انواع غذای گربه و تشویقی‌ خوشمزه برای گربه‌ های خانگی در پت شاپ لیما

انواع غذای گربه و تشویقی‌ خوشمزه برای گربه‌ های خانگی در پت شاپ لیما

نگهداری از یک گربه در خانه مسئولیت بزرگی است و تهیه غذای سالم و تشویقی به شما کمک می‌کند تا گربه خود را سالم، شاد و فعال نگه ‌دارید. حق دارید با صدها انتخاب پیش رو برای غذا و تشویقی کمی سردرگم شوید، اما جای نگرانی نیست. یادگیری نحوه انتخاب غذای گربه ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. ما در ادامه این مطلب روش درست برای انتخاب غذا و تشویقی‌ خوشمزه برای گربه را بررسی کرده‌ایم تا این کار برای شما راحت شود.

 

نکات مهم برای انتخاب بهترین غذای گربه

خرید غذای گربه فقط مراجعه به پت شاپ و انتخاب یک محصول نیست. در اصل فرآیندی است که در آن باید نیازها و سلیقه گربه خود را هم مدنظر داشته باشید. علاوه بر این بهتر است به موارد زیر هم توجه کنید.

 

انواع غذای گربه را بشناسید

غذای گربه کنسروی: رایج‌ترین نوع غذا برای گربه کنسرو شده است. این غذا یک گوشت قرمز و مرغ با برخی مواد طعم‌دهنده است که حتی گربه‌های بدقلق هم آن را دوست دارند.

 

غذای خشک گربه: غذای خشک طعم‌ها و سبک‌های مختلفی دارد. برای مدت زیادی بدون نگرانی از خراب شدن می‌توانید آن را نگه ‌دارید و همچنین یکی از بهترین انواع غذا برای سالم نگه ‌داشتن دندان و گوارش گربه است.

 

غذای خام گربه: بسیاری در کنار غذای خشک و کنسروی به گربه خود گوشت خام می‎دهند.

انواع غذای گربه و تشویقی‌ خوشمزه برای گربه‌ های خانگی در پت شاپ لیما

به نیازهای تغذیه‌ای گربه توجه داشته باشید

هنگام خرید غذای گربه از هر نوعی باید به این نکته مهم توجه کنید که گربه‌ها گوشت‌خوار هستند و برای سالم بودن باید گوشت و مواد پروتئینی را بیشتر از کربوهیدرات‌ها مصرف کنند. رژیمی غذای سالم برای گربه باید شامل مقادیر زیادی پروتئین، مقادیر کمتر چربی و مقدار خیلی کم کربوهیدرات باشد.

 

غذا را متناسب با سن و مرحله زندگی گربه بخرید

گربه‌ها هم درست مانند انسان در مراحل مختلف زندگی، نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. هنگام انتخاب و خرید غذای گربه محصولی را انتخاب کنید که برای آن مرحله طراحی شده است. فراموش نکنید که گربه‌های جوان‌تر، فعال‌تر و بازیگوش‌تر هستند و به پروتئین و چربی بیشتری نیاز دارند.

 

هر نوع غذای انسانی را به گربه ندهید

وسوسه‌انگیز است که بخواهید غذای خود را با گربه تقسیم کنید و هزینه‌های خود برای خرید غذای مخصوص گربه را کاهش دهید، به‌خصوص که آن‌ها در حین غذا خوردن به چشمان شما خیره می‌شوند؛ اما مواد غذایی چون شکلات، آووکادو، پیاز و سیر، کشمش یا انگور، ماهی خام و گوجه فرنگی باعث مسمومیت غذایی شدید و بیماری گربه خواهد شد.

 

درباره برند محصول انتخابی تحقیق کنید

قبل از خرید غذای گربه در مورد برندی که انتخاب کرده‌اید تحقیق کنید. خوشبختانه دنیای اینترنت فضای خوبی است تا از تجربه دیگر افراد در این زمینه مطلع شوید و هر غذایی را برای گربه خود نخرید.

 

از یک متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید

اگر برای اولین بار است که یک گربه را به خانه آورده‌اید، بهتر است غذای آن را از پت شاپی تهیه کنید که علاوه بر تنوع محصول، مشاوره‌های لازم در این زمینه را هم به شما ارائه دهد. این مشاوره‌ها کمک می‌کند تا بهترین غذا را با توجه به سن و نژاد گربه خود خریداری کنید.

 

برچسب غذای گربه را بخوانید

اغلب مواد تشکیل‌دهنده غذای گربه بر روی برچسب قید می‌شود. آن را به دقت بخوانید و مطمئن شوید که بخش عمده این مواد از پروتئین است. کربوهیدرات باید درصد بسیار کمی از این مواد باشد؛ زیرا باعث بروز عوارضی چون چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن می‌شود.

 

انواع تشویقی گربه و نکات مهم برای خرید آن

مربیان حیوانات خانگی، آیتمی را که می‌تواند همکاری حیوان را جلب کند، تشویقی می‌نامند. با خرید انواع تشویقی گربه، می‌توانید به این حیوان خانگی انگیزه برای انجام کارهای درست بدهید. همچنین گربه را برای انجام کارهایی که تمایلی به آن ندارد چون مسواک زدن، اصلاح، آزمایش خون و … راضی کنید.

 

تشویقی گربه اغلب یک ماده غذایی خوش‌طعم مانند بستنی مخصوص یا خوراکی با طعم گوشت است. علاوه بر کاربردی بودن آن برای آموزش یا آرام کردن گربه، عشق و محبت شما را هم به حیوان خانگی نشان خواهد داد. انواع مختلفی از تشویقی در بازار وجود دارد که برخی از معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

 

بستنی تشویقی گربه

پودینگ گربه

سوسیس تشویقی گربه

تشویقی‌ها با طعم مرغ، طعم بوقلمون، بره و گوشت پرندگان وحشی

 

نکات مهم برای خرید تشویقی گربه

فراموش نکنید که گربه حیوان خانگی زیرکی است. قطعاً با دادن اولین تشویقی کارهایی را تکرار می‌کند تا تشویقی بیشتری دریافت کند؛ اما این مواد غذایی نباید جای غذای اصلی گربه را بگیرند. همچنین هنگام خرید انواع تشویقی گربه بهتر است به نکات زیر هم توجه داشته باشید:

 

فرقی ندارد که چه نوع تشویقی برای گربه خود می‌خرید، در کل این ماده غذایی نباید بیش از 10 درصد کالری که در روز نیاز دارد را داشته باشد. در غیر این صورت گربه سیری کاذب پیدا خواهد کرد و به وعده غذایی اصلی تمایلی نشان نمی‌دهد.

 

هنگام خرید تشویقی گربه خواندن برچسب محصول را فراموش نکنید. گربه ذاتاً به پروتئین بیشتری نیاز دارد و تشویقی انتخابی شما هم باید درصد بالایی پروتئین و درصد کمی کربوهیدرات داشته باشد.

 

علاوه بر این موارد بهتر است تشویقی با طعم مورد علاقه گربه خود تهیه کنید. از برند معتبری انتخاب شود و از تاریخ انقضا هم برخوردار باشد.

انواع غذای گربه و تشویقی‌ خوشمزه برای گربه‌ های خانگی در پت شاپ لیما

بهترین فروشگاه برای خرید غذای گربه و تشویقی

حال که می‌دانید چه غذا و چه نوع تشویقی برای گربه شما مناسب بوده، بهتر است از فروشگاهی خرید کنید که تنوع محصول بالایی داشته باشد. همچنین محصولات از برندهای معتبر در این زمینه باشد. فروش اینترنتی هم یک مزیت است تا هر بار لازم نباشد برای خرید حضوری به فروشگاه مراجعه کنید. اگر به دنبال مجموعه‌ای هستید که تمام این ویژگی‌ها را در کنار هم داشته باشد، پیشنهاد ما فروشگاه آنلاین پت شاپ لیما است. تنوع بالای محصولات، ارائه مشاوره‌های لازم در هنگام خرید و امکان خرید حضوری و آنلاین مهم‌ترین مزایای خرید از این مجموعه است.

 

جمع‌بندی

گربه مانند هر حیوان خانگی نیازهای خاص خود را دارد. با خرید انواع غذای گربه و تشویقی مناسب، وظیفه خود در قبال تغذیه و آموزش گربه را تا حد زیادی انجام خواهید داد. فقط فراموش نکنید که بهترین غذا با بالاترین کیفیت را با توجه به سن، نژاد، سلیقه و نیازهای گربه خود خریداری کنید. تشویقی را هم برای آرام کردن، نشان دادن محبت و آموزش گربه فراموش نکنید.

جدیدترین مطالب سایت