پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

پر سر و صداترین حیوان جهان ؟ بایستید و به پر سر و صداترین فردی که می شناسید فکر کنید. آنها حتی به پر سر و صداترین حیوان دنیا هم نزدیک نیستند.

 

در حالی که بسیاری از حیوانات برای غافلگیری طعمه خود روی بسیار ساکت بودن حساب می کنند، این حیوانات از صدای بلند خود به روش های خارق العاده ای استفاده می کنند، مانند پیدا کردن فرد دیگری، دفاع از قلمرو، عاشقانه کردن یک جفت یا هشدار به همراهان خود در مورد شکارچیان. ما در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از پر سر و صدا ترین حیوانات دنیا را منتشر کرده ایم.

 

حیوانات پر سر و صدا دنیا

در این دنیا صداهای بلند و مشمئز کننده زیادی وجود دارد. مثلا همسایه های طبقه بالا. تحویل دهنده آمازون زمانی که نوزاد شما سعی می کند بخوابد. سگ ها. مادرشوهرها.

 

با این حال، اگر در کنار نهنگ آبی زندگی می کردید، پرده گوش شما دیگر کار نمی کرد. حتی دو شوهر هم که فریاد می زنند هرگز آنقدر بلند نخواهند بود که با پر سر و صداترین حیوانات جهان رقابت کنند، پس خوشحال باشید که در نزدیکی این حیوانات زندگی نمی کنید.

 

15. کفتار

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 112 دسی بل

کفتارها به خاطر خنده‌شان معروف هستند، اما این شیطان‌های چهار پا اگر احساس خطر کنند، می‌توانند به طرز باورنکردنی بلند باشند. حتی اگر صدای آنها مانند خنده های بلند به نظر برسد، معمولاً به این معنی است که آنها می ترسند.

 

جالب اینجاست که شکارچیان کوچک از آنچه به نظر می رسند، خشن تر هستند. یک بسته بزرگ از آنها می تواند در مبارزه با یک شیر بالغ پیروز شود. قسمت جالب؟ دسته های کفتار معمولاً توسط ماده ها هدایت می شوند. 

 

14. شیر 

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 114 دسی بل

غرش شیر MGM بلند است، اما ممکن است شخصاً گوش را بشکند. غرش شیر به دلیل ساختار تارهای صوتی آنها به اندازه ای بلند است که از فاصله 5 مایلی دورتر شنیده می شود که به آنها اجازه می دهد صداهایی با فرکانس بالا با حداقل فشار ریه تولید کنند.

 

13. اسب آبی 

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 114 دسی بل

ناله‌ای که اسب آبی‌ها وقتی می‌خواهند به حریف حمله کنند، قابل مقایسه با صدای غرش شیر است. واقعا نمی توان آن را به عنوان یک غرش توصیف کرد، اما به همان اندازه بلند و به همان اندازه وحشتناک است. اسب‌های آبی هر سال مسئول 500 مرگ و میر انسان در آفریقا هستند، در حالی که شیرها به طور متوسط 22 نفر هستند. این تا حدی به این دلیل است که قلمرو شیرها از انسان‌ها دورتر از قلمرو اسب‌های آبی است.

 

اگر مجبورید بین برخورد نزدیک با شیر یا اسب آبی یکی را انتخاب کنید، شیر ممکن است شرط مطمئن‌تری باشد. در هر صورت، اگر یکی از آنها تصمیم به شروع یک دور کارائوکه داشته باشد، دچار سردرد شدید گوش خواهید شد.

 

12. گرگ خاکستری

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 115 دسی بل

گرگ های خاکستری می توانند نه یک بلکه چهار صدای مختلف تولید کنند: ناله، غرغر، پارس و زوزه. آنها هم مانند سگ ها از این صداها برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. زوزه ها بلندترین هستند و زوزه ربطی به ماه ندارد.

 

هر گرگ یک زوزه منحصر به فرد دارد که می تواند توسط گرگ های دیگر تا فاصله 7 مایلی شنیده شود. این می‌تواند برای تسلط بر قلمرو، فراخوانی دیگران برای پیوستن به شکار یا کمک به یک گرگ گمشده راه خود را برای بازگشت به گله کمک کند.

 

11. فیل آفریقایی

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 117 دسی بل

فیل های آفریقایی دارای تارهای صوتی بزرگ، خرطوم های بزرگ و صدای ترومپت مربوطه هستند. شیپور زدن را می توان برای بیان چندین احساس استفاده کرد، اما معمولاً برای احساسات شدید مانند هیجان، درد یا پرخاشگری اختصاص دارد.

 

آنها تعدادی خرخر و جیر جیر کوچکتر دارند که برای برقراری ارتباط از آنها استفاده می کنند، اما صدای شیپور بلندترین آنهاست. بچه فیل ها گاهی اوقات وقتی خوشحال هستند یا برای صدا زدن مادرشان در صورت گم شدن از آن استفاده می کنند.

 

10. قورباغه گاو نر آمریکای شمالی

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 119 دسی بل

شما فکر نمی کنید یک قورباغه کوچک بتواند صدایی بلندتر از یک فیل 5 تنی تولید کند، اما قورباغه گاو نر آمریکای شمالی می تواند. معمولا قورباغه‌های گاو نر با دهان بسته قار می‌کنند، اما زمانی که احساس خطر می‌کنند، آن‌ها را باز می‌کنند تا صدای بلندی را آزاد کنند که به فریاد نزدیک می‌شود.

 

9. سیکادا سبز بقالی

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 120 دسی بل

اگر تا به حال از یک محیط کویری دیدن کرده باشید، احتمالا قبلا صدای سیکادا را شنیده اید. صدای آنها به طرز ناخوشایندی بلند است و نرها صداهایی تا 120 دسی بل تولید می کنند. سیکاداهای نر باید برونگرا باشند زیرا هر چه صدای آنها بلندتر باشد، ماده ها را بیشتر جذب می کند.

 

سیکادای سبز رنگ از همه بلندتر است و ماهیچه های شکم خود را به سرعت منقبض می کند تا صدایی کر کننده تولید کند. در بخش شرقی ایالات متحده در سال 2021، صدها سیکادا از خواب زمستانی 17 ساله بیدار شدند و بلافاصله شروع به فریاد کشیدن کردند.

 

8. مهر فیل شمالی

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 126 دسی بل

فیل‌های فوک به این زودی‌ها در مسابقه زیبایی برنده نمی‌شوند، اما ممکن است در یک مسابقه جیغ برنده شوند. فوک های فیل یکی از پر سر و صداترین جانوران روی زمین هستند که از دم و غرغر بلند برای برقراری ارتباط با فرزندان خود استفاده می کنند. در زیر آب، صداها چندان بلند نیستند. در خشکی، آنها در حال کر شدن هستند.

 

نرها همچنین از غرش های بلند برای علامت گذاری قلمرو خود استفاده می کنند و دیگر نرها را به دلیل جثه، حجم زیاد و نفرت انگیز بودن می ترسانند. اگر از ما بپرسید مانند نوار غواصی سایه دریا به نظر می رسد.

 

7. کاکادو ملوکانی

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

 

حداکثر دسی بل: 129 دسی بل

چه چیزی می تواند پرواز کند و صدایی به اندازه کافی بلند تولید کند که باعث آسیب فوری شنوایی شود؟ دو چیز: یک موتور جت 747 و یک کاکادو مولوکی. این دوستان پرپر که به نام کاکادو کاکل ماهی قزل آلا نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند هر زمان که بخواهند غوغا کنند.

 

بیشتر اوقات برای برقراری ارتباط سوت می زنند و جیک می زنند. آنها همچنین می توانند هنگامی که احساس خطر می کنند هیس بزنند، و حتی می توانند یاد بگیرند که در اطراف انسان های مورد علاقه خود صحبت کنند و آواز بخوانند. با این حال، وقتی آنها واقعاً ناراحت هستند، جیغ هولناکی از خود بیرون می‌دهند تا شکارچیان را در مورد تلاش برای خوردن میان وعده دو بار فکر کنند.

 

 

6. کاکاپو

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 132 دسی بل

کاکاپو بزرگترین و کمیاب ترین طوطی جهان است. این پرنده بدون پرواز از نیوزلند است که به لطف الگوهای پرورش غیر معمول خود در آستانه انقراض است. بالغ شدن آن‌ها چندین سال طول می‌کشد و مانند بسیاری از گونه‌های پرندگان دیگر تکثیر نمی‌شوند، بنابراین تلاش‌های بازیابی چالش برانگیز است.

 

اگر یک کاکاپو را تشخیص دهید، احتمالاً صداهای آرام‌تر «بوم» و «چنگ» را می‌شنوید که از آن‌ها برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند تا صدای بلند دردناکی. با این حال، وقتی نرها و ماده‌ها با هم جمع می‌شوند، ممکن است آهنگی تند و تیز با هم بسازند که می‌تواند به صدایی تا 132 دسی بل برسد.

 

5. خفاش بولداگ بزرگ

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 137 دسی بل

خفاش ها معمولاً حیواناتی آرام در نظر گرفته می شوند، اما صدای جیغ خفاش بولداگ بلندتر از پوست هر بولداگ است. خفاش بولداگ می تواند بلندتر از صدای یک کنسرت زنده راک که حدود 110 دسی بل است جیغ بزند. خفاش‌های دیگر نیز می‌توانند بلند باشند، اما بسیاری از صداهای آن‌ها برای شنیدن آن‌قدر بلند است.

 

4. میمون زوزه کش

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 140 دسی بل

میمون های زوزه کش کیک را به عنوان پر سر و صداترین حیوانات روی زمین می گیرند. آنها دهان خود را باز می کنند و صدای بلندی را صدا می زنند که با استخوان اصلاح شده در گلویشان تقویت می شود. میمون‌های زوزه‌کش معمولاً در گروه‌های شش تا پانزده نفری زندگی می‌کنند و صدای بلند برای هشدار دادن به اعضای اطراف از تهدیدات استفاده می‌شود. همچنین می توان از آن برای فراخوانی نوجوانان، جذب همسر یا ترساندن رقبا استفاده کرد.

 

صرف نظر از انگیزه، صداهای میمون زوزه کش به اندازه ای بلند است که هر کسی را که می خواهد شنوایی خود را حفظ کند، ترساند. هر صدای بلند به اندازه کافی بلند است که از فاصله 3 مایلی یا بیشتر شنیده شود.

 

3. نهنگ آبی

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 180 دسی بل

نهنگ‌های آبی بزرگ‌ترین جانوران روی زمین هستند و صدای بزرگی دارند. طول آنها به 80 فوت، وزن 200 تن می رسد و قلب آنها به تنهایی به اندازه یک ماشین است. نهنگ های آبی صداهای بلند و کم صدا تولید می کنند که معمولاً در محدوده 15 تا 40 هرتز است.

 

آنها از تماس های خود برای برقراری ارتباط از راه دور و حتی برای ترسیم نقشه محیط اطراف خود با تخمین زمان پژواک تماس های خود استفاده می کنند. صدا در آب سریعتر از هوا حرکت می کند، بنابراین آنها می توانند فاصله تا ویژگی های جغرافیایی یا حتی سایر نهنگ ها را با سهولت نسبی تخمین بزنند. تجهیزات سونار انسانی اساساً از اکولوکاسیون نهنگ مدل‌سازی شده‌اند، بنابراین صداهای بلند آنها بیهوده نیست.

 

2. میگوی مانتیس

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 200 دسی بل

شما فکر نمی کنید که یک میگوی کوچک می تواند صدای بلندی داشته باشد، اما میگوی آخوندکی تمام انتظارات را زیر پا می گذارد. فقط به آن نگاه کنید. هیچ چیز آرامی در مورد آن وجود ندارد، از رنگ های عجیب و غریب تا تمایلات تهاجمی آن.

 

میگوی آخوندکی صدایی پخش می‌کند تا طعمه‌ها را غافلگیر کند – و سپس آنها را بگیرد. آنها همچنین می توانند یک فلش نور تولید کنند تا طعمه را منحرف کند یا به همان سرعتی که یک گلوله در حال پرواز است به آنها مشت بزند. خشم بسیار در چنین بسته کوچکی.

 

1. نهنگ اسپرم

پر سر و صداترین حیوان جهان کدام است؟

حداکثر دسی بل: 233 دسی بل

نهنگ آبی ممکن است بزرگترین حیوان جهان باشد، اما نهنگ اسپرمی بلندترین است. صدای آن بیشتر یک کلیک است تا یک تماس که با عبور از یک سری کیسه های هوایی در بدن نهنگ تولید می شود. از سطح آب، صدای تپ سنگینی به گوش می رسد. از نزدیک، ارتعاشات برای ارتعاش یک انسان تا حد مرگ کافی است.

 

برای زمینه، پرده گوش می تواند با قرار گرفتن در معرض 150 دسی بل پاره شود. در حالی که 230 در آب به اندازه خشکی قدرتمند نیست، حتی به 174 دسی بل قابل تحمل کاهش می یابد، یک غواص با یک کلیک بلند از نزدیک به شدت آسیب می بیند.

 

 

در پایان

نهنگ اسپرم از نظر فنی پر سر و صداترین حیوان در جهان است، اما پاسخ آن قابل بحث است زیرا نحوه درک ما از بلندی صدا ذهنی است. آیا شما بلندترین حیوان را با دسی بلی که ثبت می کنند یا با برخورد خود صدا اندازه می گیرید؟ اختلاف بر سر دو حیوان است: نهنگ آبی و نهنگ اسپرم.

جدیدترین مطالب سایت