ماهی رامیزی بولیویایی

ماهی رامیزی بولیویایی

ماهی رامیزی بولیویایی

 

رامیزی بولیویایی از جمله ماهیان رودخانه های آمریکای جنوبی است. این ماهی بسیار صلح جو است. رامیزی بولیویایی به با وفایی نسبت به جفت خود مشهور است. این ماهی دارای رنگ قهوه ای- طلائی همراه با نقاط مایل به قرمز بر روی بدن است.

 

یک نقطه ی سیاه در قسمت مرکزی بدن ماهی و یک خط سیاه در زیر چشم ماهی وجود دارد.

 

رامیزی بولیویایی به آکواریومی با حداقل حجم ۱۱۵ لیتر همراه با پوشش گیاهی متراکم نیاز دارد. همچنین وجود فضای کافی برای شنا و تحرک ماهی، لازم و ضروری است.

 

وجود فضاهای غار مانند برای پنهان شدن ماهی و تخته سنگ هایی برای تخمریزی ماهی در آکواریوم، فضایی مانند محیط طبیعی زندگی این ماهی را به وجود می آورد.

ماهی رامیزی بولیویایی

رامیزی بولیویایی انتخابی عالی برای آکواریوم های اجتماعی به حساب می آید. دمای ۲۲ تا ۲۶ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۷ برای این ماهی مناسب است.

 

رامیزی بولیویایی ماهی ای تخمگذار است و در آبی نسبتا” قلیایی با جریان ملایم به خوبی تولید مثل می کند. در زمان جفتگیری لازم است که دمای آب آکواریوم در حدود ۳ تا ۵ درجه افزایش پیدا کند. همچنین در این زمان باید زغال اکتیو به فیلتر آکواریوم اضافه شود تا میزان اسیدی بودن آب کاهش یابد.

 

ماهی ماده در حدود ۲۰۰ عدد تخم می ریزد. این کار بر روی یک سنگ مسطح انجام می شود. ماهی نر و ماهی ماده هر دو با هم کار مراقبت از تخم ها و پس از آن مراقبت از لارو ها را به عهده می گیرند.

 

در رژیم غذایی رامیزی بولیویایی می توان غذاهای بسیاری را قرار داد. چرا که این ماهی موجودی تقریبا” همه چیزخوار است. غذاهایی همچون کرم خونی منجمد یا خشک، غذاهای بسته بندی، آرتیمیای زنده یا منجمد و کرم، غذاهای خوبی برای این ماهی به حساب می آیند.

 

رامیزی بولیویایی با ماهی هایی همچون آنجل، بارب، دانیو، دیسکس، گورامی، انواع لوچ ها و سیچلایدهای آمریکای جنوبی سازگاری دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت