آشنایی با ماهی پنگوسی

آشنایی با ماهی پنگوسی

آشنایی با ماهی پنگوسی

پنگوسی گونه ای از ماهی های بزرگ حوزه جنوب شرقی آسیا است.
 
 
این خانواده شامل تعدادی ماهی گیاهخوار و گوشتخوار است که همه بومی جنوب شرقی آسیا هستند و تا ۴۵ سانتیمتر داخل آکواریوم رشد می کنند .
 
 
به خاطر اندازه ی بزرگشان شکار میشوند و ب عنوان غذا مورد استفاده قرار میگیرند. پنگوسی ها داخل طبیعت میتوانند تا ۴۰ کیلو هم برسند و گاهی تا حد ۱۵۰ تا ۲ متر هم دراز بشوند. سرعت رشد آن ها  خیلی زیاد است .
 
 
پنگوسی ماهی ناراحت و عصبانی و پر جنب و جوشییست و دلیل آن بخاطر قدرت بینایی ضعیفییست که دارد و هم در پیدا کردن غذا و هم پیدا کردن مسیر دچار مشکل میشود.
 
 
دمای مناسب برای این ماهی ۲۵ تا ۳۰ درجه است و حالت شیمیایی آب نقش مهمی در زندگیش ندارد. پنگوسی یک ماهی گروهیست و اگر تنها نگهداری بشود عصبانیتش بیشتر میشود و یا برعکس ممکن است گوشه ای کز کند و حتی غذا هم نخورد .
 
 
 
این ماهی خیلی هم ترسو است و با کوچکترین صدا یا نور بالا و پایین میپرد و هم به خودش و هم دکور آکواریوم صدمه وارد میکند. برای رشد بهتر و شادابیش باید بیشتر از ۳ عدد از این ماهی را در یک آکواریوم نگه داشت .
 
 
از آکواریومی با روشنایی زیاد و دکوراسیون کم خوششان می آید و در کل آکواریوم گیاه کاری شده بدون دکوراسیون مناسب ترین تانک برای نگهداری پنگوسی هاست .
 
 
پنگوسی به فضای زیادی برای شنا کردن نیاز دارد.ضربه زدن به شیشه ، روشن کردن ناگهانی لامپ آکواریوم و حرکات ناگهانی موجب ترسیدن این ماهی می شود که در چنین حالتی ماهی خودش را به اطراف تانک می کوبد.
 
 
 
در موقع حمل و نقل این ماهی و به آب انداختنش اغلب تا چند دقیقه به حالت معلق و وارونه قرار میگیرد که این حالت طبیعیست و بزودی رفع میشود.تکثیرش با تزریق هورمونهای Clarius و … انجام می شود.
 
 
پنگوسی همه چیز خوار است و از غذاهایی مثل میگو ، پلت ها و کرم خونی اسفناج سبوس برنج و سایر غذاها استفاده میکند.
 
 
پنگوسی گوشتخوار درشت تر و گرون قیمت تره مخصوصن هر چقدر که باله های بزرگ تری داشته باشه و با ماهی های گوشتخوار و مخصوصا شارکها خیلی خوب زندگی می کند و بزرگ میشود.
 
 
راه تشخیص پنگوسی گوشتخوار از گیاهخوار هم این است که پنگوسی گیاهخوار بر روی بدنش ۳ خط افقی کشیده شده ولی پنگوسی گوشتخوار این خطوط را ندارد و زمینه بدن مشکی و تیره تر است.
 
 
جدیدترین مطالب سایت