکی دانشگاه کمبریج، اظهار کرد: “ربات ما تمام این کارها را انجام می دهد و نخستین بازوی رباتیک هست که به طور خاص برای جراحی لاپاروسکوپی طراحی شده هست.”

 

به گزارش تالاب یکی از مزایای اصلی این ربات کوچک این هست که مثل بازوی انسان کار می کند و مجهز به یک فناوری هست که مقاومت را تعیین می کند تا وقتی که ابزار در درون بدن بیمار قرار میگیرد مقدار مناسبی از نیرو مورد بهرهگیری قرار گیرد.

 

محققان از قطعات الکترونیکی تلفن‌هاي همراه برای کمک به ربات‌ها در جهت فکر کردن و پردازش اطلاعات و فناوری جعبه دنده که در ابتدا برای صنعت فضایی طراحی شده بود، برای کمک به حرکت کردن آن بهرهگیری کردند.

 

جدیدترین مطالب سایت