ماهی کریدوراس زال

ماهی کریدوراس زال

کریدوراس زال (آلبینو) بومی رودخانه ی آمازون است  و در کل ماهی ای صلحجو می باشد.این ماهی از گونه ی لجنخوار ها است و سطح شنای آن، قسمت پایینی آکواریوم می باشد.این ماهی دارای رنگ ترکیبی سفید تا صورتی است و دارای یک سیبیلک در جلوی دهانش می باشد.

 

این ماهی نیاز به یک آکواریوم گیاهی دارد تا فضای کافی برای پنهان شدن داشته باشد که بتواند خود را از نور مخفی کند.همچنین سطح کف آکواریوم نیز باید دارای سنگ ریزه های نرم باشد تا هنگامی که ماهی برای تغذیه، کف آکواریوم را تفتیش می کند به دهان آن آسیب نرسد.

 

آدولفو زندگی گروهی را ترجیح می دهد.بنابراین یک گروه شش نفره یا بیشتر از آن می تواند بهترین گزینه برای نگهداری باشد.دمای مناسب برای نگهداری این ماهی در حدود ۲۲ تا ۲۶ درجه است.

 

 برای جفتگیری کریدوراس زال باید گروهی از آن ها را در آکواریوم قرار داد و اجازه داد تا جفت مورد نظر یکدیگر را پیدا کنند.آب باید به مقدار کمی اسیدی باشد و دما نیز نباید از محدوده ی ۲۲ تا ۲۶ درجه تجاوز کند.تغییر ناگهانی دما نیز مخرب است و مانع از تخمگذاری می شود. غذای نوزادان تازه از تخم در آمده می تواند شامل انواع غذاهای خشک و نوزاد میگوی آب شور باشد.

 

این ماهی موجودی همه چیزخوار است، اما باید رژیم غذایی آن متعادل باشد و انواع غذاهای خشک، کرم منجمد و حتی غذای زنده به آن داده شود.

 

این ماهی با ماهی های گوپی، مولی، پلاتی، دمشمشیری، دیسکس، آنجل، رازبورا، گورامی و انواع تترا سازگاری دارد و با مسالمت در کنار آن ها زندگی می کند.

 

جدیدترین مطالب سایت