کارهایی که نباید قبل از خواب انجام داده شود !

مجموعه : اخبار علمی
کارهایی که نباید قبل از خواب انجام داده شود !

چه کارهایی نباید قبل از خواب انجام شود 

 

خوابیدن یکی از لذایذ انسانها است که باید به مواردی توجه کنند در ادامه می توانید با کارهایی که نباید قبل از خواب انجام داده شود ! تالاب را دنبال نمایید. 

 

خواب آسان , بدن انسان برای حفظ سلامت و یا تسریع روال بهبودی خود به خواب کافی نیاز دارد. خواب ناکافی می‌تواند پیامدهایی مثل افزایش وزن، سیستم ایمنی ضعیف، و بی حوصلگی در روزبعد را سبب شود.

کارهایی که نباید قبل از خواب انجام داده شود ! 

به گزارش تالاب به نقل از “پاپ شوگر”، بعضی اقدامات میتوانند زمینه ساز مشکلات و اختلالات خواب شوند. اگر بطور مداوم در به خواب رفتن یا خواب باقی ماندن با مشکل روبه‌رو هستید، پیش از خواب این شش کار را انجام ندهید.

 

خوردن غذا هاي چرب

غذا هاي چرب نه تنها سبب میشوند تا صبح روزبعد احساس ناخوشایندی داشته باشید، بلکه معده را مجبور می‌کنند تا برای گوارش کل غذا پیوسته فعال باشد، که این شرایطی ناراحت کننده را ایجاده کرده و میتواند به خواب رفتن را دشوار سازد. پیش از خواب مصرف فست فود، بستنی، و دیگر مواد خوراکی این چنینی را فراموش کنید.

 

زل زدن به یک نمایشگر

استفاده از لپتاپ یا تبلت برای انجام کارهایی مثل وب گردی پیش از خواب کاری است که افراد بسیاری انجام میدهند، اما نور آبی منتشر شده از نمایشگر این دستگاه ها مغز را تحریک می‌کند و به آرامش رسیدن بدن و احساس این‌که دوران خواب فرا رسیده است را دشوار می سازد.

 

حتی تماشای برنامه محبوبتان در تلویزیون میتواند به قیمت از دست رفتن خواب خوب شبانه تمام شود. اگر نیت دارید در دنیایی دیگر غرق شوید، خواندن یک کتاب آرامش بخش یا مدیتیشن را مدنظر قرار دهید.

 

ورزش هوازی شدید

ورزش منظم یکی از عوامل کلیدی برای خواب خوب شبانه قلمداد میشود، اما رفتن دیر هنگام به باشگاه به هیچ وجه ایده خوبی قلمداد نمیشود.

 

جدا از نیاز به غذا خوردن پس از ورزش، سطوح تپش قلب و انرژی نیز افزایش مییابند، که دراین شرایط بدن و ذهن در کسب آرامش کافی برای به خواب رفتن دچار مشکل می‌شوند. برای به خواب رفتن آسان شبانه ورزش شما حداقل سه ساعت پیش از خواب باید تمام شده باشد.

 

کار کردن تا دیر وقت

اگر صبح روزبعد جلسه اي بزرگ پیش رو دارید یا تا پایان هفته باید یک طرح را تحویل دهید، انجام کار پس از خوردن شام ممکن است سبب آرامش ذهن شود.

 

اما حداقل یک ساعت پیش از به خواب رفتن باید کار خودرا متوقف کنید تا مغز مهلت استراحت داشته باشد ودر به خواب رفتن آرام و بدون اضطراب دچار مشکل نشوید.  

 

مصرف کافئین

کافئین در قهوه، چای، و حتی شکلات یافت می‌شود و می‌تواند بعنوان یک محرک شما را بیش از حد برنامه ریزی شده بیدار نگه دارد.

 

این‌که بدن شما چقدر کافئین را میتواند پردازش کند بخود شما بستگی دارد، اما بعنوان یک قانون خوب این ماده را چند ساعت پیش از خواب نباید مصرف کنید. این چالش درمورد الکل نیز صادق است و مصرف آن می‌تواند در خواب خوب شبانه اختلال ایجاد کند.

 

تنش هاي عاطفی

مشاجره با یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان هنگام مکالمه تلفنی، تماشای یک برنامه آزاردهنده در تلویزیون، و موارد دیگر که میتوانند عواطف و احساسات شما را تحت تاثیر قرار دهند، گزینه خوبی برای کسب آرامش و خواب خوب شبانه نیستند.

 

با انجام فعالیت هاي آرامش بخش مثل خواندن یک حکايت کوتاه، نوشیدن یک چای گیاهی، یک حمام گرم، یا انجام حرکات کششی سبک از ایجاد تنش و استرس در اعصاب و احساسات خود پیش از خواب پیشگیري کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت