واقعیت هایی درباره سگ های خانگی (+20 واقعیت)

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی (+20 واقعیت)

مالکیت سگ برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان چیزی بیش از یک شادی روزانه است. مطالعات نشان داده‌اند که نگه داری از سگ‌ها مزایای سلامتی زیادی دارد، از جمله سال ها به زندگی شما اضافه میکند. در این مقاله از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز عجایبی از سگ های‌ خانگیتان خواهیم گفت که شما را بسیار متعجب میکند.

 

20 واقعیت عجیب از سگ های خانگی

سگ شما بهترین دوست، سایه شما، همراه همیشگی شماست. صرف نظر از این که چقدر نزدیک هستید، حقایقی در مورد سگ شما وجود دارد که هنوز نمی دانید. سگ‌های‌ نیش ممکن است فوق‌العاده رایج باشند، اما هنوز هم شگفت‌انگیز هستند، چیزی که پس از خواندن این فهرست از فاکتوئیدهای جذاب، مطمئناً با آن موافق خواهید بود. بنابراین وقتی آماده هستید که در مورد شریک زندگی چهارپای خود بیشتر بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

 

1. سگ ها 18 ماهیچه برای حرکت دادن گوش هایشان دارند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

آنها برای چیزی بیشتر از گرفتن خراش مناسب هستند. این 18 عضله به سگ ها اجازه میدهد تا گوش های‌ خود را به روش های‌ پیچیده ای حرکت دهند، که برای دریافت صداها مهم است. بعلاوه، گوش های‌ سگ شما میتواند به شما سرنخی از احساس انها بدهد، اگر انها پشت سرشان را صاف دراز بکشند، سگ شما ممکن است بترسد. اگر انها مستقیماً به سمت بالا اشاره می‌کنند، هوشیار و در جریان هستند.

 

2. بینی سگ اثر انگشت آن است.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

بینی سگ دارای الگوهای منحصر به فردی است که می‌تواند به شناسایی انها کمک کند، شبیه به اثر انگشت انسان. و در آوریل 2021، شرکت غذای سگ IAMS برنامه‌ای را راه‌اندازی کرد که از این واقعیت برای کمک به اتحاد مجدد توله‌های‌ گمشده با صاحبانشان استفاده می‌کند. پس از دانلود NOSEiD، بینی حیوان خانگی خود را اسکن کرده و در پایگاه داده آنها آپلود کنید. اگر آنها از حیاط شما فرار کنند، هر انسان نگران که انها را پیدا کند میتواند برنامه را برای یک مسابقه جستجو کند.

 

3. سگ ها ممکن است بتوانند عاشق شما شوند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

به لطف علم، شما میتوانید در حقیقت بدانید که سگتان شما را دوست دارد. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که سطح اکسی توسین «که گاهی به عنوان “هورمون عشق” شناخته میشود» در سگ ها و صاحبان انها هنگامی که به یکدیگر خیره می‌شوند، افزایش یافته است.

 

4. سگ ها فقط از طریق پنجه های خود عرق می کنند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

سگ ها فقط روی پنجه هایشان غدد عرق دارند نه بقیه بدنشان. این سطح کمی برای خنک کردن انها کافی نیست، به همین دلیل است که انها تهویه می‌کنند و از طریق نفس نفس زدن گرما را مبادله میکنند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با 25 نژاد سگ معروف خطرناک در جهان

 

5. سگ های کوچک می توانند صداها را در محدوده های بالاتری نسبت به سگ های بزرگ بشنوند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

گوش سگ ها علاوه بر توانایی حرکت به طرق مختلف، قادر به تشخیص صداهای با فرکانس بسیار بالاتر از گوش انسان نیز می باشد. در واقع، سگ‌ها می‌توانند صداهایی را بشنوند که دو برابر فراتر از محدوده ما هستند و به نظر می رسد که سگ‌های‌ کوچک واقعاً در آن بهتر هستند. این به این دلیل است که هرچه سر پستانداران کوچک‌تر باشد، فرکانس‌های‌ بالاتری را میتواند در هر گوش بگیرد و مقایسه کند. به این ترتیب انها «و ما» متوجه می‌شوند که صداها از کجا می آیند.

 

6. سگ ها قلمرو خود را با غدد در پنجه های خود مشخص می کنند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

در واقع سگ ها وقتی بعد از رفتن زمین را می خراشند، سعی نمیکنند مدفوع خود را ناشیانه دفن کنند. انها فقط یک مراسم دیگر برای علامت گذاری قلمرو انجام میدهند. با غدد روی پنجه هایشان، انها رایحه خود را پخش میکنند و به سگ های‌ دیگر اطلاع میدهند که در اطراف هستند.

 

7. سگ های نر هنگام ادرار کردن به نشانه تسلط، پای خود را بلند می کنند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

ادرار سگ حاوی نشانگرهایی است که سگ های‌ دیگر را از حضور، موقعیت اجتماعی و در دسترس بودن جنسی آن مطلع میکند. سگ ها تا جایی که میتوانند پاهای خود را بلند میکنند تا بتوانند پیام خود را بهتر “توزیع کنند” و اجازه دهند عطر آن بیشتر پخش شود. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که سگ های‌ کوچکتر سعی میکنند پاهای خود را حتی بالاتر ببرند تا برای سگ های‌ دیگر که ممکن است در اطراف هستند بزرگ‌تر به نظر برسند.

 

8. سگ ها وقتی توسط یک مرد راه می روند تهاجمی تر هستند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

وجود افسار، جنسیت صاحب و جنسیت سگ همگی در پرخاشگری سگ هنگام راه رفتن نقش دارند. سگ هایی که توسط مردان راه می‌روند چهار برابر بیشتر احتمال دارد به سگ دیگری حمله کنند و آن را گاز بگیرند. چرا؟ زیرا سگ ها نه تنها به رفتار و وضعیت سایر سگ های‌ اطراف خود بلکه به افراد نیز واکنش نشان می دهند.

 

9. سگ ها خواب می بینند

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

سگ ها نه تنها هنگام خواب، خواب می‌بینند، بلکه دانشمندان فکر میکنند که انها نیز مانند ما خواب می بینند و لحظاتی از روز خود را تکرار می‌کنند. اگر سگ در خواب پاهای خود را تکان دهد یا پارس کند، میتوانید متوجه شوید که خواب می بیند. علاوه بر این، سگ های‌ کوچک رویاهای بیشتری نسبت به سگ های‌ بزرگ دارند.

 

10. سگ ها احساس گناه نمی کنند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

سگ شما بعد از این که او را در حال جویدن چیزی که قرار نیست بجوید، از چشمانش دور میشود و حالتی مطیع به خود می گیرد. یعنی او می‌داند که کار اشتباهی انجام داده و برای آن متاسف است، درست است؟ دانشمندان میگویند، احتمالاً نه. به احتمال زیاد رفتارهایی که صاحبان آن را با احساس گناه سگ مرتبط میکنند، واکنش انها به سرزنش شدن است. انها به سادگی به اندازه شما عمیقاً درباره تخلفات خود فکر نمیکنند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی سگ های اصیل و نژاد دار | بهترین نژاد های سگ در جهان

 

11. سگ ها می توانند پنجه راست یا چپ باشند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

عده ای از انها دو طرفه هستند، به این معنی که انها به هیچ یک از طرفین علاقه ندارند، اما عده ای از سگ ها پنجه غالب دارند. بر خلاف انسان‌ها که به احتمال زیاد راست‌دست هستند، سگ‌ها به همان اندازه احتمالاً پنجه راست غالب، پنجه چپ غالب یا ترجیح خاصی ندارند.

 

12. سگ شما به اندازه یک کودک دو ساله باهوش است.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

در سال 2009، روان‌شناسان دریافتند که سگ‌ها میتوانند همان مقدار کلمات و دستورات را یاد بگیرند که یک کودک نوپا انسان، به‌ویژه یک کودک دو ساله. یک سگ معمولی میتواند حدود 165 کلمه را بفهمد، در حالی که باهوش ترین سگ میتواند تا 250 کلمه برسد. این یک سگ باهوش است!

 

13. سبیل ها به سگ ها کمک می کنند در تاریکی ببینند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

سبیل سگ ها مملو از اعصاب است و پیام های‌ حسی را به مغز انها می فرستد. انها ابزارهای حسی چند منظوره هستند که به آنها کمک می‌کند در مکان های‌ تنگ حرکت کنند و جهت گیری خود را در مکان های‌ تنگ به خصوص زمانی که دید کم است.

 

14. سگ ها کاملا کور رنگ نیستند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

سگ ها نمی توانند همان رنگ هایی را که ما می بینیم ببینند، اما کوررنگ نیستند. آنها دو گیرنده رنگ دارند، در حالی که انسانها سه گیرنده دارند. اگر بخواهید دنیا را از چشم سگ خود ببینید، همه ی ي چیز را در سایه ها و ترکیبی از آبی و زرد خواهید دید.

 

15. سگ ها آغوش را دوست ندارند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

روانشناسان حیوانات میگویند سگ ها وقتی در آغوش میگیرند ممکن است دچار استرس و ناراحتی شوند، زیرا پرتاب شدن اندام روی انها را نشانه تسلط میدانند. انها این استرس را با لیسیدن لب‌هایشان، نگاه کردن به دور یا تا کردن گوش‌هایشان منتقل میکنند. بنابراین هر زمان که میخواهید به حیوان خانگی خود عشق نشان دهید، به آغوش کشیدن روی شکم خود بروید.

 

16. سگ ها می توانند احساسات شما را بو کنند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

سگ ها از حس بویایی خود برای تشخیص احساسات انسانها استفاده می‌کنند. مطالعات نشان میدهد که انها می‌توانند هم احساس استرس و ترس و هم احساسات شادتر را تشخیص دهند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد سگ ها در نزدیکی یک انسان ترسناک تهاجمی تر عمل میکنند. در واقع، انها تمایل دارند آن احساس را منعکس کنند.

 

17. طوفان در واقع می تواند به سگ ها آسیب برساند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

فرکانس های‌ صوتی تولید شده در طول طوفان در واقع می‌تواند برای گوش سگ شما دردناک باشد. همچنین، الکتریسیته ساکنی که در خز آنها به دلیل تغییر فشار جمع می شود، می‌تواند ناخوشایند باشد. بنابراین وقتی سگ‌ها در طول طوفان وحشت‌زده میشوند، نه تنها از اتفاقی که می‌افتد مطمئن نیستند بلکه ممکن است یک واکنش فیزیکی دردناک را تجربه کنند.

 

18. سگ ها حسادت می کنند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

اگر بیش از یک سگ دارید، ممکن است متوجه شده باشید که یکی از انها در زمانی که دیگری مورد توجه قرار می گیرد، آشفته رفتار میکند. در مطالعه‌ای که در دانشگاه وین انجام شد، سگ‌ها یک ترفند ساده را برای یک غذای غذایی انجام دادند، فقط پس از مدتی، فقط یک سگ از گروه پاداش دریافت می‌کرد. سگ دیگر نه تنها از ادامه دادن این ترفند امتناع میکرد، بلکه نشانه‌هایی از استرس نیز نشان داد.

 

هنگامی که آنها آزمایش را فقط با یک سگ در اتاق تکرار کردند، آن سگ پس از پایان یافتن خوراکی ها، مدت طولانی تری به انجام این ترفند ادامه داد. این نشان میدهد که سگ‌ها نوعی حسادت را احساس میکنند.

 

19. سگ های کوچکتر عمر طولانی تری دارند.

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

سگ‌های‌ کوچک‌تر نسبت به سگ‌های‌ بزرگ تر بیشتر عمر میکنند، و این به این دلیل است که سگ‌های‌ بزرگ تر سریع‌تر پیر میشوند. در یک مطالعه، میانگین طول عمر سگ های‌ بزرگ 13.38 سال بود، در حالی که میانگین طول عمر سگ های‌ کوچک 14.95 بود.

 

20. سگ ها می توانند به صاحبان خود کمک کنند تا عمر طولانی تری داشته باشند

واقعیت هایی درباره سگ های خانگی 1402

نه تنها صاحبان سگ نسبت به افراد بدون سگ بیشتر عمر می‌کنند، بلکه صاحبان سگ نیز احتمال بیشتری برای زنده ماندن و بهبودی از حوادث مهم سلامتی مانند حمله قلبی یا سکته دارند. چرا؟

 

“تعامل با سگ ها می‌تواند تولید “هورمون های‌ شادی” مانند اکسی توسین، سروتونین و دوپامین را افزایش دهد. “این میتواند به احساس بهتری منجر شود و به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک کند. و داشتن سگ میتواند به کاهش فشار خون و کلسترول، کاهش افسردگی و بهبود تناسب اندام کمک کند.”

 

بیشتر بخوانید: خواندنی هایی در مورد نژاد سگ آلمانی شپرد ژرمن

 

در پایان 

سگ ها می‌توانند به بهترین دوست هر فرد تبدیل شود. ما در اینجا تعدادی از واقعیت هایی از دوستتان گفته ایم که انها را بهتر بشناسید.

جدیدترین مطالب سایت