کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

این مقاله از مجله تفریحی تالاب بـه شـما بینشی در مورد عده اي از گیاهان دوستدار خانه ارائه می‌دهد کـه می‌توانند بـه شـما کمک کنند تا در حفظ تعادل زیست محیطی تلاش کنید ودر عین حال دوز سخاوتمندانه اي از ثروت را برای شـما بـه ارمغان بیاورد.

 

فهرست گیاهانی که می توانند خوش شانسی را به خانه بیاورند

انتخاب گیاهان بـه زیبایی و چشم اندازی کـه می‌خواهید در خانه خود ایجاد کنید بستگی دارد. البته بحث اندازه و نگه داری وجوددارد. مطمئناً نمی‌خواهید گیاهی را ببینید کـه پژمرده می شود، زیرا این باعث ایجاد حس منفی می شود.

 

سرسبزی در خانه نه تنها بـه هوای خلوص می افزاید، بلکه بـه ثروت، سلامتی و عشق نیز می افزاید. فنگ شویی هنری اسـت کـه از نگه‌داری گیاهان در خانه را حمایت می کند. نگران نباشید، اگر تازه شروع بـه کشف شگفتی هاي‌ این مفهوم بی ضرر کرده‌اید. 
تبلیغات

 

بیشتر بخوانید: گلهای آپارتمانی و طریقه نگهداری از آنها «گل و گیاه»

 

1. گیاه کف دست

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

یقیناً درختان سرپوشیده خوش شانس هستند، نخل ها بـه دلیل اندازه زیادشان برای ایجاد جداکننده عالی هستند. آن ها کمی جذابیت طبیعی رابا احساس نسیم و گرمسیری خود تزریق می‌کنند. جدا از جذب انرژی خوب، کف دستها هر عنصر فنگ شویی گمشده را در اتاق فعال میکنند. انها همچنین در از بین بردن عناصر مضر گرد و غبار از فرش عالی هستند.

 

2. درخت پول پاچیرا

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

خوب، همه ی ما با افسانه “گیاه پول برای خانه خوش شانس اسـت” آشنا هستیم. با این حال، درخت پول پاچیرا گیاهی اسـت کـه طبق معمولً در فنگ شویی استفاده می شود و اعتقاد بر این اسـت کـه خوش شانسی را بـه ارمغان می آورد و ثروت را جذب می کند. درخت پول پاچیرا بومی آمریکای مرکزی و جنوبیاست.

 

افسانه ها حاکی از ان اسـت کـه یک کشاورز فقیر از تایوان برای ثروت دعا کرد و این گیاه را پیدا کرد. او ان را بـه فال نیک گرفت و آن ها را فروخت تا پول درآورد و ثروتمند شود. درختان پول اغلب بـه هم بافته میشوند و برای این کـه شانس بـه دست بیاید باید سه تا پنج گیاه بافته داشته باشد. توصیه می شود از شماره چهار دوری کنید. علاوه بر این، برگها باید پنج یا بیشتر انگشت داشته باشند تا خوش شانس باشند.

 

3. گیاه کارخانه پول

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

چند بار از مردم پرسیده اید کـه “کدام گیاه برای خانه خوش شانس اسـت؟”  پاسخ آمد – Money Plant. خب، بـه گفته فنگ شویی، گیاه پول علاوه بر خوش شانسی و پول، وجود انسان رابا محیط اطراف هماهنگ می کند.

 

این گیاه کـه بـه داشتن ریشه هاي‌ عمیق و رشد پر جنب و جوش مشهور اسـت، انرژی مثبت ترشح می کند. گیاه پول دارای برگ هاي‌ صاف و لبه هاي‌ گرد اسـت کـه بـه صورت خوشه اي هستند کـه بـه گفته فنگ شویی نشانه بزرگی از شانس اسـت.

 

4. بامبو خوش شانس

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

فرهنگ آسیایی همیشه گیاه بامبو را نمادی از خوشبختی می دانسته اسـت. چینی ها بامبو خوش شانس را فو گوی ژو می‌نامند با سه سمبل کـه نشان دهنده فو – شانس و ثروت، گوی – قدرت و افتخار و ژو – بامبو اسـت. بامبو لاکی هماهنگی را در میان پنج عنصر کلیدی فنگ شویی – آتش، زمین، چوب، آب و فلز بـه ارمغان می آورد ودر نتیجه تجارب مثبت زندگی را در خود جای داده و پرورش می‌دهد.

 

بنابر این، مطمئن شوید کـه روی گیاه خوش شانس بامبو برای خانه خود سرمایه گذاری کرده‌اید. چیدمان گیاه نیز نشان دهنده آرامش، اقبال، سلامتی، عشق و اقبالی اسـت کـه جذب می کند. ایده آل اسـت کـه گیاه را در شرق قرار دهید تا روی خانواده تمرکز کنید یا در جنوب شرقی کـه هسته ثروت اسـت. البته نکته قابل توجه این اسـت کـه نگه داری ان بسیار کم اسـت و بهترین انتخاب برای کسانی اسـت کـه نمیتوانند مهارت هاي‌ سبز خودرا تمرین کنند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با 9 گیاه آپارتمانی و مفید برای سلامت

 

5. گیاه مار

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

گیاه مار کـه بـه زبان مادرشوهر نامیده میشود، زمانی کـه در موقعیت ایده‌آل قرار میگیرد، گیاه خوش شانسی محسوب میشود، زیرا گازهای سمی موجود در هوا را جذب می کند و سموم را از بین میبرد و همچنین انرژی محافظتی قوی از خود ساطع می کند. ساکنان را از چی منفی محافظت می کند.

 

این گیاه اغلب در محافل فنگ شویی بـه عنوان یک گیاه بد درنظر گرفته می شود، اما هنگامی کـه دریک منطقه خلوت دریک خانه شلوغ قرار می گیرد، این گیاه یک حس مثبت قوی در محیط ایجاد می کند. این گیاه همچنین کیفیت هوای داخل خانه رابا حذف سموم موجود در هوا التیام می بخشد.

 

6. گیاه یشم

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

یکیدیگر از گیاهان با برگ هاي‌ گرد، گیاه یشم، دریچه اي بـه سوی رفاه و موفقیت اسـت. این گیاه کـه بـه طور سنتی اغلب بـه صاحبان مشاغل هدیه داده می شود، اندازه متوسطی دارد و برای قرار دادن در ورودی منازل نیز مناسب اسـت. این توانایی جذب ثروت و موفقیت را دارد، بنابر این میتوان ان را در ورودی منازل قرار داد تا برای صاحب منازل مطلوب باشد.

 

7. ارکیده گلدانی

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

یکی از زیباترین گیاهان گلدار، ارکیده ها فقط عناصر طراحی نیستند. بـه گفته فنگ شویی، ارکیده ها توانایی بی نظیری برای بـه ارمغان آوردن شانس و اقبال در عشق دارند.

 

روابط فعلی را تقویت و غنی می کند و از همه ی مهمتر شانس یافتن عشق و شریک زندگی را افزایش میدهد. یکیدیگر از مزایای بزرگ این اسـت کـه آن ها در شب اکسیژن آزاد می‌کنند و بـه ساکنان خواب شبانه خوبی میدهند.

 

8. گیاه تولسی یا ریحان

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

تولسی کـه بومی آسیا اسـت، با نام علمی Ocimum Sanctum درخانواده گیاهان Lamiaceae طبقه بندی می شود. گیاهی مورد احترام در شبه قاره هند کـه در آیین هندو مقدس بـه شمار می‌رود، انواع مختلفی در بازار موجود اسـت. منجاری، لاکشمی تولسی، کریشنا تولاسی، رام تولاسی، کاپور تولسی، تریتاوو تولسی از جمله مواردی هستند کـه خانوارها در هند برای قرن‌ها در حال رشد و عبادت بوده‌اند.

 

شکی نیست کـه تولسی اهمیت مذهبی و اساطیری فوق العاده اي در فلسفه هندو دارد. اما ریشه این اهمیت، خواص تصفیه، ریشه کن کردن انرژی منفی، کشتن باکتریها و تحریک مثبت بودن ان اسـت. همچنین اعتقاد بر این اسـت کـه مراقبه در مقابل گیاه میتواند شور و اشتیاق را در انسان بیدار کند و هنگام خوردن ان حس آرامش را ایجاد کند.

 

9. گیاه لیلی صلح

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

زنبق صلح کـه بومی مناطق گرمسیری کشور آمریکا اسـت، طبق فنگ شویی بـه عنوان یک گیاه ثروت درنظر گرفته می شود. قابلیت پاک سازی انواع آلودگی هاي‌ محیطی را دارد. در سایه بهترین رشد را دارد و بـه نور بسیار کمی نیاز دارد.

 

این گیاه همچنین در نور مصنوعی بـه خوبی رشد می کند و گل هاي‌ سفید تولید می کند و تقریبا هفته اي یک‌بار باید آبیاری شود. با توجه بـه این کـه تعمیر و نگه‌داری پایینی دارد و از نظر جذابیت بـه همان اندازه قابل توجه اسـت، برای فضاهای اداری و همچنین منازل ایده آل اسـت.

 

10. کارخانه لاستیک

کدام گیاهان آپارتمانی نماد پول، سلامت و عشق هستند ؟+ عکس

گیاه لاستیک کـه عمدتاً بـه دلیل ریاضت و فرخنده بودن در منطقه ثروت شناخته می شود، میتواند در هر نقطه اي قرار گیرد تا سودمند باشد. این گیاه دارای برگ هاي‌ گرد اسـت کـه در فنگ شویی سمبل پول و رفاه اسـت. هنگامی کـه این گیاه در خانه قرار می گیرد، ثروت، فراوانی و افزایش ثروت را تقویت می کند.

 

بـه گفته فنگ شویی، هر گیاه گرمسیری بـه از بین بردن سموم از هوا کمک می کند ودر نتیجه باعث تحریک مثبت، رفاه و آرامش می شود. سبز شدن یک انتخاب اسـت و طبیعت بـه هر شکلی، در فضای بسته یا باز، ویژگی منحصر بـه فردی بـه فضای اطراف خود می بخشد.

 

بیشتر بخوانید: شرایط نگهداری گل آگلونما از خانواده آراسه

جدیدترین مطالب سایت