چگونه با روش های ساده و موثر از شر مارمولک ها در خانه خلاص شویم

چگونه با روش های ساده و موثر از شر مارمولک ها در خانه خلاص شویم

عاری از آفات خانه یکی از راه هاي‌ خاطرجمعی از بهداشت و پیش گیری از مبهوت شدن توسط آن ها در هر گوشه اي از خانه اسـت. باز کردن کمدها و کشوها فقط برای دیدن منظره ناخوشایند از مارمولک ها چیزی نیست کـه دوست داشته باشید.

 

در حالی کـه اکثر مارمولک ها بـه طور کلی بی ضرر هستند، حضور آن ها در خانه چیزی نیست کـه شـما وادار بـه تحمل ان باشید. هیولای گیلا، مارمولک مهره دار مکزیکی و اژدهای کومودو تنها 3 نوع مارمولک سمی هستند.

 

اما، مارمولک‌هاي‌ معمولی خانگی شـما در بهترین حالت از نظر بصری دفع میکنند و بـه شـما احساسی بداخلاق و ناراحت‌کننده می دهند. اگر فردی مبتلا بـه هرپتوفوبیا – ترس از خزندگان – هستید، این بـه طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. دستیابی بـه روش هاي‌ قابل اعتماد و ساده برای خلاص شدن از شر مارمولک ها چیزی کمتر از یک مهارت بقا در چنین مواردی نیست.

 

چگونه مارمولک ها را به طور طبیعی از خانه خارج کنیم؟

چندین درمان خانگی ساده برای خلاص شدن از شر مارمولک ها وجوددارد کـه می‌توانید در خانه خود از انها استفاده کنید. در این جا چند مورد وجوددارد کـه می‌توانید برای نتایج مفید امتحان کنید.

 

چگونه با روش های ساده و موثر از شر مارمولک ها در خانه خلاص شویم

 

بیشتر بخوانید: انواع مختلف مارمولک ها را بشناسید + تصاویر انواع مارمولک

 

1. قهوه

توپ هاي‌ ساخته شده از مخلوط قهوه و تنباکو برای از بین بردن مارمولک ها ایده آل هستند. شـما میتوانید این توپ ها را در هر گوشه اي از خانه قرار دهید و ممکن اسـت ببینید کـه مارمولک ها پاک می‌شوند یا می میرند.

 

2. توپ های نفتالین

تعدادی توپ نفتالین را در اطراف خانه خود، در هر کشو، کمد یا گوشه قرار دهید. مارمولک ها بوی تند این توپ ها را تحریک پذیر می دانند و دور می‌مانند.

 

3. اسپری فلفل

مقداری پودر فلفل را در آب هم بزنید و ان را در اطراف خانه اي کـه مارمولک میبینید اسپری کنید. انها بـه فلفل حساسیت دارند و بـه دلیل تحریک دور می‌مانند.

 

4. آب سرد

مارمولک ها گرما را دوست دارند و عمدتاً در مکان هاي‌ گرم یافت میشوند. یک راه حل برای این اسـت کـه آب سرد بر روی مارمولک بپاشید، کـه مانع از حرکت مارمولک می شود، زمانی کـه بتوانید ان را بگیرید و از بین ببرید.

 

5. پر طاووس

مارمولک‌ها طاووس‌ها را وحشتناک می دانند، زیرا مشهور اسـت کـه طاووس از مارمولک‌ها غذا درست میکند. از این رو پر طاووس باید مارمولک ها را دور نگه دارد.

چگونه با روش های ساده و موثر از شر مارمولک ها در خانه خلاص شویم

 

6. پوست تخم مرغ

پوسته‌ي تخم‌مرغ بوی تند دارد کـه باعث ایجاد حالت تهوع در مارمولک‌ها میشود. انها همچنین بـه انها این تصور را می دهند کـه موجودی بزرگ‌تر در نزدیکی وجوددارد و باعث ایجاد ترس می شود.

 

7. پیاز

گوگرد موجود در پیاز بوی تندی می‌دهد کـه مارمولک ها نمی‌توانند ان را تحمل کنند. میتوانید چند ورقه برش دهید ودر خانه نگه دارید یا آب پیاز رابا آب مخلوط کنید و اسپری کنید.

 

8. سیر

قرار دادن حبه هاي‌ سیر در اطراف خانه باعث می شود بوی تند و تندی پخش شود کـه بـه پیش گیری از ورود مارمولک ها کمک می کند. همچنین می‌توانید مقداری آب سیر رابا آب مخلوط کرده و برای همین اثر اسپری کنید.

 

9. کاغذ مگس

کاغذ مگس بـه همان اندازه کـه در صید مارمولک ها خوب اسـت، در صید مگس نیز خوب اسـت. عده اي از این کاغذها را روی دیوار بچسبانید، و تعدادی مارمولک را خواهید دید کـه در چسب بـه دام افتاده اند. بعدا می‌توانید بـه سرعت انها را از بین ببرید.

 

10. قرص فنیل

میتوانید قرص هاي‌ فنیل را در اطراف خانه قرار دهید تا مارمولک ها را دور کنند. این قرص ها بویی دارند کـه برای مارمولک ها خوشایند نیست و آن ها را دور نگه می دارد.

 

11. علف لیمو

بوی مرکبات علف لیمو یک گزینه عالی برای دفع مارمولک ها اسـت ودر عین حال خانه شـما را معطر می کند. فقط چند تیغه علف لیمو را در اطراف خانه خود نگه دارید.

 

بیشتر بخوانید: خندان ترین مارمولک جهان آشنا شوید

 

گزینه های دافع تجاری برای خلاص شدن از شر مارمولک ها

اگر می‌خواهید بفهمید کـه چگونه مارمولک ها را برای همیشه از خانه بیرون کنید، در این جا چند گزینه تجاری وجوددارد کـه ممکن اسـت بخواهید امتحان کنید.

چگونه با روش های ساده و موثر از شر مارمولک ها در خانه خلاص شویم

 

اسپری آفات طبیعی کـه میتوان ان را در اطراف خانه برای کشتن مارمولک ها اسپری کرد گرانول هاي‌ ارگانیک کـه می‌توانند از شر آفات از جمله مارمولک ها خلاص شوند دستگاه هاي‌ دفع آفات الکترونیکی کـه میتوانند سموم و حشره کش ها را سمپاشی کنند اسپری هاي‌ دفع آفات کـه مارمولک را نمی‌کشد اما از ورود آن ها بـه خانه پیشگیري می کند.

 

بیشتر بخوانید: تقلید عجیب یک مارمولک از دیگران «عکس»

 

اقدامات لازم برای دور نگه داشتن مارمولک ها

جدای از اقدامات شدید برای حفظ مارمولک خانگی خود، میتوانید چند مرحله ضروری را نیز برای جلوگیري از مقابله با هجوم مارمولک دنبال نمایید. پیروی از بایدها و نبایدهای زیر میتواند راهی عالی برای دور نگه داشتن مارمولک ها از ورود بـه خانه باشد.

چگونه با روش های ساده و موثر از شر مارمولک ها در خانه خلاص شویم 

بایدها

1. خانه خودرا تمیز نگه دارید. خانه اي کـه بـه خوبی نگه‌داری شود، نقاط مرطوب، گرد و غبار و تار عنکبوت کمتری خواهد داشت کـه میتواند برای یک مارمولک جذاب باشد.

2. پنجره ها و درهای خودرا ببندید. هرگونه شکاف، سوراخ یا منافذی کـه ممکن اسـت بـه عنوان نقطه ورود مارمولک ها یا سایر آفات باشد را ببندید.

3. مارمولک ها مانند تعداد زیادی از آفات دیگر جذب نور می‌شوند. بنابر این، هنگامی کـه در اتاق نیستید یا زمانی کـه بـه ان نیاز ندارید، چراغ هاي‌ خودرا خاموش کنید

4. برای پیشگیري از ورود مارمولک بـه داخل، صفحه هاي‌ فلزی را برای پوشاندن پنجره هاي‌ باز خود نصب کنید.

5. وسایل داخل خانه را جمع و جور نکنید و فضای مناسب، حدود 5 یا 6 اینچ را بین مبلمان و دیوارها بگذارید تا از ایجاد مکان هاي‌ دنج برای مارمولک ها پیش گیری کنید.

6. خانه خودرا عاری از حشرات نگه دارید. بدون شکار، مارمولک ها از خانه شـما نیز فرار می کنند.

7. داشتن گربه همچنین می‌تواند آفات را دور نگه دارد.

چگونه با روش های ساده و موثر از شر مارمولک ها در خانه خلاص شویم

 

نبایدها

1. قاب ها و آویزهای روی دیوار بـه مارمولک ها نقاط پنهان زیادی می‌دهد. تعداد آویزهای دیواری را کـه دارید محدود کنید.

2. سعی کنید غذا یا نوشیدنی را روی زمین نریزید.

3. آب راکد جایی اسـت کـه پشه‌ها و حشرات در ان رشد می کنند و از این رو برای مارمولک‌ها بسیار جذاب اسـت. هرگونه آب راکد را پاک کنید.

4. سطل هاي‌ آشغال را مرتباً پاک کنید.

 

بیشتر بخوانید: زنی که بخاطر مارمولک ازدواجش را به تعویق انداخت «+عکس»

 

در پایان

مارمولک ها افزودنی ناخوشایند برای خانه شـما هستند، بـه خصوص اگر نتوانید انها را تحمل کنید. عاقلانه اسـت کـه از شر آن ها خلاص شوید و خانه خودرا تمیز و عاری از آفات با استفاده از روش هاي‌ ذکر شده در بالا نگه دارید. علاوه بر ان؛ می‌توانید گربه اي نیز تهیه کنید کـه مارمولک ها را می‌کشد یا آن ها را بدرقه می کند. اگر می‌خواهید انها را بدون آسیب رساندن بـه آن ها بردارید، می‌توانید انها را دریک جعبه مقوایی بـه دام بیندازید و انها را بیرون رها کنید.

جدیدترین مطالب سایت